מיקום הסלילים משפיע על הניצוץ? על הכוח המופק במנוע?

asus8

New member
מיקום הסלילים משפיע על הניצוץ? על הכוח המופק במנוע?

לאחר שהוחלפו הסלילים, המכונאי הסביר שעכשיו הם ממוקמים 'כמו שצריך' ושלפני זה המנוע לא הגיע לפוטנציאל שלו כי הם לא היו בדיוק במקומם. עכשיו האופנוע יהיה חד וחזק יותר.

מישהו יכול להסביר לי את זה?

חג שמח
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אני לא מבין את המשפט לא היו בדיוק במקומם! אם כך היכן

היו אם לא במדויק במקומם? איך זה יתכן? הדבר היחיד שעולה במוחי הוא שיתכן והיו סלילים לא מקוריים או אחרת לא ברור לי. מה זה לא במקומם המדויק איך יתכן כדבר? יש לסלילים מקום יעודי בול במקום אין לכאן או לכאן למיטב הבנתי. זה סטטור לכל דבר ועניין שמייצר שדה מגנטי מתח וכו'. אם הם לא היו במקומם במדויק מה גרם לזה תשאל מהיכן זה הגיע מה הסיבה לכך! אפססס משהו לא מסתדר לי בתחושה.
אוסיף ואומר אתה עשית על האופנוע 300 שעות מתוך ה-380. אם עד היום לא הוחלפו סלילים גם ליד הקודמת אז מדוע שהם לא ישבו במקומם במדויק? איזו מן אמרה משונה מאד. אגב ה-125 דגם ה-12 הוא אופנוע פצצה היה לבני בדיוק כזה שנמכר עם 240 שעות ואפס אפס תקלות .לא סלילים, לא שמילים ולא בלמים. נסע כמו שד היה הרבה יותר טוב מדגם ה10 קודמו כך הבן תאר . החזיקו שנתיים ואת הדגם הקודם גם שנתיים. ה-125 הוא אופנוע של אפס תקלות . אפססס נשמע לי מוזר כל סיפור הסלילים אין שום סיבה בעולם שיכשלו אלה אם שינית פרמטרים בצרכני החשמל בכלי. שום סיבה בעולם,זה אופנוע סופר אמין.
 

hananlv

New member
הפלטה עלייה יושבים הסלילים יכולה להיות

בזווית שונה יחסית לקראנק (לצורך שינוי קידום ההצתה) ולכן החורים של
הברגים שמחברים אותה לגוף הם לא עגולים אלא בצורת מסילה אובלית עם אפשרות
תנועה ימינה ושמאלה של כמה מעלות.
בדרך כלל הכיוון במפעל מספיק טוב ואף אחד לא נוגע בזה.
אבל אם זה זז טיפה מסיבה כלשהי זה בהחלט ישפיע על ביצועי המנוע
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אני זוכר את מה שתארת עוד בתקופת הGILERA איי שם

לפני כמעט 40 שנה, אבל שם היתה גם פלטינה וכל השינוי של הזזת
הסליל היה אכן קידום או איחור הצתה. התאור של "לא יושבים במקום" אפסס קצת נשמע כקיצוני מידי. אגב,הייתי בטוח ששיטה זו כבר חלפה מהעולם של כיון הצתה.
 

dougie

New member
תמיד חייב להיות כיוון כלשהו!

אחרת איך יתוזמן הניצוץ???
הכיוון הוא מול הפיקאפ שהוא זה שמעביר את הפולס ליחידת הבקרה המרכזית
https://www.youtube.com/watch?v=F3dGXWj9lnE
סירטון מעפן אבל נותן מושג כללי...
לגבי השריפה של הסלילים לא קשור לדעתי גם אם היה לגמרי לא מתוזמן, כן יכול היה לגרום לזה שהאופנוע לא הניע. הייתי אפילו מרחיק לכת ואומר שהסלילים לא נשרפו כלל ומישהו עשה עליך כאן סיבוב. אם נשרפו כן, אז היה כנראה כשל בהרכבה בתהליך של החלפת הבוכנה למשל חוט שנמחץ לגוף וייצר קצר...
הצמידות הזאת של שני האירועים סטטיסטית יכולה לקרות אבל הסבירות שאכן תקרה היא מאוד מאוד נמוכה
זו דעתי
 

hananlv

New member
כיוון המרווח של הפלטינה זה סיפור אחד

וכיוון של זווית ההצתה סיפור אחר לגמרי.
אז נכון שאין היום פלטינות אבל כיוון של זווית ההצתה חי וקיים.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אם כך הנכון לומר שהזזת תושבת סליל על המגרעת

לטובת הקדמה או איחור הצתה, נכון רק לאותם דגמי דו"פ במקרה זה ולא מוזרקים? אני לא מדבר על דגמי עבר רחוק ,ששם זה ברור כקיים. שכן בהזרקה כמו ב- 4 פעימות ובדופים' החדישים כיום הלכה ולמעשה, מחשב הניהול ומפות ההצתה הן אלה ששולטות על ההקדמה או איחור ההצתה.
 
למעלה