סלילים שרופים לאחר החלפת בוכנה

asus8

New member
סלילים שרופים לאחר החלפת בוכנה

שלום..
לאחר החלפת בוכנה בקטמ 125, במוסך שהומלץ על ידי חברים, האופנוע נכבה לאחר שניסיתי להניעו בבית (הניע לכמה שניות, נכבה ומאז אין ניצוץ).

המכונאי בא לבדוק מה הבעיה ואיבחן שכנראה הסלילים נשרפו.
טוען שאין קשר בין החלפת הבוכנה והעבודה שעשה, ושמדובר בביש מזל.
אני נוטה להאמין לו.
סוכם שיקח את האופנוע אליו למוסך ונדבר לאחר שיוודא מה הבעיה.

יכול להיות שזה רק תזמון מחורבן? שאין קשר לטיפול שנעשה כבר?
אני יודע שלכאורה אין קשר בין הבוכנה לאלטרנטור...
המכונאי הומלץ על ידי חברים...

אשמח לשמוע דעתכם
 

המחשמל 64

New member
מנהל
כעקרון נושא חשמל מול נושא מכני. תכלס אין קשר בין מנוע

עליון :בוכנה, אטמים, רינגים וכו' ובין הסלילים . לא אותו מיקום, תחום חשמל לאומת התחום המכני גרידא במנוע.
אם מדובר באופנוע יחסית "ותיק" ,שעבד ,יכול בהחלט להיות. אם הוא אצלך משך זמן ואתה מבצע עליו רכיבה תדירה ,צברת שעות ולא היו כל תופעות או היסטוריה לפני בהיבט סלילים ,יכול לקרות כשל בהם לאורך זמן . חום, הרס הלקה המבדדת וקצר וכפועל יוצא שריפתם וכשלונם. בקש מהמכונאי לראותם שהם יהיו בחוץ אם יש בהם סימני קצר/פיח. אגב פעם ראשונה שאני שומע על סלילים כושלים בקטמ 125. בDRZ400 לדוגמא אני יודע שזה קיים .
 

asus8

New member
אכן אופנוע יחסית ותיק. 2012 עם כ380 שעות (כ300 מהן אני עשיתי

ואכן לא היתה לו אף בעית חשמל עד כה.
וגם הסלילים הריחו 'שרופים'.

לא ראיתי כי הוא לקח את האופנוע חזרה למוסך.

העובדה שזה קרה בהנעה הראשונה אחרי שהאופנוע חזר מהמוסך...זה משגע אותי...למרות שאני ממש מנסה להימנע ממחשבות קונספירטיביות על המכונאי, שאני מטפל אצלו לראשונה (וכאמור קיבלתי עליו המלצות חמות).
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אם הסליל הלך אזי הוא מקצר. אתה תראה עליו סימני פריצה

שחורים אין אחרת או רמז אחר/דומה לכשל. זה יראה לעין כלומר תראה את האזור שכשל בהם.סה"כ הדופים הקטומים הם אמינים, סופר אמינים. לא זוכר שראיתי איזכור במדיה על בעיית סליל בדופ' קטום. לא ב 125 ולא ב 200 ולא עד ה300. זה לא אומר שלא יכול להיות, זה קורה. תנסה לחשוב אם עשית איזה שינוי בהיבט צרכנים באופנוע של מערכת החשמל או נגעת שיחקת בחיווט.אם לא שחרר תמשיך הלאה כמו שאומרים קרה .
 

enigo

New member
לא קונספירציות. אומנם עקרונית אין קשר בין הדברים

אבל יכול להיות שבהליך הפירוק הנדרש להחלפת הבוכנה איכשהו נפגעו הסלילים.
היה לי באופנוע אחר לחלוטין - KTM620 - מקרה שבו בטיפול שגרתי אכשהו התנתק אחד החוטים שיוצאים מהסלילים, והאופנוע פשוט לא קיבל טעינה. נסע עד שנגמר המצבר (אם אני זוכר נכון, היתה שם מערכת אחת לניצוץ ומערכת נפרדת לטעינה). אם במקום פשוט להתנתק היה נוצר שם קצר, יכול להיות שזה היה שורף את הסלילים במקום סתם לרוקן את המצבר.
אגב מקרה עוד יותר מוזר - באופנוע אחר כל פעם שהייתי מרכיב היה נכבה לי האור הראשי, ובעצם כל החשמל באופנוע חוץ מהניצוץ. אחרי שלושה ביקורים במוסך שלא הצליחו לאתר את הבעיה, גיליתי בעצמי מה קרה - מישהו ניתב את חוט החשמל לבלם האחורי בצורה כזו שכשפתחתי את הרגליות, החוט נמחץ אל השלדה ובעצם יצר הארקה של כל מערכת החשמל (גם שם היתה מערכת נפרדת לניצוץ).
רוצה לומר - גם כשנראה שאין קשר, לפעמים יש קשר. אומנם יש מקריות בעולם - אבל זה לא המקרה הנפוץ.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אכן יכול להיות קשר אם יש לדגם הזה סטרטר ומצבר ונגעו

שם באינסטלציה בחיווט, הכוונה כמובן.
 

asus8

New member
לאחר פירוק נמצאה הסיבה לתקלה

מחזיר השמן של הקראנק קצת נפרץ, מה שגרם לחדירה של שמן לסלילים ולשריפת אחד מהם.

נשמע הגיוני?
לזכותו של המכונאי יאמר שלקח את עבודת ההחלפה עליו, ואני רק אשלם את עלות החלק (1400).
 
למעלה