DRZ400S לעומת DR650S. יתרונות וחסרונות

DRZ400S לעומת DR650S. יתרונות וחסרונות

אין עוררין שה400 עדיף בשטח, בעיר הצפופה ובמסלול האיטי.
השאלה שלי: מה לגבי נסיעה באוטוסטראדה? שני הכלים "אינם מציאה" (בעדינות) בכביש המהיר הבינעירוני. הישר או המפותח אבל אני מעוניין להשוות כדי לדעת מה להעדיף.
אני מבין כי לשניהם מהירות סופית דומה ~160 ??? . מיגון הרוח דל בשניהם ובזה הם דומים.
ה400 שוקל 146קג. ה650 שוקל 166קג.
לשניהם צמיגים tube type
צמיגקדמי ב650 במידה 90/90/21. ב400 הקדמי במידה 80/100/21 דהיינו הצמיג ב400 דק במעט. להבדיל מראה הפרופיל מהצד של הצמיג/גלגל נראה כמעט זהה לחלוטין (עובי דופן וקוטר ג'אנט)
מאחור שניהם 120/90 אבל קוטר הג'נט ב400 גדול יותר 18 וב650 קטן יותר 17.

מיכל הדלק ב650 הוא 13 ליטר. ב400 הוא 10 ליטר. האם זה היחס ההפוך בין צריכת הדלק?
איך לדעתכם ירגיש ה400 באוטוסטראדה. לאיזה טווח קמ באוטוסטראדה הוא יהיה נוח ומאיזה מרחק רכיבה עלול להרגיש מאד לא נוח.
בנוסף האם אפשר להרכיב ארגז נשלף בשניהם לאיפסון קסדה מעיל וכד' ?
 

המחשמל 64

New member
מנהל
קיים הבדל משמעותי בין שני הכלים הללו בטח בשטח ובטח בעיר.

ברגע שכלי הוא דו"ש שגם נותן עבודה בשטח וטובה הדבר בדרך כלל יבוא ע"ח הכביש. הDRZ הוא כלי שעם גיר 5 הילוכים ישמע היטב סביב 110-120 קמ"ש.
בכתבה הנ"ל מפול גז יש מידע לגביו. נהוא לא כלי למהירות ומשכים ארוכים בכביש. עדין כלי עם מושב צר עד כמה שיהיה מפנק האחוריים ירגישו לא בנוח. המנוע למרות ה 400 סמ"ק ישמע היטב ככל שיהיה טיפוס מהירות מעל ה-100. הגיר ביחס בנוי לתת מענה גם לתנאים טובים של רכיבה לשטח.זה לא אופנוע כביש רחוק מרחק שנות אור מכך. זה כלי שתקנה לכביש לניוד של ק"מ לעבודה למרחקים לבטח לא של אוטוסטרדה. מנוע 400 סמ"ק כן אבל רק 400.
כאן עוד כתבה על ה DRZ400 מדוגרי.
לגבי הDR650 כאן מדובר במכונה שעל פי הגודל, המשקל ונתונים נוספים בנויה לאויר גדול יותר בכביש הציבורי בהיבט שטח פחות שטח מהDRZ. גם בו להערכתי יורגש היטב לאורך זמן אי נוחות בישיבה. בכל מקרה אלה לא כלי אוטוסטרדה יום יומית הם לא מיטביים אתנסח בעדינות לכיון זה כפי הבנתי.
 
בדקתי את ה400 וה650 טוב ממנו

כלומר וליתר דיוק, ה650 טוב משמעותית באוטוסטראדה המהירה בהשוואה ל400.
ה400 מקבל רעידות חזקות מחזוריות בפרונט כלומר גם הגלגל הקדמי מקבל אוסצילציות מצד לצד וגם כמדומני שהכידון ואולי גם הכנף הקדמי מתחיל לרטוט...
זה קורה במהירות של כ135 וגם פחות מזה (לעתים אולי החל כבר ב125, זה תלוי בגאוגרפיה)
בנוסף האופנוע מרגיש מושפע יותר מהרוח צד בכביש המהיר וזה הפריע לי מאד.
את ה400 בחנתי במשך כ2-3 שעות ולדעתי גם צריכת הדלק הופכת לצריחה גדולה כאשר אני נוסע פול גז באוטוסטראדה.

את ה650 בחנתי כחצי שעה בלבד. קשה להיות החלטי אבל באוטוסטראדה הוא כמדומני הרגיש לי יציב משמעותית יותר מה400 במהירות של עד 145 או 150. את ה160 (100 מייל) לא הצלחתי ממש לגרד אבל בלי קשר, לא חוויתי בו אפילו אירוע בודד של רטט אוסצילטיבי בצמיג הקדמי וגם לא סבלתי ממכת רוח.
אני לא בחנתי באותה הגאוגרפיה של ה400 ולכן, כדי להיות בטוח, לפני החלטה סופית על רכישה, אבדוק מעט יותר לעומק.

רכיבת שטח היא בעדיפות שנייה אצלי למרות שחשבתי לעצמי שאני רוצה אופנוע דוש בשביל היתרונות בעיר ובשטח אבל הרכיבה על ה400 חיזקה אצלי את התובנה שמה שאני צריך זה ראשית מסוגלות סבירה לכביש המהיר אחרת לא אוכל להגיע בביטחה ליעדים למיניהם (שאינם קשורים לשטח ברובם המכריע, כלומר, לעיתים רכיבות בקו ירושלים-ת"א ולעיתים רחוקות גם רכיבה על הכביש כדי להגיע לרכיבות שטח רחוקות.

כמדומני שהמהירות הסופית שכנראה אינה עוברת את ה150 משותפת לשניהם אבל ה650 מגיע אליה בלי שאני מרגיש עליו מסכן מפוחד. זאת כנראה "סביבת מגורים" סבירה יותר (משמעותית) עבורו...
 

wrr

New member
אתה בפורום אופנועי שטח

נושא הרכיבה באוטוסטרדה לא כל כך מעניין את החברים כאן.
 

מיכהWR

New member
וואלה עד שהגיע לפה בנאדם אתה ישר מגרש אותו?..

הפורום פתוח לכל אופנוען ששוקל לרדת פעם מהאספלט..
 

המחשמל 64

New member
מנהל
KIA PICANTO 1000 בהחלט ובהחלט ברוך הוא בבואו

אני מברכו על כך בהחלט! הפורום פתוח והסוגויות שהוא מעלה מעניינות בהחלט. זה גם נותן תמונה על מי שמעוניין כרוכב להשתמש בדו"ש שכזה גם בכביש הציבורי ואולי בחלוקה של יותר כביש ופחות שטח -בהחלט מצוין ולגיטימי לפנות לכאן. אני בכלל בעד שלא נחשוב או ניקח את זה לשום גירוש זו לבטח לא היתה כוונתו של wrr.
KIA PICANTO 1000 תרגיש בבית!!
 

yoe66

New member
סך הכל ענית לעצמך

אם כביש הוא ראשון ושטח שני קנה 650
הוא לא יקח אותך לשטחים קשים אבל אין שום בעיה אתו בשבילים ושטח קל
הארבע מאות אכן פחות נוח בכביש
אני הוספתי לו משכך הגוי שפתר את הבעיה במהירויות גבוהות
 

buki56

New member
Dr drz

ניתן להוסיף משקף-רוח, ניתן להוסיף משככי היגוי, ניתן להוסיף בהחלט מנשא אחורי או מנשא צד, ולהוסיף ארגז או תיקים קשיחים.
לשני הדגמים.
כמובן שאם אתה מחפש דו''ש שמוטה לכביש - אין תחליף לנפח מנוע גדול.
רוב הגולשים בפורום הזה רוכבים על צרצרים קטנים. 100 אחוז מהזמן בשטח, ובכביש (לשם הגעה לשטח) אנו מתניידים באמצעות עגלה או טנדר.
&nbsp
לא ציינת תקציב - אך אם אתה מחפש דו''ש מוטה כביש, מלבד ה dr תחשוב גם בכיוון של הקטמ 690/האסקי 701
Swm 650
ימאהה טנרה
סדרת ה gs של ב.מ.וו
&nbsp
 

המחשמל 64

New member
מנהל
לדעתי הקטמ/הסקי הם בתקציב גבוה וכן

הבימר. הswm הוא אופנוע מוטה שטח להבנתי יותר מהDR650 מה שיפריע בכביש. אני רק לא הכי מבין בשיח הפנימי שלי עם עצמי איך רוכבים 140 קמ"ש בכביש או יותר, על דו גלגלי שהיעוד שלו כמקור הוא לא כביש טהור ובכלל במהירות כזו.
 

a c t i v e X

New member
הצמיגים מאוד משפיעים בנושא הזה

יש צמיגים שממש פחד אלוהים איתם בכביש (ועדיין משום מה הם צמיגי דו"ש בהגדרה) ויש כאלה שלא...
כדי להשוות ממש טוב, צריך אותם צמיגים, וצרוי כאלו שידועים כטובים בכביש (אני אהבתי דנלופ 606 לשימוש דושי)
 
סט סופרמוטו

יש דוש"ניקים שמשתמשים בסט סופרמוטו.
או אפילו יותר טוב: באופנוע סופרמוטו עם סט שטח (כי הסיכויי למצוא שוטר שיבדוק לך מידות רשיון בגלגלים יותר גבוה כשאתה רוכב בכביש, מאשר להתקל בשוטר שכזה בשטח).
אם כי האמת אני לא יודע אם עופראבניר בכלל מייבאים דגמי SM ל DR/DRZ
&nbsp
ד"א לפי מה שאתה מספר ואיך שאני קורא בין השורות, בשבילך בכלל הכי טוב יהיה טנרה.
 
למעלה