שאלת בלעדיות - פטנט במערכת ה TPI של הכתומים והשפעתה על שאר

Fengluzon

New member
שאלת בלעדיות - פטנט במערכת ה TPI של הכתומים והשפעתה על שאר

היצרנים.
שלום לכולם.
כולם מודעים לחוקי תקנות זיהום האויר הקיימות (בשל כך, קטמ הפסיקו את יצור ה 125 וה 200. חברות אחרות עוד הצליחו בדרך לא דרך להתחמק מהכדור נכון לרגע זה, אך ברגע שיכנס יורו 5, אינני יודע אם יוכלו) וקטמ למיטב ידיעתי הינו היצרן הראשון שפיתח מערכת הזרקת דלק במנועי 2 פעימות. על כך גם רשמו פטנט. אם אינני טועה, תהליך הפיתוח נמשך מספר שנים ובתור היצרן היחיד שרשם על כך פטנט, האם זה לא סוגר את האופציות ליצרניות אחרות? הכוונה שלי במידה ולא תהיה דרך אחרת טובה לבצע הזרקת דלק במנועי 2 פעימות, האם חברות קטנות כמו TM/ שרקו/בטה/גאסגאס לא יאלצו לקנות את הטכנולוגיה שפיתחה קטמ במחירים מופקעים, מה שבפועל יגרום לעליית מחירי האופנועים מהחברות הנ"ל ובפועל גם לסגירת החברות?
 

כRובי

New member
מנועי 2 פעימות עם הזרקה רחוקים מלהיות חדשים בעולם

חשוב להבהיר שהם רשמו פטנט על הדרך שהם בחרו בה. אבל זה לא אומר שהם היו ראשונים בהזרקת מנועי 2 פעימות. כבר באמצע שנות ה-90 ניסתה הונדה ב-בגראנד פרי אופנוע NSR500 דו פעימתי מוזרק וגם אפריליה ייצרה קטנוע 50 סמ"ק דו"פ מוזרק. הפסיקו עם זה כי זה ייקר את החבילה הכללית באופן שאז לא נדרש. ובמחיר היקר יותר, זה לא נתן עדיפות של ממש על קרבורטור. באותן השנים גם היה שימוש נרחב במנועים כאלו באופנועי ים.

וחוצמזה, יש דרכים נוספות לבצע התהליך. בעוד בק.ט.מ ובהוסקוורנה זה עובד על ידי התזת הדלק והשמן מ-2 מקורות נפרדים, הרי שאפשר באותו האופן ליצור תערובת במיכל חיצוני למנוע ולרסס אותה פנימה באיזון הנכון בעבור מנוע 2 פעימות ולהשיג את אותו האפקט. בנוסף, תמיד אפשר לשנות 2.5 רכיבים ולתכנן אותם שונה בצורה שתעקוף את הפטנט.
בכל אופן, השיטה הספציפית של KTM\הוסקוורנה היא זו שנרשם עליה פטנט. אבל יש עוד דרכים לעשות זאת...
 

מיכהWR

New member
בנוסף למה שכתב כרובי, עד כמה שאני מבין יש חוקים

שמונעים מפטנט להפוך למונופול, לפחות לאורך זמן.
 

shayph

New member
ספר על זה לטבע

כל הרעיון ברישום פטנט מסחרי זה לתמרץ חברות ופרטיים
להשקיע במחקר ופיתוח בתמורה לבלעדיות בשוק לתקופה X
ללא רישום הפטנט אין כדאיות כלכלית לאף חברה להשקיע בפיתוח
 
למעלה