שאלת בלעדיות - פטנט במערכת ה TPI של הכתומים והשפעתה על שאר
היצרנים.
שלום לכולם.
כולם מודעים לחוקי תקנות זיהום האויר הקיימות (בשל כך, קטמ הפסיקו את יצור ה 125 וה 200. חברות אחרות עוד הצליחו בדרך לא דרך להתחמק מהכדור נכון לרגע זה, אך ברגע שיכנס יורו 5, אינני יודע אם יוכלו) וקטמ למיטב ידיעתי הינו היצרן הראשון שפיתח מערכת הזרקת דלק במנועי 2 פעימות. על כך גם רשמו פטנט. אם אינני טועה, תהליך הפיתוח נמשך מספר שנים ובתור היצרן היחיד שרשם על כך פטנט, האם זה לא סוגר את האופציות ליצרניות אחרות? הכוונה שלי במידה ולא תהיה דרך אחרת טובה לבצע הזרקת דלק במנועי 2 פעימות, האם חברות קטנות כמו TM/ שרקו/בטה/גאסגאס לא יאלצו לקנות את הטכנולוגיה שפיתחה קטמ במחירים מופקעים, מה שבפועל יגרום לעליית מחירי האופנועים מהחברות הנ"ל ובפועל גם לסגירת החברות?
היצרנים.
שלום לכולם.
כולם מודעים לחוקי תקנות זיהום האויר הקיימות (בשל כך, קטמ הפסיקו את יצור ה 125 וה 200. חברות אחרות עוד הצליחו בדרך לא דרך להתחמק מהכדור נכון לרגע זה, אך ברגע שיכנס יורו 5, אינני יודע אם יוכלו) וקטמ למיטב ידיעתי הינו היצרן הראשון שפיתח מערכת הזרקת דלק במנועי 2 פעימות. על כך גם רשמו פטנט. אם אינני טועה, תהליך הפיתוח נמשך מספר שנים ובתור היצרן היחיד שרשם על כך פטנט, האם זה לא סוגר את האופציות ליצרניות אחרות? הכוונה שלי במידה ולא תהיה דרך אחרת טובה לבצע הזרקת דלק במנועי 2 פעימות, האם חברות קטנות כמו TM/ שרקו/בטה/גאסגאס לא יאלצו לקנות את הטכנולוגיה שפיתחה קטמ במחירים מופקעים, מה שבפועל יגרום לעליית מחירי האופנועים מהחברות הנ"ל ובפועל גם לסגירת החברות?