סקירה יפה של אביעד בפול גז על שוק אופנועי האינדורו

המחשמל 64

New member
מנהל
סקירה יפה של אביעד בפול גז על שוק אופנועי האינדורו

בחצי הראשון של השנה. כאן. הניתוח של אביעד בכל הקשור לעליה במשתמשים
בגילאי ה 40 וה-50 נכונה מאד לטעמי .
אני תוהה מדוע קיים כזה הפרש גדול בין ההסקים לקטומים במכירות ? אלה הרי דגמים מקבילים. מה הגורם להפרש כה ניכר?
שאלה נוספת שאני שואל מה הסיבה ששרקו ,הונדה ו-Tm נמצאים בסף מכירות כה נמוך ביחס להסקי/קטמ? אלו באמת הפרשים נכרים מאד מאד.
בכל הקשור לימהה ולבטא יהיה מעניין לראות לקראת תחילת 2018 שאביעד יעדכן את החציון השני אם יש שיפור מגמה במטרו בכל הקשור לכלים הללו.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
הימהה הוא אופנוע מצוין נקודה הוא ישמש אותך כאול

אראונדר מצוין. המלצתי סע עימו סיבוב דווקא בתוואי סינגל כזה או אחר
תראה איך אתה מתחבר . כל זאת עם עסקינן בדגם 16 ומעלה.
לגבי הדגם הקודם בו המנוע קצת פחות חד בנמוך יתאים לך בהחלט לדעתי
עם עבור מדופ' 125. אופנוע מעולה(היה לי כזה 3 שנים).
 

מיכהWR

New member
בשישי נתקענו מאחורי חבורה של דופ"ים כתומים נוצצים

עמדו באיזה קטע עם מדרגות סלע חלקות מכוסות פודרה חומה, מהמיטב של מסילת ציון.
כולה קטע של כמה מטרים ולא תלול במיוחד, אבל עקב אפס מרחק התארגנות דורש טכניקה ובעיקר שליטה בגז.
בקיצור נתנו גזים כאילו אין מחר, צווחות הדו"פ הניחרות וענני האבק עלו למרחוק. התחפרו, נפלו, קמו, דחפו ובסוף איכשהו עלו.
החבר על שרקו 300 מרובע ואני עלינו שם ברבע גז, כאילו כלום.
זה מה שקורה כשכולם פה ממליצים על הדופ"ים המסריחים האלה כ"בית ספר" ואופנועים "מקצועיים", שככל שנהיה יותר טכני (סליחה "הארד") הם יותר טובים.
ונאמר פחחחח
 

המחשמל 64

New member
מנהל
תמיד אמרו מיכה שהדופים' אופנועים הרבה פחות מתונים אני

מסכים בהחלט עם גישה/דיעה זו. המשקל השליטה בגז היכולת לייצר אחיזה משום מה אצלי בכל אופן טובה שאני עם הימהה. לכן כלי קל לא מסתדר לי. אני משער שהטרקטורי טוב לי ובהחלט רמת הרכיבה שלי גם ביחס לעוד פרמטרים הנוכחי הוא מעל ומעבר. מדרגה כזו זה לבטח טכניקה של גישה עם עמידה ולבטח על הגז רק ירע המצב.האמת הקטומים בדופ'ים הם כלים נפלאים באמינותם. אני לא מכיר את השאר אין לי דעה על מי מהם לבטח לא לשלילה.
לגבי המרובעים, פה השאלה גדולה לא פחות. הבדל גדול בין ההסקי לקטמ ובינם לבין האחרים. שחזרתי מוורשה לפני כשבועיים ישבתי במלון בארוחת הבקר עם זוג יפנים, כך התברר מולם בשיחה. שאלתי את הבחור מה הסיבה לידוע לו (בערך בן גילי סביב 53-55)שהמוצרים שלהם : כלי תחבורה-אופנועים, מכוניות ואלקטורינקה כל כך טובים ואמינים. התשובה שלו היתה מהירה. יפן הוא אמר ,אינה מדינה עשירה באוצרות טבע לדוגמא נפט. לכן היא חייבת לייצר את אותם המוצרים שתארת, הוא אומר לי ושאלה מקור היצוא העיקרי שלה באופן שהם יהיו הטוב ביותר שיש ללקוחות בעולם להשיג.אנו עושים את הטוב ביותר בתחומינו הוסיף.
אני מאמין לו בהחלט!
 
זו בדיוק התחושה שלי אחרי הרכיבה אחרונה

רכבתי עם מרובעים מכל הסוגים והרגשתי שאני עובד קשה יותר. זה כמובן קשור לחוסר הניסיון שלי אבל אני חייב להיות בהילוך הנכון ובגז הנכון כדי לעבור מכשולים שהם עברו בקלות יחסית
 

Old School2

New member
כן ולא

הדופ ברגע שהאחיזה נשברת עולה מהר יותר בסל"ד מה שמתרגם לפירפור גלגל, במצבים כמו שתיארת זה חיסרון אך זאת גם התכונה, בין השאר, שעבור רבים הופכת את הרכיבה עליו ליותר כיפית. מתחילים או לא זה לא העניין, שכל אחד ירכב על מה שיותר כיף לו, הרי בשביל זה קונים. לא כדי לרכב הכי מהר על השעון או לעבור בהצלחה איזה מקטע ספציפי ולעיתים זניח ברכיבה. אם כבר ארבע שיהיה 450
 

Mister Blonde

New member
ימאהה פישלו עם צמד ה WRF החדשים

אהבתי יותר את האופי של ה 250 הישן.
ואהבתי פי מיליון יותר את ה 450 של הדור הקודם 2012-2015 איזה אופנוע נסיך הוא היה. איפה זה ואיפה השור הפסיכי שיש להם עכשיו.
&nbsp
צמד ה WRF החדש זה מה שקורה כשימאהה מנסה להתחפש ל KTM. איבדו את האופי ואיבדו את הזהות.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
במה בדיוק ימהה רצו להיות דומים לקטמ?

היכן אתה רואה את הנסיון במנוע המוטה, הבולמים ,במה בדיוק, תוכל למקד? מה הכוונה האופנוע/ים פסיכי/ים ביחס לקודם גם כאן תראה אם תוכל למקד? האופנוע שונה מהקודם בהחלט אבל השאלה לאן אתה לוקח את זה כמשתמש.
 

מיכהWR

New member
להיות שור פסיכי זה גם סוג של זהות


האמת שימאהה עקפו את קיטיאם בלי לאותת: ה250F הכתום הרגיש לי רכרוכי ואנמי (אבל קליל ונעים לרכיבה) ביחס לWRF שלי.
חשוב להבהיר שעם קצת עבודה אפשר לאלף את הWRF, שמגיע מהמפעל עם נטיות מוטוקרוסריות מסוימות.
מילת המפתח היא ריכוך דרמטי: מנוע, סאג, בולמים.
עם קצת עבודה אפשר לעגל לו את הפינות החדות, ועדיין להישאר עם מנוע ומתלים מדהימים.
אני לא מדמיין היום חזרה לדגם הקודם - גמרתי להיות מפעיל צמ"ה..
 

a c t i v e X

New member
נכון מיכה, אבל לא לזה התכוון המשורר...

הקטע של הדו"פ לאנדורו טכני מתכוון למשהו אחר לגמרי ממה שאתה מתאר...
הכוונה פה היא יותר לקטעים של הנפות גלגל, והזזות שמאלה ימינה, הקפצות של האחרוי וכאךה, והכל בעקרון בתנאים של אחיזה טובה הרבה יותר ממה שיש לנו בארץ.
וכן, דורש הרבה יותר כדי להגיע לזה.
פקטור נוסף זה העמידות בעבודה קשה, פחות מתחמם, קל להנעה בנפילות, טוב יותר במעברי מים.
פשוט בארצנו הנעימה.... התנאים זה לא מה שהם חושבים, הרבה דרדרת, סלעים עם אבק, אבנים זורקות, ובני 40 שמתלהבים ממנהל מותג זה או אחר ורצים לקנות 300 דופ + חליפה חדשה וחושבים שהם "ג'ארוויס פסטרנה". שילוב רע....
&nbsp
 

hananlv

New member
מזכיר את הבדיחה על המדען הרוסי שתלש רגליים לג'וק

נתקלת בחבורה רוכבים פחות מנוסה\מוכשרת או שניהם גם יחד
ממך וישר קפצת למסקנה שזה בגלל האופנוע...
אז זהו שלא ...

סביר להניח שאם החברה האלו היו עם מרובעים הם היו חופרים ודוחפים
באותה מידה - אלא שהם היו נופחים את נשמתם הרבה קודם בגלל המשקל
והאופנועים היו רותחים פי אלף.

וכן- ככל שנהיה יותר טכני שתי פעימות עם רוכב ברמה שלך ישאיר לך הרבה אבק.
 

מיכהWR

New member
אז זהו שלא. אותם רוכבים על מרובעי פעימות היו עובדים הרבה

הרבה פחות קשה. בדוק.
בעצם זו היתה הנקודה שלי, ובקריאה מחדש אכן לא הייתי ברור:
אופנועי ארבע פעימות הרבה יותר מומלצים לטעמי לרוכבים מתחילים מדופי"ם. נקודה.
הם מאפשרים לרוכב מתחיל לרכב מהר יותר וחלק יותר מוקדם יותר. פחות להתעייף, פחות לפול ולהיפצע, פחות לחשוש, יותר להעז ויותר להנות.
אופנוע דו"פ זה סבבה בתור אופנוע שני או שלישי, לרוכב שכבר נותן קצת בראש ורוצה לטעום אופנוע עם אופי ומיקוד שונה.
מסכים לגמרי שבידיים הנכונות ובסיטואציות הנכונות יש לאופנוע דו"פ יתרונות. אבל זה לא המצב עבור רובם המוחלט של הרוכבים המתחילים שפוקקים את יערות ארץ ישראל.
אגב הטענה שדו"פ יותר עמיד ופחות רותח במצבי חפירה המוזכרים למעלה רחוקה מאוד מהמציאות, לפחות בהשוואה לWRF שהוא בלתי רתיח, אבל זה פרט שולי פה בוויכוח.
 

a c t i v e X

New member
שמע, זאת הטענה והקונספט.שדו"פ מתאים יותר לעבודת חפירות

גם הוא ירתח, נכון, אבל לכאורה אחרי יותר חפירות והקירןר שלו מהיר יותר
לא יודע למה (מבחינה טכנית) אבל בעבר זה היה די נכון בשטח, היית רואה מרוב"פים רותחים בעוד שדו"פים של אותו יצרן, לא, באותה רכיבה ועם אותם חפרני דרדרת
אני זוכר בדו"פים שלהיו לי (250 של KTM ואז GG) שבאמת היה קשה להרתיח אותם גם בחפירות קיץ קשות, בהחלט עמיד יותר ממרוב"פ. למרוב"פים צריך וונטה, לדו"פים שלי לא היה צריך ועדיין רתחו פחות
&nbsp
אולי מומחי הפורום הטכנולגיים יגידו למה זה (היה?) ככה
&nbsp
 

המחשמל 64

New member
מנהל
ההגיון אומר שהסיבה לקצב מהיר של אגירת

חום וכמובן פיזורו מושפע מכמות החלקים הנעים. במרובע הרבה יותר חלקים חמים בראש המנוע הגודל שונה. הטמפ' הגבוהה פוגשת הרבה יותר מתכת ,קצב פיזור החום שונה.הדו'פ כולל הרבה פחות חלקים נעים וצילינדר קטן יותר פיזית. אני זוכר היטב שזה אכן כך גם בקצב החימום וקצב הקירור.
 

hananlv

New member
אתה בטח לא תהיה מופתע אם אני אגיד שאני לא מסכים כמעט עם כל .

הקביעות שלך
אבל כנראה שאנחנו מסתכלים על רכיבת שטח ממקום שונה לגמרי
 

hananlv

New member
נתחיל מהמתחילים

2אני לא חושב שהמטרה של מתחיל צריכה להיות רכיבה כמה שיותר מהר..
הרבה יותר חשוב זה לרכוש את הטכניקות הבסיסיות
ואת זה הרבה יותר קל לעשות עם אופנוע קליל ולא עם משקולת.
הלאה...
הטענה ש4 פעימתי יותר טוב בדרדרת ובתנאי אחיזה מפוקפקים ממש לא נכונה
- הסיפור בדרדרת הוא צמיגים ותנופה וממש לא סוג המנוע

ולסיום - לרוכבים הטובים באמת ממש לא משנה על מה הם רוכבים - הם יעשו את זה מצוין על כל מה שתשים אותם.
לרוכבים חלשים כנ"ל - הם יפלו ויזיעו .ולא יצליחו ולא משנה על מה הם רוכבים.
נשארו אם כך הרוב שנמצא באמצע ולאלו לדעתי הבחירה פשוטה - אם הכיוון שלך
הוא סינגלים בזרימה , מדבר , דיונות וכ"ו - לך על 4
אבל אם אתה אוהב סינגלים מאוד טכניים ודוכים הבחירה הנכונה היא 2
 

המחשמל 64

New member
מנהל
hananlv אם אני הבנתי נכון ותקן אותי אם טעות בידי

הוא שדופ' על כלל תכונותיו כולל משקל מנוע מומנט המנוע אופן הורדת הכוח מהגלגל לשטח היא טובה תלוי ברוכב. זה בהחלט נכון אך השאלה היא מכלול ייצור האחיזה בין שני סוגי הכלים לדוגמא דופ' 250 ביחס למרובע 250..אני בדעה שהגופ' בגלל אותה עובדה שציינת על סוג הרוכב יתאים לרוכב הטוב וכן לסגנון שציינת כלומר הוא פחות סלחן או יתנהג כפי רצון הרוכב שמדובר ברוכב פחות מיומן. כלומר יש הבדל באופי הכלים וייצור האחיזה. הרי פרמטרים של המכונה באים בסופו של דבר באחיזה בקלות הרכיבה קרי בתוצאה בחוויה שהמכונה מייצרת. השאלה אם לדעתך זה אכן כך? אם אנסה לסכם לפי הבנתי הפרמטרים במכונה מרובעת נדונה שונים בתוצאה בגלגל ביחס לדופ' מקביל בגלל מכלול התכונות שלה ולזה אני מתחבר בהיבט דבריו של מיכה.
 

מיכהWR

New member
אתה צודק!

אנחנו לא מסכימים על כלום
.
בתנאי אחיזה ירודה יותר קל לייצר אחיזה עם מרוב"פ, בזכות אספקת כח נשלטת יותר - זה בסיסי לגמרי.
ומזתומרת, ברור שהעניין הוא לרכב מהר! דוחים, סינגלים קשים, עליות וירידות טכניות - תמיד המטרה היא לרכב מהר וחלק. אין ניקוד על "טכניקה".
אפילו בטריאל הכוונה היא לסיים את המסלול במינימום זמן (וללא פסילות, אני יודע).
בקיצור 'טכניקה ושליטה' הם אמצעי להשגת מהירות, לא מטרה בפני עצמה.
מרובע פעימות נותן לרוכב מתחיל ייתרון מהירות ולכן גם כיף מכל הסיבות שפרטתי - לא צריך יותר מזה.
 
למעלה