מפול גז .בטא 125 ,כבר בקרוב וכמו כן עדכונים על

המחשמל 64

New member
מנהל
מפול גז .בטא 125 ,כבר בקרוב וכמו כן עדכונים על

שינויים בדגמים הקיימים. בשורה חשובה מאד לשוק הישראלי בכל הקשור
לדגם ה-125 של המותג שיגיע לארץ הקודש כבר השנה.
מפול גז כאן
 

המחשמל 64

New member
מנהל
two time מדוע לדעתך זה המצב?

אני חושב קצת שונה. בו ננסה לחשוב רגע אפילו יחדיו. הימהה בבסיסו שונה מהדופ' כך שאני לא רואה במי שקנה את ה WRR את אותו רוכב שמחפש תחליף לדופ' 125. דופ' לאומת דו'ש. אני בדעה שה-125ים הנ"ל יחליפו בהחלט את הקטמ/ הסקי בתחום הנפח הנ"ל ודווקא ינגסו בנפחי ה250 דופ'ים. ויתכן בהחלט בדגמי 4 פעימות נוספים אינדורו כוונתי.
אני בדעה אישית שהבטא ינסוק. עובדתית ה-125 TM לא תפס משום מה. יש בהחלט סיכוי טוב שגם השרקו יתפוס וימריא .לא שמעתי על השתוללות מכירה מכיוון הכלים הללו של TM בכלל הקשת שלהם. דעתך?
 

two times

New member
לא לא ניסחתי את עצמי טוב. זה לא מה שהתכוונתי

החל משנת מודל 2018 חוזרים לייצר 125 דופים.
WRR לעומת זאת, אני לא יודע אם אתה מודע לכך - ימאהה הפסיקה ייצור של ה wrr... זהו. שבוע שעבר הודיעו על כך רשמית. בדיוק עשר שנים אחרי שיצא לראשונה: מודל 17 הנוכחי יהיה שנת מודל אחרונה.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
וואלה... מעניין מה הסיבה. הפתעת אותי האמת

אופנוע שלפי הידוע לי הלך טוב גם בארץ ןבארה"ב.לא מבין מה הסיבה לכך דו"ש מצוין בהחלט. פשששש מפתיע באמת וחבל!! אם יהיה לך בהישג יד אשמח לקרוא את הכתבה הנ"ל. באמת מעניין מה הסיבה לכך.
 

two times

New member
יודעי דבר מדברים על זה כבר כמעט שנה

אני עוקב בטוויטר אחרי כמה בלוגרים.
קיצור:
ביפן די עוקבים אחרי התקנות האירופאיות של זיהום אוויר ובטיחות וכו'. בדרך כלל שנה שנתיים אחרי שמשהו נכנס לתוקף באירופה - זה מגיע גם ליפן.
לאחרונה באירופה כידוע נכנסו תקנות היורו-4 וה wrr הפסיק להמכר באירופה כבר מאז שהחלה שנת 2017... מבחינת מודלים: באירופה נמכרו למעשה רק עד מודל 2016.
עכשיו הגיעו התקנות הללו גם ליפן. בעקרון כשזה קורה, לכל יצרנית יש 3 אופציות:
א- לעשות את השינויים הנחוצים באופנוע כדי שיעמוד בתקן החדש ולהמשיך למכור כרגיל.
ב- להוריד את השאלטר ולהפסיק ייצור.
ג- לצמצם היקפי ייצור ולהמשיך לשווק רק בשווקים בהם התקן החדש איננו נדרש. כמו למשל סוזוקי עם הdrz. כבר מזמן לא מייצרים אותו בשביל השוק האירופאי או השוק המקומי ביפן. הוא מיוצר במספרים קטנים רק בשביל השוק האמריקאי והאוסטרלי וכו'.
&nbsp
ימאהה בחרה פה באופציה ב'.
ל- wrr יש גם בעיית abs, וגרוע מכך יש בעיית זיהום אוויר שאי אפשר לפתור ללא תכנון מחדש של ה airbox והפילטר אוויר. ולמעשה לשנות את המנוע הנוכחי למשהו אחר.
&nbsp
באחד הבלוגים פורסם שמתוך 6 אלף יחידות של wrr/x שנמכרים כל שנה (שזה בפני עצמו לא מספר קטן אבל גם לא מספר גדול. לשם השוואה ה crfl של הונדה מוכר בערך פי שניים כל שנה). השוק היפני והאירופאי ביחד מהווים בערך שליש מסך המכירות של ה wrr וה wrx וימאהה החליטו שלא שווה להמשיך ייצור בהיקף קטן של 4 אלף יחידות בשנה.
הורידו את השאלטר בקיצור.
יש דגמים נוספים שציינו בפירוש שהם מתכננים מחדש ויחזרו עם דגמים חדשים לקראת 2019... אך לא ה wrr/x.
ה wrr הופסק ייצור ואין מחליף בקנה.
&nbsp
התוצאה: אתה יכול להכנס לאתר של ימאהה בארה''ב או ביפן ולראות שאין יותר דגמי 2018 בהיצע. אתה יכול להשתמש בגוגל טרנסלייט ולנסות לקרוא את העמוד הבא:
&nbsp
https://news.webike.net/2017/06/02/99650
&nbsp
או להצטרף לקבוצת הפייסבוק העולמית של ה wrr/x גם שם יש על כך דיון עם אסמכתאות ולינקים וכו'.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
תודה על התשובה!! אני אבדוק גם בפייסבוק

בהחלט מעניין הנושא. אני זוכר באמצע 08 שקניתי את האופנוע הזה (היה אצלי כמעט שנתיים) שיצא לאויר העולם, נאמר בכל מאמר שהוא אופנוע "ירוק".אני זוכר שקראתי המון מאמרים עליו. דהיינו עומד בתקנות איכות סביבה כפי שהוסבר דאז.מעניין אלו דגמים יהיו להם לשנת 19.אגב אני רוכב גם עם 3 שותפים שלהם כלים כאלה.לטעמי ממש חבל אופנוע מצוין.
 

two times

New member
ה WRR אופנוע אדיר אבל נפל בין הכסאות מבחינה עסקית

אני מדבר רק מבחינה עסקית ורק מבחינת מכירות:
למה ה CRF250L מצליח בכל רחבי העולם ומוכר פי 2 יותר מה WRR? (עזוב את המצב אצלנו בישראל שהרי פה שום אופנוע של מאיר לא יכול להצליח).
כי הונדה בחרו גם את הנפח הנכון (250) וגם את המודל העסקי הנכון (ייצור בזול בתאילנד על בסיס ה CBR250).
ה CRF-L בראש ובראשונה מכוון לשווקי הענק של מזרח אסיה... ויש לו את הנפח הנכון על מנת להצליח שם, וגם יש לו את תג המחיר הנכון על מנת להצליח שם.
וגם בעולם המערבי הוא מצליח כי רוב האנשים שקונים דו"ש 250 בעולם המערבי - לא ממש מעניין אותם ולא יודעים להעריך את המשפט "MADE IN JAPAN"... מבחינתם מספיק שיהיה כתוב HONDA על הכסא. מספיק שזה תוצרת הונדה ושיהיה תג מחיר נמוך. לא אכפת להם אם זה הונדה שמגיע מתאילנד או ממונגוליה.

ימאהה עם ה WRR בחרו 2 אלמנטים שמבחינה עסקית "מתנגשים" ושלא סובלים אחד את השני ושמיועדים לקהלים שונים:
א- מצד אחד בנו את ה WRR ביפן (מה שאומר עלויות ייצור גבוהות ותג מחיר גבוה בלתי נמנע).
ב- בנו אותו כ 250 סמ"ק מנוע סינגל.

אבל 2 האלמנטים הלה לא מסתדרים ביחד... מבחינת מכירות הם פונים ללקוחות שונים:
מי שקונה אופנוע תוצרת יפן ומשלם סכום גבוה - זה לקוחות מהעולם המערבי שלחלוטין אין להם בעיה להוציא 7 אלף דולר/יורו על אופנוע דו"ש - אבל הם לא מעוניינים במנוע 250... המינימום שהם מעוניינים בו זה לפחות מנוע 400 סמ"ק ומעלה.
ולהפך:
מי שמייצר דו"ש 250 - בד"כ מייעד אותו מלכתחילה לשווקים ההמוניים של מזרח אסיה שם הלקוחות אכן מעדיפים ורוצים מנועי 250 - אבל מאידך לא מוכנים לשלם 7000 דולר על אופנוע.

ה WRR פשוט נפל בין הכסאות.

צריך להבהיר:
הייצור של ה WRR הופסק בראש ובראשונה בגלל אי עמידה בתקנות זיהום אוויר חדשות שנכנסו ביפן ובאירופה. אין ספק... אבל אם היו לו נתוני מכירות גדולים יותר, אולי ימאהה היתה ממשיכה לייצר בשביל שאר השווקים בעולם (חוץ מיפן ומאירופה) שבהן התקנות המחמירות עדיין לא בתוקף.
כמו שסוזוקי מייצרת את ה DRZ או הונדה מייצרת את ה XR650 רק בשביל השווקים האמריקאים והאוסטרלים וכו'. (אלו דגמים שעדיין מאוד מצליחים בארה"ב)
ללקוחות בארה"ב ובאוסטרליה אין בעיה לשלם 7 אלף דולר כשבתמורה הם מקבלים מכונה תוצרת יפן DRZ או XR עם 650 סמ"ק או 400 סמ"ק... אבל על על מכונה של 250 סמ"ק הם פשוט לא מוכנים לשלם סכום כזה גבוה של 7 אלף דולר.

אני מעריך שאם אי פעם נראה WRR חדש הוא יהיה לפי התוואי שהונדה התוותה עם ה CRF-L שלה: אופנוע תקציב פשוט וזול, עם מפרט נחות, שיהיה מיוצר בזול במדינת עולם שלישי כל שהיא (כנראה במפעלי ימאהה באינדונזיה על בסיס ה MT-03 וה R3 שממילא מיוצר שם). הוא יהיה דגם זול לרכישה, והוא ימכור בכמויות גם במזרח אסיה - וגם בעולם המערבי בקרב קבוצת הלקוחות המערביים ההולכת וגדלה שהמשפט MADE IN JAPAN לא אומר להם כלום - ושלא משנה להם איפה האופנוע דו"ש הקטן שלהם מיוצר ומה המפרט שלו - כל עוד הוא זול לקניה וכתוב YAMAHA על המושב ועל הפלסטיקה.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אתה יודע two times בבקר בדרכי למשרד שוחחתי עם חבר

שעובד עמי בחברה ובעל כלי כזה(אחד מהשלשה) וסיפרתי על הדבר.
שוחחנו על מה שתארת אתמול וברור לי גם לאחר דבריך וגם לאור מה שדיברנו בבקר יחד שמדובר בתחשיב כלכלי נטו ,כפי שאתה מתאר. אתה תארת זאת בפרוט רב ובאמת ,אני שמח מאד על כך,זה ידע ומידע חשוב. כל הכבוד לך על ההשקעה בכתיבה שהיא גם מסוגננת ברמה מכובדת מאד הייתי מתנסח
.זה נותן לי גם זוית ראיה על הכותב עצמו
.
האמת לא ידעתי שהXR מיוצר בדמות 650 כיום, שמץ של מושג לא היה לי בהקשרו לדוגמא. אני חושב שהימהה ה WRF הקודם שלי שנתון 09 היה ימהה איטליה. נכון מנוע יפני אבל הרכבה לדעתי באיטליה ונכון זה עדין אירופה.
ההסבר אכן מצוין ונותן זוית על הנעשה בסגנון של עולם אחר ושונה בתכליתו משלנו ובכל היבט כולל הגישה למשפט made in japan שאני יכול לאמר לך בפה מלא אצלי אישית עדיין קיים ולבטח עם עוד הרבה אחרים ולא רק בשוק הדו גלגלי.
תודה לך שוב, שאפו על ההשקעה בהסברים !!
 

two times

New member
תודה רבה רבה מחשמל. אני מעריך את זה.

מה שעצוב ב made in japan הוא שאנחנו כנראה לא הולכים יותר לראות את זה בקרוב בעולם הדוש''ים.
הנסיון הכה טפשי (עסקית) של ימאהה לבנות wrr תוצרת יפן במחיר לצרכן של 7000 יורו/דולר - הוא שווה ערך בטיפשותו למשל לנסיון לבנות את ה R3 ביפן ולמכור אותו ב 7000 יורו/דולר.
(שלכשעצמו זה כנראה יהיה אחלה אופנוע, אבל ברור שזה יהיה כשלון עסקי)
אין. יותר אנחנו לא נראה דברים כאלו.
&nbsp
אם ימאהה אי פעם יבנו wrr חדש - הוא יהיה כנראה מיוצר באינדונזיה לפי המודל של ה r3. ויהיה כבד, פשוט, וזול.
אם אי פעם סוזוקי ירצו לבנות dr350 חדש - הוא יהיה מיוצר בסין על הבסיס של הג'יקסר 250 שלהם ויהיה כבד, פשוט, וזול.
אם אי פעם קווסאקי ירצו לבנות klx חדש - הוא יהיה מיוצר בתאילנד על בסיס הבייבי נינג'ה שלהם - ונחש מה - הוא יהיה פשוט, כבד וזול.
&nbsp
לדעתי אם אי פעם נראה דו''ש made in japan שוב בעתיד - לדעתי זה יהיה רק אם אחת היפניות תחליט לצאת בדגם כבד רציני אגרסיבי יוקרתי, עם 600 סמ''ק לפחות - שילך במוצהר ראש בראש מול ה690/701 של קטמ.
&nbsp
ה wrr היה טעות יפיפיה ומיוחדת שלא תחזור.
&nbsp
 

Old School2

New member
לא הבנתי מה ההתלהבות, ה-DR350 שהיה לי שקל פחות

היה חזק יותר, עם שישה הילוכים, קירור אויר שלא הפריע לו מעולם ועם פוטנציאל שיפורים אדיר. הזיכרון שלו עוד היה טרי טרי אצלי כשעשיתי סיבוב על ה-WRR והתרשמתי שמדובר במשקולת אנמית וקופצנית.
 

two times

New member
אם לא הבנת אז לא הבנת

בלי בכלל להכנס לדיון העתיק הזה של ''איך אופנועים משנות ה 90 היו יותר קלים ויותר חזקים מאלו שבאו בשנות האלפיים"...
&nbsp
לא אהבת את ה wrr? לא הבנת? לא התלהבת?
זכותך. יש הרבה כמוך שלא התלהבו.
זה היה משעמם אם כולנו היינו מתלהבים מאותו דבר.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
ה350 שהיה לך כבודו במקומו לתקופתו

אבל בו קצת אתן לך כיון. ה WRR שוקל כ- 3 קג יותר רטוב. מוזרק ,שלדה מתקדמת, מקורר נוזל ולא אויר /שמן ומפיק 30 כ"ס. אני לא יודע מה המומנט של ה350 ביחס אליו.לדעתי זה כמו להשוות את האיביזה FR של הבן שלי עם מאזדה 2 פלוס מינוס בהיבט ביצועים רק כדוגמא.
 

enigo

New member
אז אתה גם מודע לעובדה שהפרש הביצועים לא ממש גדול?

 

המחשמל 64

New member
מנהל
אני מדבר על השוואה ואתה מכניס את גודל

הפרש הביצועים. אז תקרא קצת השוואה של ביצועיהם: מהירות סופית,חסכון בדלק,תאוצה מ-0 ל-100, מומנט, ועוד מן דהוזים וזה יתן לך קצת כיון. כן הפרש גדול לא הפרש גדול , כן 30 אחוז לא 15 אחוז,לא ראיתי בדברי כיון לגודל ההפרש אלה רק ורק הפרש!! רוצה להכנס לגודלו בבקשה כולו שלך.הדברים ברורים.
 

enigo

New member
כשמשתמשים בביטוי "זה כמו להשוות" הכוונה בדרך כלל היא שמדובר

בהשוואה חסרת טעם בשל פער גדול.
במקרה דנן, הפער קטן מאוד - ואלו בהחלט שתי מכוניות ברות השוואה בכל הנוגע לביצועים.אני חושב שאפילו השוו אותן בארץ במבחן כזה או אחר. ואם לא אותן, אז את המאזדה2 וסקודה פאביה, אחותה הכמעט זהה מכאנית של האיביזה.
בקיצור - אם רצית להגיד שה-DR וה-WRR הם אופנועים דומים וברי השוואה, הצלחת. אם הכוונה היתה אחרת - אז לא כל כך.
ואגב, זה שה-WRR מוזרק, מקורר נוזל ועם "שלדה מתקדמת" לא ממש אמור לעניין אף אחד, לפחות לא כרוכב. מה שמעניין זה איך האופנוע נוסע.
 
למעלה