יודעי דבר מדברים על זה כבר כמעט שנה
אני עוקב בטוויטר אחרי כמה בלוגרים.
קיצור:
ביפן די עוקבים אחרי התקנות האירופאיות של זיהום אוויר ובטיחות וכו'. בדרך כלל שנה שנתיים אחרי שמשהו נכנס לתוקף באירופה - זה מגיע גם ליפן.
לאחרונה באירופה כידוע נכנסו תקנות היורו-4 וה wrr הפסיק להמכר באירופה כבר מאז שהחלה שנת 2017... מבחינת מודלים: באירופה נמכרו למעשה רק עד מודל 2016.
עכשיו הגיעו התקנות הללו גם ליפן. בעקרון כשזה קורה, לכל יצרנית יש 3 אופציות:
א- לעשות את השינויים הנחוצים באופנוע כדי שיעמוד בתקן החדש ולהמשיך למכור כרגיל.
ב- להוריד את השאלטר ולהפסיק ייצור.
ג- לצמצם היקפי ייצור ולהמשיך לשווק רק בשווקים בהם התקן החדש איננו נדרש. כמו למשל סוזוקי עם הdrz. כבר מזמן לא מייצרים אותו בשביל השוק האירופאי או השוק המקומי ביפן. הוא מיוצר במספרים קטנים רק בשביל השוק האמריקאי והאוסטרלי וכו'.
 
ימאהה בחרה פה באופציה ב'.
ל- wrr יש גם בעיית abs, וגרוע מכך יש בעיית זיהום אוויר שאי אפשר לפתור ללא תכנון מחדש של ה airbox והפילטר אוויר. ולמעשה לשנות את המנוע הנוכחי למשהו אחר.
 
באחד הבלוגים פורסם שמתוך 6 אלף יחידות של wrr/x שנמכרים כל שנה (שזה בפני עצמו לא מספר קטן אבל גם לא מספר גדול. לשם השוואה ה crfl של הונדה מוכר בערך פי שניים כל שנה). השוק היפני והאירופאי ביחד מהווים בערך שליש מסך המכירות של ה wrr וה wrx וימאהה החליטו שלא שווה להמשיך ייצור בהיקף קטן של 4 אלף יחידות בשנה.
הורידו את השאלטר בקיצור.
יש דגמים נוספים שציינו בפירוש שהם מתכננים מחדש ויחזרו עם דגמים חדשים לקראת 2019... אך לא ה wrr/x.
ה wrr הופסק ייצור ואין מחליף בקנה.
 
התוצאה: אתה יכול להכנס לאתר של ימאהה בארה''ב או ביפן ולראות שאין יותר דגמי 2018 בהיצע. אתה יכול להשתמש בגוגל טרנסלייט ולנסות לקרוא את העמוד הבא:
 
https://news.webike.net/2017/06/02/99650
 
או להצטרף לקבוצת הפייסבוק העולמית של ה wrr/x גם שם יש על כך דיון עם אסמכתאות ולינקים וכו'.