דגמי 500 /501 /480/ 530 אלו דוש״ים?

דגמי 500 /501 /480/ 530 אלו דוש״ים?

אני חדש כאן עובר ל2 מה שנקרא אחרי הרבה שנים של טרקטורונים.

בקשר לדגמי ה 500 למיניהם: שמתי לב שבאמריקה קוראים להם dual sport
בדיוק כמו שהם קוראים ל drz
נראה תמוה אבל עובדתית ככה הם קוראים להם.

מישהו פה על 500/501/480 ויכול לספר?
 

המחשמל 64

New member
מנהל
הדגמים שרשמת לגביהם הם דגמי אינדורו טהורים למשעי כנאמר

הקטמ 510 /530 כנ"ל הבטה 480 הם כלי שטח טהורים על כל המשתמע מכך.
מכוח מנוע בהיבטי הספק ומומנט, משקל האופנוע, מהלך מתלים,יחסי העברה, מרווח טיפול ומה לא. הDRZ הוא אופנוע דו"ש שרק לדוגמא, שוקל 145 ק"ג ביחס לסביב 115-117 לקטמ (עם דלק). זה עולם אחר של כלים בכל היבט שלא תטעה או תוטעה.
קטמ 510
בטה 480
 

כRובי

New member
ולשאלתך: בארה"ב נקראים Dual Sport

כל האופנועים אשר יכולים לקבל תקינה אשר מאפשרת להם לנוע גם על כבישים ודרכים ציבוריות. בישראל אין הפרדה שכזו מבחינת משרד הרישוי (כל האופנועים בעלי הלוחיות הצהובות יכולים לעשות זאת), אז הנישות נקבעות ע"פ אופן השימוש בכלי: דו"ש, אנדורו, מוטוקרוס וכו'...
 
מודה על ההבהרה. מאוכזב לשמוע.

נתקלתי ב 701 החדש. זה אופנוע לויקינגים. לא בשבילי. אולי אם הייתי גבוה ב 20 סנטימטר ושוקל עוד 20 קילו היה על מה לדבר. אני בקושי 175 על 70 קילו.
נתקלתי גם בdrz הישן הכבד והמוכר מימים עברו.

חבל שאלו האופציות היחידות. מאוד קיוויתי שדגמי ה 500 המודרניים יוכלו לשמש כדושימושיים, מה גם שאני לא מחפש אופנוע למורכבת או לרכיבות מנהלתיות מרובות וארוכות, וגם לא משהו לשים עליו ארגזי צד.
בסה״כ מחפש אופנוע לרכיבות מנהלתיות קצרות ולעיתים רחוקות. 90 אחוז מהזמן זה יהיה רק אופנוע לפנאי. מקסימום עם תיק או שניים קטנים מאחורה, ובעיקר מחפש אופנוע שיהיה אפשר לצאת מהבית ולרכב עליו בכביש ״עד לשטח״, ויהיה ניתן לבצע עליו קטעי קישור ארוכים. קרי אופנוע שאתה יוצא לרכב בבוקר אזור בית גוברין, ואחרי כמה שעות של שבילים באזור פתאום בצהריים מחליט שבא לך חולות חלוצה - אז עולה על כביש ורוכב עד שמגיע למערב הנגב.
על הדרך חשבתי על אופנוע שיבטל לי את הצורך בעגלה. גם מבחינה כספית וגם מבחינה מהותית (מהבחינה שללא עגלה אז לא צריך מסלולים מעגליים).

מאוד קיוויתי שיהיה מדובר רק על החלפות צמיגים לצמיגי דו״ש. חבל שזה לא המצב תודה שהבהרתם לי ואשמח לשמוע הצעות בהתאם למה שכתבתי.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
1.75 גובה על 70 ק"ג מצבך מצוין. זה גובה יפה

ומכובד לטעמי והמשקל מצוין (הלוואי עלי
). לגבי האופנוע הדרוזי, אולי קצת כבד אבל בהתניידות כביש זה פלוס הוא יושב טוב. בשטח שאתה חפץ בו הוא יהיה מצוין יעשה הכל מהכל יש לו מספיק אויר לנשימה -מנוע חזק. נכון 5 הילוכים, אבל רק היום שוחחתי עם חבר שגולש כאן ורכש דגם 16 לפני כשנה. האופנוע מצוין לסגנון הדו'ש הנ"ל. אפשרי לבדוק אופציה לכיון הימהה WRR שאני מבטיחך שיעשה עבורך נאמנה כל שרות שטח עם יכולות כביש גם עד 100 קמ"ש לא תסבול מידי. אמנם רבע ליטר אבל אופנוע מצוין.יש עוד אופנוע טוב שאני חושב שכדאי שתחשוב עליו והוא
ה swm 650R דו'ש ויש את דגמי הR300 וכן את דגם ה R500 האנדורו שלהם. מיובאים על ידי א.ש.ל מוטורס יבואני יוסאנג. המנועים הם של הוסקוורנה המקוריים,הדור הקודם תרם האיחוד עם קטמ. מקווה שנתתי עוד כיון מחשבה.
 

a c t i v e X

New member
שמע.. אין הכל מהכל

לחולות חלוצה לא תיכנס עם צמיגי דו"ש , ובכל מקרה מעבר מתא שטח רחוק אחד לשני יעייף אותך גם בכביש, אפקט המפרש וכו'
אין בעיה להתנייד עם 500 בכביש לטווחים קצרים, אבל זה לא יהיה טיל בינעירוני
מבחינה כספית, עגלה זולה יותר מבלאי של אופנוע....
&nbsp
 

two times

New member
אופנוע חלומות.

אופנוע חלומות זה אופנוע שצריך לבנות. לא תקבל אותו סטוק. אתה יכול לקחת דו''ש דרוזי/wrr כמו שהציע המחשמל כנקודת מוצא. ואתה יכול לקחת כלי אנדורו 500 כמו שחשבת מלכתחילה כנקודת מוצא. הפרקטיקה של לקחת 500 ולהפוך אותו לדו''ש היא פרקטיקה מוכרת בחו''ל. חפש בפורומים זרים או חפש בגוגל או ביוטיוב ktm 500 adventure או בטא - ותראה לא מעט תוצאות. כמו שאולי חשבת: צמיגי דו''ש, שינויים ביחסי העברה, החלפת מושב, תיקי זנב רכים, פנסי לד, מיגוני רוח נשלפים, ובלבולי מוח לרוב. אצלנו בארץ זוהי לא פרקטיקה מקובלת וגם לא נדרשת וגם לא פופולרית - מאלף ואחת סיבות שהראשונה שבהן היא המחירים הגבוהים של ארץ הקודש. לבנות יצור כלאיים שכזה יעלה לך הרבה כסף. להחזיק ייצור כלאיים שכזה יעלה לך הרבה מאוד כסף.
אם משום מה אתה מתעקש על האופציה הזו הייתי מציע לך לשקול את ה swm 500 שמגזינים בחו''ל טוענים שהוא מזכיר להם את ה xr650r מפעם, שמחזיק יותר שמן מנוע יחסית למתחרים ושהוא בעל מרווחי טיפולים שנמדדים באלפי ק''מ, ולא בשעות מנוע.
&nbsp
 
למעלה