כמה שאלות והכוונה למגן צוואר. אני רוכב עם מגן גוף

המחשמל 64

New member
מנהל
כמה שאלות והכוונה למגן צוואר. אני רוכב עם מגן גוף

אצרביס קאורטה.חבר רוכב עם מגן צוואר ומגן גוף משולבים יחד של "ליט", דהיינו מותאם מראש מגן צוואר וגוף. מידי פעם עולה נושא חשיבות המגן והחבר טוען שאינו חש מגבלת תנועה. חבר אחר מנגד לא יכול לרכב עם המגן מרגיש מגבלה משמעותית.
קראתי פוסט שקצת הזכיר לי שיש למגן הזה חשיבות רק אני לא הצלחתי להתעמק עד כמה הוא קריטי הייתי מתנסח לרוכב ההובי הממוצע. רוב הרוכבים שאני פוגש הם בלי המגן. זה לא אומר שזה טוב או לא , נכון או לא,אלה אני מציין זאת כהתרשמותי בלבד.
הייתי שמח לשמוע כמה דעות לנושא:
1. חשיבות המגן: עד כמה קריטי לרוכב המוצע שלא "מתחנג'ר" הייתי מגדיר אלה אול ארואונדר יחסית רגוע?
2. איזה מגן מומלץ וכזה שלא יגביל תנועה?
3. בהנחה שזה המגן גוף שלי (המצורף בתמונה) איזה יכול להתאים?
4. צפי עלות?
תודה!!

 

asus8

New member
מנסיוני

1-רכשתי מגן צוואר לאחר התהפכות קשה במוטוקרוס שבנס נגמרה בלי שריטה. נזרקתי לאחר נחיתה לא מוצלחת, גלגלון בלי ידיים- בעזרת הראש-וחזרה למצב עמידה. באותה מידה, יכל להיגרם נזק לצוואר, עם הגלגול היה קורה בזווית אחרת. מאז עברו כמה שנים והמגן עוד לא עמד למבחן- כנראה שרכישתו מונעת נפילות :). רוכבים רבים, מקצועיים וחובבים לא משתמשים במגן, או רק כשהם במסלול ולא ברכיבת הובי, או אנדורו. זו אשלייה לדעתי. אפשר להתפוצץ קשות גם ברכיבת שבילים מהירה, אפשר להתלבש על עץ גם בסינגל צפוץ ואיטי. מרפי יכול למצוא דרכים מאוד מפתיעות לשבור לנו את הצוואר גם ברכיבות 'רגועות'.
מצד שני, הרבה רוכבים גם לא רוכבים עם ברייסים, והיום יש גם ברייסים למפרק היד, שאמורים להיות מאוד משמעותיים, וכמעט אף אחד לא משתמש בהם (מלבד מי ששבר מפרק). תמיד אפשר יותר, ובדרך כלל הרוב מעדיפים את המינימום ההכרחי.
קצת הגזמתי באורך...שורה תחתונה-מן הסתם רוכב מאוד אגרסיבי ומהיר יקלע ליותר סיטואציות שהמגן יעזור לו בהן, אבל זה לא אומר שרוכב רגוע לעולם לא יקלע למצב כזה.
ב. היו לי מספר מגנים. שנאתי את כולם. רק כששילבתי בין המגן למגן הגוף, ליאט (אמור ליאט. לא ליט. בתודה, א.קור) במקרה שלי, הגעתי לנחלה. לאחר כמה רכיבות התאמה, ועוד כמה רכיבות התרגלות, המגן כמעט לא מפריע. אמנם זווית ה'צידוד' קצת יורדת, אבל זה ברוב הזמן לא מורגש. לפעמים בטיפוס תלול כשמסתכלים הרבה למעלה, אבל גם את זה נראה לי שאפשר לפתור.
C-היה לי גם את המגן גוף הזה. חיברתי לו מגן צוואר רך של אצ'רביס בעזרת הברגים של מגני הכתפיים. היה נוח אבל לא מספיק מגן. אחר ניסיתי עם מגן של אלפינסטרס, שנמכר לאחר שבוע של חוסר נוחות קיצונית. בסוף החלפתי את שניהם לליאט 5.5. מסיבי מאוד ודי חם, אבל יחסית נוח ומגן פשוט מושלם. מעדיף להזיע יותר ולהיות קצת פחות משוחרר ולהנות מהגנה טובה יותר...לא זוכר מחירים
ובקצרה- נראה לי שאין תחליף לשילוב בין מגן גוף למגן צוואר מתואמים.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
תודה על התשובה המפורטת
. אכן זה בדיוק מה שיש

לו הליאט(תודה על ההארה) וזה מאד נוח לו.העניין הוא שהמגן גוף שלי טוב לי
למרות שהוא כבר כמה שנים טובות אצלי עדיין הוא לא בלוי ובמצב טוב מאד.
לטעמי האצרביס הנ"ל מעולה. הליאט גם מצוין.
כעקרון איזה דגם היה לך על המגן הנ"ל,יש תמונה להמחשה?
לגבי הברייס ליד הייתי שמח לראות במה מדובר קישור או כל דבר אני בעד ברייס כנ"ל לבטח לשורש הרגיש.
תודה!!
 

asus8

New member
כן הם המובילים בתחום להבנתי

אני בדיוק הולך לרכוש כזה, לקראת החזרה לאופנוע...אעדכן
 

המחשמל 64

New member
מנהל
Katuel מגיב כאן כי לא מסתדר באפליקציה

להגיב על תגובתך. לגבי המגן לי יש אותו סביב 7 שנים. מגן שרדן מגן מיטבית על אזור הכתפיים. המיגון נרחב בשטח ההגנה גם המרפקים. כלומר המיגון בעל שטח ועומק. אצלי זה המגן הצהוב שחור שהרשת אינה צפופה ואורירית יותר. יש את המגן או ברשת ואפילו במטרו.כדאי לגשת לסניף שלהם לדוגמא בחיפה או כפר סבא ולמדוד להתרשם לחוש איך הוא מרגיש לך.אני רק איתו הגן לי על הכתפיים כבר כמה פעמים ורק לאחרונה בגלל הגודל של המיגון על האזורים.
 

katuel

New member
המחשמל, איך המגן גוף של אצרביס שבתמונה למעלה?

 
למעלה