מעבר לאופנוע 2 פעמות

raz1211

New member
מעבר לאופנוע 2 פעמות

אהלן חברה,
אני רוכב היום על אופנוע של יאמהה WR125 R 4 פעימות, עגלה רצינית.
אני רוצה לעבור לאופנוע שטח 2 פעימות, כנראה גאס גאס (זה מה שהתקציב מאפשר).
הבעיה היא שאין לי מושג איך לטפל באופנוע 2 פעימות.
אחזקה יקרה? שמעתי שצריך להחליף בוכנה רינגים כל מספר שעות.. כמה דבר כזה עולה?
מנוע עליון תחתון לעתים תכופות..
אשמח אם מישהו קצת יתן לי רקע על מה זה אומר להחזיק אופנוע 2 פעימות, וכמה צריך לעלות כל טיפול, החלפת בוכנה וכל זה..
תודה לעוזרים:)
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מעבר לכלי 2 פעימות מעבר לרצון כדאי לקבל

קצת תובנות מעבר לטיפול ואחזקה.
מנוע הימהה הקיים שלך כיום שהוא דוש' 125 עם מנוע מנרלי שמפיק סביב 14 כ"ס ובמשקלו לא דומה כהו-זה לגסגס 2 פעימות אלה כלים שונים בהיבט משקל, התנהגות, מנוע חזק שמצריך עבודת מצמד במיוחד בדגמי 125ים.. מנוע ללא בלימת מנוע כי יש הרבה פחות מכלולים מסתובבים :משקל קרנק ,ללא שסתומים וכו'.הדו'פים שאתה מדבר עליהם בדמות גסגס לא הכי מכיר בהיבט אמינות אם כי למיטב הידוע לי הם חזקים מאד גם ב 250 וגם ב 300. מנוע עליון יכול להיות סביב 100 שעות וגם יותר. מנוע תחתון הוא סיפור מורכב יותר, גם עלותית היות ומחייב החלפות מיסבים תחתונים ופתיחת מנוע תחתון. מנוע תחתון לדעתי יכול לשרוד גם סביב 300 שעות ויותר ללא כל בעיה הכל תלוי מי טיפל, מי רכב סגנונו וכו'.
מנוע עליון עלות בכלים מקבילים סביב 1500 שח במוסך. תחתון יקר פי 2 ויותר יכול להגיע גם ל 4K ש"ח. סה"כ הדופים' כלים אמינים ביותר ביד מטפלת טוב ונכון.לדעתי (וכך אני נהגתי בעבר) נסה לכיון ה-125ים של קטמ או הוסקוורנה.
 
בדרך כלל הטיפול מתחלק לשניים

כל 10-20 שעות - החלפת שמן גיר, ניקוי מסנן אוויר והחלפת/ניקוי פלאג
כל 50-100 שעות (יש הרבה דעות בעניין) - החלפת בוכנה
כל היתר לפי בלאי ותקלות
 
למעלה