רפליקת ראלי של הוסקוורנה במבחן באתר 4X4

רפליקת ראלי של הוסקוורנה במבחן באתר 4X4

https://www.4x4.co.il/articles/article.aspx?pCat=MOTO&catID=4&articleId=11118

קראתי את הכתבה. נחמדה מאוד דרך אגב. מעניין מי הביא את זה לישראל בייבוא אישי.

מה שאני לא מבין זה את המחיר (באירופה). 35 אלף יורו??
זה כמעט פי 4 ממחיר של FE450 רגיל.

עברתי על רשימת השינויים שצויינו בכתבה: השינוים בשלדה המוארכת ושינויי/כווני מתלים ומיכל דלק, וצמיגים, וצינון שמן, ואגזוז. בסדר הכל טוב ויפה... אבל איך דבר כזה גורם לאופנוע מפעל לעלות כמעט פי 4 מאופנוע רגיל?
 

המחשמל 64

New member
מנהל
להבנתי השינויים הם משמעותיים אם אני עובר על הרשימה

היא חתיכת רשימה:
  1. האופנוע ארוך יותר מהמוכר.
  2. השלדה ארוכה יותר וכן בסיס הגלגלים.
  3. בחזית כידון אלומיניום של מגורה אליו מחוברים מתגים רבים לתפעול המערכות השונות, כשעל המנופים מגני ידיים סגורים.
  4. על תושבת קרבון מפוארת ממוקמות מערכות מידע וניווט.
  5. בחזית המסכה מערכת תאורה עוצמתית .
  6. מערכת חשמל חזקה במיוחד, לתפעול מערכות העזר הרבות.
  7. האופנוע מצויד בשלושה מכלי דלק להם פס שקוף לתצוגת כמות הדלק ולכל מכל גם נורית חיווי רזרבי משלו בלוח הבקרה יוסטון.
  8. ניתן לווסת את צריכת הדלק מלפנים לפי כלים שלובים ואו לבחור איזה מכל מספק דלק בהתאם למצב (כגון ניתוק מכל פגוע) או לפי תוואי השטח (בחול עמוק נרצה לרוקן קודם דלק מלפנים).
  9. המכלים מעוגנים על תושבות גומי לייצוב במקרה נפילה.
  10. המושב ארוך ורחב יחסית.
  11. מסנן אוויר גדול במיוחד.
  12. האופנוע מצויד במצנן שמן ותחתיו מצנן נוזל גדול ומאוורר.
  13. הכנף הקדמית נמוכה לטובת מיגון מפני אבנים המוטחות לעבר מערכת הצינון.
  14. המזלג האחורי ארוך ועבה במיוחד.
  15. רגליות הרוכב רחבות ובאורך רחב בהרבה מרוחב סוליית המגף, לטובת מיקום נוח יותר והעברות משקל.
  16. מגן גחון ומגני צד מקרבון.
  17. צמיגי הראלי של פירלי מוסים של מצלר.
  18. מערכת פליטה משופרת בעבודת יד של אקרפוביץ'.
  19. הפלסטיקה, המושב וכל החלקים שסביב השלדה פריקים בשליפה מהירה, כך שכל הצד הטכני מאוד נגיש ובשניות ניתן לפרוק את האופנוע לגורמים.
כלל השינויים הללו בעצם יצרו כלי יעודי לתחומו כמו לייצר מוצר בעבודת יד קרי בהשקעת מחשבה רבה שיתאים לצורך = יחודיות מלאה.
זה לדעתי על המרכיבים שאכן באים לידי ביטוי בהתנהגות היחודית לתחום הרכיבה הנ"ל יצרו את העלות כפי שתארת.
 

כRובי

New member
אין פה "רשימת שינויים" - זה פשוט דגם אחר

זה לא FC או FE450 מוסבים...
 

enigo

New member
אתם לא מביאים את זה ביבוא סדיר או משהו? או שאלו הקטומים?

 

כRובי

New member
האופנוע המדובר הוא הוסקוורנה

ואם יהיה לקוח שמזמין מחד, והסכמה של קבוצת המרוצים למכור מאידך, אז יביאו לו כמובן.
היצרנית מעדיפה למכור כלים שכאלו לרוכבים שאשכרה יתחרו איתו, ואפילו דורשת רזומה + לדעת מה רקורד ההצלחות במרוצים של המתחרה, לפני שהיא מוכרת.

קשה עד בלתי אפשרי לרוכב חובב או אספן אופנועים, למשל, לרכוש כלי כזה לאוסף הפרטי שלו.

(האופנוע שבכתבה למשל, נרכש באירופה כמשומש).
 

enigo

New member
הייתי בטוח שראיתי הודעה לעיתונות לגבי ייבוא הכלי באופן סדיר

לארץ. אולי אני מבלבל עם משהו אחר.
 

כRובי

New member
לפני שנים, הייתה הודעה לעיתונות שהוצאתי בק.ט.מ

על אפשרות להזמין אופנוע שכזה.
נשארו ליצרנית 2 אופנועים במלאי ללא דורש, והם הסכימו למכור אותה ללקוחות "עממיים". זה בטח היה לפני 5-6 שנים לפחות...
 

enigo

New member
ראית מה זה? זכרון טוב!

אבל משום מה זכור לי משהו טרי יותר - ושל הוסקוורנה.
חבל שאין לנו מישהו שקשור לאבניר שיוכל לברר שם או משהו
 

Old School2

New member
חבל

אף פעם אופנוע אנדורו, עם כל ששת הילוכיו, לא הרגיש בבית בשבילים פתוחים ובמהירויות גבוהות למרחקים. וזה עוד לפני שמדברים על חוסר במיגון רוח, מיכל דלק גדול ונוחות.
אפשר היה ליצר כאלה במחיר דומה לאופנועי האנדורו שאנו מכירים- זה יקר כמו שאופנועי האנדורו של המתחרים יקרים יותר ולא באמת זהים לאופנוע שמוצע לציבור ברחב.
פלח שוק קטן? אני מאמין שהיו מוכרים כזה הרבה יותר מפרירייד למשל.
 

a c t i v e X

New member
אתה מדבר בעצם על 620... זה היה הכלי למהירויות גבוהות

כשמכרתי את ה620 שלי וקניתי 520 (ב2003), מייד המהירות בשבילים ירדה ב30-40 קמש (הכוונה לשבילים של 130 ל100, לא 50 ל20...)
&nbsp
 
למעלה