KTM בדגמי 2 פעימות 250/300 ,ל -2018 מוזרקים

a c t i v e X

New member
פיתוח מעניין ומשמעותי מאוד מאוד

2T שתיאורטית יעבוד מושלם בכל מזג אוויר וגובה? חבל"ז
מעניין איך העמידות של המזרקים לג'יפת השמן המומס בדלק, כל העניין של הידבקות וסתימות
שלא לדבר על משתמשים שמערבבים שמן ביחסים גבוהים או נמוכים יותר
 

המחשמל 64

New member
מנהל
זה בהחלט נכון מה שכתבת אקטיב. לדעתי

מכוון שכך ומדובר בתערובת עם השמן יתכן ותהיה תחזוקה למזרק קרי החלפה או ניקוי כל כך וכך שעות מנוע. דבריך לגבי אחוז הערבוב גם נכונים שכן בהחלט יש מי שמשנה את היחס לכאן או לכאן ולא נצמד ליחס כפי שקבע היצרן. כאן בהחלט צפויה השפעה אם כי קשה לדעת עד כמה היא תהיה דרסטית ובהחלט היא תהיה שם. מעניין הדבר אכן!!
 

DAN TAL

New member
הגיע הזמן לחזור למיקסר.זה מסדר את העניין כמעט לגמרי.

 

enigo

New member
או אפילו משהו מתוחכם יותר כמו הזרקה נפרדת לשמן. הרי את

התשתית כבר יש.
אבל בהחלט מתבקש להוציא את אחוז השמן מידי המשתמש במערכת כזו.
 

DAN TAL

New member
ב 1984,כשהגיעו הסוזוקי -X 50 הראשונים,זה היה משהו שונה

לחלוטין מכל האסונות האיטלקיים אליהם היינו מורגלים עד אז בקטגוריה הזו.
אחד מהדברים בהם הסוזוקי היה שונה מהאיטלקים,היה המיקסר.
ואני זוכר היטב,שהמנועים של הסוזוקי,היו נקיים לגמרי.
כלומר תא בעירה ללא שום סימני פיח של שמן שרוף.

ובהקשר לתגובה הראשונה שלי על שימוש במיקסר,אז הענין הראשוני,הוא שכדי לספק שימון ללא מיקסר,צריך לפתוח מצערת.
כלומר חייב להיות קשר יחסי ישיר וקבוע,בין פתיחת מצערת לכמות השמן.
מה שגורם לשריפה מאוד לא יעילה.

מה שניתן לצפות ממנועי T2 חדישים,בעיקר כאלו שמדובר בהם על הזרקת דלק ומין הסתם מחשב ניהול מנוע וכל החיישנים הקשורים בכך,זה שיהיה מיקסר חשמלי,שיהיה מפוקח מחשב,שישקלל נתונים כמו:מצב מצערת,נקישות,מהירות זרימת אוויר,טמפ'אוויר וכל שאר החיישנים שאנחנו מכירים ממנועי ה 4T מנוהלי המחשב החדישים.
 

enigo

New member
העניין הוא שאם מדובר באמת בהזרקה ישירה, אז ערבוב השמן בדלק

לא יעזור בכלל...
 

DAN TAL

New member
נכון.משאבת שמן ומערכת שימון כמו של 4T.השאלה רק איך

משמנים את דפנות הצילינדר ופין הבוכנה.

על פניו,אין דרך.
כלומר אם המתכננים מתעקשים על עקרונות העבודה של שתי פעימות,השמן חייב להתערבב בדלק.
 

enigo

New member
לא ממש. אפשר לרסס שמן על דפנות הצילינדר ותחתית הבוכנה

את מיסב הטלטל הראשי אפשר לשמן בלחץ מתוך גל הארכובה. כמו בארבע פעימות. אלא שחלק מהשמן תמיד "יברח" לפורטים במקום להאסף חזרה לתחתית כמו במנוע ארבע פעימות רגיל, בו צידי הצילינדר רציפים, ללא פתחים. אך אני מניח שבתכנון נכון יהיה מדובר בכמות שמן נמוכה מאוד.
 

DAN TAL

New member
אל תשכח,המנוע חייב לינוק ולעבוד באותה תנועה ולדחוס ולפלוט

באותה התנועה השניה.

כי אם לא,זה יהיה פשוט מנוע אחר...
 

enigo

New member
רק שעם הזרקה ישירה, הוא יכול לשאוב אוויר, ולא תערובת

צריך לתזמן את ריסוסי השמן לרגעים "מתים" בזרימת האוויר דרך החלק התחתון של הצילינדר, כדי לצמצם שאיבת שמן, אבל מאמין שזה אפשרי.
או שלא הבנתי למה התכוונת?
 

Old School2

New member
זה לא סתם מיקסר, מערכת ה-CCI כפי שנקראה

הזריקה את השמן לקראנק בהתאם למצב המצערת ולסל"ד, בקרבורטור עבר רק בנזין והכול כמובן מכנית בלבד. ההוראה לפי ספר הרכב הייתה אגב שאם לא נמצא שמן CCI של סוזוקי לא להשתמש בשמן 2T שנועד לעירבוב בדלק אלא בשמן 20-40 רגיל.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
יופי של סרטון. השאלה באמת איך יתבצע השימון האם בדומה

לאופנוע השלג,קרי הזרקתו ישירות? או אולי אחרת.
 

shayph

New member
בספק רב עם משאבה חיצונית

לפי תמונות הריגול\שיווק זה אותו המנוע בדיוק
 

ה ט ו ח ן

New member
למה אתה מניח שהדלק יהיה מעורבב עם השמן ?

האם יש פרסום רשמי של מנגנון ההזרקה ?

להבנתי, אם הם הולכים על הזרקה ישירה (מזרק שמשפריץ תערובת אוויר-דלק, אחרי שפורט הפליטה נסגר), השימון יכול לעבוד כמו ב 4 פעימות.

חוץ מזה, האם הזיהום החריג של מנוע 2 פעימות לא נובע מכך שהשמן נשרף עם הדלק, ונפלט החוצה ? אם זה אכן מקור הזיהום, כיצד הזרקה של דלק שנמהל בשמן תפחית את הזיהום ?
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אם מוזרק דלק ביחס אויר אזי מהיכן יגיע השמן לתוך חלל

הצילינדר? גם אם יש יחידה נפרדת לשמן כמו בבטה לדוגמא.
ומה יכנס על ידי המזרק כוונתי בסופו של יום
 

ה ט ו ח ן

New member
דרך המזרק עוברת רק תערובת

של דלק-אוויר, ותערובת זו מוזרקת מעל לבוכנה אחרי הסגירה של פורט הפליטה. השמן נמצא מתחת לבוכנה בדיוק כמו במנוע 4 פעימות.

להבנתי יש אופנועי שלג (סקי-דו ?!!) עם מנוע דו"פ שעובד ככה.
 

enigo

New member
אפשר להפריד את השימון מהדלק, נדמה לי שהונדה פעם שיחקו עם

כזה. אבל עדיין האוויר מגיע ממתחת לבוכנה, מהאזור שמורטב בשמן, ולכן שמן ישאב אל תוך הצילינדר.
וזיהום האוויר של מנועי שתי פעימות לא נובע רק מכך ששמן נשרף עם הדלק. אלא מהשריפה הלא מושלמת של כלל התערובת מסיבות שונות.
 

enigo

New member
סליחה - טויוטה הוציאו פטנט על מנוע דו"פ כזה, מוגדש ועם הזרקה

ישירה.
 
למעלה