AJP

PRORIDING

New member
רכיבה עירונית היא בעלת משתנים רבים

שאחד מהם שלא דובר עליו הוא יכולת פיזור חום שנמוכה משמעותית בעיר לעומת מחוצה לה. בנוסף רצף ההאצות והאטות (בלימת מנוע ובלאי הפוך) + עבודה מרובה בסל"ד סרק אינם עדיפים בשום צורה מבחינת חיי המנוע (אלא אם מדובר במנועי דיזל מסחריים למשל, שמתמודדים טוב יותר עם סל"ד סרק ממושך).
לעומת זאת רכיבה בינ"ע בסל"ד 60-70 אחוז נחשבת "בריאה" למנוע שנמצא באזור הסל"ד האידאלי מבחינת עומס ושחיקה כתוצאה ממנו, ולכן מצריכה את תדירות החלפת השמנים הנמוכה ביותר. גם אם הק"מ הנצברים פר שעת עבודה הם גבוהים יותר כפועל יוצא של מהירות ממוצעת גבוהה יותר.
&nbsp
זה מה שאני למדתי עד היום.
&nbsp
 

enigo

New member
מהטון של הכתוב נראה כאילו אתה לא מסכים איתי - אבל אתה בעצם

אומר בדיוק את אותו דבר בשורה התחתונה - בעיר צריך לצופף את הטיפולים...
ואגב, בנסיעות עירוניות קצרות המנוע גם עובד "קר" בחלק גדול יותר מהזמן.
 

PRORIDING

New member
אין טון


 

המחשמל 64

New member
מנהל
השאלה היא מה אתה מגדיר מנוע "קר"? כמה תחת טמפ'

עבודה של 90 מעלות צלזיוס? 70 זה קר או 60 זה קר, או אולי רק 45 זה קר כדוגמא ,אני מתכוון. אני יודע למשל שברכבים החדשים, המנועים מגיעים לטמפ' עבודה ,מהר כיום .זה קיים לדוגמא בדגם האיביזה של הבן שלי FR החדש.
 

enigo

New member
קר זה כל דבר מתחת לטמ' העבודה הנכונה, שבדרך כלל נעה סביב

90 מעלות באמת.
וגם אם המנוע מגיע לטמ' עבודה מהר מאוד (ואני מהמר שהמנוע באופנוע פשוט יותר מבחינת ניהול החום), עדיין מדובר בשתיים-שלוש דקות, מתוך נסיעה של רבע שעה. משמע 20% מהזמן...
 

PRORIDING

New member
היום למשל הסברתי לאישתי בפעם המי יודע

שאם לפניה נסיעה קצרה, כיבוי מנוע ושוב נסיעה קצרה - מדובר בשתי התנעות קרות שמייצרות בלאי כפול לעומת התנעה, השארת המנוע פועל והמשך נסיעה.
זה לא עזר
 

מיכהWR

New member
טמפרטורת עבודה של מנוע זה קצת יותר מורכב

מי הקירור אמנם מתחממים מהר יחסית, אבל השמן מתחמם לאט בהרבה.
ובהשאלה, החלק התחתון של המנוע וכל מערכת השימון מתחממים לאט יותר ממה שרואים בחיישן הטמפרטורה הרגיל.
בסקודה שלי יש גם חיווי טמפ שמן, ובחורף יכולה לעבור אפילו רבע שעה עד שהוא מתייצב באיזור ה90 מעלות.
 

PRORIDING

New member
ואם למשל תיקח את אותו PR5 ותשתמש בו רק להקפת מסלולי פטוצ'אטו

תוך כדי מדידת זמנים - אז הייתי ממליץ לעבור להחלפת שמנים כל 1500 ק"מ ולא כל 3,000 כפי שממליץ היצרן. זה הטולרנס עליו דיברתי בהודעה קודמת
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מסכים בהחלט עם ההסבר. ולכן גם אני למרות שאיני רוכב אגרסיבי

במהותי בכלל אני מבין ומפנים בהחלט את נקודת הגישה של :"עיקר המאמץ במנוע הוא האזור בו יש התנגדות משמעותית ליכולת של המנוע לטפס בסל"ד או לשמר מהירות קיימת תוך כדי עלייה ארוכה וחדה", וברור שגם כל תוואי דומה בשטח בסגנון כאמור.ולאור זאת אני מחליף לדוגמא, שמנים בימהה שלי כל 1000 ק"מ בשונה מהמומלץ בספר כל 2000 ק"מ.הגישה לדעתי כפי שציינת של אופי השימוש והטיפול כפועל יוצא נכונה.
 
למעלה