AJP

WR250f2

New member
AJP

שלום לכולם,

רציתי לקבל מידע לגבי אופנועי ה-AJP, במיוחד ה-PRO4 ו5.
אני נמצא לפנינ קניה, אך תהיתי האם לא תהיה לי בעיה בשטח ו\או מכאנית כלשהי עם האופנועים האלה?
בכלל כל דעה תהיה טובה.
תודה
 

המחשמל 64

New member
מנהל
בדרך כלל יש מי שמגיב בסופש החבר'ה כנראה

בשטח לכן קצת עיכוב. לעניין ה pr5 מדובר בכלי אינדורו לייט מנוע רבע ליטר למיטב זכרוני של זונגשיין. סהכ אופנוע שעושה הכל ליעודו זה לא גרזן מושחז ויחד עם זאת הוא נותן מענה יפה בקשת שימטש רחבה מאד. האופנוע בעל מרווח טיפול נרחב למיטב זכרוני כל 3000 קמ. אני מקווה שנציג היבואן יוכל להרחיב בנושא. סבלנות תמיד משתלמת.
 
אם כבר אז הPR5 מ2015 ומעלה ,עם ההזרקה וקירור מים

הPR4 סופר סלחן ,אמין וטוב,אבל הוא חלש מאוד בגרסת ה200 (לא מכיר את ה240) ויש סיכוי שתתבאס ממנו מהר יחסית .
הPR5 טוב משמעותית ,הן כדו"ש קרבי יחסית ,והן מבחינת האבזור שלו .
לדעתי האישית הWR250R עדיך משמעותית משניהם ,על כל המשתמע ,מעולה בכביש ואינו קוטל קנים בשטח.
 

AlonHM

New member
בוקר טוב חבר, קצת אינפורמציה על האופנועים מבית AJP.

הפילסופיה של המותג הזה היא ייחודית.
התפיסה והשוני בין הדגמים בליין שלהם מקבילה לתחום האופנועים- PICK YOUR SIZE, זאת אומרת, ה-3 הוא הקטן ביותר (עם גלגלים קטנים , 17 ו19) , ה-4 עושה שימוש בשלדה של ה3 אך עם גלגלים במידה סטנדרטית (18,21) ולכן גודלו בינוני, לבסוף ה PR5 שהוא אופנוע אנדורו פול סייז.
ה3 וה 4 זהים מכנית ועושים שימוש במנועים שהם רפליקות של מנועי הונדה XR ישנים, קרור אוויר עם קרבורטור, בנפחים 125 ו 200 (240 בדגמים האחרונים של ה3).
בינם לבין ה PR5 יש הבדל מהותי, מעבר למידה, ה 5 הוא כבר אופנוע מודרני לחלוטין העושה שימוש כאמור במנוע זונגשן מוצלח ביותר ( מהווה פלטפורמה רחבה באירופה, בין היתר בפנטיק, גאס גאס קאמי ועוד) בעל 6 הילוכים , קירור מים והזרקת דלק.
אם נצא מהמיקרו (בין דגמי AJP) ונעבור למאקרו, הרי שה AJP PR5 מציע חבילה מצויינת לרוכב אנדורו המתחיל/ מתקדם, שכן הוא מצוייד בשלדה מצויינת (חצי פלדה חצי אלומיניום), מתלים מצויינים של זאקס, מיקום מיכל הדלק מאחור, אלמנט שעוזר לרוכבים מתחילים ומתגמל רוכבים מתקדמים בכך שהוא מקל על הפרונט להנפה מעל מכשולים וגם מייצר אחיזה בתנאים בעייתים (כמו טיפוסי דרדרת וכו').
בנוסף האופנוע מאובזר למשעי, מגני ידיים , מגן גחון וכידון פאט בר כסטנדרט, בדגמים החדשים גם הקלאץ' הידרואלי וישנם עוד כמה שיפורים קלים.
לסיכום, מדובר באופנוע דו"ש שונה ממה שאנחנו מכירים בשוק, כיוון שמדובר באופנוע אנדורו שמסוגל לנוע בכביש ולא ההפך, מרווח הטיפולים שלו בהתאם לכך הוא גדול מאוד (3000 ק"מ כפי שנאמר לפני) וסך הכל עלויות האחזקה נמוכות.
אם אין לך בעית גובה אני בהחלט ממליץ על הPR5 (גובה מושב כמו בכל אופנוע אנדורו ממוצע - 950 מ"מ) כיוון שהוא מתקדם משמעותית מה-4. באופן אישי , גם אחרי שנים של רכיבה על כלים מקצועיים אני נהנה מאוד מהרכיבה על הPR5, בזכות כל המאפיינים שלו ניתן ליצור סגנון רכיבה מאוד כיפי של PLAYBIKE .
אשמח לענות על כל שאלה בהמשך,
אלון מ HM MOTORS יבואנית AJP לישראל.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
על התשובה המקיפה!!

 

enigo

New member
הבנתי שהכל מצוין - אבל איך מרווח טיפולים של 3000 ק"מ נחשב

"גדול מאוד" בהקשר של דו"ש?!
 

AlonHM

New member
כמו שהסברתי לפני כן,

הדואליות של הכלי משמעותה הפוכה ממה שמוכר לנו עד כה- מדובר באופנוע אנדורו שמסוגל לנוע בכביש ולא ההפך כמו שאר חברי הקטגוריה ( כן, אני מגדיר את הWR, CRFL, KLX כאופנועי כביש בתחפושת) ביחס אליהם מרווח הטיפולים אמנם קצר, אך לעומת אופנועי אנדורו הטווח הוא ארוך מאוד. לכן ההשוואה היא לשני הצדדים, איך שתבחר להסתכל על זה אתה מקבל מעטפת ביצועי שטח גבוהה מאוד בעלויות אחזקה זולות משמעותית מאופנוע אנדורו, ולא יקרות בהרבה מהדו"שים בעלי נטיית הכביש.
 

enigo

New member
אז הניסוח היה לא ברור. מישהו עשה מבחן השוואתי בין PR5 ל-WR?

נשמע מעניין.
 

AlonHM

New member
מקווה שעכשיו יותר ברור ובכל מקרה

מסכים איתך שהשוואה הזאת רלוונטית ביותר עבור הקהל הישראלי.
רכיבה במקביל על שני הכלים תציף מיד את השוני ביניהם.
לצערי עוד לא התבצע מבחן כזה.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מעניין כחומר מחשבה מדוע לדוגמא, מנוע ה WRR שהוא חזק

יותר ובעל מומנט גבוה יותר מטופל כל 5000 ק"מ- ביחס ל 3000 ק"מ במנוע הנ"ל?
מה יכולות להיות הסיבות לכך,מדוע ב קאמי ובAJP עם המנוע הנ"ל ,זה פחות מרווח?
 

AlonHM

New member
קטונתי מלתת לך תשובה חד משמעית חיימקה

אבל אופנוע שייעודו בראש ובראשונה רכיבת שטח אגרסיבית ( AJP) ראוי שיטופל בתכיפות קרובה יותר מאשר אופנוע שבראש ובראשונה הוא כלי רכב שנע בכביש.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
יתכן שנכון יש בזה מן ההיגיון .ההגדרה של רכיבה אגרסיבית


היא נרחבת וגם משתנה להבנתי בעיני המתבונן.
היום כל דו"ש טוב עם נטיית שטח ברורה כימהה הנדון יעשה מגוון רחב של שטח כזה או אחר באגרסיה כזו או אחרת כוונתי גם.
אבל המנוע בתוצרתו עצמו הוא מנוע לא רייסרי כמו מכונת אינדורו מושחזת ברבע ליטר מקבילה- גם בימהה הנדון וגם בAJP. לכן השאלה נראתה לי מתבקשת בהחלט
.
 

PRORIDING

New member
אני חושב

שמה שמשפיע על ההמלצה בנוגע לתדירות החלפת השמנים, ומדובר בהמלצת היצרן, הוא אופי השימוש הצפוי למנוע. בכל זאת, כפי שנסחת חיים אופי המנועים דומה מאוד בנפח, בהספק ובמומנט וגם בהיבט הטכנולוגיה שבה הם מצויידים.
בשימוש כביש קיימת מונוטוניות במאמץ של המנוע ובד"כ מדובר על נקודה בסל"ד שרחוקה מספיק מהקו האדום כדי שהמנוע לא יהיה תחת מה שמוגדר מאמץ. עיקר המאמץ במנוע הוא האזור בו יש התנגדות משמעותית ליכולת של המנוע לטפס בסל"ד או לשמר מהירות קיימת תוך כדי עלייה ארוכה וחדה כמו הקסטל (במנוע 250 סמ"ק מדובר במאמץ, כל אופנוע כביש 500 ומעלה כבר לא רואה בקסטל מאמץ).
ברכיבת שטח לעומת זאת, המנוע חשוף זמן רב יותר באחוזים מסך שעות העבודה שלו לרגעים בו המנוע נתון במאמץ, כפי שהגדרתי מאמץ בפסקה הקודמת, ומכאן שפוטנציאל אספקת הבלאי של מנועים דומים מאוד, בסוגי רכיבה שונים במהותם, יהיה שונה ומוגדר בהתאם עבור כל אחד מסגנונות הרכיבה.
תדירות החלפת השמן המומלצת היא בעלת טולרנס שאמור לקחת בחשבון את מידת ומשך העומס אותו עובר המנוע. אפשר לטובת הדיון לציין כדוגמא מנוע של CRF-X450 ולהחליט שבגלל שימוש דו"שי בכביש, רחוק מנקודת המאמץ של המנוע, ניתן להסתפק בהחלפת שמנים ופילטרים כל 3000 ק"מ ועדיין להחשב כמי שאינו מסכן את המנוע. בכיוון השני אפשר להשתמש בימאהה WR-R רק בשימוש שטח אגרסיבי ואז יהיה מומלץ וחכם לעבור להחלפת שמנים בתדירות של 3,000 ק"מ ולא 5,000 ק"מ לעומת המלצת היצרן.

אם נחזור להשוואת מנוע ה- WR-R וה- PR5, אפשר להוסיף שככל הנראה יש גם הבדל כלשהו ברמת איכות החומרים והניסיון בייצור המוני שעומד לטובת הימאהה.
 

enigo

New member
אני חושב שאתה מפספס משהו - את המנוע לא מעניינים הקילומטרים

מעניינות אותו שעות העבודה. והמהירות הממוצעת בשימוש בכביש הרבה יותר גבוהה מאשר בשימוש בשטח. 3000 ק"מ ברכיבת שבילים (לא אנדורו, סתם טיול) הם בערך אותה כמות שעות כמו 5000 ק"מ בכביש. אולי אפילו יותר.
אגב, בחלק מהמכוניות היום, במקום המרווחים הקבועים בין טיפולים שנקבעים לפי נסועה, יש מחשב שמחשב את מצב השמן, לפי כמות שעות העבודה, טמ', עומס ובטח עוד כמה פרמטרים, ומודיע מתי צריך להחליף שמן.
 

PRORIDING

New member
לא ציינתי את זה מתוקף הרלוונטיות

כי גם אם תשווה 100 שעות של כביש לעומת 100 שעת של שטח אגרסיבי, אני הייתי ממליץ על תדירות שקרובה לכפולה בכלי בעל ה- 100 שעות בשטח. וזאת כמובן מהסיבה של אחוד מהשעות האלה בהן המנוע נתון תחת עומס.
 

enigo

New member
וכנ"ל נכון לאם החלטת להתחרות עם PR5 (?!) במרוצי סופרמוטו

אבל כמו שאמרת, היצרן מניח שימוש סביר. ובשימוש סביר בכביש, מכסים הרבה יותר ק"מ לשעת מנוע מאשר בשימוש סביר בשטח. וזו לדעתי הסיבה העיקרית להבדל במרווח הטיפולים בקילומטרים, ולא ההבדל בעומס.
לא חושב שהיצרן של ה-PR5 חושב שהשימוש הסביר בכלי הוא מרוצי הייר-סקרמבל, בדיוק כמו שיצרן ה-WR-R לא חושב על מרוצי סופרמוטו.
מאותה סיבה - מהירות ממוצעת - לדעתי גם מי שרוכב בעיקר בעיר צריך לשקול הקטנת מרווח הטיפולים.
 

PRORIDING

New member
לדעתי אתה טועה

והמשפט האחרון שכתבת מדגיש גם למה.
אם אתה חושב שרכיבה בעיר מצריכה פחות טיפול ביחס ל- X שעות עבודה לעומת רכיבה בינ"ע על סל"ד המרוחק מספיק מנקודת הקו האדום, נניח 7000 סל"ד במנוע בו הקו האדום נמצא ב- 10000 סל"ד - אז אתה לא מבין מספיק את המשמעות של עומס וכיצד הוא מתבטא בשימושי מנוע שונים.
לטעמי בהחלט הנתון העיקרי שיש להתחשב בו בזמן ההחלטה על תדירות החלפת השמנים הוא עומס.
 

enigo

New member
ואתה יכול להגיד לי כמה זמן המצערת נמצאת ב-70%, נגיד, ברכיבה

עירונית לעומת רכיבה בין עירונית? לא נראה לי. אבל בעיר אתה נוסע במהירות ממוצעת של 25-30 קמ"ש, מחוץ לעיר המהירות הממוצעת היא סביב 70-80 קמ"ש. כך שאם תטפל לפי ק"מ יוצא שמי שנוסע בעיקר בעיר יטפל במנוע במרווח גדול פי שלושה בערך מבחינת שעות עבודה. אז גם אם העומס בנסיעה עירונית נמוך יותר - עדיין כדאי לצמצם את מרווח הטיפולים בקילומטרים אם נוסעים בעיקר בעיר.
 
למעלה