בשבת - הדרכת החלפה מהירה של צמיג אצל "גז ונעלם"

doutsh

New member
בשבת - הדרכת החלפה מהירה של צמיג אצל "גז ונעלם"

בעקבות השרשור שעלה לפני כמה חודשים וההדרכה שלא התקיימה בעקבותיו,
אני קופץ השבת לרעננה לקבל הדרכה מהמומחה על טכניקת החלפת צמיג מהירה.
מי שרוצה מוזמן להצטרף.
שעה מדויקת תקבע על ידיו מאוחר יותר.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אם יתאפשר אשמח לעדכון שעה ואם ניתן מיקום

גז ,אדם יקר!!
 

doutsh

New member
10 ברעננה. אני לא בטוח שהוא היה רוצה שהכתובת תתפרסם כאן

אז כתובת מדויק בטלפון, שלו או שלי.
יוחאי 0542400143
 
יש מצב לצלם ולהעלות לרשת?

במיוחד אחרי שהחלפתי צמיג בשבוע שעבר במוסך. שני אנשים נאבקים להרכיב את הצמיג...
 

המחשמל 64

New member
מנהל
גם אני החלפתי צמיג שבוע שעבר במוסך במטרו ולהם יש

מכונה הלך דיי מהר. אבל להחליף צמיג בידיים זו באמת עבודה קשה.
העניין הוא שכאשר אין מיומנות /ידע מספיק בביצוע הליך מסודר,קצר ביצוע שלא מתיש מלכתחילה מונע להתמודד עם החלפת פנימית ו/או תיקון בשטח.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
צודק שיש מיומנות ואין את הפחד הזה שלפי הסרטון אני מבין

שהוא סתם דפוס חשיבה מרתיע אני מסכים איתך בהחלט.
עשית את זה באמת מהר ובשיטה שאני בכל אופן לא ראיתי אף פעם שנתנה מהירות ביצוע וקלות יחסית וכל זאת עוד עשית בידיך בלבד. בדרך בשטח יש תמיד עוד ידיים שיכולות לסייע אז בכלל זה מקל. אחלה
 

doutsh

New member
תודה רבה לגז! הסרטון בפנים

שומעים בעיקר אותי ואת "מהנדס שווראמה" ופחות את גז, אבל את הנקודות החשובות שומעים ואני גם אצרף פה למטה את ההסבר שלו מהשרשור הקודם.
פירוק - 4 דקות
הרכבה - כ-8 דקות
צביטות - 0

עשינו "הדמייה" של החלפה בשטח - על הרצפה ותוך שימוש בכלים שנמצאים בפאוץ' כלים שלי.

https://youtu.be/FJtvVruCyM0
 

doutsh

New member
הסבר מילולי

- מוציא ונטיל
- מוציא שפה אחת
- הופך את הגלגל ומוציא את השפה השנייה (כך שהג'נט נמצא בתוך שתי השפות של הצמיג)
- מעמיד את הצמיג אנכית ומוריד את הג'נט אל תוך הצמיג
- כאשר הג'נט שקוע בצמיג יש רווח בין הג'נט לבין השפה של הצמיג
-מכניס ידיים ברווח הזה ומושך את הג'נט והצמיג בכיוונים מנוגדים (כדאי להשתמש בסבון כלים - מריחה מהירה על השפה לפני השליפה מאד עוזרת) עד שהג'נט יוצא מהצמיג.

לוקח את הצמיג החדש, מורח סבון כלים על השפתיים שלו, מכניס בתוכו פנימית ומנפח עד שהיא ממלאת את החלל הפנימי בצמיג (כך מונע צביטות)
משכיב את הג'נט,
על מנת להכניס את הוונטיל מכניס כף מאחורי הפנימית המנופחת ו"שולף" אותה החוצה טיפה, זה מקל על ההכנסה לחור של הונטיל, מכניס ונועל עם האום.
מוודא שנועל הצמיג נכנס במלואו בין השפתיים של הצמיג.
עם הידיים ומשקל הגוף מפעיל לחץ על שני צידי הצמיג עד שנכנס כ2/3 מהשפה התחתונה על הג'נט (כמו שרואים בסרט)
מכניס שתי כפות בין השלי שנותר לבין הג'נט, מרים אותן והשפה התחתונה "קופצת" ונכנסת למקום.
ממשיך ודוחף את הכפות מטה כך שגם השפה השנייה (העליונה) נכנסת לג'נט
עם כף שלישית ממשיך להכניס את השפה העליונה בתחלופה עד לסיום.
 

katuel

New member
הייתי מנסה להימנע מעבודה כשהגלגל על הדיסק

אני משכיב הגלגל על צמיג ישן כך שהדיסק (וגם גלגל השיניים) צפים
 

מיכהWR

New member
או פורס סמרטוט על הדשא במידה ויש ועובד שם

חראם על הדיסק והגג"ש.
אני מהאסכולה של קודם להלביש על הג'אנט שפה אחת של הצמיג, אז פנימית (כן זה Xיין להכניס אותה, בעיקר אם HD), ואז את השפה השניה - אבל בהחלט נחמד לראות גישה שונה.
עצה נוספת, לצובטי הפנימיות שביננו: יש היום כפות עם מעין שן קטנה על הצד הקמור של הכף שהופכת את הכנסת הצמיג לפשוטה ובטוחה להדהים: https://www.motionpro.com/product/08-0541
צריך לראות פעם אחת כדי להבין, אבל בעיקרון משעינים את השן על שפת הג'אנט (כן, הכף מונחת הפוך מהרגיל).
 
לא קורה כלום לא לדיסק ולא לגג"ש. אפשר כמובן לפרוס סמרטוט

אם זה עוזר נפשית.

השיטה הרגילה היא פשוט לא הגיונית.
לא הגיוני להשחיל שפה אחת ואז לנסות להשחיל את הונטיל.
זו הפעולה הכי מתסכלת בשיטה הסטנדרטית.

אני כבר שנים מחליף ככה, וזה הופך את כל ההחלפה לפשוטה מאד ומאד מאד מהירה (ולא עבדתי כאן מהר או בלחץ)
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אני הייתי תמיד בדעה שלך של להמנע

מחיכוך הדיסק עם הקרקע על מנת למנוע פגיעה בו. שאני רואה את הסרטון שוב לדעתי גז לא היה עושה דבר שעלול היה לפגוע בו קרי מה שאני מבין ויתכן ואני טועה כן.. שאם הוא עשה את ההליך שגם הדיסק היה במגע עם הרצפה אזי הוא לא חשש מפגיעה בו. אם יזדמן לו בטוחני שהוא לבטח יאיר בנושא.
 

katuel

New member
זה לא החיכוך של הדיסק. זה העיקום שלו כתוצאה מהדריכה

על הצמיג בהפרדה מהחישוק. מספיק עיקום מינימלי והברקס מתחיל ל"פמפם" עצמו לדעת
 

a c t i v e X

New member
אולי בדיסקים בעובי נייר זכוכית

או אם עולים על הצמיג עם מכונית
בנאדם נורמלי לא יעקם את הדיסק
 
החלפתי מאות פנימיות וצמיגים מעולם לא עיקמתי דיסק

ומעולם לא פימפם לי הברקס.

אבל יכול להיות שזה רק אני
 

enigo

New member
זה כי אתה בחור רזה וקטן. וחלש. פשוט אין לך את המאסה והכח

כדי לעקם דיסקים!
 

katuel

New member
אני דווקא לא החלפתי מאות צמיגים. אבל אותו צמיג שגרם לי לחשוב

שעיקמתי את הדיסק הביא אותי למסקנה הנ"ל. כנראה שזה רק אני. וכנראה שכל אחד ימשיך לידבוק בהרגליו.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
תודה על הסרטון שערכתם וכל ההדרכה של גז

אכן הוא עשה זאת מצוין ומהר מאד. טוב אצל גז הראש עובד ועובד חזק מאד וטוב!! ניכר לי בכל אופן שההליך היה מצוין השיטה של הפרדת הצמיג מהגאנט ,הניפוח של הפנימית בליווי ההסבר של גז, מצוין לדעתי. שבחור בעל נסיון כה רב כמוהו מסביר בlive זה פשוט נראה אחרת. כמו דבר שאינו מרתיע הייתי מתנסח : השד לא כזה נורא כמו שאומרים נותן בטחון ביכולת להבין . תודה שגם העלת הסבר כתוב בנוסף. אההההה ואני שמח שמהנדס שווארמה היה איתכם ויכולתם לחוות גם את ההליך וגם להנות מגז יחד. אני מצר שלא יכולתי לבוא כמו שכתבתי לך.בפעם הבאה לכשתהייה עוגה טובה + עלי.
 
למעלה