בוקר טוב חבר, קצת אינפורמציה על האופנועים מבית AJP.
הפילסופיה של המותג הזה היא ייחודית.
התפיסה והשוני בין הדגמים בליין שלהם מקבילה לתחום האופנועים- PICK YOUR SIZE, זאת אומרת, ה-3 הוא הקטן ביותר (עם גלגלים קטנים , 17 ו19) , ה-4 עושה שימוש בשלדה של ה3 אך עם גלגלים במידה סטנדרטית (18,21) ולכן גודלו בינוני, לבסוף ה PR5 שהוא אופנוע אנדורו פול סייז.
ה3 וה 4 זהים מכנית ועושים שימוש במנועים שהם רפליקות של מנועי הונדה XR ישנים, קרור אוויר עם קרבורטור, בנפחים 125 ו 200 (240 בדגמים האחרונים של ה3).
בינם לבין ה PR5 יש הבדל מהותי, מעבר למידה, ה 5 הוא כבר אופנוע מודרני לחלוטין העושה שימוש כאמור במנוע זונגשן מוצלח ביותר ( מהווה פלטפורמה רחבה באירופה, בין היתר בפנטיק, גאס גאס קאמי ועוד) בעל 6 הילוכים , קירור מים והזרקת דלק.
אם נצא מהמיקרו (בין דגמי AJP) ונעבור למאקרו, הרי שה AJP PR5 מציע חבילה מצויינת לרוכב אנדורו המתחיל/ מתקדם, שכן הוא מצוייד בשלדה מצויינת (חצי פלדה חצי אלומיניום), מתלים מצויינים של זאקס, מיקום מיכל הדלק מאחור, אלמנט שעוזר לרוכבים מתחילים ומתגמל רוכבים מתקדמים בכך שהוא מקל על הפרונט להנפה מעל מכשולים וגם מייצר אחיזה בתנאים בעייתים (כמו טיפוסי דרדרת וכו').
בנוסף האופנוע מאובזר למשעי, מגני ידיים , מגן גחון וכידון פאט בר כסטנדרט, בדגמים החדשים גם הקלאץ' הידרואלי וישנם עוד כמה שיפורים קלים.
לסיכום, מדובר באופנוע דו"ש שונה ממה שאנחנו מכירים בשוק, כיוון שמדובר באופנוע אנדורו שמסוגל לנוע בכביש ולא ההפך, מרווח הטיפולים שלו בהתאם לכך הוא גדול מאוד (3000 ק"מ כפי שנאמר לפני) וסך הכל עלויות האחזקה נמוכות.
אם אין לך בעית גובה אני בהחלט ממליץ על הPR5 (גובה מושב כמו בכל אופנוע אנדורו ממוצע - 950 מ"מ) כיוון שהוא מתקדם משמעותית מה-4. באופן אישי , גם אחרי שנים של רכיבה על כלים מקצועיים אני נהנה מאוד מהרכיבה על הPR5, בזכות כל המאפיינים שלו ניתן ליצור סגנון רכיבה מאוד כיפי של PLAYBIKE .
אשמח לענות על כל שאלה בהמשך,
אלון מ HM MOTORS יבואנית AJP לישראל.