החלפת מזלג. באופן עקרוני.



 

PRORIDING

New member
מתוך היכרות עם הימאהה הנדון

ואם הבנתי נכון את הכיוון שאתה חושב עליו עם התאמת מזלג של CRF ולאחר מכן טיפול בהגבהת החלק האחורי (כי המזלג של ה CRF ארוך יותר מהמקורי כרגע) - ההתנהגות שתקבל בסופו של דבר לא תהיה טובה גם אם תתאים בולם אחורי מקצועי ותגביה מספיק את החלק האחורי כדי להשיג מחדש את האיזון המקורי.
הסיבה היא בסיס הגלגלים הקצר של ה- WR-R וגובה מרכז הכובד כבר במצבו המקורי.
מדובר בכלי קצר וגבוה הנוטה לזריזות ואינו מצטיין ביציבות במהירויות גבוהות למשל מעל 90-100 קמ"ש.
בכלי שלי למשל הנמכתי את האופנוע ב- 40 מ"מ מאחורה וב- 20 מ"מ מקדימה והתוצאה בתחום היציבות טובה משמעותית לעומת המקור. חוץ מזה שהגעה עם רגל לקרקע זמינה וטובה יותר.
יציבות משופרת זה משהו מורגש גם בדריסת מקטע סלעים בסינגל במהירויות של הילוך שני-שלישי ולא רק ב- 100 קמ"ש. לדעתי הגבהת הכלי על מתלים מקצועיים, איכותיים ככל שיהיו - לא תתרום לקבלת חבילה טובה מספיק בתחום האיזון הכללי.
חשוב לציין שמדובר בהערכה שלי, לא רכבתי מעולם על כלי שנעשו בו השינויים שאתה מתכנן.
&nbsp
 
אכן

אני מתכוון להשתמש בבולם אחורי מקצועי לשינוי גובה, ובמקביל להתאים זוג בולמים מקדימה שיהיה ארוך יותר כדי לשמור על המבנה הגיאומטרי המקורי של האופנוע...
מדובר על תוספת של כ- 3 ומשהו ס"מ הן מקדימה והן מאחורה. אני חשבתי על החצי כוס המלאה של הגבהת מרווח גחון וכו'...
אכן לא לקחתי בחשבון את הקטע של הגבת מרכז הכובד.

יחד עם זאת ראיתי בפייסבוק ובפורומים זרים הרבה מקרים מוצלחים בכלי דו"ש "כבדים" אחרים שהדבר הזה בוצע עליהם, וגם בגזרת ה wr250X (אומנם לא גרסת ה R, אבל עדיין) קרי: החלפת בולמים קדמיים לארוכים יותר + החלפת בולם אחורי למקצועי עם אפשרות לשינויי/כיוונון גובה.

מקווה שהערכתך לא תתממש והדברים יעבדו... אם לא - אחזיר את המצב לקדמותו.
תודה על חוות הדעת.
בנוגע לבסיס גלגלים - אני מתכוון לטפל בזה ע"י הוספת חולייות בשרשרת הינע והרחקה של הגלגל האחורי אחורה ככל האפשר. מה גם שהארכת בולמים והגבהת בולם אחורי מבחינה גיאומטרית - ממילא, בכל מקרה (לכשעצמם), יביאו להגדלת בסיס גלגלים.
 

enigo

New member
למה שהגבהת הבולם האחורי תאריך את בסיס הגלגלים?

אם כבר, לדעתי זה אמור לקצר את בסיס הגלגלים. אלא אם הזרוע אצלך נוטה כלפי מעלה במצב הרגיל.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
האם לא ניתן לחשב זאת שכאשר המזלג במצב קיים

ומגדילים את המהלך של הבולם לבולם גדול יותר אזי המרחק בין המזגל לקצה הבולם מתרחק קרי הזוית גדולה יותר ולכן בסיס הגלגלים מתקצר?
 

enigo

New member
במתלה האחורי, כמו שתיארת, בסיס הגלגלים באמת אמור להתקצר

המצב היחיד בו הוא יתארך הוא אם הזרוע נוטה כלפי מעלה במצב הנוכחי, ותהפוך לאופקית יותר אחרי ההגבהה. אבל יש לאמר שאני לא מכיר אופנוע שטח שהזרוע בו נוטה כך.
 

מיכהWR

New member
תרגיל מעניין ואתגר לא קטן אתה לוקח כאן על עצמך

ועכשיו שאלה, וממש לא ממקום שיפוטי:
בהנחה שמעבר לאתגר המגניב, בסופו של יום המוטיווציה היא לשפר את ביצועי האופנוע, ברור שאתה לוקח סיכון לא קטן שיקרה בדיוק ההיפך מכל הסיבות שנאמרו מעלי והרבה אחרות שיתגלו בדרך.
שקלת אולי לעשות את זה הפוך (סטייל מוטי מור): לקחת אופנוע אנדורו מקצועי ולהסב אותו לדו"ש? לדעתי הרבה פחות עבודה ויותר סיכויי הצלחה.
 

a c t i v e X

New member
מוטי מור לא הסב שום אופנוע לדו"ש

הוא פשוט עשה שימוש דו"ש באופנוע מקצועי עם בסיס אמין, וגם זה עד למוות סופני של הכלי
&nbsp
&nbsp
 

מיכהWR

New member
אוקיי, אבל האופנוע נסע הרבה מאוד קילומטרים עד שמת..

סתם בתור תרגיל מחשבתי:
קח WRF חדש שבא כידוע עם שישה הילוכים ואגזוז שקט יחסית, תוציא מקופסת הקרטון ותרכיב את כל אביזרי הרישוי, תוריד כמה שיניים בגגש אחורי, רכך את המתלים כולל אפילו שסתום מחדש, תחליף את סכין הגילוח במושב נורמלי, תתקין מיכל דלק מוגדל (ראיתי שיש כזה לWRF למרות התצורה הייחודית שלו), שים מפה רגועה וחסכונית בדלק, צמיגי דו"ש ויאללה לסיבוב בעיר.
בשימוש כבישי אפשר גם בשקט לרווח את החלפות השמן והמנוע עדיין יחיה הרבה מאוד זמן.
לא מתאים למי שעושה חיפה ת"א על בסיס קבוע, אבל בשימוש פרוורי עם גיחות לטיולים למה לא?
 

המחשמל 64

New member
מנהל
לדעתי הוא שרד לאורך הזמן רק בגלל היותו יפני חייה.

נכון שתוכל לשנות וקצת לעגל פינה פה ושם בקטנה אבל הבסיס ישאר תמיד אופנוע מקצועי לא נוכל להתכחש לזאת. גם אם תרכב הכי בעדינות בפרברי העיר והשטח הטיפול במכלולי מנוע יהיו ככלי הובי ולא מתחרה . אלה ההגדרות שיש איך שלא ננסה לשנות באם נרצה= זו האמת. בטוח שלא מתאים למי שעושה ת"א חיפה זה בטח ונכון אבל גם לא תוכל לרכב משכים על אופנוע קל יחסית לדו"ש כמו הדרוזי לדוגמא. אז תקטין יחסי העברה ותקבל ירידה משמעותית בכוח. אני זוכר שבימהה ב 2009 עשיתי שינוי בגג"ש קדמי מ 13 ל 14 השינוי היה מורגש ונתן לי קדחת בסל"ד קישור לא היה לו נעים כך או כך בחימישי דאז, והחזרתי מהר את המקורי כי הוא שינה לי כוח משמעותי לרעה זה הורגש היטב.
מה שבטוח מיכה שאין כמו היפני
 

enigo

New member
הכרתי מישהו, בתחילת האלף, שהרכיב ארגז על קטמ 300 והשתמש בו

כתחבורה היומיומית שלו. אם אני זוכר נכון, הוא השתמש בו כך כשנתיים לפני שניתק הקשר ביננו. דו"פ, אם זה לא היה ברור.
הכרתי מישהו אחר שהיה רוכב על WR400F כדו"ש, כולל נסיעות בקו ירושלים תל אביב כמה פעמים בשבוע. גם אצלו האופנוע החזיק יפה מאוד.
נראה לי שפשוט העומס על המנוע ברכיבת אנדורו (אמיתית, לא דשדוש סינגלים שמחבר הפסקות קפה) הרבה יותר גבוה מאשר ברכיבת כביש רגועה.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
הרמת להנחתה כאן במה שכתבת! מה קובע מה העומס

על המנוע עד כמה הוא עמוס או לא? בו נחשוב רגע: האם רכיבה ביער מכל סוג שהיא
אצל רוכב הובי ממוצע מינוס פלוס בסינגלים הכי פשוטים בשבילי יער ועמק כל שטח שבא לך מעמיס את המנוע יותר מרכיבה בכביש ב 90-100 קמ"ש לדופ' או אופנוע אינדורו 4 פעימות מקביל? אני חושב ההיפך הגמור ממך. אני חוושב שככל שאתה בסל"ד גבוה יותר ולאורך זמן אתה שוחק יותר. אתה גם שוחק כאשר אתה מעמיס כלומר מנוע מועמס בתוואי לאורך זמן מה שגורם לעליית טמפ' כדוגמא.
זה שווה וואחד דיון שיכול להיות אפילו מעניין מאד!!!
 

enigo

New member
בשביל זה רשמתי "רכיבת אנדורו אמיתית"

המנועים של אופנועי אנדורו לא תוכננו בשביל "רוכב הובי ממוצע", לפחות לא כפי שאני תופס אותו. הם תוכננו עבור רוכבים מקצועיים וחצי-מקצועיים, ואמורים לשרוד מאות שעות שימוש כאלו, של פול-גז בחלק נכבד מהזמן.
לעומת זאת בשיוט על הכביש בדרך כלל רחוקים מאוד מסל"ד השיא, והמצערת אפילו לא חצי פתוחה.
ואגב, אני מדבר על ארבע-פעימות. לשתי פעימות יש בעיה מוכרת עם שיוט במצערת פתוחה.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מה שהמהנדס מתכנן בהיבט השינוי הוא אכן שינוי משמעותי

להבנתי בהתנהגות הכלי מחד אך לא יהפוך את הWR250R לכלי מקצועי מאידך כמו הF כדוגמא ולדעתי הוא יודע זאת.המשימה שלו הייתי מגדירה אמיצה בהחלט. אקטיב דייק בתאורו את המהפך של ההונדה של מוטי מור לכלי דו"ש מה שלא יקרה מעולם במדויק.ההונדה על כל שינוי שלו יהיה כלי מקצועי כך או כך לדראון עולם. נכון שאפשר לשפר מערכות קיימות אבל קח את המנוע ומכלוליו יחסי העברה בגיר על כל המשתמע מכך והגיאומטריה כפי שהטיבו לתאר תמיד ישאירו את הכלים מיטביים ליעודם במקורו. בהחלט אפשר לשפר את הימהה R לרמה מצויינת מיחסי העברה -גג"שים ,צמיגים יעודיים לשטח, מחשב הזרקה ומפלט ובטח עוד דברים שיש כבר כבר היום, אבל הוא ישאר אופנוע DUAL-SPORT שכן זה יעודו. יש לי 3 חברים עם אופנוע שכזה בסביבתי (אני ועוד בחור עם דגם F) ובאמת כולם מרוצים והאופנועים לציין מקוריים.
 
תודה לכל העוזרים והמגיבים

לשאלתך יש לי אפשרות והייתי מעוניין לנסות.
אני משתדל לשמור על העניין "הפיך" אם במידת הצורך אגלה שדברים לא מסתדרים אחזיר את המצב לקדמותו.
&nbsp
תודה על ההשתתפות והעצות. לכולם.
 
למעלה