קומבו של 13-47 ו 13-48 אכן נחשבים הכי פופולרים ב wrr
אני זוכר פעם היה סקר באחד הפורומים או בקבוצה בפייסבוק בארה"ב, ובערך חצי מהממשתתפים היו עם 13-47 ו 13-48.
אבל לא צריך להתייחס לסקרים כאלו. חוכמת ההמונים לא משחקת פה תפקיד תמיד יהיה אחד שרק 13-45 מתאים לו, ואדם אחר שרק 13-52 מתאים לו.
בקשר לסטיה: החיישן של הספידמומטר ב wrr אכן נמצא בגיר ומשם שולח נתונים לתצוגה.
אין לי מושג למה המהנדסים בימאהה עשו זאת כך... הרי אפילו ה- wrf450 אני יודע שהוא מקבל נתוני ספידומטר מהגלגל... ו- wrr זה הרי אופנוע שברור שהמשתמשים יחליפו צמיגים וגלג"שים.
אולי חברים אחרים פה יוכלו להסביר מה היתרונות של חיישן ספידומטר שממוקם בגיר במקום בגלגל. אני אישית כאמור באמת לא מבין את הקטע הזה.
בנוסף, כמו בהרבה אופנועים (בטח יפנים) וגם במכוניות בוודאי נתקלת בזה:
בתוכנה של התצוגה עצמה, יש קידוד של סטייה built in בספידומטר. זו סטיה מובנית שמגיעה מהפקטורי! מהיצרן!
מדובר על סטיה בספידומטר בלבד, של בין 7 עד 8 אחוז כלפי מטה. (אם אני לא טועה המספר המדוייק הוא 7.7 אחוז.
לצורך העניין בוא נאמר 8 אחוז)
חשוב לציין: הקילומטראז' הוא מדוייק (כל עוד כאמור רוכבים עם צמיג אחורי ועם גלג"שים 13-43 סטוק) רק הספידומטר "משקר".
זאת אומר שאם תסע על 100 קמ"ש בתצוגה - בפועל המהירות האמיתית שלך תהיה 8 אחוז פחות: 92 קמ"ש.
ואם תסע ככה שעה שלמה - מד המרחק יהיה מדוייק ויראה שעברת 92 ק"מ.
כאמור, כשמשנים מידות צמיג אחורי וכשמשנים גם גלג"שים - החיישן ספידומטר שממוקם בגיר "לא יודע" את זה... ומעביר לך נתונים שקריים אל התצוגה! יוצא שגם מד המרחק "ישקר" + וגם תוסיף עוד 8 אחוז סטייה מובנית/קבועה בתצוגת הספידומטר.
לדוג':
אם שיניתי גלג"שים (כבר אני לא במידת סטוק) וכעת יש לי 5 אחוז סטיה:
אז כשאני רוכב על 100 קמ"ש בתצוגה - בפועל המהירות שלי תהיה 5+8 = 13% פחות: קרי המהירות שלי בפועל תהיה 87 קמ"ש.
ואם אני ארכב ככה שעה שלמה - המד מרחק כעת גם הוא "ישקר" ויכתוב לי שעברתי רק 95 ק"מ.
אז מה אפשר לעשות:
דבר ראשון- אפשר לקנות רכיב אלקטרוני (80 דולר בערך) שמתלבש בין התצוגה - לבין החיישן ספידומטר שממוקם כאמור בגיר... והרכיב הזה ישנה את קצב הפולסים שנשלחים מהגיר לתצוגה.
למשל:
12oclocklabs SPEEDODRD
או Speedo Healer V4.0
אבל חשוב לזכור!! הפער הבילט אין (הסטיה בתוכנה שמגיעה כבר מהמפעל ומקודדת מראש בתוך יחידת התצוגה) - הפער הזה של 8% עדיין יישמר!
זאת אומרת שאם אתה רוכב עם גלג"שים לא במידת סטוק וכעת יש לך סטייה גם בספידומטר וגם בקילומטראז' -
אתה תצטרך לבחור:
או להתקין את הרכיב הזה ו
לתקן את הספידומטר ולהשאיר את הקילומטראז שגוי (בד"כ כאלו שרוכבים הרבה בכביש עושים כך),
או להתקין את הרכיב ו
לתקן את הקילומטראז' - אך להשאיר את הספידומטר שגוי (בד"כ אלו שמבלים יותר בשטח עושים כך),
או להתקין את הרכיב ו
לתקן "באמצע"... ואז תהיה לך סטייה קטנה של ספידומטר 4% כלפי מעלה, ובקילומטראז' תהיה סטייה קטנה של 4% כלפי מטה.
אופציה נוספת: להתקין שעון תצוגה חלופי אפטר מרקט trail-tech vapor וכו'. שאלו כבר מגיעים עם חיישן אפטר-מרקט חלופי כבר בתוך הקיט, ושאתה תרכיב בעצמך על הגלגל ותבתצע קריאות מדוייקות. כמובן שזה עסק יקר.
מקווה שהסברתי את עצמי כראוי. לא ממש ערכתי את התשובה כי אין לי זמן, כתבתי כאילו אני מדבר.
אתה יכול להשתמש בלינק הזה: במחשבון באתר הזה: כדי לחשב את הסטייה הסופית שקיימת אצלך - ושנגרמת כאמור גם משינויי הגלגשי"ם שעשית + שינוי צמיג אחורי + כאמור יש להוסיף על הכל סטייה מובנית של 7.7% בתוכנה של יחידת התצוגה שמגיעה מהמפעל:
http://www.12oclocklabs.com/sdrd_calc.htm