האם זו מגמה? עם 1000++ כלי אנדורו בשנה

האם זו מגמה? עם 1000++ כלי אנדורו בשנה

שנמכרו פה מחד ובמקביל הוזלה משמעותית של המון דגמים גם בכביש וגם בשטח אני תוהה האם זו מגמה שרק תגביר את עצמה או שזה סוג של אנומליה בבשוק הדו"ג?

זקני הפורומים זוכרים את הדיונים אודות הכמויות שנמכרות בארה"ב וההשפעה של הכמויות על המחיר... האם זה מה שמתחיל לקרות כאן?
יותר אופנועים נמכרים, המחירים יורדים כיוון שליבואנים ולמפיציםיורדות העלויות התפעוליות היחסיות, התחרות רבה, המחירים יורדים והופכים בתורם את האופנועים לנגישים יותר לאוכלוסיה, שבתורה קונה יותר וכן הלאה...

האם זו מגמה? האם זה ימשיך?
 
הנחת כמות יכולה להסביר את ההנחה רק אצל חלק מהמותגים

אצל האחרים זה אולי ניסיון לפתח את הסגמנט הזה.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
גז השאלה שלך במקומה ומעניינת.

כמו שלי נראים פני הדברים זו לא אנומליה אלה מגמה והיא דיי מורגשת ממשית גם בסך כמות הכלים כפי שציינת וכן בהיבט עלות. הרי בפועל המון מותגים יוצרים תחרות היות וללקוח יש עליה משמעותית ביכולת לבחור. בנוסף, היות והתחרות הזו קיימת כי המוצר יותר ממשי לרכישה עקב עלותו שירדה התחרות עוד עולה מדרגה. עליה זו תורמת אף היא לסוג של מדרגה נוספת במבצעים משמעותיים בעלות הסופית.בפועל על שני דושי'ם לדוגמא ה WRR והדרוזי יש תחרות כך שהורדת מחיר לאחד יתכן ובהחלט תהיה זרז לירידה בדגמים מתחרים. הרי מי שקנה ב 41K שח' ימהה שכזה לפני כחצי שנה יהיה מחויב לסגל עצמו לשוק שמחירו ירד ב 13 אחוז בערך.אתה גם מוסיף שזה קיים בשוק כלי הכביש ולכן התאור המקיף של דבריך מייצר לי סוג של נטייה מחשבתית שזו מגמה. נשמע עוד דעות. מאד מעניין...
 

a c t i v e X

New member
גם 1000 כלים לכלל השוק זה לא מספיק כדי לייצר איזה

לחץ מחירים על היצרן
ואם כך היה הדבר, המפתיע הוא שדווקא הנמכרים ביותר הם גם היקרים ביותר
מ.ש.ל
&nbsp
 

wrr

New member
יש לתופעה גם צדדים שליליים במדינה קטנה כמו שלנו

 

מיכהWR

New member
סינגלים יותר טחונים, יותר חיכוך עם משתמשי שטח אחרים

וכל אלה יאיצו את תהליך ההדרה שלנו מהשטח.
כבר קורה ל4X4 - האם שמעתם למשל שנחל שורק נסגר לתנועת כלי רכב מנועיים בקטע שמזרחית למפעל המלט? - כן כן, האוטוסטרדה הידועה לירושלים נסגרה עם שער.

 

hananlv

New member
צריך להגן על החיות שהצליחו להמלט מדריסה של הרכבת בדרכן

לשתות את מי הביוב של הנחל...
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אקטיב מדוע דווקא הם משמשים כמדד
הרי תחרות יש גם

בינם ובין האחרים. הם לא נחים על הזרים האמן לי בטח בקטומים בצבע התפוז..
ומה בין האחרים עצמם לדוגמא -אבניר/ מטרו בדו"שים?
או מטרו הונדה CRFL ו-KLX.
תסתכל על אופנועי SWM שנכנסו לשוק בפחות מ 50K ומהווים אלטרנטיבה טובה
ולאינדורו קל, יש לך AJP שמתחרה בפנטיק(להבנתי אותו מנוע).
מה בין TM לבטא, או שרקו? כל אלה כאמור מס' דוגמאות של השטח .
בנוסף גז מציין שזה גם בתחום הכביש.
 
לחץ על היצרן הוא לא העניין... עלות המכר פר אופנוע

פוחתת ככל שכמות האופנועים הנמכרים עולה. עלות התקינה מתחלקת על יותר עסקאות, עלות אחזקת וניהול המחסן, שיווק, שימור לקוחות, יותר חלפים, יותר אקססוריז, בקיצור נפח הכסף גדל משמעותית... לכן יכול להתבטא בגמישות יחסית.

לגבי רמות המחיר... ובכן... שניצלים כבר אמרנו?
 
אולי העלות השולית לפריט תפחת ,אולי,עלויות השיווק והAFTERSALE

יעלו בעקבות התחרות המטורפת אם כבר....כי השוק עדיין יהיה מצומצם ,קח את שוק הסלולר והכבלים - השוק נחשב רווי ,ומדובר בשוק עם הרבה יותר משתמשים מרוכבי אינדורו ,שינוע לקוחות מתבצע מספק לספק,אין כמעט משתמשים חדשים ,אבל זה מוצר צריכה כיום,יחסית...בסיסי.
עדיין ,לדעתי גם בטווח של 3000 (!!) אופנועים בשנה ,אולי,אולי תהיה השפעה על המחיר,זניחה לטעמי.
אנשי השיווק והמכירות יצטרכו גם לממן את הטרייד שבלעדיו אין כמעט שוק,בארה"ב המחירים פשוט נמוכים,אז לא מעט רוכבים צוברים אופנועים ולא ממש מתאמצים למכור ,זה לא המצב כאן ,וקשה להאמין שיהיה.
 

מיכהWR

New member
לפני שמדברים על המשך המגמה אולי צריך לשאול מה גרם לבום הזה?

הורדת מחירים בלבד? האם כל מי שגדל דרמטית באמת הוריד מחירים?
בנוסף יש גם צירוף מקרים של מספר דגמים חדשים לגמרי ומתקדמים יחסית לקודמיהם, ו\או דגמים שהיו חסרים בשוק.
מה עם השפעות שוק מימון הרכב? קונים אופנוע בתשלומים היום?
ובנושא קשור: איך מביאים את ה1100 רוכבים החדשים האלה לכאן?..
 
תפוז - פלטפורמה בדעיכה

הפייסבוק נגיש יותר ולא סתם יש שם קבוצות כמו טייסת אנדורו עם 4000 חברים
 
זה לא כל כך תלוי בנו... זה יותר תלוי בתפוז ולא נראה שהם בכלל

בעניין.
  • הממשק וחוויית המשתמש מיושנים ומסורבלים מאד יחסית לחלופות שקיימות היום
  • המודל העסקי של להתיש את מעט המשתמשים שעוד מוכנים לבוא לכאן עם פרסומות קופצות באלימות והגדילו ועשו ושמו וידאו שאי אפשר לבטל.
יש מקום לפורומים מקצועיים בעולם הזה, ראהstack overflow או עשרות פורומים מקצועיים אחרים, מה הם יכולים לעשות? (דעתי ודעתי בלבד)
  1. שדרוג הממשק, mobile first, ידידותי, single page responsive application מבוסס אנגולר / ריאקט שיאפשר חוויית משתמש דומה למה שמשתמשים רגילים היום ובאמצעים שהם רגילים להם (קרי, טלפון)
  2. הפורום הוא מאגר ידע עצום, יש בו שנים רבות של ידע אנושי לא רע בכלל, אבל החיפוש בו בלתי אפשרי, חיבור elastic search למאגר המידע הזה והנגשת המידע בצורה פשוטה ויעילה יביא ערך רב שאין לקבוצות בווצאפ או בפייסבוק
  3. שינוי המודל העסקי... אני בטוח שהמודל הקיים בקושי מניב תוצאות, הפרסום הוא גס, אלים ולא מתאים לאופן שבו מפרסמים היום.
  4. ואם לא שינוי המודל אז לפחות שכלול שלו, המשתמשים לא רוצים שתדחפו להם באלימות תוכן שלא קשור לקונטקסט בו הם נמצאים, יש הרבה תשתיות להמלצות תוכן ותוכן ממומן שאינן כל כך אלימות כלפי המשתמשים
  5. אינטגרציה לכל צורות המדיה האחרות, שיתופים מפייסבוק, ווצאפ, מסנג'ר ישירות לפורום
זה מה שאני הייתי עושה אם היה מעניין אותי להציל את הפורומים.
אבל אני לא בטוח שהם רוצים ו/ או יכולים היום...
 

מיכהWR

New member
מסכים עם כל מה שכתבת, בעיקר לגבי תפוז מובייל המחריד

ואגב פטנט שעלה פה לנטרל את פרסומות הוידאו בפיסי זה לסגור ולפתוח (פעם ועוד פעם אם צריך) את הפוסט.
פיתרון רדיקלי זה לעבור פלטפורמה, אבל קטונתי מלהגיד עד כמה זה ישים.
אבל גם בהינתן הפלטפורמה המחורבנת של תפוז יש לנו עדיין יתרון על הפייסבוק באיכות הידע וביכולת לנהל דיון על נושא ספציפי בשרשור יעודי.
אם נדאג להפנות לפה רוכבים אחרים, בין עם פנים אל פנים או דרך מדיות אחרות יש מצב שחלק ישארו בזכות היתרונות הנ"ל.
 

shayph

New member
אם יהיו בפורום אותו מספר משתמשים כמו בקבוצות הפייסבוק

עם אותו התוכן \ שאלות \ וויכוחים, לא יהיה טעם להיכנס לפורום תפוז. מה יהיה ההבדל? הממשק? שכ 2000 שנות אור אחורה משאר הרשתות החברתיות בדגש על פייסבוק.

תשאירו את הפורום ככה, זו הסיבה היחידה שהוא שורד.
זו היחודיות שלו.
 

a c t i v e X

New member
לא אותם משתמשים, אבל חסרים פה כמה אושיות עבר, שלא לומר

פיגורות, חברים שעדיין רוכבים וכותבים, כמו און דל מח, מקסמקס, הטוחן עם המכנסיים הקרועות והביצים בחוץ, סביו וג'וני, אביעד, נשומהלה ועוד
חלק כותבים בפלטפורמות אחרות ורק קוראים פה מדי פעם
 

המחשמל 64

New member
מנהל
הממשק של תפוז בנייד שזה הבסיס המינימאלי שאפשר לבקש

הוא on the face בעדינות אני עוד מתנסח. כמה דיברו על הממשק ועל שינוי יכולת האפליקציה להיטיב עם הגולש אבל בפועל המצב פשוט בלתי מתקדם לחלוטין. כל אדם בא לבית קפה או נוסע ברכבת או ברכב עם חבר רוצה לתת גלישה קטנה להגיב וואלה חצי צליחת תעלה צריך לעבור על מנת להכנס לאפליקציה ועד שהיא מגיבה ופרסומות שנכנסות לא ניתן לצאת מזה מייאש ומתיש .הגולש מתעייף להכנס העסק לא עובד לו לא זמין לו האפליקציה כה עייפה ולא מתקדמת ושלום הלאה. אחר פעם פעמיים הוא גם לא חוזר וחבל.
בינתיים זה המצב ועם כל זה יש המון איכות בפורום הזה ועוד בהמון אחרים התפוז. אני מנסה לראות את מה שיש נכון שהיינו רוצים יותר ואולי יהיה בינתיים אני נהנה מכל מי שכאן .
 
למעלה