עצות לרוכב המתחיל

MrBrown81

New member
עצות לרוכב המתחיל

חברי פורום יקרים,

אשמח להתייעץ אתכם לגבי מספר נקודות עבור רוכב חדש (מאוד):

אני רוצה להגשים חלום ישן - להוציא רישיון ולהתחיל לרכב בשטח - יש לי כמה שאלות, ותכלס לא מעט ואשמח לכל עזרה שתוכלו לספק (גם אם דרך לינקים לפוסטים אחרים):

** אתחיל בשאלה הכי בעייתית: שתי פעימות או ארבע פעימות? קראתי/למדתי על ההבדלים ובגדול הבנתי שיש כמה יתרונות ל2 פעימות פחות חלקים שיכולים להתקלקל, כוח מתפרץ, קל יותר יתרונות ל4 פעימות: כוח קונסיסטנטי, סלחני יותר לטעויות.
אחד הפוסטים הפופולריים פה אמר: "פעם היינו מחלקים את החיים ככה שרוכב גרזן יהנה מאד מדו"פ, שהרי לשלוט בכח מתפרץ צריך עדינות בקלאץ' ובגז כידוע..., ורוכב פחות מיומן יהנה יותר ממרובע. היום, לאור השינויים באופנועים אני חושב שהחלוקה כבר מעורפלת יותר."
צפיתי במספר סרטונים / קראתי על הנושא, משהו שמצאתי שימושי מאוד הוא סדרה של 6 סרטונים על נושא זה > https://www.youtube.com/watch?v=0A4TOHaH1wM

** ובהמשך לכך: האם 125 סמק מתאים לרוכב חדש?
אני 1.81 מ' / 85 קילו - יש לי ניסיון על אופניי שטח בלבד, מתכוון לרכב בתנאי שטח סטנדרטיים באיזור השרון כהתחלה.

** איזה רשיון עדיף להוציא A1 or A2? אני חושב 1 כי תהיה לי האופציה לשדרג אופנוע בעתיד כמו כן - האם יש מורה נהיגה מומלץ באיזור השרון? אני מהרצליה

** לגבי ציוד- מתלבט לגבי רכישה של ציוד באיביי או בארץ, ואיזה סוג עדיף?
חולצות / חליפות /תיקים – ראיתי שיש בזול בAliExpress,
לגבי מיגון: תוהה אם לקנות מיגון חזה/גב וכתפיים בלבד או מעין חליפה לכל פלג גוף עליון כדוגמת https://www.youtube.com/watch?v=0ADT4cNhjFI
ראו תמונות מצורפות
קסדה/מגפיים – מניסיון של חבר טוב הבנתי שייבוא של דברים כאלה כרוך בסיכון של תשלום מיסוי גבוה ו/או אישור של משרד התקנים..
אם זאת, כקונה-אינטרנטי כבד מאוד, נראה לי מצחיק לקנות קסדה ב2200 שקל כשאותה אחת תעלה לי פחות משליש באיביי.

** לגבי המותג, אני די סגור על KTM [פוזל לכיוון 125 EXC] :)
יד שנייה מתאים לי יותר לכיס.. ראיתי גם סרטון על דברים שצריך לבדוק בעת רכישה של אופנוע משומש > https://www.youtube.com/watch?v=VLfwbaXEj4U
יש המלצות בנושא?

** ביטוח - האם יש צורך הכרחי בכך?

והשאלה האחרונה: האם יש הגיון לקנות אופנוע שטח גם אם אין לי כרגע נגרר באוטו?

סליחה על החפירה א ב ל אשמח מאוד לכל עצה בנושא
ת ו ד ה ענקית לכולם!!!



 

המחשמל 64

New member
מנהל
ראשית אתה לא חופר תרגיש בנוח. לגבי מכלול השאלות:

יש מי שיתחיל באופנוע דו שימושי ויש מי שיתחיל בדופ' 125 מכל המינים ומכל הסוגים. לפני מתן דעה לגבי נושא זה תחשוב עם עצמך:
1. שימוש באופנוע היכן אני רוצה לרכב?
2. איזה כלי מרגש אותי מרגיש לי טוב /עושה לי את זה ? דומה לשאלה באופניים... באותן שאלות ותשובות.
3.חברה לרכיבה , מי ירכב עמי עם מי אני מתחבר או אתחבר?
כלי הדופ' שונים מאד מכלי ה4 פעימות. כלי 4 פעימות מטופל ידרוש תחזוקה .
סטנדרטית זה כלי עם משקל אחר טווחי טיפול שונים עלויות דלק שונות וכו'. ביטוח הוא חובה כביטוח חובה אין הנחות כאן.
לגבי מיגון מציע שתקנה מיגון גוף טוב כולל כתפיים. קסדה אם אתה מידה L יש לך מתנה ממני חינם אין כסף. לגבי קסדה אני קניתי חדשה בעלות של סביב 1200 ש"ח מצויינת וקלה. ציוד טוב זו השקעה והשקעה לטווח ארוך . אז נכון תשקיע 4K ש"ח ותהיה שקט במידות ובכלל הכל יתאים לך כי תוכל לחוש ולמדוד. אז יעלה קצת יותר האמן לי שווה.
תרצה לקנות אפנה אותך למי שצריך.
בו נענה על השאלות ונתקדם.
 

MrBrown81

New member
תשובותי בתגובה מטה

תודה רבה - להלן תשובותי:

ראשית, אני לא מתכנן לרכב על האופנוע בכביש (לכן אין לי צורך בדו"ש) - אני מחפש אופנוע שטח בלבד, KTM


1. שימוש באופנוע היכן אני רוצה לרכב? מאחר שאני מניח כי בהתחלה לא יהיה לי וו, ארכב באיזור ביתי (הרצליה) לכן שאלתי האם הגיוני לרכב בכביש על אופנוע שטח

2. איזה כלי מרגש אותי מרגיש לי טוב /עושה לי את זה ? דומה לשאלה באופניים... באותן שאלות ותשובות.
אשמח לכלי וורסטילי אבל שיהיה סלחני לטעויות של רוכב שטח חדש, אופנוע שקל לרכב עליו (לדוגמה שליטה, כוח זמין וכו), שקל לתחזק מבחינת תיקונים

3.חברה לרכיבה , מי ירכב עמי עם מי אני מתחבר או אתחבר? יש לי חברי רכיבה המפוזדרים בארץ

לגבי מיגון... אני נוטה להסכים איתך, אם כי אם בוחרים במותג מוכר (Thor, Fox, AlpineStarsׂ), ניתן למדוד בארץ ולרכוש בחו"ל כך שיודעים בדיוק מה מקבלים (אני מתכוון לרכישה ממוכר מוּכר, לרוב מערבי, ולא מאליאקספרס)

לגבי הרכישה, בזמן המתאים - אשמח להיוועץ בך! :)

תודה!
 

המחשמל 64

New member
מנהל
לרכב בכביש עם אופנוע שטח זה אפשרי השאלה היא באיזה קטעים

משכם בהיבט מרחק וכן במהירות תנועה. לרכב עם דופ' 125 בכביש זה לא מומלץ. זה סבל לרוכב ולאופנוע .הוא לא בנוי למשכי מהירות בגז קבוע ,של 90 -100 ק"מש לדוגמא. זה מנוע קטן ,שעלול להיגמר ולהיתפס. ב 55-60 קמ"ש הפרונט רוקד בגלל משקלו הקל .לעניין הוא אופנוע שטח וככזה הוא מיטבי לשטח. קטעי קישור בהגעה לשטח של כמה ק"מ לכל כיון אפשרי בהחלט.כוונתי,
לקטעי קישור של ק"מ בודדים ללא פיתוח מהירות ממושך יעשה זאת.נו שויין שיהיה כמו שאומרים עשינו זאת גם אנחנו כמו שאומרים.
לגבי ורסטילי: ה-125 כלי מיטבי למתחיל. היו ברשותי 2 כאלה קטומים משך 4 שנים.הבן נכנס בזכותם ברגל ימין חזק לשטח והצליח בגדול .
זה כלי שמטיב עם הרוכב, קל משקל ,מחייב עבודת מצמד, מלמד את טכניקת הרכיבה. דלק סביב 1:10-12 לליטר. נוח מאד בתוואי טכני, קל משקל, מרגיש קטן. אופנוע מעולה הקטמ'. לזכור ,שלא מיובא יותר לארץ. לא הסקי ולא קטמ 125! חלקים יש בשפע בארץ ובחו'ל ,לא חסר. תחזוקה, בממוצע כל 80 שעות לערך מנוע עליון. אופנוע שרדן ,מצוין, אמין. שאף לדגם 12 + יד מה שפחות ומה שיותר שמור ומתוחזק.
לגבי ציוד רכיבה, אני קונה הכל בארץ, בחנות מצויינת בצפון. שתגיע למעשי בנושא אסייע בשמחה. לעוד כל שאלה, שוט חופשי.
 

MrBrown81

New member
עוד כמה נקודות/תהיות שלי


איזה סיכום מעולה
!!
זה ענה לגבי הצורך בעגלה/נגרר: צריך לרכיבות המרוחקות יותר/עם חברים שאינם מאיזור השרון.
אגב, לגבי הנגרר/עגלה - יודע כמה כסף הנושא הזה יכול לעלות?
למיטב ידעתי רק הנגרר לרכב + שינוי ברישוי עולה סביב ה1000 ש"ח ועגלה עולה כ5000 ש"ח, האם כך אכן המצב?

** אגב, אני תוהה האם 125 סמק מתאים לרוכב חדש, או שעלי לכוון לכיוון 200\250? כאמור, אני 1.81 מ' / 85 קילו.
אגב, האם לא כל אופנוע השטח הבסיסיים דורשים עבודה עם מצמד?

** לגבי ציוד כללי (כלי עבודה, ניקוי, ביגוד)- נצטרך להחליף רשמים לאחר שאקבל חלק מהציוד שהזמנתי מאליאקספרס.. במחירי רצפה..

** לגבי המיגון, ראיתי בפוסט הראשי את 2 הסוגים שראיתי? יש לך המלצה/עדיפות לאחד מהם או בכלל?
אגב, מתקופתי כרוכב אופני שטח, יש לי מיגון מרפקים + רגליים של Fox Launch
אתה חושב שזה יכול להתאים גם לאופנוע שטח?

לגבי הקסדה שלך, אני היקף 58 ס"מ... בין M-L, כך שיותר מאשמח לקבלה :))

** ביטוח - יודע במקרה מה אני עתיד לשלם? :)

ת ו ד ה


 

המחשמל 64

New member
מנהל
עלותה של עגלה יד 2 סביב 3500-4000 ש"ח. חדשה 4500 ש"ח

עלות וו גרירה סביב 1500 ש"ח.
ה-125 סמ"ק יספיק לך זה אופנוע 2 פעימות חזק קל משקל .
עבודת קלאץ זו טכניקה שתלמד עם עבור הזמן כל התנועה בשטח טכני משולבת גז קלאץ זה כל הזמן בכל תיקול, זו הטכניקה.
לגבי מיגון גוף אני רוכב עם זה רק דגם מקור שנקנה לפני כ 6 שנים(דאז עלתה סביב 1000 ש"ח). יש היום חליפות מעולות של leat בעלות של כ 1100 ש"ח בארץ.
לגבי הפוקס לרגל/ברך לא בטוח שזה האידיליה לשטח . אני הייתי מעדיף מגן מסיבי יותר . גם כאן עלות של כ 350-300 ש"ח למגן טוב בארץ.
לגבי הקסדה תבוא תמדוד. מתאימה - שלך בשמחה.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מיכה על הקישורים. באמת מזכירים לי אפילו

דיונים מעניינים מאד בהקשרים הנ"ל. תמיד לזכור ,שמה שמתאים לאחד ממש לא מחויב ,שיתאים לאחר.
קישורים מצויינים !!!
 
למעלה