אנדורו 350 למתחיל ?

yanival

New member
אנדורו 350 למתחיל ?

אני רוכב שנים על אופניים, ורק עכשיו הוצאתי רשיון לאופנוע. אין לי כוונה להגיע עם האופנוע לרמת המסלולים שעשית עם האופניים, אבל רוצה לרכב על כלי טוב שיהיה כייפי בשטח. רכבתי רק פעם אחת בשטח - על crf250l והוא היה לי כבד מדי. אני לא יכול להגיד הרבה על הכח של האופנוע הספציפי הזה חוץ מזה שברכיבה הבודדה לא הגעתי למצב שהמצערת משוכה עד הסוף בשטח.
אני שוקל לקנות האסקי 350 מרובע. בחלק מהסקירות באינטרנט טוענים שהוא עדיף למתחילים על פני גרסת ה 250 שלו, אבל אני לא יודע אם זה לא תעלול שיווקי. רציתי לשאול אתכם מה דעתכם. קראתי בהרבה מקומות שאופנוע 450 יכול לזרוק רוכבים מתחילים, ומכיוון שאין לי נסיון אז אני לא ממש מבין מה זה אומר ותוהה אם ה-350 עלול להיות לי חזק מדי.

ועל הדרך עוד שאלה: אם נוסעים לעיתים רחוקות לעיר, ומחנים אופנוע אנדורו ברחוב, איך מוודאים שלא כל ילד שעובר ליד יעלה עליו ויניע אותו ? יש נעילת גלגל, אבל נראה לי מוזר שבלחיצת כפתור כל עובר אורח יוכל להניע את האופנוע.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אחת השאלות שמתבקשות להסבר היא מה התוואי ומה טווח השימוש

באופנוע? מה מאתגר אותך? תוואי טכני או פתוח כדוגמא.
שאתה מתאר מסלולי אופניים האם כוונתך לסינגלים?
אם כן תדע שיש בהחלט סיכוי שתחפוץ להכנס לסינגל אחד או שניים עם האופנוע.
לגבי הדוגמא שנת ב CRFL הוא אכן ד"וש כבד יחסית. יש קלים ממנו בדוגמא הימהה WRR. הסקי 350 מכונה חזקה ואופנוע אינדורו מקצועי.
בו תנסה לענות על השאלות שנוכל לזקק יחד עוד קצת מידע שיסייע.
 

yanival

New member
רוצה לעבור הכל בלי להסתכן מדי

באופניים הייתי רוכב הכל - מסלולים מכל הסוגים וברמות קושי הכי גבוהות. גם טיולים ארוכים על שבילי ארבע על ארבע וגם סינגלים טכניים תלולים שמפורסמים כמאתגרים במיוחד. אהבתי סינגלים טכניים איטיים וגם סינגלים זורמים ומהירים - כל מה שדורש ריכוז ושליטה גבוהים.
עם האופנוע המטרה בעיקר לצאת לסיבובים בהרי ירושלים שבהם אני גר. ראיתי סירטונים של אופנועים מתהפכים על אנשים בעליות מאתגרות ואני לא רוצה למצוא את עצמי במקומות האלו. אני גם לא פריק של מהירויות מטורפות. מתכוון עם האופנוע להיות רגוע הרבה יותר מאשר עם האופניים כי עם האופניים לקח לי שנים להגיע לרמת שליטה טובה ועם אופנוע נראה לי חכם למתן את הסיכונים. סביר להניח שאמצא את עצמי מדי פעם נכנס לסינגלים איטיים ואנסה להעלות את הרף בלי להסתכן יותר מדי. הייתי רוצה את הכלי הכי טוב לצידי. באופניים אני רגיל לרכב על אופני אול-מאונטיין מדהימות ומחפש את המקבילה באופנועים. שהכלי אף פעם לא יהיה המגבלה - שיהיה זה שגורם להנאה.
המחשבה על ה 350 לעומת 250 היא בגלל זמינות הכח בסל״ד נמוך שנראה לי מתאים לסגנון רכיבה רגוע. חוץ מזה שנראה לי כיף להרגיש את כל הכח הזה מדי פעם בעליה מזדמנת. החיסרונות: ביטוח יקר יותר והחשש כאמור מעודף כח בשביל רוכב מתחיל. אני לא יודע במה זה מתבטא ״עודף כח״, אז הייתי שמח לשמוע את דעתכם.
 

hananlv

New member
לפי מה שאתה מחפש יש שני מועמדים

קטמ פריירייד 250 ובטא אקסטריינר 300
ההסקי 350 לעומת זאת זה הדבר הכי רחוק מהמפרט שלך.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אני חולק על דעתו של hananlv ולחלוטין לא הייתי שלוח אותך

למי מהכלים שציין. גם אני רוכב אופני הרים cross country בנוסף לאופנוע. ברשותי תמיד היו כלי 250 מרובעי פעימות. המרובע 4 פעימתי יעשה הכל מהכל בנוחות מצויינת יספיק לך מעל ומעבר. הוא קל יותר מה 350 ויש לו כוח מספיק בכל נגיעה כולל בסל"ד נמוך. לי לדוגמא יש ימהה 250F מהדגם החדש. לפניו היה ברשותי גאסגאס 250 F מצוין גם הוא. אתה הרי לא הולך "לתחנג'ר" עם עצמך כמו שאומרים סה"כ רוצה להנות מכל העולמות. ללא ספק ה250 מרובע לא יגביל אותך שתרצה לצאת מחר לטיול ארוך של עשרות ק"מ בריאים. לא יגביל אותך בשיוט שבילי כזה או אחר, יקנה לך בטחון ובתוואי טכני כזה או אחר יהיה לך אופטימאלי.
לדעתי רק 4 פעימות ו250. זכור שכולנו התחלנו בעולם הזה. אם תקח לדוגמא את ה350 הוא יהיה חזק יותר , כבד קצת יותר המסה המסתובבת גם גדולה יותר והביטוח יהיה יקר יותר. תחשוב, עם עצמך תבין שזה הנפח וזו הדמות.
על איזה מהם נדבר בהמשך
 

המחשמל 64

New member
מנהל
בו נבדוק יחד מה ההצעה שלך מול ההצעה

שלי וביחס לבקשתו והגדרתו את אופי הרכיבה המתבקש מהאופנוע המיועד.בו נחזור לשורות הראשונות של פתיחת הנושא. במפורש לא מתכונן לרכב בתוואי אופניים בהיבט שתאר כפי שרכב בהם. על פי הסברו לא איש לטכני צפוף אקסטרימי שמיועדים לבטא ולפרירייד. בכל היבט כפי שרוצה לצאת לתור את סביבת הרי ירושלים ועוד הרבה מעבר כל מרובע 250 יהיה עדיף. נכון שאתה רוכב על פרירייד כאיש הארד אנדורו ואני רוכב בסגנון של אולארואונדר עם המרובע 250 ולאור התוואי והיעוד שביקש ה250 מרובע יתאים הרבה יותר. לו היה מציין תוואי טכני צפוף היה נכון יותר לכוונו לנישה הזו. גם כאן לא הייתי ממליץ לו להתחיל עם 300 טריינר או פרירייד בטח לא כמתחיל.
דעתי כן...
 

hananlv

New member
תראה

מרובעים רבע ליטר יודעים לעשות הכל אבל הכי טוב הם יודעים לנוע מהר
ובלי מאמץ בסינגלים זורמים. שנהיה פחות זורם או שיש מכשולים צריך כבר
לרכוב הרבה יותר אגרסיבי אחרת המשקל יעייף אותך מאוד. שמדובר ברוכבים
מתחילים שלא נוטים לפתוח גז זה בדיוק מה שיגרום להם לרכוב גרוע ולא לאהוב את האופנוע.
לשני האופנועים שציינתי יש שני פנים- פן אחד זה אכן הארד אינדורו אבל יש גם פן
שני - אופנועים שנועדו לרוכבים מתחילים שנובע ממשקל קל ,ממדים קטנים ומנוע
לא מתפרץ. בכל ירחון אופנועים היום ברחבי העולם אלו הכלים שממליצים למתחילים וממש לא רבע ליטר מרובע.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מסכים עם ההגדרה שמרובע ינוע טוב בסינגל זורם בלי מאמץ.

וכן יודע לעשות הכל ולנוע מהר. וכן ההמשך בדבריך לגבי משקל וצפיפות התוואי. מסכים גם שבתוואי הנדון של טכני צפוף יעשו הנ"ל חיים יותר קלים לרוכב .רק לאחרונה חבר קנה פרירייד דופ' 250 בדיוק למטרה הזו של התוואי הנדון לעלות ולרדת על סלעים ולנוע שעה פה ושעה שם ביער וליד הבית. אבל הוא לא רוכב חדש אלה רוכב ותיק ותיק מאד והלך לנישה הזו מתוך ידיעה שאכן זה הכלי לנישה הזו והזו המיטבית לו. מצד שני, התאור של הבחור את היעוד לכלי בתוואי שתאר לא אידיאלי לנישה הזו של כלים. מה גם שמדובר ברוכב חדש בשטח. כניסה עם 250 מרובע כאולאראונדר תהיה לו לתועלת, כך אני סבור. הוא יהנה ללא ספק מכל העולמות. יתנסה, ישכיל ויחוש את השטח, בהיבט המכונה בכל תוואי שיחפוץ . ירצה ללכת לנישה הצפופה, יצבור קצת שעות מנוע ותק נסיון, בכיף בהחלט. ירצה עוד יותר לאקסטרימי ,ילך הלאה להצעה שלך .
בו נראה מה יאמר...
 

yanival

New member
בנתיים אני משכיל מהדיון בניכם

אכן מעדיף אול-אראונדר על פני כלי יעודי למשימה ספציפית. אבל ממה שאני מבין כרגע כל בחירה תהיה טובה ומהנה לרכיבה.
&nbsp
תוכלו לנסות להסביר למה מתכוונים כשאומרים שכלים חזקים יכולים להעיף רוכבים לא מנוסים ?
&nbsp
ומה באמת עושים אם מדי פעם רוצים להחנות את האופנוע ברחוב. באמת כל ילד שעובר יכול ללחוץ על כפתור ההתנעה ולהניע אותו ? אנשים מתקינים סוויטצ׳ עם מפתח ?
 

shayph

New member
כמעט ולא נתקלתי באופנוע שטח חונה ברחוב

פשוט מוותרים על התענוג.

ונדליזם , פגיעה ברכוש , גניבות , קקי של יונים , שתן של כלבים , תחת של חתולים
.

וותר על התענוג ואל תשאיר אופנוע ברחוב אלא אם כן אין לך ברירה, לא משנה אם זה אופנוע כביש או אופנוע שטח.
 

AlonHM

New member
מצטרף להמלצה על ה250 מרובע.

יעשה הכל בסדר גמור עד שהבחור יבין לאיזה סגנון רכיבה הוא נמשך יותר, יכול להיות מאוד שיבין גם לאחר מכן שהנפח הוא אידיאלי עבורו.
ממליץ לך לבדוק את ה250 AJP PR5 שלנו שהוא כרטיס כניסה מצויין לרוכבים חדשים גם בביצועים וגם בעלויות האחזקה.
 
קנה 350 האסקי או קטמ, לפי האינסטניקט שלך

כלים שטובים גם באנדורו צפוף וגם למצב של טיול ארוך במדבר.
טובים גם למקצוענים (זיו כרמי, למשל ) וגם למתחילים.
ארבע פעימות מאוד ידידותי ונעים.
 

doutsh

New member
רק מדגיש את מה ששי כתב - לא חונים ברחוב

אופנוע אינדורו מקצועי לא חונה ברחוב, נקודה.
עזוב ילדים שיתניעו, תחשוב על גנב.
ובמקרה הזה סוויטץ' לא יעזור. א' כי הוא חשוף ועוקפים אותו בשנייה, וב' כי אופנוע אינדורו שוקל כ-100 קילו, אז פשוט זורקים אותו באחורה של טנדר או בוואן ועפים משם ברגע.
זה לא כלי לקפוץ איתו למכולת.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
הדבר היחידי שקצת מציק לי בנתונים היא העובדה שמדובר

בכלי שהוגדר יותר כמו אוניה ביחס לרבע ליטר המקביל לו. מסה מסתובבת שמקשה בצידוד הטיה מחד ולמרות גודל זהה לרבע ליטר מרגיש כבד יותר.
נכון שהוא מתאים לכוכב יתחיל אך השאלה היא אם הוא האידיאלי לרוכב המתחיל? אני חושב שרבע ליטר מכל דגם יהיה לו עדיף.הרבה פחות לדעתי כסוג של מסורבל -גדול/שמנמן.
 

yanival

New member
ואוו, איזה אופנוע - הוסקרוונה 350

קניתי בסוף את ההאסקי 350. וואו, פשוט מדהים. כמה כח יש לאופנוע הזה ואיך הוא מגהץ שבילים... ועוד לפני שכיוונתי את הבולמים. מעודד להגביר את הקצב. נסעתי עליו רק יומיים ועדיין לא מעז לתת פול גז - יש לו הרבה מאוד כח ולא נזקקתי ליותר מנגיעה קלה במצערת ברכיבות הראשונות שלי. למרות שזה אופנוע ראשון שלי מרגיש עליו בבית כבר אחרי כמה שעות רכיבה. הכל נשלט וקליל. לפחות ככה זה מרגיש בדרכי 4x4. לסינגלים עדיין לא נכנסתי. אופנוע מדהים !!!
 
למעלה