AJP PR7 650 - דו"ש קרבי או מכונת ראלי? בקרוב נרכב ונדע..

AlonHM

New member
AJP PR7 650 - דו"ש קרבי או מכונת ראלי? בקרוב נרכב ונדע..

חברת AJP השיקה באופן רשמי את האופנוע המתקדם ביותר בתולדותיה, ה PR7-650 .
בתפריט; מתלים ארוכי מהלך,מיכל דלק אחורי, 6 הילוכים, שלדת אלומיניום/פלדה , GPS מקורי כאופציה, והכל במשקל של 148 ק"ג.
דו"ש קרבי או מכונת ראלי?
בקרוב נחווה בעצמנו בארץ הקוידש.

 

enigo

New member
רק לי יש דג'ה-וו מהקטומים שיוצרו בזמנו לדקאר? נדמה לי שאפילו

נפח המנוע דומה. סידור הפנסים בטוח דומה.
ועם אגזוז נמוך כזה ברור לחלוטין מה זה, אז בבקשה - בלי ניסיונות לעורר עניין על ידי שאלות לא לעניין.
מה שלא ברור הוא למה להציג אופנוע ראלי שלא מתאים לתקנות הראלי. אולי הרעיון הוא בכלל אופנוע אדוונצ'ר קרבי?
של מי המנוע, אגב?
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אניגו מה המשמעות של האגזוסט כלפי מטה?

אופנוע ראלי או...?
ובאמת איזה מנוע במסגרת? הספק ?
 

enigo

New member
זה סידור שרואים בדרך כלל באופנועי ראלי. המיקום הזה פגיע יותר

בשטח, אבל יש לו יתרונות כשרוצים לשים מיכלי דלק נוספים במקום הכנפיים. אולי יש לו עוד יתרונות כמו הורדת מרכז כובד או משהו, אבל נראה לי שעניין מיכלי הדלק הוא העיקר.
 

enigo

New member
אלו לא החבר'ה שקנו את תוכניות המנועים הישנים של הוסקוורנה?

 

enigo

New member
אז אפשר להניח שהמנוע מבוסס על הסינגל הגדול של הוסקוורנה

היה מנוע די נחמד ממה שאני זוכר.
מקווה שיוציאו גם גרסת דו"ש נורמאלית, בלי מגן רוח ואגזוז נמוך. יכול להיות נחמד.
 
המנועים של האסקי אדום

רגע, במוו מכרו לגאס גאס או ל swm?
והמנוע פה של ה ajp הזה הוא כמו המנוע של ה 650 החדש של swm שהוא למעשה המנוע של ה 610/630 בזמנו של האסקי?
מישהו מוכן להזכיר כי נהיה לי סלט
 

AlonHM

New member
אדוני השופט..

במקום לקבוע מה לעניין ומה לא, האופנוע הזה מעורר עניין גם בקרב רוכבי דו"שים גדולים (כמו הדיאר 650) והטנרה הגדול, האם למשימות של כל אחד מהם הוא יתאים? אולי זאת השאלה שצריכה להשאל. אמרת יפה אדוונצ'ר קרבי.
המנוע הוא תוצרת SWM מתכנון הוסקוורנה האדומה בנפח 600 סמ"ק, 6 הילוכים. לפי SWM מפיק כ50 כ"ס, נחכה לנתונים רשמיים מAJP.
 

enigo

New member
יש רוכבי DR650 שמתעניינים גם בבורגמן - אז נגדיר גם בורגמן

כדו"ש גדול?
הדבר הזה הוא לא דו"ש גדול. לדו"ש אין אגזוז בסידור כזה, בתור התחלה. גם מיגוני רוח גבוהים הם לא בדיוק עניין נפוץ בדו"שים גדולים, אלא שייכים יותר לקטגורית האדוונצ'ר.
האופנוע הזה מספיק מעניין כמו שהוא, לא צריך להדביק לו תוויות סתם. ולפחות עד שיגדירו את ישראל כדיקטטורה בלי חופש דיבור, אני חושב שאני אמשיך לקבוע מה לעניין ומה לא לעניין לדעתי. ולא, אני לא עומד להדביק "לדעתי" לסוף כל משפט שאני כותב. כל מה שאני כותב הוא דעתי, אלא אם מדובר בעובדה שמוצגת כעובדה.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
האם אכן לאור מיקומו של צינור האגזוזסט למטה לא מגדירה את הכלי

כראלי ולא כדו"ש? בתמונה של ההסקי לדוגמא דגם 2010 610 המנוע זהה של הוסקוורנה המקורי רואים שהמפלט ממש למעלה. פה בהחלט יכול להיות שימוש דו"ש. אגב ההבדל בין האדוונצ'ר בנפח שכזה ובין דו"ש בנפח שכזה?

 

Old School2

New member
זה לא דוגמא טובה- המפלט הזה לא פחות פגיע

ובכלל מפלטים ועוד הרבה חלקים בדושים קרביים הם פגיעים. הפתרון הוא למגן ולקוות לטוב. באופן טבעי זה סוג רכיבה שפחות מזמן נפילות וכאשר הם מתרחשות יש לפעמים נזקים.
ה-AJP קרבי ביותר, למרות המפלט ועוד אי אילו חלקים פגיעים. מה שכן המנוע זה נעלם- להגיד שזה הסקוורנה זה כמו להגיד שזונגשן זה בעצם הונדה.
 

enigo

New member
לא מסכים. במיקום הזה האגזוז הרבה פחות פגיע. מה הסיכוי

שתעבור בחריץ בעומק חצי מטר? נמוך מאוד, כך שתכל'ס רק בנפילה יש סיכוי שהסעפת תפגע. לעומת זאת במיקום שבו הוא עובר ב-PR7 כל סלע שעוברים לידו עלול לפגוע בסעפת. תחשוב כמה פעמים ברכיבות הרגליות חוטפות מכה - והסעפת שם עוברת מתחת להן!
 

Old School2

New member
זה נכון, אבל לקחת נקודת תורפה אחת שאפשר לטפל

בה וממנה להשליך על כל היעוד של האופנוע תוך התעלמות מאופי שאר המכלולים ומהיתרונות של המיכל דלק האחורי זה כבר התפלספות.
אם תסתכל ברשת ניתן לראות תמונות של ה-AJP מאחור ואז אפשר להבין למה שמו כך את האגזוז- מיכל דלק האחורי, שלא כמו בדגמי האנדורו, גדול (17 ליטר!) ולא משאיר מקום למפלט או סעפת בחלק העליון.
אז מלבד שאר המכלולים שנראים שכוונו לעבודת שטח אמיתית יש פה פוטנציאל לחלוקת משקל, מיקום\ גודל תיבת אויר ותנוחת רכיבה הרבה יותר נכונים במחיר של כמה סנטימטרים של סעפת פגיעה שניתן לפתור בעזרת מיגון מתאים.

לא זה ולא מיגון הרוח יקבעו אם האופנוע הזה הוא "דו"ש" או "אדוונצ'ר".
אישית לא פעם ייחלתי למגן רוח סטייל אופנועי ראלי בדושים שהיו לי כדי קטעי כביש ושטח פתוח מהיר וגם בשביל המראה.

לדעתי הקונספט הזה של ה-PR7 הוא אחד המעניינים, הנכונים והמתבקשים של אופנועי שטח גדולים. לא עוד דוש שמנמן ומסורס, לא עוד דוש קרבי עם מיכל דלק קטנטן בעל נוחות בערך של אופנוע אנדורו. ימאהה ניסו את זה עם הטנרה הקטן ופיספסו- נראה אם AJP הצליח.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מה הסיבה שימהה פספסו עם הדגם 660?

שלהם נאמר כדו'ש אולי למשימות מוגבלות אבל דו"ש?
אכן ה ajp נראה קרבי יותר מהיממה אולי המנוע חלש יותר אבל המשקל ומרכוז המסה לבטח יסייע בגדול בהתנהגות בשטח מסכים עם הנ"ל בהחלט. יש גם רמז להתנהגות בשטח גם במשקל של הכלי. אבל רגע אחד מה באמת עושים עם המיקום של האגזוסט? כאן אני נוטה להסכים עם דבריו של אניגו על הבעיתיות יחסית בהקשר זה. איך למגן חתיכת יחידה של הנ"ל? ועד כמה זה יהיה יעיל?
 

wrr

New member
מכוער זה עניין של טעם הוא דווקא נראה מעניין

 
למעלה