יש לך כאן סתירה פנימית
אתה טוען שהמטרה היא לאפשר ניצול של מהלך המתלה, וזה נכון לגמרי.
אממה, כשאתה דוחס את הקפיץ אתה פשוט מקטין את המהלך שלו, כי הוא כבר מתחיל ממצב סגור יותר ממה שהיה קודם, וזה בהחלט לא ניצול אופטימלי של המהלך.
לא יצרת שוב דבר שלא היה שם קודם, הקפיץ היה מגיע למצב הדחוס הזה מתישהו במהלך פעולתו בכל מקרה. אתה פשוט וויתרת על כל שאר המהלך שלו.
 
יותר מזה, סביר להניח שתחת המשקל הנוסף האופנוע יישקע והקפיץ יידחס למצב דומה לאותו הפרילוד שיצרת במקרה הקודם. ההבדל יהיה בכך שהאופנוע שקע כדי ליצור את הדחיסה הזו, בניגוד להגדלת הפרילוד, שייצור דחיסה בקפיץ מבלי שהאופנוע יישקע.
על זה בדיוק אניגו מדבר כשהוא אומר שכיוון הפרילוד פותר את בעיית הגובה בלבד.
 
לכל קפיץ היצרן מגדיר טווח משקלים שהוא מתאים לו, ושעל פני הטווח הזה אפשר לנוע בעזרת הפרילוד (וגם זו פשרה, כי היצרן לא יכול למכור קפיצים לכל משקל ברזולוציה של קילו). מעבר לטווח הזה צריך להחליף לקפיץ עם קבוע אחר.
זה שאנשים לא עושים את זה בכל פעם שהם מעלים מורכב, זה לא אומר שזה המצב האידיאלי.