השופל

המחשמל 64

New member
מנהל
הבחור אכן נחוש. אני תקווה שהפעם ביצע את הפרויקט

באופן כזה שלא יביא עליו סגירה חוזרת והריסה ע"י צו מהמדינה.
לא צוין בכתבה מה סטטוס חוקיות האתר המוקם.
 

two times

New member
אין ״חוקי״ וכנראה גם לא יכול להיות חוקי

מה שכן יכול להיות זה נשמות טובות (מתחרים מתוך הענף) שמלכלכים אחד על השני ומלשינים אחד על השני, ובסוף הכל נסגר וכולם יוצאים מופסדים... אתה יכול לחפש סדרת כתבות שעשו על העניין באתר דוגיגים.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מה הסיבה שאין חוקי או מוגדר חוקי/עובר/תקין?

לדוגמא לגבי המגרש בוינגייט ,ביחס לזה של דדיה ?
 
המגרש בוינגייט קיבל את כל האישורים הנדרשים ע"פ חוק הנהיגה

הספורטיבית.
יש סוגיות ותהליכים שקשורים בנוגע לענייני רמ"י / ועדה מחוזית.
אבל הפעילות במגרש חוקית הרוכבים בו עושים זאת על פי חוק והפעילות בו מבוטחת בביטוח ספורט מוטורי.

המגרש של דדיה אפילו לא מנסה (זאת אני יודע בוודאות).
לכן כנראה שעובר עבירות רישוי מקרקעין (פלילי? - איני יודע) וגם עבירות בתחום הנהיגה הספורטיבית (פלילי), והוא מן הסתם אינו מבוטח ואלו שעושים בו שימוש עוברים גם הם עבירה פלילית על פי חוק.

זה ההבדל.
 

wrr

New member
אם איני טועה זה מה שאמרת על המגרש של הונדה בחדרה

ומדוע בכל זאת הוא סגור?
 
כמו שאמרתי גם על המגרש בחדרה. הוא הגיש וקיבל אישור

על פי חוק הנהיגה הספורטיבית ובכלל זאת אישור משטרה, כב"א, משרד הספורט גם אישור מהוועדה המקומית.

בעקבות פעילות נמרצת של "נשמות טובות" (כנראה מהתחום) הוגשה תלונה לועדה המחוזית על וזו פעלה להפסיק את הפעילות עד לבירור העניין.
צריך להדגיש שהאדמה הינה בבעלות פרטית.

העניין נמצא בטיפול ואני מקווה שיגיע לפתרון.
 

wrr

New member
אין קשר למי בעלי הקרקע

יש רק שתי דרכים היום לקבל אישור לבניית מסלול מוטוקרוס
או להגיש בקשה לשימוש חורג או להכין תב"ע נקודתית
שתיהן יקחו הרבה זמן וכסף.
כל עוד לא ישנו את החוק הקיים קרי חוק התכנון והבניה
כל חוק או תקנה במסגרת חוק הספורט או כל חוק אחר לא רלוונטים בכלל.
ובלי כל קשר כל עוד המסלול משמש להנאת הרוכבים ושומר על פרופיל נמוך הכל בסדר אבל ברגע שהמקום הופך מסחרי , הדרכות שטח , תשלום כניסה וכדומה המדינה תפעל לסגור אותו וחבל שאותם אנשים במקום לשמור על פרופיל נמוך עושים הרבה רעש ופרסומים ברשתות החברתיות ובפורומים שונים ומביאים על עצמם סגירה.
רשות הספורט המוטורי צריכה לפעול לשינוי חוק התכנון והבניה באופן שיהיה אפשרי לתת היתרים למסלולים במסלול מהיר לתקופה מסוימת.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
ברור שהמגרש שלו הקודם פעל במסגרת לא חוקית.

אז מה הועילו חכמים מה עכשיו סצנאריו זהה או איזו התפקחות?
לא ברור. ובהחלט גז מה הסיבה שבגינה נסגר המגרש של הונדה האם מאותן סיבות של חוסר מורשאויות על פי החוק ?
כל הנקודה של חוסר חוקיות בהיבט משתמש במגרש קרי הרוכב כנראה לא מחלחל ומופנם פנימה מספיק הכוונה לאלו שרוכבים שלא בוינגייט.
 

DRZיוגי

New member
שינוי יעוד הקרקע כרוך בשנים של בירוקרטיה

אדמות המדינה בפיקוח קק"ל שמיועדות לחקלאות בחוזה חכירה לעשרות שנים אינם יכולות לשנות ברגע את יעודם,בקיבוצים לדוגמא יש מאבקים של עשרות שנים ללא תוצאות.הסיכוי היחיד של המקום לשרוד הן הרצון הטוב של קקל והמועצה המקומית.
 

wrr

New member
אדמות המדינה הם בפיקוח רשות מקרקעי ישראל ולא קק"ל

 

DRZיוגי

New member
צודק


 

wrr

New member
לא ולא , רק רשות מקרקעי ישראל מפקחת על האדמות במדינת ישראל

כולל על האדמות ששיכות לקק"ל , רשות הפיתוח וכדומה.
הכוונה כמובן לכל האדמות בבעלות המדינה ( כ 92% מכל האדמות ).
 

enigo

New member
תגדיר "מפקחת" - כי נראה לי שאנחנו לא מייחסים למילה הזו אותה

משמעות.
 

enigo

New member
או.קי, אני התייחסתי לזה במשמעות של לנהל את הקרקע. אני חושב

שקק"ל גם מפקחים במשמעות של אכיפה על השטחים שבניהולם, אבל בזה אני לא בטוח במאה אחוז. אני אברר.
 

enigo

New member
ביררתי - קק"ל בהחלט מבצעים אכיפה בשטחים שבניהולם

אבל העסק מסובך - יש עוד גופי אכיפה שיש להם סמכות בשטחי קק"ל (למשל הסיירת הירוקה), ויש הבדל בפרוצדורות בין שטחים בבעלות קק"ל לשטחים בניהול קק"ל, וגם הבדל לפי סוג העבירה. בקיצור - מסובך.
 
למעלה