מבחן מעניין בפול גז על הבטה קרוס טריינר 300 דופ'

המחשמל 64

New member
מנהל
מבחן מעניין בפול גז על הבטה קרוס טריינר 300 דופ'

כאן.על פי הכתבה, מנוע עם שפע מומנט. כלי לשימושיות הארד אינדורו ואקסטרים אינדורו .אני רואה בהחלט עניין ,לשמוע את חוות דעתו ותובנות של הטוחן
, (ולא רק אם יהיו יותר מה טוב כמובן ),בהקשר האופנוע הנ"ל .
 

enigo

New member
יהיה מעניין לקרוא מבחן השוואתי מול הפרירייד, או לפחות חוו"ד

של מישהו שרוכב הרבה על הקטמ.
 

a c t i v e X

New member
נראה אופנוע מעניין מאוד

יהיה נחמד לבדוק אותו בהזדמנות. אותי מעניין איך הוא גם בסינגלים טכניים "רגילים" כמו לטרון, עמק האלה, יוגב וכו', לא לגלות שהוא נותן אחלה יכולת בטיפוסים טכניים בלבד אבל מתנדנד ונזרק כשצריך לזרום
 

ה ט ו ח ן

New member
אם וכאשר ייצא לי לרכב על הכלי הזה, אשמח לשתף אתכם בתובנות

שלי.
מה שכן, זכור לי שראיתי לפני כמה חודשים, גרף של הספק/מומנט של המנוע הנ"ל בהשוואה למנוע של ה 300 הרגיל שלהם, ולא היה בינהם הבדל בסל"ד הנמוך. לכן, אם להאמין לגרף הנ"ל (ולזכרון שלי ...), הרי שלא הייתי בונה הרים וגבעות על מנוע מאד מאד טורקי, בסגנון של אופנועי טריאל / או מרוב"פ גדול.
 
סגמנט הטריאלדורו מעולם לא תפס חזק בארץ הקודש

האמת אני לא יודע האם תפס חזק אפילו באירופה...? לא בטוח.
&nbsp
דרך אגב, השרקו 290 Xרייד עדיין נמכר אצלנו בישראל?
(הייתי בודק באתר של שרקו, אבל אין אתר. וגם לא יהיה)
 

מיכהWR

New member
מה שתפס אצלינו זה סגמנט ה'לסחוב את האופנוע על הגב'

שזה בעצם מה שקורה כשאתה רוכב אנדורו במסלולים של טריאלדורו
 

ה ט ו ח ן

New member
אנחנו (החבר'ה של הטריאל) משתמשים במונח טריאלדורו

למשהו אחר לגמרי ...
טריאלדורו אצלנו זו רכיבה על אופנוע טריאל, בתוואי של (הארד) אינדורו. כלומר במקום לעמוד מול איזה אלמנט טריאל ולהתאמן עליו, פשוט יוצאים עם הטריאל 'לטיול'. מן הסתם התוואי יהיה יותר צפוף וטכני מאשר ברכיבת אנדורו רגילה.

בהקשר זה, יש נקודה די רווחת שגם מופיעה בכתבה, שאני לא מסכים לה. אופנועים כמו הטריינר, וה FR, אינם אופנועים שאמורים לשלב בין טריאל לאנדורו. הם לא סוג של פשרה שאמורה לתת קצת משני העולמות. אולי זה נכון באופן יבש כשמתבוננים בנתונים הטכנים, אבל מי שרוכב על אופנוע כזה לא חווה כלום מעולם הטריאל. נקודה. אין שום קשר בין הנ"ל לאופנוע טריאל.

האופנועים הנ"ל הם אופנועים שמיועדים: או לחובבי הארד אנדורו או לרוכבי אנדורו מתחילים או לרוכבי אנדורו נמוכים.
 

hananlv

New member
אין קשר לסוג האופנוע

טריאל אפשר לעשות עם אופנוע אינדורו פול סייז כמו שאפשר לעשות
סינגלים מהירים עם אופנוע טריאל וכמובן שאפשר לעשות יופי של טריאל עם FR
אם באמת רוצים
הבחירה אם כך היא של הרוכב איזה סוג רכיבה הוא מעדיף ואצלנו בארץ יש מעט מאוד רוכבים שעושים טריאל אמיתי - פשוט בגלל שהקטע בטריאל
הוא לא האם לעבור מכשול אלא איך לעבור אותו .הרוב המוחלט אצלנו מגוון בין רכיבת הארד לרכיבה מהירה ולפעמים באותה הרכיבה.
 

ה ט ו ח ן

New member
לא דיברתי בכלל על "לעשות טריאל". למעשה, תחת

הגדרה מספיק מתירנית, מי שמנסה לעשות באלאנס עם R1 גם יכול להחשב כמישהו ש "עושה טריאל עם R1".

הטענה שלי היא כזו:
קח רוכב שנניח רכב 10 שנים כביש. תן לו לרכב שנתיים על FR. כעת, זה בכלל לא משנה מה הוא יעשה איתו בשנתיים האלה, הוא לא יוכל לספר לחבר'ה שהוא יודע מה זו רכיבת טריאל. כי הוא לא טעם ולא חווה בשום אופן רכיבת טריאל, ואין לו שמץ של מושג מה מרגישים ברכיבה על אופנוע טריאל.
לעומת זאת, די סביר שהוא כן ידע מה זו רכיבה על אופנוע אינדורו. למרות שלא רכב מעולם על אנדורו פול-סייז, ברגע שהוא יעלה על אחד כזה, התחושה שלו תהיה של 'וואלה עשיתי משהו דומה בשנתיים האחרונות'.
לכן ההגדרה הזו של הFR או הטריינר כשילוב של טריאל/אנדורו, או כאופנועים שנוגעים בשני העולמות פשוט שגויה.
 

hananlv

New member
לא מבין למה אתה חושב שעצם העלייה על אופנוע טריאל

פירושה להבין מה זה רכיבת טריאל
וכן - מי שיודע לעשות בלאנס עם R1 מבין מה זה טריאל הרבה יותר
ממי שרוכב על טריאל בסגנון אינדורו.
 

ה ט ו ח ן

New member
OK הבנתי מה מפריע לך. תחליף את "רכיבת

טריאל" ב "רכיבה על אופנוע טריאל". כלומר:

קח אחד שאין לו שום ניסיון ברכיבה על אופנוע אינדורו או טריאל, ותן לו לרכב שנתיים על FR. כעת, זה בכלל לא משנה מה הוא יעשה איתו בשנתיים האלה, הוא לא יוכל לספר לחבר'ה שהוא יודע מה ההרגשה של לרכב על אופנוע טריאל. תן לו לעלות על אופנוע טריאל, והוא לחלוטין לא "ירגיש בבית", זו תהיה עבורו חוויה חדשה.
לעומת זאת, די סביר שהוא כן ידע מה זו רכיבה על אופנוע אינדורו. למרות שלא רכב מעולם על אנדורו פול-סייז, ברגע שהוא יעלה על אחד כזה, התחושה שלו תהיה של 'וואלה רכבתי על משהו דומה בשנתיים האחרונות'.

לכן ההגדרה הזו של הFR או הטריינר כשילוב של טריאל/אנדורו, או כאופנועים שנוגעים בשני העולמות פשוט שגויה.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
יש לי חבר שהוא רוכב אינדורו ממוצע בהחלט וגם קצת נמוך קומה.

הוא העלה אופנוע זה כאופציה.מבחינתו ציינת שהכלי מיועד למתחילים ולהארד אנדורו.היבט של התאמה לרוכבים נמוכים- נכון בהחלט.
צרוף של שני העולמות ,של סוגי רוכבים :הארד ומתחילים. היכן זה בא ליידי ביטוי בכלי עצמו בהיבט מכלולים, התנהגות? אם אחדד ,מה הופך אותו ורסטילי ומתאים לתאורך, לשני העולמות הללו של רוכבים?
או מה מייחד אותו ומה יכול לגרום לו כרוכב לתת תעדוף לכלי הנ"ל בהיבט רוכב נמוך עם סטטוס בינוני/ מנוסה(כמה שנים טובות) ?
 

ה ט ו ח ן

New member
המאפיינים שהופכים אותו לכזה שמתאים לעולמות הנ"ל הם:

1. מנוע סלחן. בניגוד נניח ל 250 דו"פ עם שסתום כוח, שם הרוכב כן יכול לחטוף 'נשיכה' מהכלי אם יתפרע עם הגז, ב FR זה לא סביר. בהקשר הזה ה FR הוא כמו 125. אתה יכול (כמעט) לפוצץ אותו בגז, והוא לא יבעט אותך לכיבנימאט.
תכונה זו הופכת אותו לידידותי לרוכב המתחיל ולחפרן ההארד.

2. גובה מושב נמוך. ברכיבת הארד, די ברור מה היתרון. מבחינת הרוכב המתחיל, הורדת רגל יציבה לקרקע במגוון תנאים, כמובן שמוסיפה לביטחון הכללי ברכיבה.
 

wrr

New member
יש לו בדיוק אותו שסתום כוח איפוא קראת שלא?

 

המחשמל 64

New member
מנהל
אכן יש לו שסתום כוח . יתכן והטוחן התכוון שהמנוע

לא נושך מהסיבות: "יחס הדחיסה נמוך במקצת, הפורטים בצילינדר מתוכננים מעט שונה, אם כי עדיין יש שסתום כוח לפליטה הניתן לכיוונון. אבל הרכיב שעושה את עיקר השינוי בן המנועים הוא סעפת הפליטה היחסית צרה באזור פתח הפליטה".
מדובר "בשינויים קלים" ושינוי "עיקרי" -הסעפת ,כך אני מבין.
כנראה שהסעפת כשינוי העיקרי היא זו שממתנת את הכוח ומביאה אותו למסקנה של הטוחן לגביו ,כך אני מתרשם/מבין.
 

ה ט ו ח ן

New member
כל מה שכתבתי היה ביחס ל FR ...

אני מניח שגם הטריינר פחות מאיים, אבל כנראה מסיבות אחרות ...
 

MexMex

New member
הכל, אבל ממש הכל באגזוז.

טוב נו, לא הכל. "רק" 95%...
&nbsp
חבל שקטמ הלכו כל כך רחוק עם מנוע הפרירייד. מסתבר שאם הם היו משאירים את מנוע ה250 כמות שהוא (מה שהיה מוזיל את המחיר בהכרח שלא לדבר על מצמד עם משיכה נורמלית) ורק מתאימים לו אגזוז אחר היו מקבלים את אותה הליניאריות רק עם טווח סל"ד שימושי רחב בהרבה - זה המצב של הXT.
 

hananlv

New member
עושה רושם ש KTM התאמצו במיוחד על מנת

ליצר לFR קטלוג חלקים שונה וכמובן יקר בהרבה...
דוגמא -הפנס האחורי - שיש לו מספר קטלוגי שונה מזה של כל האופנועים..
ויקר פי שניים...
ומה ההבדל?- כולה הצבע - הרגיל אדום ושל ה FR לבן (במצב כבוי - במצב עובד זה כמובן אדום)..
ויש עוד כמה דוגמאות לחזירות המשונה הזו...
 

MexMex

New member
אני חושב שזו לא חזירות אלא טעות

להם זה יוצר כאב ראש ענק שלא מצדיק ולו כלום רווחים שוליים כאלו.
&nbsp
אגב, מונח אצלך אולי צינור הבלם המיוחד שהכנתי פעם? איכשהו זכור לי שהשארתי אותו אצלך...או שלא?
 
למעלה