אחח רומניה רומניה.... איזה אנדורו משובח

a c t i v e X

New member
אחח רומניה רומניה.... איזה אנדורו משובח


מצטער על המעט שיווק, אין ברירה, כשמשהו כ"כ טוב, אתה רוצה לעזור לו...

אז חזרנו (4 חברים
) מ3 ימי רכיבה "בעקבות הרומניאקס" בסוכנות sherco enduro tours
זכינו לחוויה מעולה מכל הבחינות ועכשיו אחרי שהשרירים השתחררו לי מעט, אפשר לתאר חלק-
אירוח- מלון במרכז העיר, דקה הליכה מהעיר העתיקה (והמצויינת, זולה ומעניינת) של סיביו

הסעה מהשדה בבוקרשט לסיביו בוואן. 5 שעות, שווה לבדוק טיסה לסיביו (הבנתי שwizzair טסים ישיר וזול)

אופנועים- שרקו 300 4 פעימות ו2 פעימות (2T כולל סטרטר) מדוגמים ומתוחזקים לעילא, כולל טיפול בערב לפני כל יום ובמהלך היום, וואן טיפולים שמגיע למסעדה ומטפל, מתדלק כלים בזמן ארוחת הצהריים! כולל אופנוע חלופי קבוע למקרה הצורך. האופנועים עם מוסים וצמיגים רכים של גולדן טייר. אחיזה מצויינת אין פנצ'רים ואין קופצנות (המוס 'מתנפח' מעט לאט יותר מפנימית, מוריד את אפקט הקופצנות). ההתנהגות מעולה, אופנוע קל לרכיבה, חזק ומגניב

מדריך- יש 2 ראדו מדריכים, אנחנו היינו עם ראדו זיקו, בעל החברה שהוא בחור צעיר ונחמד , אחלה גבר שמוביל מצויין ומכיר כל נקיק במסלולי הרומניאקס, היה trcak manager במרוצים ורוכב מצויין, ידע לחוש את הקבוצה ולהוביל ככה שכולם מבסוטים

מסלולים- אנחנו רכבנו בעיקר ברמת ברונזה, לא קל אבל אפשרי ברמת טיול גזים אתגרי. אני יצאתי די מפורק, החברים מעט פחות אבל נהנינו אש. עליות שורשים של הסילבר שנפתחו לברונזה היו קשות כשבאות אחרי ירידה מפגרת שהידיים נגמרות, עליות חלקלקות ותלולות, נחלים מסולעים זורמים באורך קילומטרים, גבעות גזים וסינגלים שלא נגמרים בהילוך גבוה עם גז פתוח, סינגלים צפופים בhalf pipe, קוליסים בוציים, מעברי גזעי עצים ומה לא

אטרקציות- בהתאם לרצון שלנו, הוא לקח אותנו ביום השני ליום ארוך ומפרך של 140 קילומטרים שבו עצרנו בצהריים במקום קסום, לא מתוייר ולא מסחרי של חבר משפחה מבוגר שגר בטבע, על נחל בבית שבנה בעצמו ומספק לעצמו הכל, חשמל מהנחל, מים ממעיין, צד ומגדל חיות. הכין לנו ארוחת גורמה שנפלנו ממנה. משהו מיוחד ולא חוויה שאפשר להשיג בכל חברה


מאוד חשוב לנסות לבוא ברמה כמה שיותר אחידה של רוכבים, רוכב רע יעכב את כולם ויסכן את הרכיבה ואת עצמו, עייפות זה משהו שמסתדר עם מעט מנוחה, אבל הבדלי רמה גדולים לא יסתדרו

בקיצור- מומלץ בכל פה, סיפור של 6000~ ש"ח (כולל טיסות והכל) והחוויה שווה. אולי מעט מיותר למתחילים, המסלולים שם דורשים מעט כושר ונסיון, אבל טווח גדול שלרמות יכול להסתדר כל עוד הקבוצה הומוגנית (מסלולי איירון ומעלה)
אנחנו נפלנו על מזג אוויר מצויין, מעט חם בהתחלה בבוקר אבל כשמטפסים מתקרר, בלי גשם ובוץ מזדמן ברמה סבירה, בלי נפילות נזק ובלי פציעות. חוויה מושלמת








 

המחשמל 64

New member
מנהל
איזה נחמד לקרוא פוסט כזה על הבקר. רק השבוע שלח

לי חבר מוכר בברנג'ה תמונות מרומניה על אופנועים כמובן. לא בטוח שהיה איתך היו אולי בקבוצה מקבילה ואולי אפילו באזור /תוואי אחר. אותו משפט : שחייבים להגיע למקום ולחוות את החוויה הזו.
באמת אין לי שמץ של מושג מה ההבדל בין ברונזה לאיירון(ואשמח לדעת) למרות שלקבוצה שלי לבטח לא תהייה יכולת לא כאן ולא כאן .
מספר שאלות שתמיד עולות לי:
1. תוואי : בהנחה שלא ברונזה ולא איירון או לא חלק מתוואי המסלול של הרומאניסקס אז מה כן אפשרי? והאם יש להם להציע מסלולים או תוואים אחרים נוספים ?
2. שאלה נוספת היא מה עושים עם אותו תוואי רטוב שכאן בארץ הוא לא הכי מוכר בהיבט התמודדות של רוכבים? או שאני טועה ואין בעיה להתמודד ברטוב ברמה הזו של אדמה בוצית מים ומים וכו'?
אני חושב על זה כי זה סוג אדמה שונה מהארץ ולא רק. כאן הכל יבש רוב השנה סוג אחר של הרגל רכיבה אני לא זוכר אותי ואת חברי הקרובים כקבוצה רוכבים בבוץ תדיר בחורף וברטוב בלי סוף.
אני הייתי שמח לראות עוד תמונות הן עושות מאד טוב לעין. הנוף הירוק ובכלל נראת מדינה מדהימה.
שמח שנהנת ומחכה לBENEFIT הנוסף
 

a c t i v e X

New member
אז ככה

איירון רוכבים בסינגלים זורמים יותר עם עליות וירידות קצרות יחסית בקושי מתון, סטייל בן שמן, חדיד וכזה, רק שהרבה יותר ירוק, יפה ומגוון
מכאן זה הולך ונהיה קשה יותר כשלסילבר לא נראה לי שיש יותר מ15-20 רוכבים בארץ שיכולים להתמודד עם מסלול כזה (לא אתגר בודד, כל העסק, כולל העייפות המצטברת)
לגולד כבר אין לנו כנראה רוכבים כאלה בארץ, אולי שלישיית החוד של חמו-יוני-כרמי יתמודדו
לגבי הרכיבה- דווקא זאת הפתעה אדירה כי ברוב המקומות יש לאדמה אחיזה מדהימה, גם לסלעים הרטובים והירוקים בנחלים הזורמים. זה והשילוב של צמיגים רכים ומוסים רכים (מוסים של גולדן טייר הם לאנדורו, רכים יותר ממוסים לראלים כמו מישלין) נותן אחיזה מצויינת. כמובן שנתקעים מדי פעם על בורות של רוכבים, קוליסים עם שורשים וכו', לא מעט נפילות ודחיפות, אבל לא ברמה היסטרית
היו שם עוד כמה קבוצות של ישראלים, על כתומים/כתומים לבנים למינהם, זו עונה החזקה של הרכיבה עכשיו, עד אוקטובר
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אקטיב אני מבין שאתם הייתם בסיביו כלומר אם אני מבין

נכון הייתם גם ממוקדים לכיון תוואי הרומאניקס עצמו.
אכן אני מבין שהאיירון אולי אולי יכול להתאים לנו בקבוצה , נאמר שבחלקו כן. השאלה גם ,נניח ואין רצון לרכב בתוואי הנידון של הרומאניקס(איירון) מה יש מעבר? והאם הרכיבות ברומניה תמיד מתרכזות באזור זה? או לאוו דווקא רק בו ואם לא בו היכן אם אתה יודע ?
וחוץ מזה בכל הקשור לשיווק אתה מוזמן להרגיש חופשי.
 

a c t i v e X

New member
לא בטוח, יש מצב שיש עוד הרבה מקומות

אבל לדעתי הריכוז של סוכניות ומדריכי הטיולים זה בסיביו. כרגע יש שם 6 מפעילים שונים
קח בחשבון שהרומניאקס זה לא מרוץ אנדורו בארץ, עם השנים נוצרו שם מאות קילומטרים של נתיבים, התוואי עצום ומתפרס על שטח מדהים ומגוון. מדריך טוב ייקח את הקבוצה לכל מה שירצו, מרכיבת נוף ברכסים ועד גירזון בנחל זורם לתוך מעברים שג'ארוויס קורא לאמא
&nbsp
&nbsp
 

מיכהWR

New member
חיים אין שום בעיה לעשות שם רכיבות קלות - מה שתרצה יש

המבחר עצום ויש בהחלט גם רכיבות פשוטות בהרבה ממה שאתה רוכב בארץ.
רק לדוגמא ראדו סיפר לנו שהוא מוביל טיולים של חמישה ימים מסיביו דרומה לדנובה (גבול בולגריה), משהו כמו 160 ק"מ ביום של רכיבה על רכסים, שבילי דו וסינגלים סבירים לגמרי, כל הציוד מועבר ברכב ליווי וכזה - נשמע מאוד מאוד מפתה..
 

המחשמל 64

New member
מנהל
תודה לך ולאקטיב על המידע. באמת זה עולה

אצלנו כל הזמן וטוב שעלה הנושא זה עשה לי קצת סדר
ובהחלט שפך אור.
אני מחכה לשמוע מה יספר אקטיב על השרקו
אם כי אני חושב שבאופן אישי לא תהיה לי בעיה להסתדר
עם 50 סמ"ק יותר. כאגב, האם הדגמים שיש לראדו הם בהגדרה
"זה מה שיש" או שישנן אופציות נוספות של כלים?
וכמובן שמחתי שנהנתם וחזרתם בשלום!
 

פ ו כ י

New member
לא צריך להוציא 6 אלף כדי להתרשם מהשרקו


תאם עם ישי רכיבת מבחן באתר הבית שלך על ה-250 ארב"פ והדו"פ.
גם בלי מוסים תבחין מייד בהבדל בינם לבין כל האחרים עם ה-WP.
זה המכלול שעושה את ההבדל..
ואם תתעקש- יש גם רפליקת מתיו פיליפס


 

PRORIDING

New member
האזור סביב סביו מגוון בתוואי שלו

ואפשר למקד את הרכיבה לפי רמת הרוכבים, או אופי הרכיבה בין רגוע ביותר לבין כאסח וחפירות.
צריך מוביל טוב שמתצמא בשטח, ועם תודעת שירות גבוהה - בדיוק כמו ראדו משרקו-טורס המדובר בשרשור זה.
&nbsp
אגב, למי שלא יודע, החל מ- 2012 גם אני עובד עם ראדו ואוהב מאוד הן את השרקו המצויינים שלו והן את הבנאדם והשירות שהוא נותן ולכן מצטרף להמלצות להגיע אליו, איתי או בלעדיי.
&nbsp
מה שאנחנו עושים קצת שונה מהרכיבות הרגילות בכך שאנחנו מוציאים את הרכיבות תחת ההגדרה של "סדנת רכיבת אינדורו" - וזה מיועד בעיקר לרוכבים מתחילים יחסית ובינוניים או כאלה המעריכים את הערך המוסף של ליווי הדרכתי צמוד ואת עקומת הלימוד לאורך שלושת הימים. לקבוצה מצטרף מדריך מהארץ (ובעיברית
)
כאשר אנחנו בונים את התוואי באופן נכון לאורך 3 ימי רכיבה מלאים, ומוסיפים בהפסקות ערך לימודי ותרגילי חיזוק לשליטה בכלי והתאמת הרכיבה לתוואי - התוצאה נראית לעין ומוערכת. אפילו שאנחנו גובים תוספת מחיר עבור ההדרכה שאנחנו מספקים שם. יש מי שזה יותר מתאים עבורו.
&nbsp
&nbsp
 

המחשמל 64

New member
מנהל
טוב לדעת שישנה אופציה שכזו שאתה שותף בה.

לי באופן אישי כמו לבטח לאחרים אין שמץ של מושג גם על מה שתארת.
אני שמח שאקטיב פתח את הנושא שפך ים של אור על הרומניה המשכרת הזו
בכל הקשור לשטח. אני מכיר בהחלט מעבר לעצמי ואני כבר חושב עם עצמי
על הנושא כפי שתואר כאן. יש בהחלט מי שתועלתיות יש בביצוע באופן הנ"ל
חד משמעית. זה אכן טוב לרוכבים ברמות שציינת שלהבנתי היא אינה ברמה של אקטיב או מיכה כדוגמא ובנוסף כל ההליך גם אם יעלה יותר יש בו את התועלות שלו למי מאיתנו. לי לדוגמא ולחברי זה בהחלט יכול להתאים.
שיש תאום ציפיות של מי שמכיר את התוואים בארץ של הרוכבים מהסוג שצויין על ידך ויכול לתרגם זאת בסצנאריו מקביל לשם זה מצוין -בעצם אידיאלי.
טוב לדעת בהחלט!!
 

ikelner

New member
קודם כל, שמח שניהנתם

קיבלתי עידכונים מראדו "און דה פליי" לייב.
ראדו הוא אח. דואג לנו ועושה מעל ומעבר, גם בטיולים ובקבוצות השונות וגם במהלך המירוץ.
הצהריים אצל "גזע" הצייד היא חוויה אדירה, אצל איש מיוחד, וגם היא ייחודית לראדו בזכות החברות המשפחתית. גזע לא מקבל אורחים פרט לאורחים של ראדו. מעבר לזה שהסינגל שיורד חזרה לכפר מאיזור הבית של גזע הוא סינגל לא קשה, אבל ארוך ומהמם בייוחדיות שלו והנופים שבדרך.
 

ikelner

New member
והערה על הטיסות

הטיסות לסיביו בד"כ יקרות בלפחות 300 דולר לנוסע. אין אף טיסה מוזלת לסיביו.
הטיסות המוזלות של WIZZ הם לקלוג' נאפוקה שממוקמת שעתיים צפונה, רק שהטיסות האלו שאמנם ישירות מנתבג, אבל הם אחת לשבוע - מתאים למי שטס לשבוע ובד"כ בימי שני (למיטב זיכרוני).
ככה שעם כל הצער שבדבר (לא הכי נורא לטעמי) בוקרשט היא הפתרון, ולמי שטס לסופ"ש זה כולל כפיים בטיסה והחבר'ה שחוזרים מהמסיבות רווקים והקזינו...
 

a c t i v e X

New member
תודה קלנר, היה באמת מושלם

לא זוכר את הסינגל שיורד מ"גזע", אבל זוכר את הירידה קורעת הידיים ואז הנחל הזורם עד אליו
ובייחוד את מה שלפניהם, הסינגל גזים הארוך בתוך half pipe בעלייה, של איזה 10 דקות שאתה בטרוף של גז בשני שלישי, גלגל על גלגל עם החברים ורק עולה עוד ועוד, מרים מעל עצים שוכבים, סלעים, שורשים... חוויה חזקה עד לפסגת ההר. ואז ירידה דוך בתוך קוליסים עמוקים מסחף של חורף....
 

Fengluzon

New member
ואיך היתה הרכיבה על השרקו עצמו?

אתה היית על ה 300 המרובע?
איך היתה הרכיבה על הדו"פ?
 

ikelner

New member
רכבתי שם על הדופ 300 לפני שבועיים

היה אדיר. הרגיש יציב יותר והקנה יותר ביטחון באותם מקומות שרכבתי עם אותם צמיגים ומוסים על ההוסא שלי לפני שנה. אם זאת, פחות מזמין למשחקים טכניים, אבל גם הייתי מוגבל פיזית עם פציעה שהבאתי איתי מהבית, אז... אבל בגדול כל כלי פח, מרגיש שם טוב. זה כמו שאחרי חצי בקבוק יין, כבר כל יין זול מרגיש באותו טעם ועושה את אותה עבודה. ורק מהמקום שם אתה כבר כמו אחרי חצי בקבוק...
 

מיכהWR

New member
דיברנו על זה הרבה שם..

אני רכבתי על ה300 המרוב"פ. האופנוע הפך להיות החבר הכי טוב שלי מהרגע הראשון, ואני אחד שמסתגל מאוד לאט לאופנועים חדשים.
רוכבים שם במהירויות פסיכיות לגמרי לאורך זמן בין עצים, על שורשים, מעברי בוץ, קוליסים וגם אבנים וסלעים פה ושם - האופנוע מרגיש יציב כסלע, חזק במידה (מאוד מאוד ליניארי וצפוי), שילוב מתלים צמיגים מוסים שמתאים 100% לתנאים.
צריך להדגיש שהאופנועים האלה עובדים בממוצע 6 ימים בשבוע, 100ק"מ ביום אם לא יותר בתנאי בוץ מתמידים ועם רוכבים תובעניים - מתחזקים אותם ברמה סופר גבוהה ובלי לחסוך גרוש.
פשוט חלום. השאלה איך אופנוע כזה יתפקד בסלעים של הארץ (עם או בלי מוסים) העסיקה אותנו בהרבה עצירות מנוחה..
 

a c t i v e X

New member
ה300 מרוב"פ היה מדהים. הרגיש לי הרבה יותר טוב מהאופנוע הפרטי

שלי, ובטח יותר מהקופצניים מנדנדי הראש ודופקי הידיים של המתחרים
היגוי זריז מספיק אבל כלי יציב ומשרה בטחון במהירויות שמפתחים שם, ומדובר על רכיבה ב2 קליקים מהירה יותר מאשר בארץ, גם בקטעים הטכניים. להבנתי מדובר על שלדה יציבה בשילוב עם מנוע שהקראנק שלו הפוך מה שמבטל אפקט ג'יירוסקופי של 4T, ככה שאתה נהנה מאופנוע יציב אבל פחות כבדות היגוי שנובעת מהמנוע
המנוע פצצה, גמיש וחזק למטה וצורח בשמחה למעלה.
המוסים וצמיגי הגולדן עשו עבודה מצויינת בקטעים של האחיזה הנדרשת והתחזוקה היתה לעילא ועילא, דבר מאוד חשוב כמשמדובר באופנועי השכרה כאלה. לנו לא היו בעיות ונזקים לאופנועים, התעקשתי ביום הראשון על כלי אחד שסובל מבעיות סטרטר בהילוך כי היו לו צמיגים שהעדפתי, באמצע היום נשברתי והחליפו לי אותו בארוחת צהריים, עם הכלי רזרבי שבוואן טיפולים. חלום!
&nbsp
 

Mister Blonde

New member
שרקו

גמרתם פה את ההלל עליהם.
&nbsp
חלק ממכם שוקלים לקנות גם בארץ? (שרקו בכלל וה 300 בפרט)
 
למעלה