הרצה, שמן, ומה שביניהם.

הרצה, שמן, ומה שביניהם.

קניתי WRR.
בסוכנות נאמר לי 500 ק"מ ראשונים רק שליש מצערת, ו 500 ק"מ אח"כ מקסימום חצי מצערת. ובכביש מהיר מקסימום 80 קמ"ש.
חברים אמרו לי בדיוק ההפך: דווקא בהרצה צריך לקרוע את המנוע.

דעתכם?

שאלה נוספת: באינטרנט קראתי בפורומים זרים שמומלץ להחליף שמן ופילטר שמן כמה פעמים בתקופת ההרצה (כל 200 ק"מ או משהו כזה)

דעתכם?

איפה אפשר לקנות בארץ שמן 100% סינטטי בזול?
אלו ממכם עם הכלים המקצועיים אני מניח שמחליפים הרבה שמן אז בטח כבר יש לכם מידע על כל המבצעים וכל החנויות.

שאלה אחרונה: אם אני קונה בקבוק שמן של 4 ליטר למשל, ופותח אותו (ומשתמש רק בחצי) - כמה זמן השמן יכול להשאר בבקבוק לאחר הפתיחה?
 

המחשמל 64

New member
מנהל
כדאי שתעשה מה שנאמר לך במועד המסירה על ידי החברה

החברים שלך כנראה לא הכי מבינים על פי ההמלצות שהם נותנים לך.
בשביל מה בכלל להיועץ עימם בנושא מה התועלתיות ? איזה ידע יש להם
כבעלי ימהה כזה? זה רק בלבל אותך כך והכניס לך ספק כך נראה ומיותר לטעמי.
על מנת ליישם אחריות אתה צריך לטפל במוסך מורשה. אז כרגע לא רלוונטי השמן. בשביל מה לקנות ולבזבז כסף מיותר חבל באמת.
האופנוע הזה נוסע עם (מוטול ) חצי סינטטי אין שום צורך בסינטטי מלא.
המנוע עובר טיפול סיום הרצה ולאחר מכאן כל 5000 ק"מ או חצי שנה(הקודם מבינהם, כך היה אצלי בזמנו).אופנוע אינדורו עובר טיפול בתדר צפוף הרבה יותר סביב ערכים של 15-30 שעות תלוי בדגמים וכו'. גם אצלי באינדורו יש שמן חצי סינטטי הכל בסדר אין שום בעיה.
לסיכום: רכב כמו שהומלץ על ידי היבואן. תן ליבואן ולנציגו לתת לך עצה טובה ולטפל לך באופנוע ואל תפעל למענך כמובן ההיפך.
עוד שאלות, בבקשה בכיף.
 
תודה על התשובות

כנראה שיהיה חכם אכן להצמד להוראות שנתנו לי בסוכנות.
למרות ש 500 ק"מ על שליש מצערת ועוד 500 על חצי מצערת נשמע כמו הרבה זמן...

בקשר לשמן: נראה לי שדווקא כן אמלא סינטטי מלא. סתם בשביל הפסיכולוגיה.
אשמח לשמוע מחירים ובתי עסק מומלצים.
ושוב בקשר לשאלה על הבקבוק הפתוח - אשמח לקבל תשובה כמה זמן בקבוק שמן שכבר נפתח "מחזיק" על המדף מבלי שחלה ירידה באיכות.

אה וסתם שאלה נוספת בצד:
איפה נפטרים משמן מנוע משומש? לא נשמע לי הגיוני פשוט לזרוק לפח.
 

doutsh

New member
שמן שנפתח יחזיק מספיק זמן.

אתה תשתמש בו לפני שהוא יאבד מאיכותו.
&nbsp
לגבי שמן משומש - כמובן שלא זורקים לפח! שמן מנוע זה חומר מאד מזהם.
לכל מוסך יש מיכל ענק שבו הוא שומר שמן משומש ואחת לכמה זמן החברות אוספות את זה ממנו למחזור.
אני שומר את השמן בג'ריקנים משומשים (של נוזל קירור או של השמן עצמו) בארגז של הטנדר, וכשאני מזדמן למוסך מבקש יפה לשפוך אצלם את השמן המשומש.
תתחדש!
 

המחשמל 64

New member
מנהל


 

YellowBeta

New member
סע רגיל ,בכל קשת הסל"ד ובכל ההילוכים , רק לא

להיתקע על המנתק .
 
הרצה זה לחלשים

לחמם את האופנוע (תמיד חשוב)
50-100 ק"מ ראשונים לנסוע רגיל בלי עומס מוגזם.

אח"כ אפשר כבר לרכוב חזק.

עשרות אופנועים
אף פעם לא עשיתי הרצה ע"פ הוראות יצרן, אף פעם לא היו בעיות.
 

hananlv

New member
ברור שלא היו בעיות מכיוון שטיב ההרצה ישפיע

(וגם זה בספק רב) שנים וידיים רבות אחרי זה.
ומין הסתם לא החזקת אף אופנוע 20 שנה מיום קנייתו...
 
ישפיע שנים רבות? את מי זה מעניין? וחוצמיזה הטיעון הזה

דומה לטיעון אודות האופן שבו העובדה שאמא שלך השמיעה לך מוזיקה עוד בהיותך ברחם משפיעה על רמת השכר שלך כשאתה מגיע לגיל פרישה...

כל כך הרבה גורמים ומשתנים משתתפים במשוואה הזו שלא ברור לי איך בכלל מודדים את התיאוריה הזו.

עובדתית, טיב פני השטח, רמת ההתאמה, איכות החומרים ורמות הדיוק בתהליכי היצור של כל היצרנים המערביים ומרבית היצרנים בכלל עולים באלפי אחוזים על מה שהיה המנוע מגיע בעקבות בהרצה במנועים של לפני חמישים שנה.

לבן אדם נורמאלי שקונה אופנוע ומחזיק אותו בין שנתיים לעשר שנים זה פשוט חסר משמעות.
 

סטפן 297

New member
כמה מילים נוספות על הרצה ועל השמן :

מסוף שנות ה 90, רוב הכלים הדו-גלגלים החדשים (חוץ מקטנועים) התחילו להגיע מהיצרן עם שמן. ובכל זאת אם כבר ממלאים שמן בהתחלה, עד להחלפתו של השמן בטיפול הראשון מומלץ לבחור בשמן מנוע פשוט ולא הכי איכותי שיש כדי לאפשר מעט יותר חיכוך ולכן גם התאמה טובה בין החלקים הנעים.

הדבר הכי חשוב וקריטי בזמן ההרצה הוא ההתאמה בין הרינגים לצילינדר !
חשוב ביותר ליצור עומסים מסוימים בזמן ההרצה (תאוצות\פתיחת מצערת). !
בזמן הפעלת עומס, הרינגים נידחפים מהלחץ אל קירות הצילינדר וכך נוצרת בתקופה הראשונית ההתאמה האופטימלית ביניהם. אין מדובר בתאוצות של פול גז עד הקו האדום אבל אפשרי ומומלץ להגיע לפחות עד טווח של 70% מהסל"ד.

בהצלחה לכל המתחדשים וסעו עם מחשבה
סטפן
 

המחשמל 64

New member
מנהל
סטפן תודה על ההמלצות. כאגב מדוע מלכתחילה הוא הוגבל

לשליש מצערת ואחר כך עליה בסל"ד? למה לא מההתחלה לבצע את שאתה מתאר?
האם קיים שוני בין מנוע של אופנוע אינדורו טהור נאמר 4 פעימות למנוע ד"וש( ימהה wrf ביחס למנוע wrr לדוגמא)? כמו כן האם קיים שוני בין הרצות דו'פ לארבע פעימות באופן הביצוע?
 

סטפן 297

New member
אני חושב שהיצרנים רוצים

הסבר קליט וברור לכולם ולכן הם כותבים את זה.
אם הם היו מתחילים להכנס לסל"ד ועוד מילים שלא כולם מבינים, היו נעשות טעויות.
אין הבדלים בהרצה בין דו"ש, אנדורו, מוטוקרוס, 4\2 פעימות כי לכולם יש רינגים . .
 

מיכהWR

New member
לפי הוראות היצרן, הרצת הWRF החדש לוקחת שעה אחת בלבד

בWRR מדובר על הרבה מאות קילומטרים.
כלומר יש הבדל בין דו"ש למקצועי למרות ששניהם מרובפי"ם 250סמק מאותו יצרן.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
טוב שקניתי WR250F חדש
. נראה מה יאמרו לי במסירה בהקשר

להרצה עוד כשבוע בערך. יהיה מעניין....
 

hananlv

New member
השאלה היא כמה זה רלוונטי למנועי שתי פעימות

שמחליפים בוכנה ורינגים לעיתים מאוד תכופות (ללא החלפה של הצילנדר)
 

סטפן 297

New member
נכון

לכאורה פחות צריך לשים לב לשלב הראשוני של ההרצה במנועי 2 פעימות אך עדיין גם כאן נדרשת התאמה אופטימלית בין שני חלקים חדשים (רינג-צילינדר) שמעולם לא עבדו יחד. זה יעזור להאריך את חיי הרינג ובנוסף גם יעזור להוציא את מקסימום הביצועים מהמנוע. לכן מומלץ לעשות מיני-הרצה גם כאן.
 
למעלה