KTM הדור הבא:

המחשמל 64

New member
מנהל
כמה שאני מנסה כנראה שלא אצליח להבין איך כל שנה

כמעט פחות או יותר היצרן הזה מרביץ שינויים מפה ועד הודעה חדשה
קצת פחות גרמים פה ושם שלדה עמידה עוד פחות 220 גרם פה כאילו מינימום איזה אופני
הרים שכמה מאות גרמים במצטבר זה משמעותי. יותר עמידות רדיאטורים שאני מקבל תחושה שממש אין צורך כעת במיגון עבורם. שלא לדבר על מסבי קרנק מנוע תחתון שיספגו כעת 130 שעות ולא 80 בערך כבעבר. לא יאומן.
אני מסתכל על היפנים המקבילים וואלאק איזה מכונות לא משנים אותם שנים על שנים
אמינות מצויינת שרדניים איכותיים כן גרמים לא גרמים.
לא מצליח לי להבין מה סיבות " השדרגת" הזו. ההסבר היחידי שיושב לי בעין הוא מסחרי כלכלי ויש כנראה קהל יעד שאכן הדבר עושה לו את זה.
לא יאומן לדעתי.
 

hananlv

New member
זה בדיוק מה שאמרו הבריטים על היפנים בסוף שנות ה 60

וההמשך ידוע - מי שעומד במקום הולך אחורה.
 

DAN TAL

New member
אתה תמיד נופל בהשוואה הזו.איכות היצור היפנית,עלתה על זו

הבריטית ולכן זה לא תופס במקרה הזה.
 

ה ט ו ח ן

New member
לא מדוייק מה שכתבת ... בכל שנה KTM

עושים כל מיני שינויים קוסמטיים, כמה גרמים פה ועוד כמה גרמים שם. אבל הפעם זה ליין חדש לגמרי של אופנועים, גם 2 וגם 4 פעימות. אולי בגלל שתקנות היורו-4 נכנסות בקרוב ?!!
וגם היפנים לא קופאים על שמריהם. ימאהה למשל מוציאה כל כמה שנים מנוע חדש ל WRים שלה. הזרקה ... סיבוב מנוע ...
רק חבל שעל הכוונת שלה זה בעיקר דגמי MX/אינדורו-ספיישלים ולא אינדורו צפוף יותר בסגנון אירופאי.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אני מסכים עם חלק ממה שכתבת אבל לא עם הכל.

שנים אני קורא את השינויים בקטומים בכל מיני אתרים בעולם.
אני מתייחס לאינדורו בלבד. אני מכיר היטב גם את סגנון הרכיבה שלך. קטמ לא מייצרים אופנועי טריאל נטו כמו גאס גאס אבל כן היריעה רחבה לשימוש בהיבט דגמים פה אתה בהחלט צודק.
אבל אני מעיין ברשימה וואלה לדוגמא: פקק מיכל דלק,כנף קדמית חדשה,רגלית הילוכים חדשה,גריפים,משקלי דיסקים ובוכנה בקליפר האחורי,רדיאטורים בעיגון שמונע מעיכה( נראה לי משפט רחוק מהמציאות תגיד לי דעתך כן...). ואלה רק כמה דוגמאות.
זה לא מה שעושה אופנוע מתקדם וטוב יותר מיפני מקביל בטח לא אצלי ובסביבת חברי הרוכבים יחד עימי. בנוסף לאורך שנים שאני בתחום
אני לא מכיר יפני 4 פעימות אינדורו אני מדגיש שב 200-250 שעות עושה מנוע עליון.
אבל הכי טוב גאסגאס טריאל 300..
 

ה ט ו ח ן

New member
KTM ידועה ב"רשימות השיווק" שהיא מנפקת

כל שנה עם הופעת שנת הדגם החדשה. קיצצנו 40 גרם מהזרוע האחורית, שינינו את הזוית של המחט ב PDS, הוספנו בושינג, ואז שנה אח"כ הורדנו בושינג ... טונה של זבל שיווקי. אני מניח שהקטע עם הרדיאטור הוא אכן בולשיט כזה. הם גם מדברים על בקרת אחיזה ... מעניין אם זה יותר מסתם מתג בורר מפות הזרקה על הכידון ....

ברור שהנ"ל לא הופך את KTM לטובים מהיפנים עבור עולם האינדורו. מה שכן עומד לזכותם, בהשוואה ליפנים זה:
1. אופנועי אינדורו שמתוכננים מראש ככאלה. לא MXים מוסבים.
2. היצע דגמים עשיר בהרבה, שכולל אופנועי נישה כמו FR, אופנועי דו"פ, נפח ביניים של 350, ונפח גדול: 510.

כלומר אצל היפנים, אתה למעשה מקבל שאריות. יש להם MX, עושים לו קצת שינויים (בתחילת הדרך השינויים היו פשוט זניחים), וזה האינדורו שהם מוכרים. האם הם באמת מאמינים ששני הנפחים של 250 ו 450, הם הנפחים ה'נכונים' לרכיבת אינדורו, שאמורים לספק את כל קשת הרוכבים ?! אני מהמר שממש, אבל ממש לא. אני גם מוכן להמר, שאם מחר משנים את תקנות ה MX, מבטלים את קטגוריית הנפח של 450, ושמים במקומה 400, כבר לא יהיו יותר CRF-450, אלא יהיה CRF-400. זה אומר הכל.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
תגיד איך אפשר שלא להסכים איתך..
. אגב ד"ש מיובל!!

 

a c t i v e X

New member
המון זכרונות מלפני עשור טוחנוס....

"ידענו שליין 2017 יתבסס על דגמי המוטוקרוס של 2016 ושלמעשה מדובר בדור חדש"
כבר הרבה זמן שכולם מתבססים על דגמי המוטוקרוס... אפשר לומר שיישרו קו עם היפנים ואפילו שהיפנים הבינו מראש מה המגמה
זה לא תקופת ה400 רייסינג, תרכב על כל KTM חדש ותראה אופנוע חד נוקשה ועצבני במנוע ובהיגוי עם DNA של ספיישלים WEC ולא ממש אנדורו טכני
נכון שהיצע הדגמים גדול יותר, אין ספק שהם יותר משקיעים בשוק הזה, אף אחד לא אומר שלא, אבל זה לא שה350 הוא מכונת סלעים של הילוך ראשון, זה עדיין כלי מרוצים חד
&nbsp
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אתמול שוחחתי עם חבר קרוב שרכב על מגוון כלים כולל קטמ

כיום רוכב על שרקו רבע ליטר 4 פעימות פקטורי.בחור מפוכח ומבין עניין עם נסיון רב ברכיבה וגם רוכב מצוין. גם השינוי בבולמים עצמם הוא לא שינוי מהותי במבנה פנימי שעשו בקטמ. שינו מיקום כזה או אחר של כיוונון SO? לדעתי וממה שאני שומע ומיודעי דבר ונסיון הTM הוא אופנוע שבנוי READY TO RACE ברבע ליטר כדוגמא ואחריו בהחלט יש מקום לשרקו. כחבילה, כוונתי. לי ברור מאד שיש סוג של שכנוע במותג( קטמ' ) שיש מי שמאמינים שהשינויים הללו , התדריים יש לציין הם אלה שיעשו להם אופנוע חד ,מיוחד ובעל התנהגות ואאוו שונה מאד ממקבילים, THE BEST EVER כמו שאומרים.לא יודע למקד אבל אצלי ואצל המון חברים קרובים הדבר הזה לא עובד וכנראה גם לא יעבוד.
 

enigo

New member
ההבדל במתלים, על הנייר, דווקא משמעותי מאוד

איך זה יתבטא במציאות זה כבר עניין אחר. נחכה שאביעד יחזור מחו"ל ויספר (או שכבר חזר?).
 

PRORIDING

New member
ועדיין, יש כאן אובר התעסקות במשהו

שהוא פחות משמעותי בהיבט הרוכב סופ"ש החובב.
ההבדל, שבהחלט קיים, מורגש ומוערך על ידי רוכב שפותח גז למשך זמן משמעותי בסך שעות המנוע שלו - בין מתלים מהדור האחרון לבין אלו של לפני 5-6 שנים - לא חשוב לרוכב הסופ"ש המצוי כמו למשל לבסס את תנוחות הרכיבה שלו בישיבה ובעמידה.
אבל זה אחלה שופינג וזה נהיה שוק שבו השופינג הזה הגדיל משמעותית את מס' המשתמשים והתחום כולו נהנה מזה.
 

enigo

New member
מסכים איתך שיש סיכוי שגם השינוי הזה, כמו הרבה לפניו, יהיה

עד חסר משמעות, ושרבים מהשינויים ברשימה מזכירים את רשימת האבזור של מיצובישי מתחילת שנות התשעים (למי שלא מכיר, הסלוגן שלהם היה "ויש בה הכל", וכדי לנפח את רשימת הציוד, הם כללו כמעט כל פריט שיש ברכב - כולל מגבים, למשל).
אבל דווקא השנה, השינוי במתלים נראה - שוב, על הנייר - יותר מסתם קוסמטיקה ברמת "דיסקת בורג ריקון שמן בעובי 2 מ"מ במקום 2.4 מ"מ" כמו שהם אוהבים. אבל עם כל הבוז לטריקים השיווקיים הללו, אי אפשר שלא להודות שהעסק כנראה עובד. בעוד רוכבי ימאהה מסתובבים בתחושה שאין מה להחליף את ה-WR הוותיק שלהם, כי שום דבר משמעותי לא השתנה (עד השנה, כמובן), מתקבל הרושם שבקטמ כל שנה מתקבל מוצר "חדש ומשופר" (ועל זה גארפילד היה אומר "אז מה, עד עכשיו רכבנו על ישן ונחות?").
 

המחשמל 64

New member
מנהל
בדיוק אבל בדיוק למה שאני מתכוון. גם proriding כתב נכון

ואתה הבאת כמו שאומרים את הניתוח שאומר הכל.
מצד אחד וואלה השינויים הללו של חדש ומשופר מחד ומנגד אין מה להחליף ולמה :כי לא השתנה וגם אם השתנה, זה לא רלוונטי/משמעותי/מתעל דבר ישים לגבי הרוכב.
בנוסף אני מסכים בהחלט לניתוח שכנראה זה עובד.
רכבתי בעבר על קטמ 250 שאין לי ספק שהוא אופנוע מצוין(4 פעימות).
רכבתי גם על ההונדה האדום "הפחות מתקדם" וגם על הימהה בדור הקודם כ"נל.
אני איתן בדעתי שתחושת האין מה להחליף בהקשרם גוברת ,לפחות אצלי.
 

a c t i v e X

New member
איזה הבדל משמעותי במתלים? גם על הנייר?

כן קפיץ פרוגרסיבי, לא פרוגרסיבי, כבר היינו בסאגה הזאת, הפרונט הוא תא פתוח, סטנדרטי, מה בדיוק השתנה? הכיוון לכל צד? (כבר היינו בזה, לא חדש, היה כזה גם במרזוקי מגנום ב97'), כיוון חיצוני לקפיץ? גם לא חדש
&nbsp
ד"א, די מפתיעה אותי הכתיבה הממש מוטה ו"בולעת את כל השיווק ומקיאה אותו על הקוראים" של פולגז. מאיפה הקביעה שבולמי תא סגור (כפול/TC/CC) לא טובה לרוכבי הובי ?? שתא פתוח עדיף לרוכבי הובי??
&nbsp
"לנו, רוכבי ההובי, אין ספק שקארטרידג' פתוח עדיף – בעיקר בשל קלות התחזוקה"
&nbsp
כבר מזמן פולגז איבד את האובייקטיביות שהיה לו, ואי אפשר לנשוך את היד שמאכילה וכו', אבל לרשום דבר כזה זה ממש מעליב את הקוראים... בכל רמה שהיא, טכנית והיסטורית.
&nbsp
א- לתא פתוח אין ש-ו-ם יתרון מלבד תחזוקה קלה של החלפת שמן בקארטרידג' או כיוון שיסתום. אז למה לרשום "בעיקר", אפשר פשוט "בגלל", אבל--
ב- כמעט ואין צורך להחליף שמן בקארטרידג', הוא לא מתחמצן כמו בבולמי תא פתוח... הוא שומר על התכונות שלו לאורך זמן (2-3 שנים) כמעט כמו בולם אחורי. אז לדעתי היתרון הזה מתבטל. אפשר היה לומר בדיוק "בולמי CC/TC/סגור עדיפים לרוכב ההובי בגלל פחות צורך בתחזוקה"

ג- בתא סגור גם אין שינוי מורגש בתכונות המזלג במהלך הרכיבה בגלל חימום והקצפה של הנוזל
ד- או שזה עניין של יצרן או סתם מקרה, אבל נראה שבולמי תא סגור יותר "מגיבים" לשינויים בכיוונים הידניים ולא נדרשים שיסתומים כדי להגיע להתנהגות הרצויה. אולי הם סתם יותר איכותיים ומושקעים יותר, אולי זה בגלל הטכנולוגיה עצמה?
ה- רוכבי הובי הם לאו דווקא המכונאים של עצמם, אבל יותר סביר שכן מרגישים אם הבולמים עובדים טוב או לא, ובלמי CC עובדים טוב. להוסאברגים ז"ל היו הבולמים הטובים ביותר שהיו לKTM מאז המגנום... לCRF-X יש בולמי 47CC שעובדים כמו קסם
ה- כל הכתבה הזאת היא סקירה של טכנולוגיות מתלים ומשפטי שיווק של KTM, ממש לא מקצועי, מרגיש ממש סקירה שיווקית
&nbsp
מעניין אם אביעד קורא כאן ויכול להסביר מה קרה
 

enigo

New member
איך שלא תסתכל על זה, מתלים חדשים לחלוטין מלפנים ומאחור הם

שינוי משמעותי. למה על הנייר? כי יכול להיות שהם כוילו בצורה כזו, שההתנהגות שלהם תהיה דומה מאוד לשל הדור המוחלף.
יש לך מלפנים מזלג חדש לחלוטין, עם קרביים חדשים לחלוטין (וזה שזו אותה טכנולוגיה בסיסית כמו הדור הקודם לא אומר שזה לא חדש לחלוטין). מאחור יש קפיץ חדש, בולם חדש ונקודות עיגון שונות. זה לא ה"שסתום מחדש" הכסת"חי הרגיל.
לגבי הטענות שלך לאביעד - אני אתן לו לענות עליהן. לא קראתי את הכתבה לעומק, כך שאני לא יודע במה מדובר. לגבי הדוגמא שהבאת - מותר לכתב להיות בעל דעה שונה משלך, אתה יודע (ונראה שמדובר בדעה, לפחות איך שאני רואה את זה).
 

ה ט ו ח ן

New member
חביבי, שאל את גוטמן מה הוא חושב על ה 500

שלו ...
לי לפחות, הוא אמר שזה ה-400 החדש ... מנוע טרטרטור מטורף שסוחב מאפס טורים, אנטי-רייסר שמעלה סל"ד בקצב איטי ... שים לו רקלוס, וקיבלת מכונת סלעים מטורפת, שהיא גם במקביל ורסטילית בטירוף.

עוד הבדל מהותי מבחינתי בהשוואה בין KTM ליפניים (בהקשר של 'סלעים'), הוא כל מה שקשור למערכת הקירור. לא יודע מה קורה עם ה WRים החדשים, אבל בשנתונים הקודמים לא יכולת לשים לה ונטה. ב KTM אתה יכול גם יכול מאז ומתמיד. יתרה מכך, חלק מהדגמים מגיעים עם ונטה סטוק, מה שמבטיח שאין בעייה של ריקון סלילים, כמו נניח ב CRF (או בדגמי הרייסינג נניח).
 

a c t i v e X

New member
ה500 טרקטורי יותר, כי לקחת את ה450 הרייסרי ולהגדיל אותו

כבר נראה להם יותר מדי...
נסה 250F אחד מול השני
 

ה ט ו ח ן

New member
ההשוואה הזו לא רלוונטית ... אם אאלץ להשוות

יפני מול כתום, אשווה את היפני שהכי מתאים לי, מול הכתום שהכי מתאים לי. אני מניח שבכתום זה יהיה 350 או 500. ה 450 אכן רייסרי עבורי, ו ה 250 אנמי (ואולי גם קצת רייסרי אם לוחצים אותו). לא רואה איזה כלי יפני נותן להם פייט (לצרכים שלי, כן ?!).
 
למעלה