בוא נעמיד דברים על דיוקם:
1. שני החברים הנ"ל הם: החרול ורמי. החרול שרף קלאצ'ים של WR מהייבוא האישי שעשיתם יחד, כמדומני 2007. רמי גם רכב על WR משנתון די חדש בזמנו( 2008 או 2009). בשום מצב זה לא היה YZ2001.
2. אני מסכים שקשה מאד לבצע השוואה מהימנה ומדעית ביחס לעמידות הקלאצ', כאשר מדובר בשני רוכבים שונים. אבל ההשוואה שלי מול החרול היא הכי מהימנה שתוכל לקבל. שנינו עם רקלוסים, ובאותו התוואי. תוסיף לזה את העובדה שבפועל הוא רכב פחות ממני, ושרף טונה של קלאצ'ים בעוד שאני לא שרפתי כלום, ניתן להסיק שהקלאצ' אצלי היה יותר עמיד.
כשהתייעץ עם אפי מה לעשות, התברר שההמלצה של היצרן של הרקלוס הייתה לנסות רפידות של CRF, גם בגלל שאלה של הימאהה נדבקות יותר וגם בגלל שהן פחות עמידות.
ועוד בהקשר של החרול, כאשר הוא עבר ל KTM350 (שזה כידוע KTM250 מוגדל - מקבילה ישירה ל WR) גם הוא עם רקלוס, נגמרה הסאגה של הקלאצ'ים. מקריות ?!!!
3. ועכשיו כאשר אני מפשפש בזכרוני, אני נזכר שהיה שנתון של ה WRים (אולי ה YZים ...) שבו הרוכבים נאלצו לקדוח חורים נוספים בסלסלת הקלאצ' כדי לקבל עוד שימון ... זוכר את זה ?! ואני מדבר על רוכבי ספיישלים. ממש לא הארד אנדורו עם רקלוס. זוכר למשל שזה קרה לברויידה ... הדגם היה 2008 או אולי 2009 ...
4. אני ממשיך לפשפש בזכרוני, וזוכר רוכבים טובים, נניח הסוס, מטפסים יחד מעלה הארד הארד (ספציפית זה היה בגבעת הקרב), ובשלב מסויים קולטים שהמנוע מתחיל להפיק ריחות מטורפים של שמן שרוף ... ההשערה המתבקשת הייתה שזה מגיע מהקלאצ' שתיכף עומד להשרף. כמובן שהוא עצר ונתן לעסק להרגע ...
ספציפית במקרה הזה אני חייב לסייג, שייתכן מאד שאם האופנוע היה מצוייד בוונטה, הטמפרטורות במנוע היו נמוכות יותר וזה לא היה קורה.