כיוון אסימטרי של בולם קדמי

katuel

New member
כיוון אסימטרי של בולם קדמי

עלה במוחי רעיון שלבטח חשבו עליו קודם בכיוון בולמי מזלג. במקום לכוון את ה compression וה rebound זהה בשני הבולמים, להקדיש הראשון לכיוון compression והשני לכיוון rebound .כלומר בראשון ה rebound יהיה פתוח עד הסוף ונתעסק רק ב- compression. ובשני הפוך. למה? כי זה יכול להוביל לתוצאות שונות ואולי יותר טובות. מישהו התנסה?
 

enigo

New member
אני זוכר שהיו מזלגות כאלו, שבהם רגל אחת טיפלה בכיווץ והשניה

בהחזרה, אבל לא זוכר של איזה מותג. ויכול להיות שזה בכלל היה באופניים.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מה ההיגיון שזה יכול להביא לתוצאה טובה יותר?

במקום שההחזר/כיווץ יהיה על שניהם - כלומר על כל המזלג/בולם כיחידה יש לך אחד לכל אחד מהם כלומר רק 50% מיכולת המזלג לטובת הכיווץ ו50% לטובת החזרה.
בטח יביא לתוצאה שונה אבל איך טובה
 

enigo

New member
זה מאפשר הפרדה יעילה יותר בטיפול בין הפעולות

למשל לשים שמן בסמיכות אחת ברגל של הכיווץ, ושמן בסמיכות אחרת ברגל של הפתיחה.
אבל זה ברמת התאוריה. יש גם בעיות - למשל הפעלת כח לא סימטרית על הגלגל. אומנם רגלי המזלג קרובות למדי לאמצע הגלגל, אבל זה רק קרובות למדי - עדיין מדובר בכח שלא עובד על מרכז הגלגל.
 

katuel

New member
בבולמים זה הרבה ניסוי ותהייה. שווה לנסות. הרי הכיוונונים

כיווץ והחזרה משפיעים אחד על השני. סט אפ שכזזה לבטח יביא תוצאות שונות. ואולי יותר טובות
 

a c t i v e X

New member
רעיון רע... רק אם הבולמים תוכננו לזה

נדמה לי היה ככה פעם בדגם של מרזוקי מגנום קונבנציונלים (לא הפוכים)
 

amitexc

New member
עושים את זה כשרוצים כיוונון עדין יותר

מכוונים בולם אחד שונה מהשני.
לגבי לקחת בולם עם השסתום המקורי ולהפיל עליו את כל השיכוך כיווץ/החזרה באופן מעשי לא תוכל לעשות זאת כי לא יהיה מספיק שיכוך.
 

katuel

New member
למה לא? אם אני פתוח יותר מחצי המשרעת

אז יש לי יותר מחצי משרעת לסגור בבולם אחד כדי לפצות על הבולם השני שפתחתי עד הסוף
 
למעלה