שוב מתחיל...

shnets

New member
שוב מתחיל...

עם בוא הילד השני, העלה החצי החושב את הרעיון להחליף את מצנח הרחיפה באופנוע שטח.

הדרישות הן של אחד שמתאים בול ל- "פרופ' רענן: לא. זה דו"ש, לא אנדורו. זה כלי המאפשר לך התניידות יום יומית ובסופ"שים, להיכנס בשדה בוקר ולצאת באילת. הכל דרך השטח, בניחותא ובנעימות. כמו שנאמר – בזולה. אתה לא הולך להתחרות איתו נגד אף אחד". עם ניסיון מועט באופנועים (X250 לפני איזה 20 וקצת שנה) והרבה זיכרונות טובים.
בנוסף, כנראה שהאופנוע יראה מעט יחסית כביש, הרבה שבילים וקצת+ שטח מאתגר יותר.

והשאלה היא איזה אופנועים מקבילים היום ל- DR-350 של תחילת שנות ה-90; שיהיו מתאימים למתחיל וגם יענו על התאור של הפרופ' במדויק.

התשובה של רענן מדברת על ה- dr'ים עצמם, beta350, הWR250R של ימאהה, וההונדה crf250L.
אחרי שיטוט קצר (מדי, לטעמי) ברחבי הרשת, נראה לי שה-wr250r, הוא המתאים ביותר. אשמח לשמוע עוד דעות ועל עוד קנדידטים.

תודה מראש,
ניצן
 

המחשמל 64

New member
מנהל
בקר טוב ניצן. ברוך המצטרף לפורום.השאלה וההגדרה

שלך את רכיבת השטח שלך לא משאירה מקום לאי הבנות. הגדרת את רצונך ומטרתך ברכיבה באופן מדוייק. לטובת המשימה יש כמה כלים שיענו עליה.
חלקם בעלות X וחלקם בעלות Y. חלקם בתקציב X וחלקם בתקציב Y. וזה כאמור עוד לא הכל. יש גם פרמטרים של האופנוע עצמו בהיבטי משקל, כוח ומומנט מנוע,בולמים, מרווח גחון וכו'.
על פניו בתחום הרבע ליטר מלבד אלו שרשמת ניתן להכניס למשואה גם את הKLX250S של קוואסקי.
יש כאן סקרירה על שלשה כלים מאתר בחול'.
על פניו עם העלות היום הWRR הוא המיטבי מהם.
בנוסף, לא הייתי פוסל את הסוזוקי DRZ400S שמיובא היום לאחר אישרור תקינה ובעלות של כ- 45K. נכון אופנוע כבד יותר עם 5 הילוכים אבל מנוע חזק יותר ויתן לך מענה יפה מאד לתוואים שאתה חפץ בהם.
דעתך?
 

PRORIDING

New member
זה בעיקר עניין של טעם, העדפה ותקציב

אם כי במקרה הזה התקציב כמעט אחיד.
&nbsp
ה- DR650 הוא הכי הרבה אופנוע, מנוע חזק למהירויות של עד איזור ה- 140 קמ"ש בכביש, נוח במפתיע כולל בהרכבה למרחקים צקרים ובינוניים (נניח 50 ק"מ, יהיו כאלה שיגידו שגם 100 ק"מ זה סביר).
בשטח הוא נחמד מאוד בשבילים וטיולים רגועים, השאר תלוי במיומנות שאם כנראה אם יש לך אחת כזאת - אתה לא בוחר ב DR650..המשקל גבוה בשטח ובולט במיוחד במקומות בהם האדמה אינה מהודקת היטב.
&nbsp
CRF250L/KLX250 - דו"שים קטנים במידותיהם ואולי צפופים לרוכבים גבוהים למרות שאני מכיר גם 1.85 שמסתדרים. סבירים ביותר בשטח קל ומתון ומהודק, יתרון במושב נמוך וקלות הגעה לקרקע, כוח מנוע מתון שאינו מפתיע ומעודד רכיבה בגז פתוח שזה שווה הרבה ביטחון ויציבות. כשמתרגלים לאופנוע בד"כ קוראים לזה "חלש" למרות שזה די והותר לרוכב חסר יומרות בשטח.
עקב אכילס של שני אלה יהיה הבולמים - קצרים יחסית (זוכר גבוה מושב?) ומרווח גחון צנוע, המגבילים את הכלים בשטח טכני אם זה עלול להיות הכיוון.
הסיבה לקנות אותם בעיקר - רוכב רגוע שרוצה להנות מהכל - כביש בעיר וסידורים, שטח כמעט מכל סוג, אמינות וצייטנות יפנית טיפוסית וקלים על הכיס.
&nbsp
WR250R -
&nbsp
הכי קרבי בחבורה. לעומת שני ה- 250 הקודמים הרעיון דומה אבל המיכלולים איכותיים ושרדניים משמעותית. כוח המנוע מטפס לכ-30 כ"ס מספקים.
המיתלים כבר ברמה אחרת, איכותיים וארוכים משמעותית עם מרווח גחון נדיב - מה שמוביל לגובה מושב שלא מתאים לנמוכים ומרכז כובד גבוה בשילוב אופנוע קצת שמנמן הופכים את התנהלות האופנוע במהירויות נמוכות (עם רגל המחפשת אחר הקרקע..) למעט מסורבלת ודורשת מיומנות.
מצד שני, אם אתה מעוניין ללמוד להשאיר את הרגליים על הרגליות ולתת לגם ולבולמים לעשות בשבילך את העבודה- האופנוע זורח.
כל זה במחיר אטרקטיבי מאוד לאחרונה ועם בונוס אמינות מוחלטת והיכולת לטפל במשימות כביש יומיומיות בקלות ובנוחות יחסית, גם הרכבה בתלות בגודל המורכבת, אם כי קצת פחות נוח בטוסיק לעומת שני ה- 250 הקודמים.
&nbsp
DR400S - אולאראונדר טוב מאוד, לא גבוה מדי, מיתלים סבבה למתון עד בינוני בשטח, מנוע חזק אך 5 הילוכים בכביש גורמים להרגשה שאין אוויר.
לא להיט בהרכבה.
בשטח הגודל והמשקל קצת יגבילו רוכב חסר ביטחון אבל לטיולים רגועים ויותר בתור התחלה מהווה שותף מוצלח. הבולמים מעט רופסים כשהקצב עולה או במידה והרוכב מעל 80 ק"ג. האמינות טובה מאוד+ והמחיר החדש טוב יחסית לעבר, פחות מול המתחרים.
&nbsp
בטא 350 - לא רכבתי ולא כל כך מכיר, זוכר שיקר משמעותית ולא הבנתי למה. יכול להיות שיש סיבה, לא התעניינתי.
&nbsp
משהו חשוב לזכור לגבי כל אחד מהקנדידקטים:
לכולם יש מגרעות! משמעותיות יותר או פחות - זה תלוי בגובה ובמשקל שלך, בסיגנון הרכיבה שיכול לנוע בין שעה שעתיים ליד הבית אבל בפרדסים החוליים של כפר הס לבין שעתיים שלוש בבן שמן בסופ"ש שבילים וסינגלים, ועד טיולי מדבר עם/בלי עגלה.
כמו הפרמטרים המשתנים די מגוונת ואף משתנה אצל אותו רוכב לאורך תקופת הרכיבה שלו.
חלק מהמיגרעות, כל עוד מובר במשהו נקודתי - פתיר בעלות סבירה בד"כ ויכול להפוך כלי שמאוד מתאים לך אבל לא מוצא חן בעינייך ה... שלו - ואז ניתן לפתור זאת והכלי הופך להיות בחירה הרבה יותר קלה.
נק' נוספת להתייחסות היא סוג הצמיגים. יש החל מ- 50/50 שזה מה שמגיע במקור על רוב האופנועים המצויינים, ועד צמיגי שטח קרביים שיוציאו את המיטב מהאופנוע בשטח. זה מאוד משפיע על ההתנהגות של הכלי - בשטח וגם בכביש.
&nbsp
הרבה אינפורמציה אך כזה הוא התחום כיום, הרבה אפשרויות ואין סיכוי לענות על כל השאלות מראש ומבלי להתנסות.
מה שאומר שצריך לקנות משהו שאמור להתאים באופן כללי, להתחיל להתעסק בזה ולהבין יותר (בעיקר על עצמך) ומשם לראות איך אתה משתלב בעולם הזה בחזרה.
&nbsp
הכי חשוב שתעשה זאת בכיף ובזהירות הנדרשת, בהצלחה!
&nbsp
&nbsp
 

enigo

New member
לגבי הבטא - נראה לי שגם אם תתעמק לא תבין את המחיר

בסוכנות בשוקן עומד כלי, "0 ק"מ" - במחיר של WR250R... למה? בגלל המנוע העתיק? בגלל מתלים שלא נראים מהזן האיכותי ביותר? בגלל מותג קטן ולא ממש מוכר?
גם מחירי שאר הדגמים של המותג נותנים את הרושם שמישהו בדל"ב פשוט לא רוצה למכור אותם.
 

DAN TAL

New member
Beta alp 200,מתאים לי עכשיו,בול!.אבל ב 38K ש"ח,

זה ממש לא לענין.

לתחום השימוש הצר ובעצם ההוויה הפשוטה והנגישה של האופנוע הזה,במחירי הארץ,לא אמור להיות יותר מ 27 ,30.

 

two times

New member
גם 30 זה יותר מדי

מה גם שאפילו ב 27-30, כמה כבר יקנו כמוך?
בדיוק כמו הטור שהיה בזמנו בדוגיגים על ה- Randonne של גאסגאס. אופנוע של 4 אלף יורו באיטליה שאפילו בשוק הענקי שם בקושי מצליח למכור... כמה יחידות כבר ימכור פה?
אין טעם לייבא. חבל על הטרחה.
&nbsp
האמת, כשדלב הודיעו בזמנו שהם מביאים בטא - אני אישית חשבתי שהם הולכים להשתמש במותג הזה כדי לייבא אופנועי טריאל, ולהכנס/לחדור פה לנישה של הטריאל שחסרה בהצע של KTM (לא סתם להיכנס לנישת הטריאל, אלא אף להכניס אותה לארץ ולבסס אותה כמו שרק דלב יודעים).
אך זה לא קרה.
כיום בדיעבד, וואלה לא יודע למה דלב רכשו את רשיון היבוא של בטא. אולי כ-"עצם לעתיד"..? אולי מתישהוא יהיו התפתחויות עם היצרן הזה, ואז דלב יתחילו לבצע מהלכים בגזרה הזו. לך תדע.
 

shnets

New member
ממש ממש תודה לשניכם!!

אדון מנהל ;) - כבר עכשיו הייתי שם את השרשור בהודעות נבחרות, עם המידע פה אני מניח שהרבה מתחילים יגיעו להודעה\שאלה הראשונה ה ר ב ה יותר בשלים.

אגיב\אשאל עוד בערב, סליחה שאין לי זמן הבוקר
 

המחשמל 64

New member
מנהל
בהחלט זה יכנס להודעות נבחרות. אגב PRORIDING

הוא לי ולהרבה אחרים כמוני מורה איכותי מאד לרכיבת שטח ולא רק. גם אדם יקר משכמו ומעלה ובעל נסיון וידע שלא יסולא בפז.אכן תשובה פצצתית, איכותית ומושקעת! המון מידע על פי נסיון חיים. בהצלחה!
 
למעלה