אניגו.יש לך תהיות לגבי יכולות הכביש של האפריקה-טווין ואיך

DAN TAL

New member
אניגו.יש לך תהיות לגבי יכולות הכביש של האפריקה-טווין ואיך

ה-21" מסתדר בכביש.
הנה חוות דעת עם סרטון,של מישהו שבחן אותו בכביש ומדבר בדיוק על הדברים האלו (בין השאר).

https://www.youtube.com/watch?v=HkQ3cWZbxFA
 

Old School2

New member
משום מה נתוני גאומטריה אינם מפורסמים או נגישים

ה-XR היה זריז מאוד בשינויי כיוון לעומת אחיו, גם אלו ששקלו עשרים קילו פחות.
אפשר היה לראות מהצד בעין שהמזלג שלו בזווית הרבה פחות שלוחה לפנים לעומת TT, KLXR ו-DRZ. גם DRZ עם גלגלי סופרמוטו לא קיבל את הזריזות שהיתה ל-XR עם גלגל 21 ו-18. ככה שקוטר הגלגל זה לא הכול.
ה-GSים של BMW לא עברו ל-17 או 19 כי אי אפשר להיות טובים בכביש עם יותר, לדעתי הסיבות הם אחרות- יותר היצע צמיגים שמתאים לאופי הרכיבה של הלקוחות, חוזק עדיף וחוסר רצון ליצור כלי שבאמת מתאים לשטח.
 

enigo

New member
אלא שאותה זריזות של ה-XR באה במקביל לעצבנות היגוי במהירות

גבוהה.
 

PRORIDING

New member
תופעה שנפתרה ב- 200 ש"ח

על ידי הזזה של הכידון קדימה קצת, לא זוכר כמה מ"מ
 

a c t i v e X

New member
אתה מוכן להסביר?

למה מיקום כידון ישנה את ההתנהגות ולא רק את תנוחת הרכיבה ונוחיות הרוכב? (ואולי ממש מעט את חלוקת המשקל וההעמסה על הפרונט, אבל לא נראה לי ברמה של לפתור עצבנות היגוי)
הרי זויות השלדה וההיגוי לא משתנות. נשמע לי פחות משפיע מאשר לקנות שרשרת ארוכה ולמקם גג"ש אחורי רחוק יותר...
&nbsp
 

PRORIDING

New member
בוודאי

המשקל המונח על הפרונט הינו קריטי לשמירה על יציבות במהירויות גבוהות.
בפרונט שבו זה חסר - מרגישים הבדל משמעותי כאשר מוסיפים לו משקל.
אם אני לא טועה הספייסרים של ה- XR היו ממקמים את הכידון כ- 30 מ"מ קדימה לעומת המקור וההבדל היה ניכר, מה גם שזה שיפר משמעותית את כל תנוחת הרכיבה בעמידה בתחום השטח.
&nbsp
אגב, גם הרחקת ציר הגלגל האחורי אחורה ממרכז הכובד, מייצרת חלוקת משקל המעמיסה יותר את הפרונט ומעלה את היציבות על חשבון הזריזות.
&nbsp
נראה לי שקשה לחשב איזה מהשיטות יעילה יותר סתם כך בתיאוריה.
&nbsp
אגב, אותה תופעה של פרונט צף מחוסר משקל במהירויות בהם התנגדות הרוח הינה פקטור להתחשב בו קיימת באופנועים רבים ואף קטנועים מסויימים. זה בעיקר קשור לאיך בדיוק העדיפו לתכנן את ההתנהגות של הכלי ועל מה בחרו להתפשר.
&nbsp
 

Old School2

New member
אותו רעיון של סטם ארוך מול קצר באופניים או של fork off-set

אצלי ב-XR הייתה הגבהה של שני סנטימטר והרחקה של חמש- כלי אחר לחלוטין.
להרגשתי המשחק שיש עם מיקום הגלגל האחורי הרבה פחות משמעותי- לא זכור לי בככל הבדל בהרגשה במעבר משרשרת ישנה עם גלגל דחוף עד הסוף לאחור לשרשרת חדה עם גלגל לפנים.
 

enigo

New member
גם הסטם הכי ארוך בעולם לא יתן יציבות

לאופני XC ברמה של שלדת DH. הוא משנה את העצבנות לפקודות היגוי (כי המנוף ארוך יותר), ויכול בהחלט להיות שמוסיף קצת יציבות כי יש יותר משקל על הפרונט - אבל לא אותו דבר כמו זווית מזלג שטוחה.
 

enigo

New member
ננסה את זה בהזדמנות - אחד החברים עדיין רוכב על XR

(אגב - למישהו יש במקרה גלגל קדמי תקין ל-XR? שלו סדוק).
אבל ממה שאני זוכר, הבעיה שם לא היתה משקל על הקדמי, אלא מזלג תלול מאוד, מה שגרם לעצבנות בשבילים מהירים. זה היה בולט במיוחד בזיפזיפ, שם רוכבי ה-650 ממש סבלו ביחס לשאר החבורה.
לגבי ההסבר שנתת על העברת משקל קדימה - מה שבאמת היה עוזר לו ליציבות זה הרכבת חברה מאחור...
 
פעם בצעירותי חלפתי בישורת הארוכה של שדה אברהם

ברווח הצר שבין הXR600 לבין ה 450EXC, על קטר ה 640 LC4.
זה במסגרת 5% של השטח שבו הקט"מ הישן הראה את שורשי הראלי שלו.
בשאר תוואי השטח ניסיתי לשכנוע אותו לפנות, ללא הואיל.
 

enigo

New member
תודה על הקרדיט, אבל ההערה על ה-"21 לא היתה שלי

לפי מה שהבחור אומר, עם הם עשו עבודה טובה עם ההיגוי - אבל אני לא חושב שהוא מתכוון שההיגוי הוא ברמה של אופנוע כביש. אומנם מדי פעם נתקלים בכלים שמצליחים לעבוד על חוקי הפיזיקה - אבל זה נדיר מאוד. וכאן יש לנו אופנוע גבוה יותר מאופנועי כביש, עם גלגל גדול יותר, צר יותר וגמיש יותר (גלגל שפיצים). קשה לי מאוד לראות איך אופנוע כזה ישנה כיוון באותו דיוק וזריזות של אופנוע כביש טוב.
אבל כמו שכבר אמרתי בדיון הקודם - אני לא נוטה לזגזג בין מכוניות על 160, ואם אקנה אופנוע אדוונצ'ר, זה לא יהיה בשביל לשייף רגליות בנס הרים, ולכן אין לי בעיה להקריב קצת יכולת כביש.
 

DAN TAL

New member
אף אחד לא דיבר בשום שלב על השוואה ל'אופנוע כביש טוב'.

מה זה אופנוע כביש טוב.
ZX10R 2015?
 

enigo

New member
יכול להיות שלא הבנתי טוב מה כתבת כאן:

"אבל האפריקה טווין,לוקח את ענין השטח,כמעט בלי להקריב כלום בכביש,לרמה אחרת לגמרי"?
לא מדבר על ZX10R אבל מול הטרייסר שהוזכר, למשל, אני חושב שתהיה לאפריקה בעיה ברכיבה נמרצת. הגובה, עם הגמישות המובנית בפרונט (אם כי המזלג של האפריקה בקוטר גדול משמעותית, אם אני זוכר נכון - מה שמפצה על האורך), שמים אותו בעמדת נחיתות בסיסית.
 

PRORIDING

New member
יש מצב שתופתע

אומנם לא נבדק בפועל, אבל יש לי הרגשה שהפערים בין שני הכלים שתיארת לא יהיו גדולים בכביש הציבורי, אולי ברכיבת מסלול או דמויית מסלול במגרש חניה גדול ורחב נניח.
&nbsp
שוב, בעולם האמית של הכביש הציבוריאנחנו לא רוכבים על קצה היכולת המכאנית, רחוק מאוד משם, אלא מביאיםלידי ביטוי את הערכת הרדיוס, הערכה של מידת האחיזה, האמונה שהכלי "יתפוס" שם בהמשך העיקול, החשש מתנועה נגדית/ רוכב אופניים/ מפרסס מצוי וכו'.
במעט מאוד פניות אנחנו משוחררים כמו במסלול, וברובן יש מעקה בטיחות...
ונקודה חשובה נוספת שלא הוזכרה - בכל המקומות האלה בהן הביטחון של הרוכב אינו בשיאו - לדו"ש טוב יש היכולת לאפשר לרוכב להוציא מעצמו את המיטב, משהו שלא יקרה כאשר אתה על אופנוע ספורט או ספורטיבי באותם תנאים.
&nbsp
בקיצר, בכביש הציבורי אנחנו כל כך רחוקים מהמיגבלות כל הזמן שזה כבר כמעט לא משנה איפה הן, והאם ניצלתי 80% מיכולת הכלי או 70%.
 

hananlv

New member
שום דבר מעבר לנסוע בכביש במהירות סבירה על מנת להגיע בנוחות

למרחקים ארוכים..

מכובד ונחמד ...אבל מפה עד "אופנוע כביש טוב" המרחק גדול.
 

PRORIDING

New member
חנן בהתחשב בידע והניסיון שיש לך

העמדה שלך לא מסתדרת לי כל כך.
אם שמים לרגע בצד דרישות ספורטיביות המתאימות למסלול, אז הרי שמזמן כבר נוצר מצב שבו "אופנוע כביש טוב" הוא פי כמה מעבר ליכולת הרוכב הממוצע ואפילו רוכב מנוסה כל עוד מענין אותו גם לחזור הביתה.
אופנועי הכביש התקדמו למקום שפשוט לא ראוי ולא אחראי להנות מהם בסביבה שאינה סטרילית, וזה דיון אחר לגמרי אם זה משנה בכלל שיש לא מעט אנשים שעדיין עושים את זה.
כשכל העסק של אופנועים מתקדם, אופנוע שיודע לתת 80% מאופנוע ספורט זה די והותר עבור כל משתמש נורמאלי וגם לא נורמאלי.
אתה מודע לאיזה קצב אפשר לתת עם האפריקה החדש על כביש כמו ליאון-לוזית?
או בית גוברין?
או בנס הרים?
כבר מזמן מה שמגביל את הקצב הוא לא היכולת המכאנית או ההנדסית של הכלי אלא מיומנות הרוכב והמוכנות שלו לקחת סיכון.
ובעולם כזה, דו"ש טוב איכותי ומהיר (ועזוב רגע מי מייצר אותו, כן?) זה כל מה שצריך ואתה כמעט לא מוותר על כלום בכביש (ומרוויח על הדרך כמה יתרונות בנוחות החיים) ומרוויח עולם שלם בשטח, אפילו אם אי אפשר לקרוא לזה אינדורו...
 

Old School2

New member


סיכום חזק מאוד לכל מי שחושב שהאפריקה לא אופנוע כביש מספיק טוב בשבילו.
 

hananlv

New member
80 אחוז מאופנוע ספורט - אתה בטוח???

במקרה עברתי לפני כמה שנים מאופנוע מאוד דומה לאפריקה למשהו עם אותה שלדה וכמעט אותו מנוע ו80 אחוז זה ממש ממש לא..
 

PRORIDING

New member
מאיזה אופנוע לאיזה אופנוע?

והאמת ש- 80% זאת הערכה, לא בדיקה מדודה, אבל אין לי בעיה לחיות עם זה גם בשינוי של אי-אילו אחוזים עדיין הקונספט אליו טענתי תופס מבחינתי.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה