רפידות נוגעות בדיסק הקדמי

  • פותח הנושא asus8
  • פורסם בתאריך

asus8

New member
רפידות נוגעות בדיסק הקדמי

KTM 125. בימים האחרונים יש מגע בין הרפידות לדיסק. כשהגלגל באוויר הוא מסתובב בקושי רב, משהו כמו סיבוב וחצי-שניים לפני שנעצר.

בדחיפת האופנוע מורגשת התנגדות קלה ויש סאונד עדין של חיכוך.

ברכיבה לא מרגיש הבדל. ברפידות יש עוד בשר, הדיסק ישר ובגלגל יש שמיניות ממש בקטנה, שכמעט ולא מרגישים.
מה יכולה להיות הבעיה ואיך פותרים אותה ?
 

DAN TAL

New member
פיני ציפה תפוסים או עקומים,בוכניות תפוסות,עודף נוזל בלם,

בוכנית משאבה תפוסה,או אולי אפילו ענף שנכנס בלחץ לתוך הקליפר ומצמיד אותו לדיסק.
במצב קיצוני,גם חופש עצום במיסבי גלגל עלול להצמיד את הדיסק לקליפר.
 

asus8

New member
תודה דןטל על התשובה הזריזה

חופש במיסבים אין. עודף נוזל אין. ענף בקליפר אין.
איך לבדוק אם הפינים (אלו הפינים שדוחפים את הרפידות?) תקינים?
היכן נמצאת בוכנית משאבה?
כמה מסוכן/מזיק להמשיך ולרכוב במצב הנוכחי (כאמור, אין הרגשה של האטה במהלך הנסיעה. אולי יכול לגרום לגלייזינג?)

תודה רבה
 

DAN TAL

New member
תתחיל בזה,שתאחז את הכךיפר ותנסה להזיז אותו.

אתה אמור לקבל תנועה קלה,מין חופשון.
אם אין חופשון כזה,סימן שהקליפר אכן תפוס.

בוכנית המשטבה,נמצאת במשאבה,על הכידון.

מזיק ומסוכן,זה לא ממש.
רק בלאי גבוה ומהיר של הרפידות והדיסק.

למען האמת,אם אתה בטוח שאין שם איזה גורם חיצוני שאתה יכול להסיר,שתוקע את הקליפר,אז מכאן זו עבודה למכונאי.
כיוון שאלו בלמים וזה לא תחום בו מותר לבעלים של כלי רכב לגעת בו.
אבל,אם אתה מבין את המנגנון ויש לך כלים וכישורים מינמלים ואתה מודע למעשיך,אז אתה יכול לנסות לבצע את העבודה לבד.
לדעתי לא טוב\נכון לבצע את העבודה בהדרכה התכתבותית.
תנסה להשיג ספר מכונאים של האופנוע שלך ותעבוד לפי סדר הבדיקות שהספר מורה.
 

shayph

New member
חבר שקנה הסקוורנה 125 הייתה בעיה דומה

הבוכנות בקאליפר זזו עם התנגדות רבה , ככל הנראה מלכלוך , חלודה או כל מה שיכול להצטבר שם. ניקינו עם תרסיס לניקוי ברקסים ומברשת שיניים נספר פעמיים על שהבוכנה הלכה חלק וזה הפסיק.

זו יכולה להיות אופציה ולדעתי זה קורה שהאופנוע עומד ללא שימוש , בגשם, בוץ לתקופה ארוכה וכך באמת היה במקרה באופנוע שרכש

תמיד עדיף לגשת למכונאי שיבדוק מכיוון שמדובר בברקסים ובבטיחות
 

enigo

New member
הערה אחת לגבי הסכנה

נתקלתי במקרה בו אדם שהחליף לבד רפידות (DR350) לא שם לב שנוצר עודף של נוזל בלימה (כנראה מילא כשהרפידות השחוקות גרמו לירידה במפלס במיכל המלאי). גם שם התוצאה היתה חיכוך עדין וקבוע של הרפידות בדיסק. הבעיה היתה שהחום שנוצר כתוצאה מכך גרם לרתיחת נוזל הבלם, ואז הגלגל הקדמי פשוט ננעל. במקרה שלו האופנוע פשוט נעצר, אבל במצבים מסוימים נראה לי שזה עלול לגרום לנפילה.
כך שיש פוטנציאל לסכנה, גם אם לא גדול.
 

DAN TAL

New member
כדי להגיע למצב שתיארת,צריך להיולת חמור גדול וממש להתעקש

להמשיך לסוע,על-אף שהרוכב אמור היה ממש לחוש את ההתנגדות והאופנוע היה אמור להתנהג מוזר מאוד בחלקו הקדמי.
חמור גדול.
 

Old School2

New member
כשנוזל הבלם "רותח" נוצרת נעילה של הרפידה?

אני בכלל חשבתי שבמצב של חיכוך מתמיד הבלימה תאבד בגלל התחממות של הדיסק והרפידה..
 

enigo

New member
מצד אחד חימום הנוזל מגביר את הלחץ במערכת ולכן יגרום

להצמדה חזקה יותר של הרפידה לדיסק. מצד שני, כשהדיסק והרפידה לוהטים, מקדם החיכוך יורד. אבל הוא לא נעלם לחלוטין, לכן עדיין תיווצר בלימה.
מה שכן, יש שלב ביניים בו הנוזל רק מתחיל לרתוח, ואז הדוושה/ידית נהיית ספוגית, אבל עדיין לא מתקבלת בלימה לא רצונית.
 

asus8

New member
אז הייתי היום במוסך...בלי שמות...

המכונאי פירק את הקליפר וגירז את הבוכנות (זאת לטענתו. לא ראיתי את מהלך העבודה בעיני).
יש שיפור קליל, אבל עדיין הגלגל יחסית תפוס (כשהגלגל באוויר, סיבוב ביד, לא בשיא הכוח, יביא לשני סיבובים של הגלגל לפני שיעצר + רעש חיכוך עדין).
הוא טוען שזה בסדר גמור, ככה צריך להיות וכו...מפה והלאה "אין מה לעשות" ו"סמוך עליי זה פיקס...לא הייתי נותן לך לעלות על אופנוע עם ברקס פגום..." וכו.


עד כמה אמור להיות מגע בין הרפידות לדיסק?
 

המחשמל 64

New member
מנהל
להבנתי ועד כמה שזכור לי לא זכורה לי תופעה "תקינה" של חיכוך

כפי שאתה מתאר. סה"כ בבית היו 5 כלים עד היום באף אחד לא היתה תופעה כפי שתארת (היו גם 2 קטומים כשלך)
שהגלגל הקדמי על ג'ק הוא אמור לנוע חופשי בלי חיכוך. אתה נותן לו סיבוב בכוח יד הוא צריך להסתובב אתה צריך להרגיש שאין התנגדות /חיכוך אולי מזערי מאד כזה שלא מאט אותו באופן הייתי מגדיר בולט/ מורגש כפי שציינת.
נחכה גם לעצה של מנוסים יותר ממני בטח.
 

Fengluzon

New member
לא אמור להיות חיכוך. תפנה למכונאי אחר שיבדוק ויאתר את הבעיה.

כל האבחנות שקיבלת מדן טל הן מעולות. אם אתה לא יודע לטפל בבלמים, תן למישהו שיודע ומוסמך.
בהצלחה.
 

enigo

New member
הבעיה היא שהוא נתן למישהו שיודע ומוסמך, או לפחות אמור

להיות יודע ומוסמך.
אם כי אם הגלגל משלים שני סיבובים, כנראה שמדובר באמת בחיכוך קל מאוד.
 
למעלה