תעשיית החזירים - פרוייקט מצולם.

k o d u

New member
לא חשוב אם המאבק יאבד את הרעיון שלו

תחשבי על זה שאם באמת נצליח להכחיד את תעשיה שלמה איזה הישג אדיר זה יהיה! אני בטוח שלחזירים המסכנים האלה לא איכפת ממש אם יצילו אותם בשם הדת או בשם מאבק זב"חי! אבל אולי בכל זאת נצליח לדבר עם רבנים וכאלה ו"להמריד" אותם נגד כל הקטע של גידול חזירים? אני בטוח שכל דתי יחוש תחושה לא נעימה אם יגידו לו שמדינת ישראל, מדינה של יהודים, היא מהיצרניות המובילות בעולם של בשר חזיר! ולא משנה אם משווקים את זה או שגויים אוכלים את זה. לכל אחד יציק שהמדינה שלו מפורסמת בעולם "בזכות" משהו שנוגד את הערכים הבסיסיים שלו!
 
לא תצליח להמריד

יש לי נסיון בזה התעשיה מאושרת על ידי רבנים שאפילו מרוויחים ממנה כסף בעבר היה עניי כזה שהם כעסו על זה מגדלים חיה טמאה על אדמה קדושה(עלאק) זה נגמר כמו כל דבר אצל אנשי דת...בהתחקמות ,הגיעו להבנה שהחזריות יוצבו על פלטות מוגבהות וככה רגליהם הטמאות לא יגעו באדמה הסגולה של עם הסגולה (עלאק)כן כמובן שנחתמו גם כל מיני הסכמים כלכליים . אני לא מסכים שבמדינה שלי יאסרו לאכול בשר חזיר מתוך חשיכה דתית כמו שאני לא מסכים שיסגרו עסקים בשבת או יאסרו עליי לנסוע במכונית בשבת או לנשק את "אהובתי" ברחובות העיר . בואו נשאר באידאלוגיה שלנו וננסה להפיץ אותה ,אם היום נחסל את תעשית החזיר בממניעים דתיים מחר נוכל רק לחלום על הקלות בשחיטה הכשרה או ביטול תעשית הבשר הקדושה.
 
הדתיים לא הצליחו בזמנו במאבק שלהם

למנוע את גידול החזיר והם ניסו .אז היה להם יותר כוח פוליטי מהיום
 
בגלל שטענו כנגדם שיש צרכנים שרוצים

לאכול חזיר . אבל נדמה לי שהגידול של החזירים לא מותר לכל אחד יש הגבלות (אם אני זוכר טוב )
 

inbal76

New member
עד כמה שזכור לי

החוק אמר משהו כמו שאסור לגדל חזיר "על אדמת" ישראל, אז המגדלים התחכמו בכך שבנו במות או איזה משטחי בטון או משהו כזה, כך שהחזירים לא על האדמה. אני לא סגורה שזה נכון (לא רוצה להטעות), אבל זכור לי משהו כזה.
 
מדויק מאוד

כמו שכתבתי כבר. אני חושב שהיה לא מזמן גם דיון לבטל את זה מכיוון שגם ככה דמם הנטעב נספג בקרקע הטהורה ולכן חשבו לבטל את העניין של הרמפות. הרי בימינו כבר מותר לזהם את הקרקע של ארץ הקודם בכימיקלים שונים אז כנראה שחזירים גם לא מפריעים לפוסקים
 

אשתר1

New member
קימבונים

לכל בעייה מיד מוצאים פיתרון, איך המשפט המקורי...כשר אבל מסריח? פה מדובר במסריח (בגלל תנאי הגידול) ולא כשר , אבל קמו רבנינו/חכמינו/משקיענו ומצאו פתרונות יצירתיים בבחינת "הבה נתחכמה לו", פרס אלופי הקומבינות הם צריכים לקבל. מסכנים החזירונים האלו,כמו שאר בעלי החיים במשקים המתועשים
 
חזירים בישראל

מטעמי דת, חזירים בישראל מורשים לגידול בישובים ערביים וע"ג רמפות (שלא יחללו את אדמת הקודש). אולם, היהודים מצאו דרך לעקוף את החוק ובכמה ישובים מגדלים חזירים למאכל במסווה של גידול לצרכי מחקר (למטרה הקדושה הזו - מותר). תחקיר עיתונאי שנעשה לפני שלוש שנים חשף שבקיבוץ להב ישנו בית גידול לחזירים למטרות מחקר שמעביר את "העודפים" למאכל. התברר שעל כל חזיר למחקר יש שלושה חזירים "עודפים" למאכל... גידול החזירים בישראל נעשה בתנאים מחפירים במיוחד. שיא האכזריות הוא ריתוק החזירות ההרות והמניקות (כפי שרואים בתמונות של איתן). בבריטניה אסרו בחוק ריתוק הרות ומניקות ב-1998 וארצות נוספות באירופה מפסיקות את הפרקטיקה הזו בימים אלה. בארה"ב נאסר ריתוק ההרות והמניקות במדינה אחת בלבד, בפלורידה, בחודש נובמבר האחרון. על שולחן שר החקלאות, בתוך הערימה הגבוהה של תקנות בעלי-החיים שמחכות להעברתן לאישור ועדת החינוך, נמצאות גם תקנות החזקת חזירים. ביטול ריתוק החזירות ההרות והמניקות כלול בתקנות. גם בהצעת החוק שהניח לאחרונה ח"כ אברהם פורז מפורטות התקנות האלה (הצעת חוק פ/3316). בעוד חודש, כשתסתיים פגרת הכנסת וח"כ פורז יתמנה כיו"ר ועדת החינוך, הוא אמור לדאוג להבאת כל תקנות בעלי-החיים לאישור הוועדה שלו. בשיחה שקיימתי איתו לאחרונה הוא התחייב לתת עדיפות עליונה לתקנות עגלי חלב והחזקת חזירים. גם המתת החזירים בארץ היא שערורייתית. מאחר שאינם נשחטים שחיטה כשרה, נהוג להמם אותם בשוקים חשמליים לפני חיתוכם. בגלל שאין שום פיקוח על התהליך, ההימום נעשה ברשלנות וחזירים נחתכים בעודם חיים וחשים והם מתים בייסורים קשים וממושכים.
 

menl

New member
שיהיה לנו בהצלחה

ותודה לאיתן על התמונות! בברכה, מנשה
 
דרך אגב

לדברי הפועל שליווה אותי, החזירה שוכבת בכלוב כה צר כדי "שלא תמעך את הגורים היונקים".
 
אי אפשר לחשוף את התרמית של

המגדלים ? זה לא נראה קשה מידי לחשוף לאן בדיוק נמכרים החזירים.
 

RSPA

New member
../images/Emo45.gifסקירה חשובה ומועילה

וגם נותנת שביב של אופטימיות ותקווה. תודה.
 

barakbl

New member
תודה על הפרוייקט!

יצא לי להיות פעם אחת בחיי בתוך חזיריה. זו היתה חזיריה (לא חוקית לדעתי) באחד הקיבוצים באיזור חדרה, שם גרה דודתי עם משפחתה. היא לקחה אותנו לחזיריה (בתקופה שבא הייתי אוכל בשר), ואם יש דבר אחד שמותי בי רושם עז מאותו ביקור, זה הסרחון שלא יאמן. היה מדובר במבנה סגור וחשוך, שאני לא זוכר כמה חזירים היו בו, שהיה בו פשוט כמויות עצומות של זבובים. שאני אומר כמויות עצומות אני מדבר על כמויות דומות לכמויות הברחשים שהיו לפני זמן לא רב בתל אביב (רק שהזבובים הם כמובן גדולים ונראים בולט יותר לפיכך). כמויות פשוט מטורפות, וצחנה שלא תאמן.
 
../images/Emo7.gif עד היום לא ברור לי...

איך אפשר לקחת חיה, כל חיה ופשוט לתקוע בה סכין ולרצוח אותה???איך? זה לא אנושי!!!!! לא מצליחה לעכל את זה!
 
נכון

ובגלל זה, אנשים לא מגדלים חיות ולא דוקרים אותן. הם בסה"כ קונים "בשר" באריזת פלסטיק צבעונית. זוהי עוד טבעת בשרשרת ההדחקה.
 
למעלה