מזון כלבים וחתולים טכניקל - בסדר |V

  • פותח הנושא RSPA
  • פורסם בתאריך

RSPA

New member
מזון כלבים וחתולים טכניקל - בסדר |V

מבדיקות שערכתי הסתבר שהאתר של UNCAGED המפורסם שמתיחס לענין חברת טכניקל אינו מעודכן ומטעה. מה שנכון הוא שחברת טכניקל הקנדית נמכרה לתאגיד מארס-מאסטרפודס-פדיגרי (שמוכר כמבצע ניסויים ומוחרם). לעומת זאת, באתר UNCAGED ממליצים לכלול גם את טכניקל האירופית בחברות המוחרמות משום שלא הצטרפו ל"מסמך הכשרות" שאינם מבצעים ניסויים. זאת, למרות (מה שמופיע ב-UNCAGED) שמאסטרפודס-פדיגרי אינם הבעלים של טכניקל האירופית. עכשיו הסתבר לי כי הוקמה חברה חדשה בשם טכניקל אינטרנשיונל שמייצרת את המוצרים עם המותג טכניקל (בדיוק אותו מותג של החברה הקנדית) עבור השוק האירופי והאסיאתי. המפעל שלהם נמצא בגרמניה והם יצאו בהצהרה פומבית שהם עורכים רק מבחני טעימות למזון בעזרת בית מחסה לכלבים וחתולים שנמצא בהולנד. הם הצהירו גם שאינם מבצעים ניסויים חודרניים פולשניים בבעלי חיים. הם יצאו עם הצהרה אתית על כך. באתר שלהם הם מפרסמים שם את כל הפרטים הנ"ל וכן מפרסמים את רשימת הספקים של המוצרים במדינות שונות. הספק שלהם בישראל הוא מאפט ממושב מזור. לאור זאת, והיות שהמפעל בגרמניה לא עושה ניסויים פולשניים - אפשר בהחלט להמליץ על המזון שהוא מייצר.
 

WTR

New member
../images/Emo31.gif ונצל"ש

טכניקל באמת עושים ניסויים. ונצל"ש-האם חברת מזון לכלבים שמוגדרת כ"לא עושה ניסויים" יכולה לעשות מבחני טעימה?
 

**לילך**

New member
קראת מה ש RSPA כתב?

הוא הסביר שיש כיום שני מוצרים שהמותג שלהם טכניקל, טכניקל קנדה ואירופה שלא עשו ניסויים פולשניים בעבר נרכשו על ידי קבוצת פדיגרי שכן עושה ניסויים אכזריים בבע"ח ולכן כיום טכניקל קנדה וארה"ב שייכים לקבוצה גדולה שכן עושה ניסויים. ואילו טכניקל אירופה זאת חברה אחרת שלא שייכת לפדיגרי, ולפי ההצהרות שלהם הם לא עושים ניסויים פולשניים אלא רק מבחני טעימה. כמו כן לפי מיטב ידיעתי אנונימוס ממליצים לקנות את הטכניקל הצמחי, ולפי מיטב הבנתי אנונימוס בחיים לא ימליצו לקנות מזון של חברה שעושה ניסויים אכזריים בבע"ח.
 

WTR

New member
כן קראתי ואמרתי שהם באמת עושים

כמובן שהתכוונתי לטכניקל ה"רגילים"
 

**לילך**

New member
זה גם לא נכון

קודם כל מי קבע שה"רגילים" זה קנדה וארה"ב? אולי ה"רגילים" זה דוקא טכניקל אירופה? מה שהיה לנו פה בעצם זאת קבוצת חברות שייצרו אותו מותג וחלקן נקנו על ידי חברה אחרת...... חוץ מזה במקרה ידוע לי שלטכניקל קנדה יש הצהרה לפחות מהעבר שהם לא עושים ניסויים פולשניים,הבעיה נוצרה בגלל שהם נרכשו על ידי פדיגרי ובקבוצת פדיגרי עושים ניסויים ולכן זה מטמיא עכשיו את טכניקל ארה"ב וקנדה .כי הם נשלטים עכשיו על ידי קונצרן ענק שעושה ניסויים. בפעם הבאה כדי לא להטעות וכדי לדייק תגידי את המשפט: טכניקל ארה"ב וקנדה שייכים לקבצות פדיגרי שעושה ניסויים בבע"ח......
 

WTR

New member
ואת תקחי מזון ששייך לחברה שעושה

ניסויים? אני לא מבחינתי זה עדיין תורם לניסויים
 

**לילך**

New member
בגלל זה ציינתי בפנייך מה ההבדלים

שפדיגרי אמריקה נקנו על ידי פדיגרי וטכניקל אירופה לא.
 
משהו כאן לא נראה לי

לא יתכן ששתי חברות שונות תהיינה בעלות אותו שם מסחרי. לא מומלץ להסתמך על הצהרות באתר החברה. חייבים לבדוק יותר לעומק. לידיעתכם, גם איימס/יוקנובה טוענים באתר שלהם שאינם מבצעים ניסויים פולשניים בבעלי-חיים, ומספרים שהם נורא נורא דואגים לחיות.
 

**לילך**

New member
הם נמצאים בשתי יבשות שונות

האם יש משהו שמונע חוקית מתן שם דומה לשתי חברות שנמצאות בשתי מדינות שונות? האם כשבאים לרשום חברה בארץ ברשם החברות הוא בודק האם אי שם בעולם יש חברה שיש לה שם דומה? נראה לי שדוקא מי שרוצה לטשטש עקבות היה יוצר לשוק בשם חדש כדי לטשטש את העקבות.... מה שאני מבינה שהמקור שלהם אותו מקור אבל כשפדיגרי רכשה חלק מטכניקל המקורית הם התפצלו , חלק עברו לבעלות פדיגרי וחלק לא.
 

**לילך**

New member
לגבי הצהרות

מה הקריטירונים לכך שחברות נכנסות לרשימת חברות שלא עושות ניסויים? האם זה לא על סמך הצהרה שלהן? ועל סמך כך שמעולם לא הוכיחו שהן עושות ניסויים? לגבי איימס ויוקנובה ידוע לנו שתפסו אותם על חם ויש עשויות מפבנים על הניסויים שהם עורכים וידוע מה קורה קבוצת פרוקטר אנד גמבל אז אחרי שיש ידיעות על ניסויים ברור שנדע שההצהרות שלהם לא נכונות.
 

RSPA

New member
איך בודקים יותר לעומק ?

מה השיטה ? הרי מה ש-PETA עושים זו העברת בקשה לכל החברות לחתום על הצהרה שאינן עושות ניסויים פולשניים. יש כאלה שחתמו ויש כאלה שלא. אלה שלא חתמו נכנסו אוטומטית לרשימת המוחרמות גם אם לא הוכח ממשית קשר בינן לבין ניסויים כאלה. אלה שחתמו נכנסו לרשימה הכשרה. אז הנה כאן יש חברה שמפרסמת שחור על גבי לבן שהיא לא עושה ניסויים פולשניים - בדיוק על אותו בסיס ש-PETA ביקשו. אז מה רע בכך ובמה זה שונה מכל האחרות שחתמו והצהירו. בנוסף, אין כל דמיון בין המקרה הזה לבין איימס/יוקנובה ששם נאספו עדויות ותועדו ניסויים פולשניים בפועל. אם איימס/יוקנובה אומרים שאינם עושים זאת מעמידים מולם את העדויות המתועדות. מה יש בידיך להעמיד מול טכניקל אינטרנשיונל ? כלום !!! לכן ההצהרה האתית שלהם תופסת בדיוק כמו ההצהרות של החברות האחרות שלא נאספו אצלן עדויות מרשיעות והן כשרות מבחינת PETA. נראה לי, כי דווקא אי הדיוקים המוכחים של UNCAGED מעמידים בספק את מה שמופיע אצלם באתר - וזה יותר מדאיג ואת זה אולי צריך לבדוק לעומק. דבר נוסף - אינני מאמין שאנונימוס יתנו יד לפרסם את טכניקל בלא שבדקו לעומק שאכן החברה אינה קשורה לניסויים פולשניים. אז מה ההתלבטות ?
 
אולי אתה צודק

ואולי לא. חיפשתי היום ולא מצאתי מסמך ארוך של PETA שהיה לי. במסמך הזה היו תקצירי ניסויים אכזריים שהתבצעו בכל החברות המוחרמות, כולל MARS. הקביעה אם חברה היא "טובה" או "רעה" לא מסתמך אך ורק על הצהרות החברות שהן, אגב, הרבה יותר מורכבות ומפורטות מאשר ההצהרה שמתפרסמת באתרים שלהן, אלא גם על סריקה מדוקדקת של מאמרי מחקרים שפורסמו במקומות שונים. כדאי לבדוק גם מה הקשר בין טכניקל אינטרנשיונל לחברת MARS. אין לי תשובה לגבי אנונימוס והמלצתם על טכניקל.
 

RSPA

New member
האמת, אולי גם את צודקת

ואכן יש משהו בדבריך. בדקתי שוב הן אצל PETA והן אצל BUAV. BUAV מבהירים שהצהרות מטעם החברות אינן מספקות ולכן שולחים להן שאלון מפורט למענה וכשחברה מצהירה שהיא עומדת בקריטריונים המופיעים בשאלון, היא גם מתחייבת לפתיחות מירבית לביקורת וביקורי פיקוח מטעם BUAV. חברה שלא מוכנה לכך - לא מקבלת אישור כשרות. ב-PETA, אגב, לא מצאתי דבר כזה. בנוסף מצרף קישורים וקבצים עם כל הדברים הרלבנטיים, חלק מאלה שאת לא מצאת אצלך. טוב לשמור את זה בכל מקרה. לגבי הקשר בין מארס-פדיגרי לבין טכניקל אינטרנשיונל - לא ידוע לי על קשר כזה ולפחות לפי האתר של UNCAGED אין קשר ביניהם.
 

RSPA

New member
מבחני טעימות זה לא "ניסויים"

להבנתי כלחברות המזון עושות מבדקי טעימות למזון שהן מייצרות. מבחני טעימות אינם ניסויים פולשניים שניתן לכלול אותם ככאלה הפוגעים בבעלי חיים. מבחני טעימות משמעם, שמגישים לכלב מזון ורואים אם הוא טועם אותו, אם הוא ערב לחיכו, אם נוח לו ללעוס אותו ואם גודל הכופתיות מתאים לו. זה הכל. אף אחד לא מכריח את הכלב לעשות משהו שהוא אינו רוצה וזה בדיוק הענין. לראות במה הכלב מעונין. הערה: כל מה שנכתב בלשון כלב מתאים גם לכלבה וכן לחתול ולחתולה. והערה נוספת, למקרה שלא מובן : כל מה שהבאתי הוא בגדר ממצאים של בדיקה לתועלת חברי הפורום. לי, אין ולא היה כל קשר ליצרן המוצר או ליבואן בארץ. והערה אחרונה: כל מה שרשמתי אינו מתיחס כלל לשאלה בדבר טיב המזון ואיכותו.
 
גם על בני אדם עושים מבחני טעימה.

יצרניות מזון, לפני שהן מוציאות מוצר לשוק, עושות מבחן טעימה. זה דווקא נשמע לי היגיוני. מבחני טעימה על בעלי חיים, למיטב הבנתי הדלה, הם לא התעללות. חוץ מזה שבעלי חיים לא פראיירים של אף אחד. לא טעים לא אוכלים. החתולים שלי, לפחות, עושים לי חרמות, כשהאוכל לא טעים להם.
 

ב ר ק ה

New member
מעולה - תודה על המחקר

מתן כשרות לטכניקל זה נפלא כפליים כי יש להן מזון צמחוני נפלא.
 
טכניקל 15 ק"ג לחתולים = 255 ש"ח לשק

זה מה שאני קונה לחתולונים שלי החנויות הרציניות מציעות אותו למי שקונה הרבה ב 255 ש"ח במקום 290 בזמנו נרשמנו להזמנת מזון טבעוני בריא לחתולים מחו"ל = מישהוא יודע מה מתקדם עם זה? החתולונים שלי כבר סקרנים לטעום
 
למעלה