גידול חתולים על תזונה טבעונית

vegan ally

New member
דיברת עלי כשאמרת אהבת בע"ח מעוותת?

שירשרת בתגובות אלי ולכן אני צריך להסיק שהגבת עלי כשדיברת "על אהבת בעלי חיים מעוותת?""
קריאה בכינויי גנאי כשפותחים בדיון רציני וענייני, ובייחוד למי שאומר שהוא מתכוון להשתתף אתכם בניסוי של קנית מזון טבעוני, ובודק איך לא מזיקים בריאותית לחתולים שבאחריותו, היא דרך נאה וחכמה לצרף מישהו לקבוצה צרכנית!!!
אני לא חייב לך שום דין וחשבון על פעולותי כטבעוני! אני כן מצפה מחברים לדרך לנימוס אלמנטרי ובסיסי כשפונים אלי ולא לקרוא למסירותי לבעלי החיים שבאחריותי "מעוותת"!! אני חוזר על מה שכתבתי לפינורד, שיודע תמיד לכתוב ולדון בצורה עניינית ונימוסית עם חבריו לדרך, ותמיד אני נהנה לקרוא את תשובותיו: מכיוון שהמזון התעשייתי הבשרי לחתולים הוא משאריות שנזרקות לפח ולאשפה, למרות כל ההצהרות של היצרנים, אני לא חושב שאעזור במשהו אפילו לחית משק אחת, אם אעביר את החתולים למזון טבעוני. אני מוכן לנסות ורק על חתולי החצר שבאחריותי כי להם זה יכול להיות שדרוג של המזון מהסיבות הבאות: 1. זה יתן לי, כטבעוני, הרגשה טובה שחתולי החצר שלי אוכלים מזון טוב שלא הגיע מהשאריות המגעילות של תעשית הבשר. 2. זה גם יתן לי הרגשה טובה שאני עוזר במחקר לא מזיק ולא אכזרי על טבעון החתולים באוכל שהם יהיו מוכנים לאכול שיהיה בטוח בריאותית כאשר נגיע למטרתנו וכל האנשים יהיו טבעונים. עם כאלה חברים בקבוצה הצרכנית אולי אחכה שהחנויות ייבאו את המוצר טבעוני ואתם בעצמכם תוזילו את מחירו.
כדאי לך ללמוד מיוספה, שתומכת בזכויות בעלי החיים לא פחות ממך, מפינורד0 וממנשה ועוד כמה טבעונים קצת נועם הליכות ואיך לא לקרוא בכינויי גנאי לטבעונים אחרים!
אלעד
 
.

פניתי לכלל הפורום. שם לב בבקשה- הדיון פה הוא על האכלת חתולים בלי מימון שואה ,והוא לא סובב אותך. המילה "מעוותת" היא עניינית בעליל. הרג אחד כדי להעניק לשני זאת מבחינתי אהבה מעוותת. סליחה אם הביקורת הזו (שבכלל לא כוונה אליך) לא הייתה עטופה בנימוסים ולא הסבה לך הנאה. נסה לא להתרכז באגו שלך ולתקוף כל מבקר בהשמצות רוויות סמילים רשעיים. לא ביקשתי דין וחשבון (לא לי אתה חייב אותו כמובן )רק תמכתי בהודעה מצויינת וממוקדת שסיכמה את כל השרשור.
 

vegan ally

New member
תודה על ההבהרה. אני לא שללתי את

הרעיון על הסף. כתבתי שצריך לעשות אותו בזהירות. בסוגיה המוסרית כל עוד יש שאריות בשר בגלל שבני האדם הם קרניבורים, וכל עוד חיות המשק לא נשחטות עבור החתולים, אני לא מזדרז להעביר את החתולים שבאחריותי לתזונה טבעונית שלמה. בסוגיה המוסרית אני מעדיף לטבען קודם את רוב בני האדם, ואז להתחיל בחתולים שבאחריותי, אבל מבחינה מדעית יתכן שאפשר ליצר מזון כזה לחתולים. אני מוכן לבדוק הצעות של מזון יבש טבעוני באיכות טובה לחתולי החצר שבאחריותי ולהפחית את כמות המזון התעשיתי הבשרי מהשאריות שהחתולים אוכלים. מכיוון שהמזון התעשייתי הבשרי לחתולים הוא משאריות שנזרקות לפח ולאשפה, למרות כל ההצהרות של היצרנים, אני לא חושב שאעזור במשהו אפילו לחית משק אחת, אם אעביר את החתולים למזון טבעוני. זה יתן לי, כטבעוני, הרגשה טובה שהחתולים שלי אוכלים מזון טוב שלא הגיע מהשאריות המגעילות של תעשית הבשר. זה גם יתן לי הרגשה טובה שאני עוזר במחקר לא מזיק ולא אכזרי על טבעון החתולים באוכל שהם יהיו מוכנים לאכול שיהיה בטוח בריאותית כאשר נגיע למטרתנו וכל האנשים יהיו טבעונים. אני מוכן לשמוע הצעות מעשיות ולבדוק את הEvolution ש tafustafus אמר שאפשר להאכיל בו חתולים בלי להכריח אותם והוא לא מזיק לבריאות החתול, אם המחיר שלו יוזל. בברכת שנה טבעונית שמחה לבני האדם ושנה טובה לבעלי החיים. אלעד
 

tafustafus

New member
על מזון ללא מרכיבים מן החי לחתולים

על אף השימוש הפרוע למדי ב"טבעי" ו"לא טבעי" בהקשרים כאלה, לגבי חתולים יש סיבה מסויימת לחשוש משימוש במזון לא בשרי, מפני שחתולים זקוקים למרכיבים שבאופן טבעי נמצאים כמעט רק בבשר, בראש ובראשונה לטאורין. אולם האמת היא שגם במזונות המבוססים על בשר כמות הטאורין הנותרת לאחר העיבוד אינה מספיקה, ויצרני מזון רגיל משלימים את כמות הטאורין ומרכיבים אחרים באופן מלאכותי. יש כמה מזונות ללא מוצרים מן החי לחתולים. את זה שהזכירה ענת אינני מכיר. אולם יש לי ניסיון של כמה שנים עם שני סוגים אחרים: Evolution ו-Vegecat, שניהם טובים מאוד וכבר וותיקים למדי. למיטב ידיעתי, לאחר שנים רבות אין שום ראיות לבעיות איכות במזונות אלה. Evolution מייצרים גם מזון יבש וגם מזון רטוב בפחיות. החתול שלי לא אהב את המזון הרטוב בפחיות אבל אהב מאוד את המזון היבש. זה המזון שקנייתו מתארגנת עכשיו. כדאי לציין שערכו התזונתי של מזון זה גבוה משל מזונות רגילים, כך שכמות המזון שהחתול יצרוך ממנו תהיה קטנה יותר (בערך 30% פחות), מה שהופך את המחיר לטוב עוד יותר. Vegecat מייצרים אבקה המכילה את המרכיבים החיוניים לתזונה בריאה ואינם ניתנים להשגה ממרכיבים לא בשריים רגילים. האבקה באה עם כמה מתכונים להכנת מזונות שונים. החתול שלי אוכל בשמחה רק את המזון המבוסס על Seiten, מזון דמוי בשר העשוי מגלוטן (חלבון חיטה). למרבה הצער, לא מצאתי מקום המוכר סייטן או גלוטן בישראל. Vegecat גם מוכרים תערובת שבתוספת כמה מרכיבים אפשר לאפות ממנה מזון יבש. ניסיתי, ולאחר עבודה רבה ההצלחה היתה קטנה מאוד. בשנים הראשונות של מתן המזון הצמחי (בעיקר Evolution ומעט Vegecat) דאגתי לערוך לחתול בדיקות רפואיות מקיפות, וכולן מצאו שמצבו מצויין ושאין כל סימן לחוסר תזונתי כלשהו.
 

menl

New member
תודה על המידע החשוב

לגבי סייטן, אפשר לנסות ליצור קשר עם החברה הזו. אולי היא אפילו תרצה לייבא את מזון החתולים. בברכה, מנשה.
 

nowhere woman

New member
../images/Emo108.gif../images/Emo18.gif

אני טבעונית, אבל מתכוונת להמשיך להאכיל את חתוליי במזון מתאים לחתולים, שכולל לצערי גם בשר. חתול הוא בע"ח קרנבורי באופן מוחלט. דרושים לו לפחות 30% חלבונים מן החי וכך גם לגבי השומן - 8-10% מן החי. מערכת העיכול של חתולים איננה בנויה לצמחונות. אורך המעי של הארנבת, למשל, גדול פי 7 בערך מזה של חתול גדול רק משום שהוא צמחוני. בדרך מופרשים אנזימים שמפרקים את המזון הצמחי, שולחים את מוצרי הפירוק למחזור הדם ולתאים השונים. חתול לא מסוגל לפרק תאית. מעט הסיבים שניתנים לחתול במזונות תעשייתיים נועדים לסייע בדחיפה חומרי הפסולת החוצה. ומכיוון שלחתול אין אנזימים שמפרקים מזון מן הצומח - המשמעות היא גירוי בלתי פוסק של המעי (הקצר ממילא), כיבים, תת-תזונה, מומים ועוד כהנה וכהנה. (הזכויות שמורות ליוקה)
 

tafustafus

New member
כנראה

כנראה שיצרני המזונות שהזכרתי מצאו פתרונות לבעיות שאת חוששת מהן, שכן הם אינם גורמים לבעיות כאלה. בקשר לתת התזונה, אי היכולת לפרק תאית וכן הלאה -- אלה היו נכונים אילו היה מדובר בהזנת חתולים בעלים, בירקות ובפירות. אבל כאן מדובר במזון מעובד העומד בכל התקנים ומזין חתולים בהצלחה כבר לא מעט שנים. עד לפני כמה עשרות שנים לא היה ניתן לייצר מזון כזה, אולם כעת, כשניתן לסנתז טאורין ומרכיבים חיוניים אחרים באופן מלאכותי או להפיקם ממקור צמחי, אפשר לייצר מזון חתולים איכותי ובריא בלי להרוג בעלי חיים.
 
הרי רב האנשים הם לא צימחוניים

אז למה שחתולים יהיו צימחוניים? מטיבעם הם חיות טרף. הם בנויים לאכול בשר- מספיק להסתכל על השיניים שלהם.. אז במקום לשנות את הטבע שלהם , אם כבר תשנו את הרגלי הצריכה של בני האדם.
 

**לילך**

New member
הדיון הזה כולו תאורטי ולא ישים כלל

מה שעולה מהדיון שאולי יש בחו"ל מזון צמחי לחתולים, הבעיה שבמהלך הדיון הזה לא הוכח שבמהלך פיתוח וייצור המזון הזה לא נעשו ניסויים בבע"ח ובחתולים בפרט. כמו כן לא הוכח שחתול שצורך את המזון לא עושה לעצמו יותר השלמות מהחי בסביבתו, משהו שעלול להפר את האיזון האקולוגי בסביבת מגוריו, משום שברור (גם על סמך עדויות של מי שמנסה לצמחם את חתוליו שהחתול בורר את גרגרי המזון הבשריים) שהחתול ינסה לעשות לעצמו השלמות בשריות, מבחינתו התוספים אינם בשר. כמו כן במהלך הדיון לא הוכח שאין בכלל תוספים מן החי. נקודה מאד בעייתית הם העלויות הגבוהות מאד של צמחון חתול: הרי אחד הדברים שחייבים לבצע ברגע שנותנים לחתול מזון צמחוני אלה בדיקות דם תקופתיות, העלות של בדיקות דם כאלה מאד גבוהה,זה מגיע למאות שקלים מידי פעם, זה אומר שיש לקחת את החתול לוטרינר כל פעם, רוב החתולים סובלים מאד ממצבים כאלה, זה לא בן אדם שעושה את בדיקות הדם ביוזמתו, במקרה הזה מכריחים את החתול לעשות משהו שהוא לא רוצה וסובל ממנו מאד, הם הטראומה של יציאה מהבית (רוב החתולים נחרדים מנסיעות ומעברים כאלה) והם החרדה והטראומה אצל הוטרינר ודקירתו באופן קבוע. מה שיקרה בפועל זה שיהיו אנשים שינסו לחסוך את העלויות היקרות של אחזקת חתול צמחוני, הרי הרבה מאד גולשים פה חיים אצל ההורים, שגם ככה לא מתלהבים מהעלויות של חלק מהמזון הטבעוני, אז עכשיו יצפו מההורים גם לממן את אחזקת החתול הטבעוני? אנשים כאלה שיש להם תקציב כספי מוגבל (אני מנחשת שזה חלק לא קטן מהגולשים פה) יתחילו לתת לחתולים האומללים טופו (כבר נתקלנו ב"גאונות" הזאת לפני כמה חודשים) וכמובן יוותרו על בדיקות הדם משום שלרוב האנשים פה אין תקציב מספיק לעלות הגבוהה שנדרת לגידול חתול צמחוני. כמו כן אם חושבים על הניסויים שנעשו במהלך פיתוח המוצרים האלה ועל כך שחתול שחסר לו בשר במזונו יעשה השלמות בחוץ, יפגע קשות בבע"ח בסביבתו הקרובה ואולי יפגע גם במאזן האקלוגי מסביב, מגיעים למסקנה שזה לא רלבנטי ולא ישים להתחיל לגדל חתולים צמחוניים בצורה שלא תתפגע בהם ובסביבה ותהיה ישימה וזמינה על ידי כל הטבעוניים/צמחוניים. הדיון הזה דומה מאד למקרה שבו אדם דתי יכריח את חיות המחמד שלו לנהוג לפי כללי הדת שמחייבים אותו ולא מחייבים בע"ח, למשל לערוך להם צום מוחלט (גם בלי מים) ביום כיפור, זה נראה לכם מוסרי? זה נראה לכם פתרון צודק? לי יש פתרון פשוט, קל ומוסרי למי שרוצה לגדל חיית מחמד שלא תאכל בשר: הפתרון הכי יעיל ונכון הוא שצמחונים/טבעוניים יגדלו בע"ח שטבעם לאכול מזונות צמחיים, בצורה כזאת לא תהיה לאף אחד בעיה מוסרית ומספר חיות המחמד אוכלות הבשר יקטן,מדוע שצמחוני/טבעוני יתעקש לגדל חיית מחמד שטבעה לאכול בשר ויחפש לה פתרונות עקיפים שיכשירו את חיית המחמד אידיאולוגית.
 
למעלה