גידול חתולים על תזונה טבעונית

menl

New member
../images/Emo45.gifלכל המתנגדים - קצת עובדות...

זה קל מאוד לחזור ולהאשים את הטבעונים שבפורום בקיצוניות ובפנאטיות - מוכנים להתעלל בחתולים מסכנים רק כדי שירגישו טוב עם עצמם... זה מצער לשמוע האשמות חסרות בסיס מחברים. צירפתי קצת עובדות לקוראי אנגלית. מזון טבעוני לחתול הוא הרבה יותר איכותי ומזין מגוויות תעשייתיות. כמובן שחייבים לעקוב בעירנות אחר החתול בתהליך, וייתכן שיהיה צורך לגבות את המזון בתוספים מיוחדים, אך יש ניסיון נרחב בעולם, אז כדאי לפתוח את הראש. הטענות שלכם מזכיר לי קרניבורים אטומים שלא מסוגלים להבין שדיאטה טבעונית מאוזנת לא מזיקה לבריאות. רצוי לנסות. החברה שמוכרת את המזון הטבעוני תשמח מן הסתם לעזור בליווי התהליך על סמך ניסיונה הרב. בברכה, מנשה.
 

vegan ally

New member
שאלות מעשיות.

כתבתי גם למטה שאנחנו צריכים להיות זהירים כי יש לנו אחריות על החתולים שלנו אבל בהחלט אני מתענין. באופן עקרוני יתכן שלפחות אפשר להשיג מטרה של הורדת הצריכה הבשרית של החתולים. לפעמים כדאי להתחיל במטרות פחות שאפתניות שבטווח הארוך יצליחו בהיקף יותר רחב ממה שחלמנו בהתחלה. הצצתי ברשימת המרכיבים ובמחירים ומצאתי שהמרכיבים לא רעים והמחיר(אם נוריד אותו)די דומה למחיר מזון חתולי הרחוב. חתולי הרחוב יכולים לבדוק את המזון החדש וגם להנות מהבדיקה. שאלה: האם החתולים אוהבים את הטעם והאם המזון בריא להם? אני לא אוכל "להכריח" את החתולים לאכול את המזון החדש, אבל אם הם יסכימו והוא טוב תוכלו להוזיל מאוד את המחירים אם תפנו ל"שוק" מאכילי הרחוב שרוצים לשדרג את המזון לחתולים שלהם.
אם חתולי הרחוב יהיו יותר בריאים ועם פרווה מטופחת תצליחו יותר מאשר 100 דיונים בפורום וגם תוזילו את המחיר. מה דעתך? בברכת שנה טובה טבעונית לבני האדם ושנה טובה לבעלי החיים. אלעד
 

**לילך**

New member
אל תשכח בדיקות דם תקופתיות

כלומר עלות בדיקת הדם ועלות ביקור אצל הוטרינר. כמו שטבעוני אחראי לבריאותו תמיד יעבור בדיקות דם תקופתיות, כל שכן במקרה שמדובר בבע"ח , שלא יכול להתלונן על הרגשותיו ומה כואב לו, חובה לערוך ביקורת תקופתית למנוע מחסור ברכיבי מזון חיוביים (ראה דוגמה מצויינת מה קורה כשחסר רכיב חיוני במזון: ילדי רמדיה....)
 

vegan ally

New member
בדיקות דם תקופתיות לחתולי רחוב?

תהיה בעיה כי אי אפשר להעביר בדיקות דם תקופתיות את חתולי הרחוב שיקבלו אצלי את המוצר הטבעוני החדש וגם כשמוצאים בבדיקת הדם דברים כמו אוריאה בדם, כבר מאוחר מידי. החברה של Evolution בדקה על חתולים את המוצר שלה? איך היא בדקה אותו? האם נערכו ניסויים אכזריים על החתולים שאכלו את המוצר הטבעוני כדי לבדוק את בריאותם? אני לא קונה מחברות שעורכות ניסויים אכזריים על בע"ח. אולי האבקה מהחברה השניה היא על סמך מחקרים קודמים של תוספים הכרחיים לחתולים ולא נערכו ניסויים לצורך יצור האבקה? אלעד
 
אולי תפסיקי כבר לנפנף בבערות שלך?

מערכת-העיכול החתולית איננה מערכת-העיכול האנושית. תקלטי. מה שאתם הטבעונים זוממים פה הוא התעללות שיטתית ומאורגנת בבעלי-חיים, אשדר כל חטאם הוא, שהתפתחו אבולוציונית בצורה שונה מאתנו.
 

Neta558

New member
אתה פשוט מגוחך

אבל נסה לחזור עוד קצת על הדברים שלך, אולי לצעוק אותם יותר חזק, זו שיטה בדוקה להפוך אותם לאמת.
 
פתאום עלה לי רעיון בראש!!!!!!!!!!!!

פתאום חשבתי על כזה רעיון- יש רכיבים תזונתיים שחתולים זקוקים להם שבאופן רגיל נמצאים רק במזון מהחי, ואם הם לא מקבלים אותם הם נפגעים מכך, אבל אולי המזון שמדובר בו הוא מזון שמתוסף באופן מלאכותי ברכיבים הללו, וכך הם בכל זאת מקבלים את כל מה שדרוש לתזונה שלהם, והם בכל זאת לא נפגעים מכך ?!?!?!?!? אני חושב שזו השערה שממש שווה לבדוק!!!!!!!!! אז אולי פשוט, במקום לריב אחד עם השני, קודם כל נבדוק את העובדות, ואז נחליט?!! ואם נראה שהמזון לא מכיל את כל הרכיבים התזונתיים הדרושים לחתולים כדי להיות בריאים, אז לא ניתן אותו לחתולים, ואם נראה שהמזון כן מכיל את כל הרכיבים התזונתיים הדרושים לחתולים, ולחתולים לא נגרם שום נזק, אז נחליט שכן אפשר לתת אותו לחתולים, ואין סיבה להתנגד לכך?!?! ואני חושב שכל עוד לא ביררנו כמו שצריך איזו משתי האפשרויות נכונה, פשוט עדיף שלא לקבוע עדיין את דעתנו בנושא!!!!!!! אני חושב שזה רעיון כל-כך טוב שמגיע לו אפילו עוד כמה סימני קריאה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

vegan ally

New member
אני כל הזמן כותב פה שצריך לבדוק

מעשית את הרעיון וקודם כל על חתולי החצר שלנו שמקבלים מזון תעשייתי שברובו תוספים ושאריות מגעילות מתעשית הבשר. אין סיבה שהמזון הזה יהיה יקר אם הוא צמחוני ומכיל תוספים. מי שמאכיל חתולי חצר יכול גם לבדוק את המזון באופן אחראי ויודע גם לקרוא מרכיבים. כתגובה קיבלתי עלבונות מהקופה ה13 על "אהבת בע"ח מעוותת"
. כמובן שפינורד ויוספה בתשובותיהם הם, כרגיל, נעימי הליכות. Evolution נשמע טוב כי החתולים מוכנים לאכול אותו וצריך לבדוק את המרכיבים שלו. תבדקו גם אם אפשר ליבא את האבקה שמוסיפים למאכלים ואז אפשר לנסות לגוון מאכלים טבעוניים ולהוסיף את האבקה. אולי תזמינו כמויות נסיוניות למשרדי אנונימוס וכל אחד שירצה יוכל לאסוף את המזון משם? שנה טבעונית שמחה. אלעד
 
כשנתתי לחתולים שלי אוכל טבעוני

הם בחרו להשתין בו כמו בארגז חול. הם לגמרי לא קיבלו זאת כמזון. אני מאכילה את הכלבים והחתולים שלי בשאריות בשר מאיטליז ומהסופר והם בריאים ומאושרים.
 

barakbl

New member
זה לא אומר כלום.

החתול שלנו למשל מעדיף מזונות נחותים מבחינת המרכיבים התזונתיים (בלי לתת שמות כדי לא לפגוע ביצרניםש ונים), על פני מזונות יקרים בהרבה, ובד"כ גם על פני בשר טרי... האם זה אומר שמה שהוא מעדיף בריא לו יותר? אני מסופק. באותו אופן, ילדים בד"כ מעדיפים חטיפים ומתוקים על פני מזון בריא, אז?
 
חתול יודע מה טוב לו

יותר מאיתנו. המעניין כאן זה שבדרך כלל אם חתולי לא אוהבים משהו הם פשוט מתעלמים ממנו, ובמקרה הזה הם בפירוש התייחסו לזה כאל מצע לפיפי. החתולים שלי לא יודעים לקרוא ואפילו אינם רואים פרסומות למזון לחתולים. כל עניין המזון התעשייתי הנחות או הנעלה לא מעניין אותם. את שאריות הבשר הם טורפים בהנאה רבה. גם אני וגם חתולי מעדיפים לראות את שאריות הבשר נכנסות לגופם במקום להיזרק לפח.
 

barakbl

New member
נראה לי שהתעלמת ממה שרשמתי.

חתולים בהרבה מקרים מעדיפים מזון שהוא נחות עבורם. ידוע הוא, שחתולים בד"כ יעדיפו מזון זול ולא פרימיום, שנחשב לאיכותי יותר מבחינת הערכים התזונתיים(תני לי לנחש, רוב אלו שזעקו נגד המזון הטבעוני, מאכילים את החתולים שלהם במזון הפרימיום היוקרתי). לא צריך שום פרסומת, כדי להשפיע על בני אדם להעדיף חטיפים ומתוקים על פני מזון מזין יותר. תבדקי את זה על כל ילד צעיר, שעוד לא הגיע לגיל שבוא הוא "מכור" לערוצים המסחריים ולאופנות חברתיות. החתול של ההורים שלי למשל, מעדיף מזון זול מאוד מסחרי, גם על פני הפרימיומים, וגם על פני שאריות בשר קנוי (זה בית של אוכלי כל, לצערי). זה לא אומר שהוא מעדיף מזון בריא יותר.... זה פשוט טעים לא יותר (בין היתר בגלל ששמים במזון כל מיני תוספות מלאכותיות של טעמים מלאכותיים, בדומה למזון המסחרי לבני האדם!).
 
נגד מזון תעשייתי

עבור כלבים וחתולים. מעדיפה להאכיל אותם בשאריות. אני מבשלת אותן עם ירקות (גזר, קישואים), מוסיפה אורז או פסטה, מערבבת והם טורפים. מתאים לכל כיס וכמעט לכל חתול/כלב.
 

Elanor Rigby

New member
שאלה../images/Emo96.gif

האם נתת לחתולים את המזון המסויים הזה שמזמינים מחו"ל? או שסתם נתת להם אוכל טבעוני?
 
המזון הטבעוני שנתתי להם

היה של חברת Natural Life Pet Products (קיבלתי במתנה מידיד שהגיע מניו-יורק) והיה רשום עליו שהוא טבעוני לחלוטין. בסוף הכלבים שלי אכלו אותו כשערבבתי להם עם שאריות הבשר.
 

vegan ally

New member
זו אחריות וצריך לשקול היטב גם איך

הויכוח פה גולש לסוג של התכסחות הדדית אבל אסור לשכוח שהבריאות של החתולים שלנו היא האחריות שלנו. קראתי את מה שפינורד כתב על הטיבעון של החתולים שלו בקישור שמנשה העלה. למשל הוא כתב כך: "כמה ימים אחרי שהתחלנו עם טבעון החתולים, הממזרים למדו למיין בפדנטיות את האוכל המעורבב ולאכול רק את הלא-טבעוני, אבל עם הזמן ההתנגדות שלהם יורדת. כאמור עוד לא הגענו ל-100% אבל אנחנו כמעט שם." האם החתולים רעבים ואין להם אלטרנטיבה? האם המזון טוב לבריאותם? אסטרונאוטים אוכלים מזון תעשיתי במשך זמן שהייתם בחלל אבל המזון הזה עבר מבדקים ונסיונות. האם נערכו ניסיונות על חתולים כדי לוודא שהמזון הזה אינו מזיק לבריאותם בטוח הארוך? אם כן, איזה נסיונות? אני מתנגד לנסיונות אכזריים בבעלי חיים. חלק מסוגי המזון המסחרי של היום גורמים לבעיות של אי ספיקת כליות וחסימות בדרכי השתן וזה מוכח!! האם המזון הזה לא מזיק לחתולים בטווח הארוך? איך הדבר הזה נבדק? התחלתי לבדוק את המרכיבים והמחיר ובמבט ראשון הם לא נראו רע, אבל מה שפינורד כתב על היכולת של החתולים להשתדל ולבחור את הגרגרים הבשריים מאוד מציק לי. אני יכול לעשות את הבחירות שלי ומוכן להסתכן יותר לגבי עצמי, גם מתוך הרגשה שארגיש שמשהו קורה בגופי ואז אדע לטפל מיד בבעיה. (למשל: אקח כדורי b12 אם פעם ארגיש שאני צריך אותם). החתול תלוי בנו ולא יוכל לבכות ולצעוק אם הוא ירגיש רע ונפגע בבריאותו בטווח הארוך. למשל אם יצטרך דיאליזה (שאין לחתולים) או הרדמה בגלל אי ספיקת כליות. מאין אנחנו יודעים שהמזון הזה לא מזיק לבריאות החתולים? ד.א. מה בקשר להקטנת הצריכה של המזון הבשרי ולתת חלק מהמזון של החתולים כמזון טבעוני? כהתחלת ניסוי אני חושב שחתולי החצר שלי ירגישו שדרוג גדול אם אני אטבען אותם ואתן לפחות חלק מהתזונה שלהם במזון טבעוני למהדרין. המחיר נראה לא יקר והמרכיבים טובים יחסית למזון חתולי רחוב ואנחנו מנסים להוריד את המחיר. בברכת שנה טבעונית שמחה לבני האדם ושנה טובה לבעלי החיים. אלעד
 

fnord0

New member
למען הסר ספק

בשלבים המוקדמים, החתולים באמת מיינו את האוכל והעדיפו את האוכל הבשרי שאליו היו רגילים בעבר. האוכל הטבעוני שונה בהרכבו מהאוכל התעשייתי הבשרי של חתולים, ולוקח להם זמן להתרגל אליו. היום, למרות שיש בקערות שלהם מזון שהוא תערובת של שני הסוגים, הם כבר לא עושים את זה יותר. לא בגלל שאין להם אלטרנטיבה, אלא כי הם פשוט התרגלו. בנוסף, רציתי להזכיר שמי שמכריז פה שאני לוקח "על מצפוני" כל מיני נזקים איומים ונוראים שעלולים לקרות לחתולים האלה, צריך לזכור שהנזקים האלה הם, לפחות בינתיים, היפותטיים לגמרי ומבוססים על חרדות יותר מאשר על עובדות. לעומתם, הסבל והנזקים שנגרמו לחיות שגדלו בתת-תנאים ובסופו של דבר נשחטו באכזריות כדי שכל מיני אנשים ו"חיות מחמד" יאכלו אותן, הם נזקים ברורים, מוכחים, ובלתי-הפיכים בעליל. לכן, בסוגיה המצפונית, לי לפחות אין שום ספק באיזה צד אני מעדיף להיות.
 
למעלה