גידול חתולים על תזונה טבעונית

לו מישהו אחר היה כותב זאת כאן

הייתי חושד בו, שמהסבל של החתולים לא אכפת לו. את מעבר לחשד הזה אצלי, ולכן אניח בורות. אז דעי: חתולים זקוקים לבשר, דגים ועוד. מניעתם מהם, היא התעללות מחרידה לפחות כמו זו, שכולנו נאבקים נגדה!
 

דנההההה

New member
בו ניסחף...

חתולים אינם זקוקים לבשר, אלא לרכיבים התזונתיים שבו. קיים (כפי שנאמר למעלה) מזון צמחי המכיל את כל רכיבי התזונה שחתולים צריכים (חלקם, מן הסתם, סינתטיים) והוא טוב לא פחות מכל אוכל בשרי אחר. כמובן שישנה איתו בעיית עלויות וזמינות אבל זה סיפור אחר.
 
אולי לא תנאמי על נושאים

שבהם אין לך שום הבנה שהיא בכלל? לי יש איזשהו נסיון בגידול חתולים. באמת.
 

דנההההה

New member
אני בשוק אני בהלם אני המומה!

איך אתה מדבר אלי או לאחרים? אתה לא מכיר אותי כלל - מאיפה לך איזה נסיון יש לי ובמה? "במקרה" אני מגדלת חתולים כבר 20 שנה. באמת. זכותם של אנשים לדעה אחרת משלך. זו לא סיבה לזלזל בהם!
 

**לילך**

New member
נקודות נכונות: עלות וזמינות ../images/Emo45.gif

כשלוקחים בחשבון עלויות יש להוסיף לכך את הביקורים התקופתיים אצל הוטרינר ועלות בדיקת הדם. נדמה לי שספרית דם הכי פשוטה לחתול מתחילה מעלות של 200 ש"ח, יש בדיקות שעולות כם 300 ש"ח ויותר. יחד עם העלות הגבוהה של יבוא עצמאי מחו"ל ושאר הבעיות מסביב, זה מאד קשה ליישום כרגע. לכן שתי הנקודות החשובות שציינת משאירות כרגע את הדיון ברמה התאורטית מכיון שקשה מאד ליישם צמחון של חתול במצב של עלויות גבוהות וזמינות נמוכה. צריך להיזהר מאד ממצב שבו אנשים יקחו את הדברים כפשוטם וינסו לצמחן את החתול בלי לנקוט באמצעים מספיק אחראיים (מזון מתאים ובדיקות דם) עד עכשיו אני לא יכולה לשכוח את הגולש שניסה לצמחן גור חתולים באמצעות נתינת טופו ומניעת בשר, כדי למנוע את זה מלהשנות חשוב בכל הודעה בדיון הזה להדגיש שאסור לנסות לצמחן חתולים בצורה חובבנית.
 
היי דני הנעמן ../images/Emo45.gif

אתה בהחלט אומר פה דברים נכונים וחכמים - ואני תומכת בדעותיך - רק חבל שיש פה אנשים שלא קולטים את מה שאתה כותב, כנראה. וחבל.
 

barakbl

New member
ממש לא.

לנו אישית יש חתול אחד (אצל ההורים כלומר). הוא אוכל כיום אוכל בשרי. בבית שאני אקים (כשאקים, טפו טפו טפו), אני מקווה לגדל כמה כלבים וחתולים. בבית הזה לא יהיה מזון בשרי, נקודה. זה או לא לגדל או לגדל עם מזון צמחי. זו החלטה שכבר קיבלתי על עצמי. היות ויש עדויות ברורות לכך שהמזון הצמחי, מספק את כל אבות המזון להם הכלבים והחתולים זקוקים, והיות ואני מאמין שהם יכולים לחיות חיים ארוכים ומאושרים, עם המזון הטבעוני, מבחינתי, זה מספיק כדי לא לתת יד לשואת בעלי החיים בתעשית המזון הבשרית, על ידי קנית מזון בשרי. בעולם אידיאלי, החתולים שיהיו לי יאכלו רק מזון צמחי (או מזון שהם יצודו בעצמם). בעולם המעשי, אני מניח ש"אפנק" אותם גם בשאריות של בשר שאשיג ממסעדות, אולמות אירועים וכו'... שאריות שבכל מקרה קיימות בעולמנו (לצערי), אבל הבסיס יהיה מזון טבעוני. אם הבחירה שלי היא בין קיום הגזע הביולוגי של חתולי הבית (שאני מאוד אוהב, ויעידו על כך הדברים שאני כותב בפורומים, והאהבה שלי לחתולים בעולם האמיתי, שמתבטאת בהאכלה ומתן צומת לב לחתולים) לבין מימון תעשית הבשר, אני לא בטוח שאני לא בוחר בהשמדת הגזע, נקודה. זו גם אינה קיצוניות, כמו שיקפצו כמה ויגידו, זו הבנה מוסרית והחלטה ערכית ברורה, שמבוססת על מוסריות נטו, וללא שום אגואיזם (כמו שמנסים לטעון כמה ממתנגדי המזון הטבעוני!).
 
דברי הטבעוני

"אם הבחירה שלי היא בין קיום הגזע הביולוגי של חתולי הבית (שאני מאוד אוהב, ויעידו על כך הדברים שאני כותב בפורומים, והאהבה שלי לחתולים בעולם האמיתי, שמתבטאת בהאכלה ומתן צומת לב לחתולים) לבין מימון תעשית הבשר, אני לא בטוח שאני לא בוחר בהשמדת הגזע, נקודה." "אני לא בטוח שאני לא תומך בהשמדת הגזע"... ככה האנשים פה הם בעד חיות... גם היטלר היה צמחוני.
 
שתבין,

טיפוסים כמוך, מוציאים שם רע מאד לכולנו הצמחונים. מילא, אלה שאצלם, אהבת בעלי-החיים באה במקום קרבה לבני-אדם (ויש כאלה - בהחלט לא רוב אוהבי-החיות ובהחלט לא רוב הצמחונים, אבל יש, הכרתי כאלה, לצערי הרב) - אבל, אצלך - אתה כתבת כאן, "אם הבחירה שלי היא בין קיום הגזע הביולוגי של חתולי הבית (שאני מאוד אוהב, ויעידו על כך הדברים שאני כותב בפורומים, והאהבה שלי לחתולים בעולם האמיתי, שמתבטאת בהאכלה ומתן צומת לב לחתולים) לבין מימון תעשית הבשר, אני לא בטוח שאני לא בוחר בהשמדת הגזע"... קרי - אתה אפילו בעד השמדת כל היצורים הלא-אנושיים בעולם, אם אינם בעלי אותם עקרונות תזונתיים כשלך!! אתה כל-כך קנאי לזכויות בעלי-החיים, עד כדי כך קנאי עיוור, שאתה מוכן אפילו להשמיד גזע שלם, זן ביולוגי שלם, ובלבד, ש"יציבותך האידיאולוגית" המטורפת לא תופרע. טיפוסים כמוך, מסוגך בדיוק, הם אלה, שניצרו עמים ילידים שלמים ואז טבחו אותם, פשוט על-מנת "להציל את נפשם החוטאת, הלא-נוצרית", ושדחפו ילדיםפ קטנים לתוך תאי-הגזים, על-מנת "להציל את האנושות ממרכיביה הפגומים", יענו. אז כדאי, אבל ממש ממש כדאי לך, שתתפוס את עצמך עכשיו ותעשה חשבון נפש רציני בינך לבין עצמך, לראות, איך לעזאזל הידרדרת לרמה כבה מפלצתית. בהלם ובתחושת-גועל, דני.
 

barakbl

New member
אין ספק שאני ממשיך דרכו של היטלר

כמו שרמזת. זה הרי ברור מדבריי כשמש. תעשה לי טובה, תבחין בין דיעה לגיטימית שלי (קיומם של מינים כמו חתולים אסור שיהיה על בסיס חלק מתעשית המזון הנוראית) לבין גזענות ושאיפות להשמדת גזעים מטעמים שונים ומשונים ומזעזעים. אני שב ואומר, אין לנו שום זכות מוסרית לקיים חתולים על חשבונם של בעלי החיים שמעונים, סובלים ונרצחים בתעשית הבשר. הזכות המוסרית היחידה לדעתי, היא להשתמש במזון שהוא פסולת של תעשית הבשר (שאין לנו ברירה, היא קיימת כיום), וכן להשתמש במזון שאינו פוגעני כלפי יצורים אחרים. ההבדל ביני לבינך, שאני לא עושה הפרדה בין החתולים (החמודים) לבין הפרות (שהן אולי פחות חמודות ופחות חברותיות לאדם). לי חשוב זכויתיו של זה ושל השני. במקום להאשים אותי בהאשמות חמורות כל כך, תנסה גם להבין מאיפה באים דבריי... ולהבין את משמעותם.
 

menl

New member
דני הנעמן לא יוכל לענות לך...

דני מושעה מהפורום עקב התבטאויות מזעזעות נוספות שאני מעדיף לא לצטט. בברכה, מנשה.
 

Miss CBR

New member
אני מגדלת כלבה על אוכל צימחוני.

הכלבה שלי בדיאטה מתמדת מכיוון שהיא מאוד אלרגית ,בעלת עור רגיש במיוחד. בהמלצת הוטרינר אנו מאכילים אותה מזון מיוחד שמבוסס על הצומח בלבד.
 
כלבים אינם חתולים.

כלבים מוגדרים כאוכלי כל - ולכן הם יכולים (רק אם אין ברירה) לחיות על מרכיבים מן הצומח להבדיל מחתולים שהם אוכלי בשר וחייבים לאכול בשר על מנת לא לחלות במחלות קשות . כדאי להפנים את זה.
 

Neta558

New member
למה שנפנים?

לא ראית פה שום הוכחה, רק האשמות מגעילות ולא מבוססות של התעללות בחתולים. לא ראיתי שום תגובה לכך שהמזון הטבעוני לחתולים מספק להם מבחינה תזונתית כל מה שהם זקוקים לו, לא ראיתי כל התיחסות לעובדה שישנם חתולים שניזונים מהמזון הזה ולא סובלים מאף בעיה בריאותית בשל כך. מה בדיוק אני אמורה להפנים כאן?
 
למה את גולשת לשפה כזו?

האשמתי אותכם במגעילות? לא האשמתי אף אחד. מה שבאתי לומר הוא שאין שום סיבה בעולם שאים את או אני צמחונים או טבעונים - מותר לנו ליצור חסך אצל החתולים שלנו בגלל השקפות העולם שלנו. ושוב פעם - חתול זקוק למרכיבי הבשר בתזונה שלו. חתול שלא יקבל את זה יכול לחלות במחלות קשות - גופו שריריו ושלדו לא יתפתחו כמו שצריך. האם היית רוצה שחתול שאת מגדלת יתעוור בגלל מחסור במרכיבים מן החי? אני לא הייתי רוצה ואני לא הייתי לוקחת על המצפון שלי את זה. ולכן חתולי אוכלים אוכל שמרכיביו בשריים. ולגבי התזונה הטבעונית - האם יש מספיק הוכחות שאוכל טבעוני מתאים ומספיק לחתול?
 

Neta558

New member
הא?

אני טענתי שאתם מאשימות אותנו, לדעתי בצורה מגעילה, בהתעללות בחתולים ע"י כך שאנו מעונינים לספק להם אוכל טבעוני לחתולים. המזון הטבעוני לחתולים מכיל את כל מה שחתולים צריכים ולכן אין שום טעם לכתוב שוב ושוב שאנחנו מתעללים בחתולים, לא נותנים להם מה שהם צריכים, אחראים לעיוורון עתידי שלהם ולמחלות שונות, זה פשוט לא יקרה לא משנה כמה תחזרו על זה. אף אחד כאן לא מתכנן לתת לחתול סלט וטופו, מדובר על אוכל טבעוני מיוחד לחתולים שנבדק ונמצא כמתאים עבורם - מדוע יש לכם בעיה עם זה?
 
הא ?

כנראה שעדיין לא הבנת שכותבת לך כאן אחת שאיכפת לה מחתולים ומהבריאות שלהם. תעשי מה שאת רוצה. מקווה שהחתולים שלך ירגישו טוב עם האוכל הטבעוני שאת נותנת להם. ואם חלילה תתעורר בעיה בריאותית בגלל זה - ארצה לשמוע ואולי גם להרשות לעצמי לומר לך - אמרתי לך. לילה טוב. הא?
 

barakbl

New member
למה לרדת לרמה הזאת ../images/Emo4.gif

למה את חושבת שנטע או אנוכי, אוהבים פחות חתולים וכלבים ממך? למה את חושבת שלי אכפת פחות מהבריאות של החתול של ההורים שלי (שאם הייתי יכול, הייתי מאכיל במזון טבעוני, אבל זה לא בשליטתי)? שום בעיה בריאותית לא תתעורר, חלילה בגלל המזון הטבעוני, בטח לא באחוזים גבוהים יותר מאלו שנגרמים ממזון שאינו טבעוני (ע"ע פרה משוגעת, שהרגה כבר כלבים ככל שידוע לי, ובטח גם חתולים, שאכלו מזון תעשייתי בשרי). אנחנו מעילים טיעונים רציניים, לגבי מזון טבעוני, ואיכותו (ע"ע, הוא נבדק, הוא בשימוש של אלפי חתולים מאושרים ברחבי העולם וכו'), ואת (ולא רק את) עונים כמו תקליט ומאשימים אותנו בהתעללות. זה לא רציני... ככה לא מנהלים דיון פורה וענייני.
 

barakbl

New member
הנה הוא החתול שלנו.

למה את חושבת שהוא וחתולים אחרים יקרים לליבי פחות ממה שהחתולים שלך יקרים לליבך? ההבדל ביננו, שאני מסתכל על כל ההיבטים, וזוכר, שחתול שאוכל מזון בשרי, עושה את זה על חשבון חיות אחרות שסובלות בתעשית הבשר, וסובלות בצורה קשה. הסבל הברור שלהם,הברור, המיידי, חמור בעיניי, עשרות מונים, מהסיכוי הקלוש, לנוכח מה שידוע לי, שהחתול הטבעוני יסבול בגלל מזונו.
 
למעלה