היום חברה הסירה אותי מהפייסבוק בגלל תמונה.

פנומן 72

New member
אני לא חושב שזו אדישות

שוב, מדובר על מינון, ולא כל אחד בנוי לראות כל הזמן בעלי חיים מיוסרים. אנשים מודעים לכך שאנחנו חיים בעולם חרא [שיבוא אל קיצו בעזרת השם בסוף השנה הזו], והם לא מעוניינים לקבל תזכורת על כך כל יום. תחשוב שזה כמו יום השואה, אבל כל יום. למה זה טוב ?
 
אם הזכרת

את השואה, הרי זו מהווה דוגמא לשינון והזכרה אין סופיים. הם לא מסתפקים בציון יום השואה פעם בשנה, אלא דשים שוב ושוב בנושא הזה לאורך השנה כולה. כך שיש להניח כי גם בנושא הזה, אתה תאמר להם: "חלאס, כמה אפשר ?".
 

פנומן 72

New member
נכון

כל נושא שייטחן על מעבר לגבול הסיבולת שלי ייזכה לתגובה: "חלאס, כמה אפשר". דוגמא טובה היא ענייני דת, נניח שהחבר שלך חוזר בתשובה והוא מספר לך בהתלהבות כל מיני אנקדוטות, גם לך יהיה סף שבו תגיד לו: "מספיק ! הבנו !"
 
ושוב

אין דין "חזרה בתשובה" כדין מעשי עינויים וטבח. ובנושא עינויים וטבח, לא מדובר בשינון לשמו, אלא בניסיון להעלת המודעות בנושא כאשר היעד הוא לשים קץ לשואת בעלי החיים והמטרה היא השבת זכויותיהם הלגיטימיות לחיים ולחופש. דרך אגב, כיוון שאתה חוזר על עצמך כמו תקליט שחוק, או כמו דיסק שנתקע ב-repeat, צריך לומר לך, בעיקר לך: חלס, כמה אפשר?!
 
בודאי שחשוב להתדיין על הנושא

אך לדברים שאתה כותב לא הייתי קורא דיון משום שאתה מקליד הצהרה ושב ומקליד את אותה הצהרה עצמה אז חלאס, כמה אפשר?!
 

Murdock18

New member
"העלאת המודעות", איזה מזל שיש אנשים כמוכם.

באמת, לא ידעתי שקיימת התעללות בבעלי חיים עד לפני דקות אחדות. וגם העובדה שאני עכשיו מודע לזה, פשוט הצילה 3 חתולים, 2 כלבים ו-7 כבשים. כל הכבוד על התרומה שלכם לעולם.
 

אישעם

New member
כן, אבל האם ידעת שאתה הגורם לכל זה ?

האם ידעת שאת בע"ח הקיימים כבר לא תציל אבל יש לך את היכולת שלא לגרום להם להיות קיימים רק כדי למות ולסבול ? המודעות שלך היא לגמרי חלקית, אבל יש שידאגו שכולם יהיו מודעים למה שהם גורמים ושקירות המשחטות יהיו שקופים. אז למה להמשיך ולהראות שלבע"ח כל יום הוא יום שואה ? כדי שזה יפסיק. מה עובר עליכם אנשים אטומים ???? כדי שהשואה תפסיק. לא רוצים לדעת את האמת ? רוצים שיסתירו אותה מכם ? זה בדיוק להיות חלק מתעשיות בע"ח עצמם, אתם החלק שמסתיר את האמת.
 

Murdock18

New member
די לצביעות.

רוצים להיות חלק מהפתרון? תהיו טבעונים ואל תדבירו חרקים (גם לא כינים ופרעושים). אל תקנו יהלומים, כי אי אפשר להבטיח שמקורם הוא לא באזורי העימות. ממוצרי פרווה ועור אני מניח שכבר התנזרתם, אבל אציין אותם רק למען הסר ספק. תאמצו חיות רק מעמותות כאלו ואחרות או מכלביות עירוניות, אל תקנו גזעים. תאמצו תינוקות מאפריקה, אל תולידו ילדים. תמיד תזרקו בקבוקים, ניירות וכו' בפחי המחזור המיועדים להם וכו'. ואם אתם לא מבינים את הקשר, אז אתם אלו שטומנים את הראש בחול. יש עוד המון כמובן, זה רק על קצה הקרחון. בהצלחה!
 

אישעם

New member
אז אתה מודה בהכל

רק שאתה מסיט את השיחה על טבעונים כשאתה מודה ברצח בע"ח כי ככה בא לך ומפריע לך שמראים לך את האמת. אתה מסיט את האצבע המאשימה לאחר שבעצמך הודת באשמה ? סבבה, בא נבדוק. האם אתה מבין את ההבדל בין לא לפגוע בבע"ח לבין "תאמצו תינוקות מאפריקה" ? האם אתה מבין את ההבדל בין אל תפגע לבין תעזרו לאחרים ? קשה לנהל דיון כשההבדל הבסיסי הזה לא מובן לך.
 

Murdock18

New member
אה...?

"האם ידעת שאת בע"ח הקיימים כבר לא תציל אבל יש לך את היכולת שלא לגרום להם להיות קיימים רק כדי למות ולסבול ?" אני לא מפנה אצבע אשמה כלפי אף אחד, בסה"כ זרמתי עם האנלוגיה הזו וההיקש שעשית. "יש לך את היכולת לגרום להם לא להיות קיימים רק כדי למות ולסבול", משמעו לא לתמוך בתעשיית הפרווה והעור, בטח ובטח שלא באכילת בשר או כל מוצר שמקורו ביצור החי, כגון חלב וביצים (בין היתר כאמור). כל שאר הדברים שנכתבו הן כהתייחסות ישירה לאנלוגיה שלך, גם אם מדובר בהרחבה מסויימת או בפרשנות אישית.
 

אישעם

New member
את לא יכולה לזרום עם אנלוגיות

כשאינך מבינה את הנושא, את העניין (אני גם לא רואה את האנלוגיה שלך אפילו תחת אי ההבנות שלך). העניין הוא שטבעונות לא מצילה אף אחד מבע"ח הקיימים. לעומת זאת את כותבת על לעזור לבבע"ח או לתינוקות באפריקה, אין קשר בין זה לטבעונות. טבעונות היא אי פגיעה, טבעונות אינה עזרה לבע"ח הקיימים. כי כתבת בציניות שיופי ועכשיו ניצלו בע"ח, הבנתי מכך שאת לא מבינה את מהות הדברים על זכויות בע"ח שלא להפגע (ולא להיות קיימים בצורה מעוותת רק כדי שיפגעו בהם) ועל מהות הטבעונות שהיא בסה"כ אי פגיעה (ואין לזה קשר להדברת חרקים אם הם תוקפים אותך בביתך, כמו יתושה למשל, שאת זה אפשר גם למנוע ע"י הרחקה וחלק גדול מהטבעונים עושה כך. כי ההערה שלך על הדברה מראה גם שאינך מבינה את ההבדל בין אלימות כלפי בע"ח חפים מפשע לבין הגנה עצמית מפני מי שתוקף אותך). שאלות (לא בהתנשאות, אלא שאם הנושאים האלה של סבל לבע"ח שאת חלק מהחברה שגורמת לזה מעניין אותך אז כדאי שלא תברחי מפה) ? שאלות ?
 
שלום, הגעתי מהראשי

רוצה לחזק אותך. עלינו להפיץ את המידע, מה שחברה שלך בעצם אומרת זה שהיא מעדיפה לעצום עינים כי המעשים שאנו עצמנו שותפים להם במודע ולא במודע, מפריעים לחיים שלנו. אז מעדיפים לא לדעת ובעצם יורים בשליח. מי שלא טבעוני ולא פעיל, לפחות בהעברת המידע, בעצם הוא חלק מהבעיה, מהרוע. בדיוק כמו שיתעללו בילדים וימשיכו הלאה בשתיקה. וכל השאר תרוצים, כי בנתיים בע"ח סובלים ועוברים גהינום בכל רגע נתון, ובגללנו, גם בגלל שתיקתנו. אז למה את צריכה "חברה" כזו ? טוב שהיא מחקה אותך מהפייסבוק ונפטרת ממנה. עכשיו את יכולה להמשיך ולהעביר את המידע ובמקומך הייתי מעביר הלאה גם את מה שהיא עשתה ואת פשע השתיקה וההתעלמות מסבל שחברתך לשעבר עושה.
 

ורדונה2

New member
אחד מהחברים אצלי בפייסבוק גם פירסם תמונה

הרבה יותר קשה מזאת, שממש גרמה לי לבכות. תמונה של כלב שילדים התעללו בו וזרקו עליו נפצים, אם אני זוכרת נכון
אני חושבת שהבחורה הזאת היא סתם דרמה קווין בשקל וחצי. גם לי היה קשה לראות את התמונה, אפילו קשה מאוד (!), אבל לא העליתי על דעתי למחוק אותו משימת החברים בגלל זה (?!). אחרי הכל זה נעשה מכוונה טובה, מאהבה שלו לבעלי חיים ורצון לתרום בכל צורה שיוכל למניעת התעללות בבע"ח. נשמע לי שזה משהו אישי, או שסתם היה לה יום רע והחליטה להוציא ת'חרא שלה עלייך. את לא עשית שום דבר לא בסדר. תמונה קשה, אבל צריך להתמודד עם המציאות הכואבת אם אנחנו רוצים לשנות אותה. תני לה להוריד אותך מרשימת החברים. בנאדם כזה- עדיף שיהיה רחוק ממך.
 

Murdock18

New member
יופי, שיתפת תמונת התעללות בפייסבוק. כל הכבוד.

נו ו...? מה את מצפה שיקרה בדיוק? הרי לעורר מודעות אין צורך, כולם מודעים להתעללות בבעלי חיים. נמאס כבר לראות תמונות של חיות שעברו התעללות, פשוט נמאס. במה השיתופים האלה עוזרים בפועל? איך הם פרקטיים בדיוק? אם למישהו נמאס לראות תמונות מזעזעות וקורעות לב שכאלו, אז זה אומר שלא אכפת לו? באמת אכפת לך? אז תעשי משהו נגד זה. השיתופים בפייסבוק של הדברים הללו, זה פשוט אחד הדברים הכי פתטיים שנתקלתי בחיים שלי. מי שאכפת לו, שיעשה מעשה אמיתי. שיתוף תמונות כאלו בפייסבוק זה לא "לעשות מעשה נגד התעללות", זה חרטא ברטא ובולשיט ברמות מטורפות. ואם ממש ממש בוער לך, את מוזמנת לומר לאנשים אחרים איך הם יכולים לעזור, לתרום ולהביא לשינוי המצב. התמונות האלה? זה חסר פואנטה ולא משנה שום דבר. זה גורם לתחושות תסכול, דיכאון ועצב, חרדה, חוסר אונים. אז יופי, תודה ששינית את העולם עם הסטטוסים שלך, כל הכבוד. המשאית עם המדליות בדרך.
 

Murdock18

New member
אה, סבבה.

פרסומים של תמונות כאלו עדיין לא תורמים כלום, התרומה הכללית שלה כביכול לא משנה את העובדה הזו.
 
אם אתה סבור

שתמונות לא תורמות דבר, אולי תציע להנהלת "יד ושם" להסיר את התמונות שם, אולי בכלל לסגור את המוזיאון. אך עצם הדבר שאתה כל כך נסער ונזעק, כנראה, מעידה שסברתך אינה נכונה. בכל מקרה, מה אתה מציע לעשות במקום? יותר מלל? הרבה יותר מלל? או שמא יש לך הצעה אחרת? יש אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים ובמקרה הזה זה נכון. הרי כל הענין הוא שאנשים לא רוצים לדעת, ותמונות הן אחד האמצעים ליידע, ליידע גם את מי שמסרב לדעת, למשל אותך עצמך. הרי כל ההתלהמות וההשתוללות שלך נובעים מחוסר הרצון לראות, מחוסר הרצון לדעת.
 

Murdock18

New member
"ההתלהמות" נובעת מתסכול ותו לא.

אני יודע טוב מאוד מה קורה "שם בחוץ", אני לא בן אדם תמים. אין לי מה לעשות נגד זה והכביכול מחאה הזו לא משיגה שום תוצאה אמיתית בפועל, ולו הקטנה ביותר. ולזרוק לאנשים בפנים תמונות של חיות שעברו התעללות, זה לא דבר שיגרום לשינוי כלשהו. טוב נו, זה ישנה את הרגש שלהם לתסכול ועצב. כל הכבוד וברכותיי, המטרה הושגה.(..?) אני לא הצעתי שום פתרון, רק אמרתי שזו לא הדרך. זו בטח לא דרך שמשיגה תוצאות כלשהן.
 
למעלה