היום חברה הסירה אותי מהפייסבוק בגלל תמונה.

l coyote l

New member
היום חברה הסירה אותי מהפייסבוק בגלל תמונה.

לא מדובר ב"חברת פייסבוק" אלא בידידה שהיה בינינו קשר בעיקר בעולם האמיתי. אמת שפייסבוק משמש אותי בעיקר להעברת מידע ומסרים של טבעונות וזכויות בע"ח, אבל לא רק. התמונה הספציפית לא היתה קשורה לתעשיות מהחי אלא להתעללות בכלבים (כל אחד והנקודה הרגישה שלו שתצית לו את הפיוז למחוק אותך) ההתכתבות הקצרה בינינו (את ה"לייק" לתגובה שלה אני עשיתי) >>> יש לי כל מיני תובנות למה אנשים מעדיפים להתעלם ולא לראות, אבל זה נדון עד שחיקה, אז לא בזה רציתי לשתף. בטרם היה לי פייסבוק חשבתי שמחיקת חברים מהפייסבוק היא פעולה שולית שאנשים עושים ממנה דרמה. אבל היום זה נראה לי כמו פלטפורמה אותנטית שמבטאת את המציאות, כי מה בעצם היא אמרה לי במחיקה הזו? שהיא לא רוצה לראות ולשמוע על נושא שהוא די מרכזי בחיי. משמע, אם היא לא מקבלת את הפוסטים שלי, היא לא מקבלת אותי. פילטר שימושי לבחור את האנשים שיישארו בחיים הלא וירטואליים שלנו.
 

l coyote l

New member
התמונה.
קשה לצפיה

 

Melieria

New member
זה אמיתי?

כלומר - אפשר להתקשר למשטרה באופן רגיל (דהיינו 100) אם רואים התעללות? או שצריך לבקש את משמר בעה"ח? איך זה עובד?
 

l coyote l

New member
התעללות היא עבירה פלילית ויש לדווח למשטרה.

מה הם יעשו עם זה זו כבר שאלה אחרת. המשטרה שלנו לא מתפקדת במיוחד גם בנושאים שנוגעים לבני אדם. משמר בעלי החיים, למיטב הבנתי, הוא גוף שהוקם מהסיבות הנ"ל כדי לתת מענה ספציפי לבע"ח. אפשר לפנות אליהם ישירות, אבל אין לי מושג אם הגוף הזה כן מתפקד. http://www.animalpolice.org.il/
 
פייסבוק

לא מזמן ידיד אמר לי ששב לחיק הצמחונות "באשמת" הפייסבוק. מסתבר שלצידי יש לו עוד חברה טבעונית, וששנינו לא עשינו לו הסברה ישירה, אך רק מחומרים שפירסמנו, הוא חזר עצמאית. אני חושב שטבעוני "טוב", צריך להחזיק כמה שיותר אוכלי בשר כחברים וכך לעשות הסברה עקיפה. זה כנראה עובד. לכן התחלתי לאשר יותר אוטומטית. דווקא יותר קטנוני עם טבעונים שאניי לא מכיר, הרי מה לי ולהם? אין לי עניין לראות מה שמישהו שאיני מכיר מפרסם, ואין לי עניין לטבען אותו. אוכלי בשר מקרבה רחוקה? אדרבא, בואו, הצטרפו. קויוטי, אולי היא ברחה, אבל את המקלחת הקרה שלה היא חטפה. חשפת אותה. זרעת בה זרע, אולי הוא ינבוט.
 
אתה צודק

בתחילה הם בורחים "לא ראיתי, לא שמעתי, לא דברתי" מפני שנוח להם להכחיש את הטרגדיה מאשר להתמודד עמה. אבל זה מחלחל. וכפי שכתבת, "זרעת בה זרע, אולי הוא ינבוט."
 

l coyote l

New member
גארי יורופסקי ופייסבוק עושים בכלום זמן

הרבה יותר ממה ששנים של דוכני הסברה הצליחו לעשות. אם אוכלי בשר מפיצים בעצמם את הסרטון של שלי וויליאמס נגד חלב (I want what you've got), נו...
 

l coyote l

New member
זוכרים...

ההכרות הראשונית שלי עם הפייסבוק היתה בעיקר סטטוסים משעממים של "מה X חשב כשהתעורר הבוקר" ו"מה Y אכל היום בצהריים", דרך קשקושים שאילו היו נשלחים במייל היו נחשבים לג'אנק מסוג "תוריד אותי מרשימת התפוצה שלך או שתיחסם"; וכלה בפוליטיקה. רק כשנוספו לי חברים אקטיביסטים לפייסבוק ראיתי את האופציות שיש בפלטפורמה הזו, דווקא משום שהכל שם המוני ומתחלף מהר, מה שמאפשר גם - ואפילו נחמד - לשתף בג'אנק שלא אשלח לעולם במייל. אבל עוד לא הגעתי למצב הקשה של אלה שמחזיקים סמארטפון ומעדכנים בכל רגע היכן הם נמצאים. ובכלל, אם יהיה לי יום אחד סמארטפון - תהיו חברים ותירו בי
.
 
כלומר לא הגעת לשלב של האבוטבול

אזהרה - סמארטפון עלול ליפול עליך בלי כוונה אפילו, נניח כשהדור השני הטוב והאהוב ישווק חיים, ולא יהיה משהו אחר שאפשר לקחת.. #טרוסטורי
 

l coyote l

New member
האבוטבול נמצא בשלב הדוד-טרנזיסטור

כשבארוחות חג, כשכולם זרוקים על הספות, הוא מצמיד אוזנו לסמארטפון/לפטופ/אייפד/כל אמצעי תקשורת אחר שמחובר לפייסבוק וצועק: "ראיתם שיש עדכון על XYZ??? ששש!!!"
בשבילך מיס, דיבור כללי בלשון נקבה - לא רק בעברית!
(מתוך ספר הדרכה לבדיקות עומסים באפליקציות web)
 


זה מה שאני טוענת כל הזמן, שלדבר בלשון אשה זה הכי מיינסטרים בחוגים אקדמיים בחו"ל, למשל. רק פה קשה
 
הייתי אומר זאת כך

על חברה כזאת, לא רק שאפשר לוותר עליה, אלא רצוי לוותר עליה. מה גם שדבריך לא בהכרח נעלמו מתודעתה, אפשר שהם מחלחלים שם, למרות שברגע זה היא מבצעת אקט של הכחשה בוטה. וכדאי לזכור את הדברים האלה, מפני שחדשות לבקרים ישנם אנשים שטוענים כי אנו יוצרים אנטיגוניזם. בודאי, הם היו מעדיפים שנאכל גופות של נרצחים כפי שהם נוהגים לעשות, כך לא יהיה מי שיצביע על פשעם ומצפונם יהיה שקט יותר. אותם דברים נכונים גם לגבי "פעילים" אשר מטיחים לעברנו "אתם יוצרים אנטיגוניזם", הם רק שוכחים כי כל מהפכה יוצרת אנטיגוניזם, ומי שנבהל מזה, כנראה מעדיף (במודע או שלא במודע) שהמצב הקיים ימשך קרי, טבח החפים מפשע ימשך.
 

שרונת XD

New member
זה נכון

גם עם כל הכבוד, מה זאת ההצהרה הזאת? ועוד בפומבי גם. עם כאלה חברים לא צריך אויבים.
 
סלוטר אתה איש חכם וטוב

בכל מקום שחבריי הצמחוניים נטו אומרים לי שהם מסבירים אנשים מנסים להימנע מהנושא כי לא רוצים לעשות שינוי, אבל לאט לאט בסוף הם מבינים שטועים ומסכימים עם זה שהסביר להם, כמובן ישנם גם חלאות רבות ושחקנים רבים שלא יפסיקו את מעשיהם למרות ידיעת מעשיהם הפוגעניים במכוון. פעילי זכויות בעח אמיתיים הם מעטים מאוד. כמעט כל מי שמחשיב עצמו לא אוכל מן החי עדיין נגוע בעצמו בגזענות מגעילה,ממציא לעצמו "ברירות" כאילו מתי שיהיה כך אז זה בסדר ואילו מתי שכך אז זה לא בסדר, שנשאל אם יקריב את קרוביו למען הישרדותו למשל הוא בורח מהמציאות לפתע הוא מוכן למות ולא להקריב את יקיראיו אם הולכים על 2 או על 4 וזו הצביעות במיטבה, אין זכות לפגוע באף חף מפשע ולא משנה מה הם בעיותינו ככל שיהיו, הישרדות ובלה ובלה וכל תירוץ אחר,בצדק אין גוונים באמצע,או שזה נכון וצודק או שזה לא. המאבק בחיתוליו רק בגלל הגענות שעדיין טבועה באותם אנשים המתיימרים "לייצג" את החפים מפשע הנפגעים ביותר. אני חרד לבעח מצד סניגורים שכאילו שכאשר ימציאו את הברירה שלהם אז ייתנו לאותו חף מפשע סבל על לא עוול בכפו,רק כי להם נוצרו בעיות כלשהם בשוגג מטבע הדברים,כאשר אם הם היו בצד השני של המטבע הרי שלא היומוכנים לסבול ולכאוב בכפייה עבור אף אחד אחר. אנטיגוניזם זה מעולה, זו הדרך הטוב ביותר לנטיעת מחשבות על המציאות של בעח, לעומת זאת יד מלטפת את הפוגען תוביל לאטימות,כאשר יעשה איקס ויאמר עד כאן ומכאן הכל נשאר כמו שהוא לנצח.
 

l coyote l

New member
שניכם צודקים.

רוב החברים שלי - בפייסבוק ולא בפייסבוק - הם אוכלי בשר (מתוך תחומי עניין משותפים אחרים). ברור שרוב הפוסטים שלי מיועדים לציבור הלא טבעוני. ברור לי גם שהמחיקה הזו נובעת דווקא מסיבה מצפונית של מי שחש שהוא חלק מהבעיה או לא עושה מספיק, ולא בא לו לקבל תזכורות על זה. והכי ברור שאני לא אפסיק לפרסם פוסטים כאלה, כמו שלא אפסיק לדבר עם אנשים על הטבעונות שלי, כי יש לי מטרה מובהקת וגלויה בנוגע לזכויות בע"ח: להעביר מידע. א. מיד אחרי שהגבתי לה אתמול התקשרה חברה משותפת (שהפסיקה לאכול בשר מההכרות איתי), והזדעזעה כל כך מהצעד הקיצוני של ההיא (בחירת המילים הזו שלה, לא שלי), שראתה לנכון לשתף בעצמה את התמונה הנ"ל. אנקדוטה: היא סיפרה לי שחבר משותף שלנו מחק אותה מסיבה דומה - היא פרסמה תמונה של ילדה מוכה. הוא כתב שהוא לא יכול לראות את זה ומחק אותה. ב. אתמול ביקרתי חברים אוכלי בשר וסיפרתי להם שההיא מחקה אותי (שניהם עשו פרצוף של "יאללה-יאללה"), אחד מהם אמר לי שהפוסטים שלי גורמים לו לחשוב. השני שאל עוד קצת שאלות על סיבות לטבעונות. באופן כללי בכל מפגש/טיול/רכיבה עולות שאלות. על אנטיגוניזם: יש להניח שאילו יצרתי אנטיגוניזם לא היו לי חברים לא טבעונים. בפועל, כאמור, הרוב לא טבעונים. יצירת אנטיגוניזם תלויה בגישה ובניסוח, לא בנושא.
 

פנומן 72

New member
אני לא חושב כמו החבר'ה פה

זה גם תלוי מאוד במינון ובהזדהות הכללית של בן אדם עם נושא מסוים. זה לא אומר שהיא נגד אלא שפשוט נמאס לה לראות את מה שהיא יודעת ממילא, זה הרי לא שהיא תומכת בהתעללות בכלבים, אבל אם הנושאים האלה עולים מולה כל הזמן אז חלאס, כמה אפשר ? זה מזכיר לי ידידה טובה שלי שמעבירה אלי במייל כל בקשה לתרומה מאנשים שלא שפר בריאותם. אמרתי לה פעם פעמיים שלוש שלא תעביר אלי, זה לא שאני לא מזדהה אלא שבהרבה מקרים מדובר במכתב שרשרת שהגיע אליה או אחרי שהבן אדם הבריא או אחרי שנפטר ובכל מקרה ההודעה לא רלוונטית. אחרי שהבנתי שאין עם מי לדבר העברתי אותה לרשימה השחורה. אז מה זה אומר ? שאני מתעלם מאנשים אומללים ? לא !
 
אין דין

אנשים שמצב בריאותם לא שפר, כדין נורמה חברתית שעורכת הפלייה בוטה בין דם לדם כאשר אחד הפעלים היוצאים שלה הוא התעללות בכלבים. ואם לא היה מדובר בהתעללות בכלבים אלא בהתעללות בחיות מסוג אדם, האם גם אז היית כותב "...חלאס, כמה אפשר ?". ולו חלילא אתה ובני משפחתך הייתם בין הקורבנות אשר בם מתעללים, האם היית רוצה שיטיחו כלפי מי שהיה נדרש לנושא זה שוב ושוב כדי להפסיק את ההתעללות, "חלאס, כמה אפשר ?".
 

פנומן 72

New member
כן. בדיוק ככה

אם היה לי חבר שכל מה שהוא יכול לדבר עליו זה על עד כמה אנשים הם רעים שהם שודדים, אונסים ורוצחים - ומספר לי סיפורי זוועות, אז גם אני ברגע מסוים יימאס לי. זה לא אומר שלא אכפת לי אבל יש גבול ... וכל אחד שנמצא בסיטואציה כזו שבו הוא צריך את עזרת הציבור, צריך להבין שלא מובן מאליו שכולם יהיו שם כדי להתעניין ולעזור. וטוב שכך.
 
למעלה