מו"ד 5 בפתח

Blue Beetle

New member
מו"ד 5 בפתח

כתבה בטיימס http://www.nytimes.com/2012/01/10/a...ake-uses-players-input.html?pagewanted=1&_r=1 והודעה רשמית http://www.wizards.com/dnd/Article.aspx?x=dnd/4ll/20120109 אין לי הרבה תקוות. אם אותם אנשים שאחראים למהדורה 4 אחראים גם לזו. זה לא המכניקה או הפרטים הקטנים (מבחינת מכניקה ועיצוב משחק נטו, 4 עולה על 3 ונגזרותיה), זה קו החשיבה הבסיסי הוא שבעייתי.
 

Drej

New member
מוכן לתת לזה צ'נס

לחקות שזה יצא לקרוא ולראות איך המכניכה והחוקים החדשים ובכללי מה הקונספט. קרגע אני מפסוט מ pathfinder שהוא לפי דעתי שיטה לא רעה בכלל
 

DDN

New member
ומהפה שלך זה אכן מעודד לשמוע

היות שאני מכיר את המוח המעוות והנפלא שלך. כל עוד כמובן שמדובר על טעם במשחק ולא בחטיפים . . .
 

Ihavenonick

New member


 

Nihau

New member
אכן, רעיון אלגנטי

יש עוד דברים שמצאו חן בעיניך?
 

Blue Beetle

New member
דבר ראשון, הגישה הכללית

הגישה הכללית, שבניגוד לשאר סוגי המשחקים, במשחקי תפקידים חוקים הם כלי עזר לקבוצה ולא מהות המשחק. שלא יבינו אותי לא נכון. אני אוהב משחקי תפקידים עשירים בחוקים ואלמנטים משחקיים, אבל אני עדיין רוצה שלדמות שלי תהיה אפשרות לאלתר ולעשות דברים שלא בהכרח תוכננו בשיטה. אני מצפה שמו"ד יהיה משחק תפקידים ולא משחק לוח. כשהם מדברים שם על העובדה שלא החוקים הם אלו שאמורים להגיד לך איך לשחק ושחוקים לא אמורים לחפר על הנחייה גרועה - זה כבר קנה אותי.
 
מעניין מה זה יעולל לתרגום (ולשוק בארץ)

אני בספק אם יהיה עכשיו תמריץ לתרגם/להמשיך להפיץ מוצרים של מו"ד4, כמו שההכרזה על מו"ד 4 קברה את ההפקה של ספר השחקן 2 למו"ד 3.
 

Blue Beetle

New member
ניחוש

כלום בטווח הקצר, הרבה בטווח הארוך הנבואה ניתנה לשוטים אבל הניחוש שלי הוא כזה: אלא אם מישהו בדרגים העסקיים יתערב, יש לי תחושה שהם הולכים להחזיר את ה- OGL. לפי הכיוון שמסתמן, הכללים אמורים לא רק להיות מודולרים אלא גם גמישים, כך שאפשר לשחק גם עם חוקים מינמליים . Wizards יכולים בקלות להוציא ערכת מתחיל עם חוקים מינימליים (שאפשר בקלות לתרגם). ואז זרם של הרחבות חוקים. אם הניחוש שלי נכון, יהיה המון חומר קהילה שיצא, גם בעברית. כולל חוקים אלטרנטיביים (ב-3 היה קל להוציא הרחבות עצמאיות באלמנטים משחקיים: מקצועות, מפלצות וכדומה אבל פחות קל להתעסק בחוקים עצמם), והרבה דברים טובים.
 
אני מדבר על הטווח המיידי

לפי מה שנדון בפורומים, מאנקיטיים היו אמורים, לאחר שהסתיימו כנראה הסכסוכים העסקיים, להמשיך עם הפצת הקיים ואף תרגום חומר חדש של מו"ד4. עכשיו - איזה תמריץ יש להם לעשות את זה? מה שכן, למהדורה השלישית בארץ היה יחסית המון חומר קהילתי ואף פרסומים מודפסים ברמות משתנות של איכות. למהדורה הרביעית לא נראה לי שהיה משהו (חוץ מ"מתוך האפלה")
 

Blue Beetle

New member
הכל שאלה של איך אתה מגדיר מיידי

אם באמת ה- OGL חוזר והחוקים יהיו כאלו שקל להשתלט עליהם, חומר מקורי יראה אור מהר מאד. לגבי תרגום רשמי.. אני חושב ש-Wizards עשו את הטעות של לבנות משחק אחר לחלוטין (4, שהיא סוג של משחק לוח/מיניאטורות) ולגרוס לחלוטין את מו"ד. יש אנשים שאוהבים את 4 ומשחקים בא. צעד חכם יהיה דווקא להמשיך לתמוך ב-4 (ולשפר אותה על ידי עוד מיקוד נוסף בדברים שאליו היא יועדה) ומקביל לפתח את מו"ד 5 ברוח המהדורות הקודמות. אני לא יודע איך שיווקית אפשר לעשות את זה, ולא נראה לי שזה מה שבאמת יקרה, אבל אני חושב שזה הפתרון היותר חכם מבחינתם. אם לא, מו"ד 4 תמות מהר מאד אחרי יציאת 5.
 
למעלה