עלילון (= קומיקס) ועוד סוגות
מיכלי, כסיכום לחומר נלמד בכל נושא שהוא, אפשר "לצייר" עלילון (=קומיקס). תלמידיי הכינו עלילונים נהדרים - בעזרת word בלבד (עם דמויות האנשים השחורים-הקטנים, ה- screen beans. הורדתי מהאתר של מייקרוסופט כ- 200 דמויות, והעליתי למאגר התמונות במחשבי ביה"ס (גם לנו אין אינטרנט). בהכנת העלילונים הייתה חזרה על החומר הנלמד, היה שימוש במיומנות התמצות (ב"בועה" שיוצאת מהפה אי אפשר לכתוב הרבה), ויש גם כתיבת דו-שיח. ואפשר לכתוב בסוגות נוספות כסיכום לחומר שנלמד: - לכתוב ולעצב הזמנה לארוע שעליו למדנו (המלכת שאול), - לעצב מודעה (גם מודעת אבל על אישיות) - להכין כרזה או פרסומת (למשל בגיאוגרפיה - המלצה לבקר במקום מסויים), - להכין תעודת הוקרה לדמות שעליה למדו בהיסטוריה - לכתוב כתבה לעיתון המסקרת ארוע שנלמד בתנ"ך או בהיסטוריה, ואפשר כמובן גם להדפיס עיתון כיתתי שמכיל את כל הסוגות הנ"ל: כתבות, הזמנות, מודעות, שירים וכו'. אפשר להשתמש ב- word גם כתרגול חומר. למשל, כשלומדים בלשון נושא ונשוא: התלמידים מקבלים קטע, והם צריכים לסמן/לצבוע/להקיף את הנושא והנשוא שבכל משפט. אפשר לתת קטע שסדר המשפטים בו הוחלף, והתלמידים מתבקשים לסדרו ע"פ רצף בעזרת העתק+הדבק. אפשר לתת "קלוז טקסט" והתמידים צריכים להשלים מילים מתוך "מחסן" שוב בעזרת העתק+הדבק (כדאי לנעול את הטקסט ב"טופס"). אפשר לתת קטע, בכל נושא לימודי שהוא, ללא מילות קישור. הוספת מילות הקישור המתאימות מעידה על הבנה. אפשר שהתלמידים יערכו חומר שנלמד בטבלה או בתרשים זרימה. מיפוי טקסט הוא סיכום נהדר של החומר. מקווה שעזרתי קצת, שבת שלום, אורית