ושוב... שיעורי מחשבים- זקוקה לעצות

מיכלי ו

New member
ושוב... שיעורי מחשבים- זקוקה לעצות

מדברים פה רבות על שילוב המחשב כחלק מהלמידה בכיתה. אני רוצה להציע למורות לנסות לשלב את שיעורי מחשבים בנושאי הלימוד {שלא אני מלמדת}- אשמח לקבל רעיונות עצות- איך לעשות זאת... תנאים/ מגבלות: * אין אינטרנט * יש רק אופיס * אין צייר * המחשבים
* ואני לא מעורבת בחומר הנלמד בכיתה
זו בקשת עזרה לפני ייאוש- אז אנא- כל רעיון אפשרי תודה רבה
 

אאידה

New member
../images/Emo13.gifהיי מיכלי

מה דעתך להציעה למורות שתלמידים יבחרו נושא אישי ל"מיני " חקר . אם אננני טועה , מודבר בתלמידי חינוך מיוחד. הייתי ממליצה לתת להם יד חופשית בבחירת נושא למחקר (גם אם זה ביתר ירושלים ), על מנת להגביר את המוטיבציה והעניין. לשאול שאלות ולחפש להם תשובות ב... ספריה העירונית , אינציקלופדיות/מילונים שבבית ספר , ראיונות עם אנשים רלוונטים ומאגרי מידע של מט"ח (שניתן לרכוש או לנסות ולהשאיל דרך אלישע ) בסופו של התהליך , להציג את התוצרים בפאורפיינט . ניתן לארגן יום שיא - ניתן להזמין אפילו הורים- ולאפשר לתלמידים להציג את עבודתוהם בפניהם ? לא מוכרחים להשתמש באינרנט - השתמשי במאגרי תמונות או מידע על תקליטורים. אין צורך בצייר - ניתן "לצייר" לא רע בפאורפיינט. ומשתמשים רק באופיס. ..וזה גם מתאים לכל נושא הנלמד בבית הספר . מה דעתך ? שבת שלום אאידה
 

מיכלי ו

New member
יש עם זה קצת בעיה...

התלמידים צריכים להגיש במהלך כל מחצית עבודת חקר שהם עושים בהדרכת המחנכות ואני לא רוצה להעמיס אותם בעוד עבודה- וכן מדובר בחנ"מ . בשנה שעברה עשינו מיני חקר בפאור פוינט ובאמת היה נחמד אבל לעשות עוד פעם???????????? אולי מאוחר יותר. בעקבות מה שקרה שנה שעברה בשיעורי מחשבים עם עבודות החקר הכיתתיות {שהמחנכות אמורות להדריך}, החלטנו שהשנה אנחנו מפרידים בין שיעורי מחשבים לעבודת החקר. כך שהנושא של עבודות החקר- יורד לבינתיים. אני מחפשת רעיונות שהם מעבר לשיעור- שניים. משהו מתמשך. תודה בכל אופן ואשמח לעוד רעיונות
 
עבור "אוהבי כתיבה"

ניתן להשתמש במחשב לצורך הבעה בכתה עבוד ילדים שאינם אוהבים לכתוב, עבור ילדים שמאוד אוהבים לכתוב ועבור כל שאר הילדים שנהנים לכתוב על המקלדת. בדרך זו הילדים גם יתאמנו על השימוש בוור וגם יהיה כלי נוסף לגיוון הלימודים בכל תחומי הלימוד. דפנה
 
הכל בהקשר לנושאים הנלמדים

בכל אחד מהמקצועות. תוך כדי כתיבה מלמדים אותם טיפים - כמו חיפוש תמונות, חיבור צורות, סוגי אותיות, צבע... מי שיודע מלמד את מי שאינו יודע. אני לימדתי מחשבים שנה אחת בתנאים דומים לשלך (זה היה הטריגר שלי לצאת לחלתי"ם ומשם הדברים התפתחו למקומות שאפילו לא חלמתי עליהם) ומה שעשיתי זה לאפשר לילדים לכתוב עבודות שונות כרצונם. חלקם כתבו עבודות בהתאם למקצועות נלמדים. הנושאים נתנו על-ידי המורות בכתות. חלקם הכינו משחקים - רביעיות, מסלול... בהתאם לנושאים שנלמדו במקצועות השונים וחלקם "סתם" התנסו ולמדו מחברים. מבחינתי הכל "הלך" כי התנאים לא היו ממש מוצלחים. בסוף שנה כולם החזיקו ביד תוצרים וידע רב יותר על עבודה בוורד. גם זה משהו, לא?! הכי חשוב שיהיה להם ולך נעים ביחד דפנה
 

מיכלי ו

New member
תודה- כנראה שאני בכיוון שלך../images/Emo4.gif

אשמח לשמוע אילו עבודות הכנתם. בגלל שבעצם אף פעם לא לימדתי מקצוע עיוני {לימדתי רק מתמטיקה ושנה שעברה התחלתי עם מחשבים} אני לא יודעת אילו עבודות אפשר לעשות בשיעורי מחשבים בהתבסס על חומר הלימוד. אני רוצה לגשת למורות עם רעיונות כלשהם כי אם אחכה לרעיונות מהן... לתת לילדים לכתוב כרצונם- לא מעשי כי הם חייבים הדרכה כלשהי- רובם לא מצליחים לעבוד עצמאית בלי כיוון כלשהו. {המזל שאנחנו לא באותו אזור ורמה!!!- כך שאני לא אהווה לך איום
}
 

אוריתר

New member
עלילון (= קומיקס) ועוד סוגות

מיכלי, כסיכום לחומר נלמד בכל נושא שהוא, אפשר "לצייר" עלילון (=קומיקס). תלמידיי הכינו עלילונים נהדרים - בעזרת word בלבד (עם דמויות האנשים השחורים-הקטנים, ה- screen beans. הורדתי מהאתר של מייקרוסופט כ- 200 דמויות, והעליתי למאגר התמונות במחשבי ביה"ס (גם לנו אין אינטרנט). בהכנת העלילונים הייתה חזרה על החומר הנלמד, היה שימוש במיומנות התמצות (ב"בועה" שיוצאת מהפה אי אפשר לכתוב הרבה), ויש גם כתיבת דו-שיח. ואפשר לכתוב בסוגות נוספות כסיכום לחומר שנלמד: - לכתוב ולעצב הזמנה לארוע שעליו למדנו (המלכת שאול), - לעצב מודעה (גם מודעת אבל על אישיות) - להכין כרזה או פרסומת (למשל בגיאוגרפיה - המלצה לבקר במקום מסויים), - להכין תעודת הוקרה לדמות שעליה למדו בהיסטוריה - לכתוב כתבה לעיתון המסקרת ארוע שנלמד בתנ"ך או בהיסטוריה, ואפשר כמובן גם להדפיס עיתון כיתתי שמכיל את כל הסוגות הנ"ל: כתבות, הזמנות, מודעות, שירים וכו'. אפשר להשתמש ב- word גם כתרגול חומר. למשל, כשלומדים בלשון נושא ונשוא: התלמידים מקבלים קטע, והם צריכים לסמן/לצבוע/להקיף את הנושא והנשוא שבכל משפט. אפשר לתת קטע שסדר המשפטים בו הוחלף, והתלמידים מתבקשים לסדרו ע"פ רצף בעזרת העתק+הדבק. אפשר לתת "קלוז טקסט" והתמידים צריכים להשלים מילים מתוך "מחסן" שוב בעזרת העתק+הדבק (כדאי לנעול את הטקסט ב"טופס"). אפשר לתת קטע, בכל נושא לימודי שהוא, ללא מילות קישור. הוספת מילות הקישור המתאימות מעידה על הבנה. אפשר שהתלמידים יערכו חומר שנלמד בטבלה או בתרשים זרימה. מיפוי טקסט הוא סיכום נהדר של החומר. מקווה שעזרתי קצת, שבת שלום, אורית
 

naamitt

New member
להכין משחק זכרון

בהמשך להצעות שהעלו כאן, ניתן גם להכין משחקים בעזרת הוורד. למשל משחק זיכרון: 1.מכינים טבלה לפי גודל הקלפים הרצויים כדאי שיהיו ריבועיים. (מיומנות הכנה ועיצוב טבלה). 2. בטבלה מכינים משחק זיכרון, יכול להיות למשל, מילה בקלף אחד, וציור מתאים בקלף הזוגי, או שתי מילים נרדפות, או הפכים, או שניציורים שמראים אותו מושג, או בחשבון, תרגיל ותוצאה וכו' וכו' (מיומנות: עבודה על טבלה, כתיבה והוספת תמונה ) הזוגות, כמו במשחק זיכרון, צריכים להיות מפוזרים בכל הטבלה. 3. מכינים מרובע לפי גודל תא הטבלה, מוסיפים לו תמונה, זהו הקלף הסוגר. (להראות קיבוץ הצורה עם התמונה) מיומנות: קיבוץ פריטים, עבודה עם תמונות) 4. משכפלים את הקלף הנ"ל כמספר ריבועי הטבלה .ומכסים את כל הטבלה. 6. המשחק, להכין מראש שני מקומות בהם ניתן ל"שים " את הקלפים לאחר שנחשפו הזוגות. כל משתתף בתורו מזיז את זוג קלפים.(קליק על הקלף והזזה) אם הצליח ויש זוג, הוא שם את הקלפים שלו במקום שלו. אחר כך אפשר לבדוק למי יש יותר קלפים.(כי ניתן שוב להזיז ולספור אותם). זהו.בטוח שזה יקח כמה שעורים. אחר כך כמובן כל זוג ילדים מקבל משחק שלילד אחר ומשחק בו. על הרעיון הזה ניתן להכין גם דומינו. בהצלחה..
 
למעלה