חישוב פנסיה תקציבית, למי שעבדו באופק חדש -הסבר וגם אסמכתה

חישוב גימלה בפנסיה תקציבית

קודם כל בבקשה על התודה.
כן בוודאי. גם למי שיש לו תקרת גמולים ערב הכניסה לאופק חדש, מוסיפים לו שני גמולים לכל דרגה, שעלה באופק חדש. כל גמול הוא 1.2 אחוזים כלומר שני גמולים לדרגה,2.4 על ה- 29.7 אחוזים שהם האחוזים של 24.75 גמולים.
אני לא עונה בנוסף. אני עונה בהתאם למה שאני חושבת שעל המורים לדעת. לא כל המומחים רואים עין בעין, ולא לכל אחד כל המידע הדרוש.
הנושא של אופק חדש הוא נושא מאוד מורכב, וקשה מאוד לקבל לגביו תשובות ברורות ונכונות, מה גם שחלים שינויים לעיתים תכופות.
הנושא של תוספת הגמולים לעולם הישן, היה כבר בבסיס ההסכם עם תחילת הרפורמה, אלא שהאוצר לא הכניס את זה לתחשיב.
לקח הרבה זמן עד שהתחילו לשלם לפי אופק חדש, וזה היה רק בשנת 2014, לאחר שאופק חדש קיים מ- 2008, ורק בנובמבר 2017, התחילו לשלם גם את הגמולים בהתאם, וזאת רק לאחר ששיסיתי את המורים במשרד החינוך, באוצר ובהסתדרות המורים, ורק לאחר שמורים שקיבלו ייעוץ ממני פנו לאוצר ודרשו תחשיב חישוב הפנסיה. רק לאחר קבלת תחשיבים ראשונים ב- 2017, שאותם פרסמתי, אפשר היה להוכיח שהגמולים הנוספים לא נכנסו לתחשיב.
מנובמבר 2017, משלמים לכל המורים שפרשו, וחלק מתקופת עבודתם היתה במסגרת הרפורמה, ועלו בדרגה. תשלום ההפרשים הוא רטרואקטיבית ממועד הזכאות.
 
פנסיה תקציבית לפי אופק חדש.

ההסכם אומר שניים עד שלושה גמולים לכל עליה בדרגה, ואני רואה בכל החישובים שאכן הוסיפו את הגמולים רק שני גמולים בגין כל דרגה.
מ- 2008 יש תוספת מתגלגלת של הסכם 2008, אבל יש גם תוספת שחיקה של 2011 ואוד שתי תוספות שחיקה של 2016. משנת 2017 נוספה גם תוספת שקלית, שגם היא מתגלגלת וגדלה כל שנה עד 2021.
חוץ מזה לא היו תוספות שכר, לשכר הקובע לפנסיה.
גם הרכיבים הפנסיוניים החדשים, שהם רכיבים פנסיוניים משנת 2010, שהם רכיבים כמו גמולי ריכוז מקצוע, וריכוז שכבה ושעות נוספות (הניתנות פעמיים בשנה) הוכנסו כרכיבים פנסיוניים, שמהם מופרשים כספים לפנסיה צוברת חדשה (ראי מאמר שפרסמתי, שנמצא גם כפוסט בדף הפייסבוק שלי וגם פורסם בקו לחינוך) מנוף הראל, בדרך כלל, מאפשרים צבירת כספים שאצל רוב המורים לא יבשילו לכדי פנסיה נוספת, ולא יהוו חלק מהשכר הקובע לפנסיה.
לא שאני יודעת למה ווסרמן הסכים ומדוע,
העובדה היא שהסתדרות המורים אינה בהחלט צד יחיד בעיניין. אחראים לעיניין, משרד האוצר, משרד החינוך וגם קצת המורים שלא מקימים רעש כבד מספיק, כשפוגעים בהם. הם בדרך כלל אפילו לא יודעים מה עשו להם.
עשי סקר קצב בחדר המורים. שאלי את המורים מהם יודעים על קרן הפנסיה מנוף הראל. תופתעי. 90 אחוזים אומרים "אין לי דבר כזה" וזאת למרות שהם מקבלים דו"חות מהקרן בדואר, וגם רואים כל חודש הפרשות וניכויים לקרן הזו.
 
חישוב פנסיה תקציבית, למי שעבדו באופק חדש -הסבר וגם אסמכתה

שימו לב. אני מצרפת גם קובץ ובו, ההנחיות המדויקות מהחוברת של ציון לוי, ראש אגף גמלאות באוצר, לגבי החישוב של הפנסיה על פי אופק חדש.
כמו כן אני מצרפת הסבר שלי, לגבי ההתנהלות של משרד החינוך, כדי שלמורים תהיה דרך להתמודד עם המשרד.
 
למעלה