הכרה בותק אקדמאים המוסבים להוראה

הכרה בותק אקדמאים המוסבים להוראה

שלום לכולם
אני בעלת תואר ראשון ושני בתחום המדעים ושוקלת הסבה להוראה. מבקשת לשאול שאלה לאקדמאים שעשו הסבה להוראה בתכנית חותם (או תכנית אחרת ולפרט): האם מכירים בותק המקצועי בעבודה הקודמת? והאם ניתן לקבל סימולציה של שכר?
למי שיכול לתת טיפים אשמח
 
ותק בהוראה בגין עבודה קודמת

יש הרבה קריטריונים לקביעת אישורים לוותק. בעיקרון חייבים להוכיח או קשר בין העבודה, ומקצוע ההוראה, או לחילופין עבודה בהוראה או בהדרכה בפועל.
צריך לדעת איך לעשות את זה
כמובן שאפשר לקבל סימולצית שכר אבל לא בהסתדרות המורים ולא במשרד החינוך.
אפשר לנסות גם לעשות זאת לבד באמצעות מחשבונים שמופיעים בזכויותיך של הסתדרות המורים או על פי טבלאות שכר שמפרסם משרד האוצר ו/או משרד החינוך.
כל עוד אין ידע לגבי הוותק במדויק שיחושב, יהיה קשה לעשות סימולציה.
כמו כן צריך לדעת אם העבודה היא על פי עולם ישן, אופק חדש או עוז לתמורה.
אני מאוד ממליצה לברר היטב לפני שמחליטים לעשות הסבת מקצוע, כדי לא להיקלע למצב של מפח נפש.
 
תודה ועוד משהו

עירית תודה על התשובה המפורטת.
אני מבינה שהנושא מורכב ולא על רגל אחת וחשוב לי לדעת איפה אני עומדת לפני שאכנס לתהליך.. אשמח אם תוכלי להפנות אותי לגורם/קישור שבו אוכל לברר יותר לעומק.
תודה
 
וותק בהוראה

הגורמים הם גורמים כתובים שאליהם הפניתי אותך, של ארגון המורים, של הסתדרות המורים, ותקנות שירות עובדי הוראה. כל אלה מפרסמים גם טבלאות, גם הסברים בדבר נושא הוותק הקודם, וגם בנושא קריאת תלוש השכר על כל מרכיביו.
גורם אחר שאני יודעת עליו הוא רק אני כמובן. ביקור אצלי ובדיקה שלי הם כמובן בעלות כספית. בשלב הזה שאת בכלל מבררת, לא בטוח שאת רוצה להיכנס גם לעלויות כספיות.
 

אבג63

New member
שאלה נוספת בנושא הכרה בותק

מי הגורם המוסמך שקובע האם הותק יוכר או שלא?
האם ניתן להגיש את כל המסמכים עוד לפני שעושים תעודת הוראה על מנת להיות בטוחים שהותק מוכר? האם מקבלים אישור כתוב או הבטחות בע״פ
אני בעלת תואר שני בכימיה ועובדת 15 שנים בתחום הכימיה (תרופות) -עברתי הרבה תפקידים בחברה שבה עבדתי ולא בטוח שמי שיקרא אותם יבין את הקשר לתחום הכימיה..מה עושים במקרים אלו?
 
למעלה