פיצויים

bananagoy

New member
פיצויים

במידה ומפטרים מורה קבוע, מה גודל הפוצויים שהוא זכאי לקבל? האם יש נוסחה?
במידה והמורה מתפטר בעצמו, האם הוא זכאי לפיצויים באיזה גודל?
מה קורה עם פנסיה צוברת וקרן השתלמות?
 

itu1

New member
פיצויים

החוק בדבר תשלום פיצויים למתפטר עדיין לא אושר (אלא בהתפטרות בנסיבות הקבועות בחוק כמו תוך 9 חודשים מלידה, מעבר לישוב חקלאי , מעבר עובד אחרי בן זוגו לאחר נישואים , או התגייסות לכוחות הביטחון) אבל אם המעסיק מפריש לפיצויים לפי סעיף 14 יש זכאות לקבלת השלמת פיצויים בשיעור של28% מבלי שתפגענה זכויות הפנסיה אותו כלל לגבי עובד מפוטר.
עובד מפוטר שהמעסיק לא מפריש לפי סעיף 14 יכול לקבל פיצויים מלאים לפי חודש על כל שנת עבודה אבל במקרה זה מתבטלת זכותו לפנסיה על שנים אלו.
את קרן ההשתלמות ניתן למשוך בהשלמת מחזור חיסכון בניכוי 11% מחלק המעסיק.
אריה
 
פיצויים

את קרן ההשתלמות ניתן למשוך רק אם פוטרת בתוספת חלק המעביד. אם לא פוטרת הכסף יעמוד לרשות המורה שעזב את המערכת רק בגיל 55. את חלק העובד ניתן למשוך גם קודם, אבל כיוון שזה רק שליש מהסכום, זה ממש לא כדאי.
מי שמתפטר אינו זכאי לפיצויים על פי ההסכם של המורים.
אם פוטרת את זכאית רק להשלמת פיצויים שזה, 2.3 אחוזים שפרושו, 28 אחוזי משכורת לשנת עבודה.
אם את מושכת את כל כספי קרן הפנסיה את מפסידה את הפנסיה, אבל אז את מקבלת הרבה יותר ממשכורת חודש לשנה, אלא שגובים ממך 42 אחוזי מס.
לא כדאי לא למשוך כספי פיצויים ולא למשוך כספים מקרנות פנסיה. השלמת פיצויים זה הדבר היחיד שניתן לקחת.
אני ממליצה בכל מקרה, לעולם לא לקחת פיצויים ולא זו בלבד, אלא להמשיך לשלם לקרן הפנסיה גם בתקופה של העדר העסקה. אי תשלום של שלושה חודשים ומעלה לקרן הפנסיה גורם לאבדן הביטוח לאבדן כושר עבודה (פנסיה רפואית) וביטוח השארים.
המעביד לא מפריש לפי סעיף 14 שום דבר. המעביד חייב לשלם פיצויים אם העסיק את העובד והחתים אותו על סעיף 14. אם חתם העובד יקבל פיצויים גם אם התפטר, אלא שאצל מורים אין סעיף 14.
מצד שני הפיצויים יחושבו לפי משכורת אחרונה (משכורת חודש לשנה) והשלמת הפיצויים לפי משכורת אחרונה יחולו רק על מי שלא חתמו על סעיף 14. כלומר המורה לא יקבל פיצויים אם לא יפוטר, אבל יקבל יותר אם יפוטר.
 
למעלה