תגובה למזכלית שמודיעה על שקיפות

רחלה44

New member
תגובה למזכלית שמודיעה על שקיפות

בא נעבור על הודעתה סעיף אחר סעיף. לפני שהיא מונה את הסעיפים
היא כותבת :
"אני שמחה להציג בפניכם עדכון נוסף על התוצרים של העבודה הקשה, והמאבק המתמשך והמוצדק מאין כמוהו למענכם חברי הסתדרות המורים. אני פורשת בפניכם בשקיפות מלאה את הישגינו המשותפים."
המזכלית פורשת לנו "סעיפים של השגים " , "ובשקיפות" .
א .בסעיף 1 היא כותבת "עובדי הוראה זכאים יקבלו מענק חד פעמי בגובה של 1,000 ₪ בגין הסכם קיבוצי כללי במשק. " אני מקווה שברור לכל הקוראים שהאלף ש"ח האלה הינם חלק מהסכם של הממשלה עם כל המגזר הציבורי וכבר לפני שנה סוכם שכל המגזר הציבורי יקבל 1000 ש"ח בינואר 16 וכן 1000 ש"ח נוספים במשכורת ינואר 17 .מסקנה אין לה כלל נגיעה בעניין זה לא הישג שלה והעניין סגור כבר מקודם .
ב .בסעיף 2 היא כותבת "עובדי הוראה יקבלו תוספת שקלית מצטברת בסכום של 540 ₪ במשכורת ינואר 2017, התשלום הראשון מבוצע רטרואקטיבית החל מחודש ספטמבר 2016 בסך של 108.18 ₪ לחודש." זה כתוב עקום לחלוטין מישהו רוצה לבלבל את המורות המסכנות עם 540 ש"ח שיחשבו שאולי כל חודש זה יהיה בשכר .העובדות כמובן היו צריכות להכתב כלהלן : החל ב9/16 מגיע למורות שבמשרה מלאה תוספת שכר חודשית של 108 ש"ח .החודש ישולם סכום רטרואקטיבי של 540 ש"ח עבור 5 החודשים שחלפו .
הבעיה של צורת הכתיבה היא זעירה לעומת התוכן שסעיף נפיץ זה נושא בחובו .וסרמן חתם על הסכם תוספת שכר "יחודי למורים ".במקום תוספת שכר שכל המגזר הציבורי מקבל בה 7.5% .וסרמן נדחק והסכים לתוספת שכר שויונית לכל המורים .התוספת תהיה כל שנה של מאה ומשהו ש"ח ובשנת 2019 543 ש"ח אחיד לכל המורים .
המורים המתחילים והחדשים במערכת שה 7.5% היה אמור להיות בסביבות 480 ש"ח מקבלים 543 ש"ח .
המורים ששכרם 10000 ברוטו שהיו אמורים לקבל 750 ש"ח יקבלו רק 543 ש"ח .
המורים עם וותק 25-30 שנה ששכרם ברוטו 16000 ש"ח שהיו אמורים לקבל 1200 ש"ח יקבלו גם הם........... כן 543 ש"ח .(653 ש"ח פחות).
אתם מבינים כמובן שהממוצע הסוציאלי שוסרמן חתם עליו סוחב כמעט את כולם מתחת למה שהיה מגיע להם .
העניין הכואב ביותר הינו עם המורים אשר מסימים לעבוד במערכת ב 5-10 השנים הקרובות שהשכר האחרון שלהם לפנסיה קובע עבורם את גובה הקצבה החודשית ל 30 השנים הבאות .
היתי מצפה שהמזכלית עם השקיפות תשים לפחות אצבע על עניין זה ותודיע למורים שגם עניין זה יבחן עד תומו .בנתיים היא כאילו לא רואה שום בעיה .
ג .אני רק יכול להעיר שבסעיף 5 היא כותבת בעניין 5 חודשי שהות נוספים ל 2 הדרגות הראשונות .זה בטל בשישים סעיף עם ערך נמוך וככלל הדאגה למורים חדשים חיבת לבוא מכיוון משרד החינוך שרוצה לגיס מורים טובים יותר .זה לא יכול לבוא על חשבון המורים הוותיקים שבמערכת .
ד .בסעיף 6 היא כותבת "נושא הפנסיה הינו נושא הקרוב ללבי. בימים אלה מתקיים משא ומתן בנושא הפנסיה , לא ארפה עד שנגיע להסדרה." אם יש שקיפות אז בבקשה שתכתוב שנבין על מה טענותיה בעניין הפנסיה .
הרי יש את ההסכם האומלל של וסרמן עם חלוקה ל 2 תקופות ,הסכם זה גם שונה לרעה עם שינוי הקשר בין שכר אחרון לבין תחשיב העולם הישן.
יש את עניין הפחתת 1% לכל דרגה שגורם לדרגה 9 להיות נמוכה ב 3% מההסכם ב 2008!! וכמובן מקרין ישירות על הפנסיה .
יש את התוספת למגזר הציבורי שוסרמן הסכים לסכום זעיר של 543 ש"ח וזה גורם למורים שיצאו לגמלאות בשנים הקרובות שכר אחרון קובע שיהיה נמוך בכ 650 ש"ח משהיה צריך להיות .
יש את עניין הצמדת הפנסיה של הגמלאים למדד שזה בפרוש שחיקה עד רעב של שכר הפנסיונרים בטווח הארוך .חיב להצמד לשכר ממוצע של המורים או של המשק .
אנקדוטה:חישבו את שכרו של בן גוריון לו היה צמוד למדד משנת פרישתו ועד היום יצא שהיה מקבל פחות מ 10000 ש"ח לחודש .
המזכלית חיבת בשם השקיפות לצאת לאור השמש .ישיבתה לצד וסרמן יחד עם כל ההנהלה מעמידה על ראשה גוש חמאה ענקי .היא חיבת לפתוח הכל לפני כולם וגם אם תכשל במשא ומתן היא תוכל לבוא למורים להראות מה נתנו מה לא ולבקש כוח לשביתה אם צריך.
 
כל הכבוד

לך על הידע הרב שאת מפגינה. הייתי מציעה לך לפרסם מכתב זה בפייסבוק אליו יוכלו אלפי מורים להחשף ולחתום על הסכמה, שמשמעותה שלא יוכלו להתעלם מהמורים ומהסכם הגרוע שנחת אליהם.
 

רחלה44

New member
תודה.לי אין פייסבוק .בבקשה שהקוראים יעבירו בפייסבוק לחבריהם

 

רחלה44

New member
תודה.לי אין פייסבוק .בבקשה שהקוראים יעבירו בפייסבוק לחבריהם

 
למעלה