שאלות לאריה - המשך חישוב הפנסיה -דחוף

שאלות לאריה - המשך חישוב הפנסיה -דחוף

שלום רב אריה,
מצטערת על אורך הדברים. תשובותיך חשובות לי מאד היות ואני סובלת פיזית בעבודתי ומעוניינת להתחיל בקרוב את הבקשה לפרישה מוקדמת מפאת בעיות בריאות. כזכור, יש לי 28 שנות וותק בהוראה.
1. הבנתי מדבריך, שאם לא עבדתי בשנת השבתון וקבלתי מענק של 88 אחוז מקרן ההשתלמות (מאחר ויצאתי לשבתון לאחר 8 שנים) - הרי שה -88 אחוז יחושבו כאחוזי המשרה שלי באותה השנה?
2. היתה שנה שיצאתי לחל"ת ורכשתי עבורה זכויות לפנסיה ולותק , האם שנה זו תחושב לפי ה- 20 אחוז משרה שנרכשו באותה השנה?
3. במקרה של פגיעה/יבלות במיתרי הקול או צרידות כרונית - הנחשבים כמחלה ספציפית למקצוע ההוראה- כמה אחוזי נכות מקבלים בדרך כלל בביטוח לאומי?
4. האם הוועדה הרפואית של משרד החינוך מוסיפה אחוזי פנסיה במקרים של בעיות במיתרי הקול/ בעיות אורטופדיות שונות/השמנה קיצונית/ בעיות בראייה, המקשות על עבודתו/תפקודו של המורה - רק במקרים שהוא לא קיבל אחוזי נכות בגינן (או אחוזי נכות מועטים בלבד)?
5.האם מומלץ שאפנה קודם לביטוח לאומי בבקשה לקבלת אחוזי נכות טרם הגעתי לוועדה רפואית של משרד החינוך? האם מתוך כלל הבעיות שצוינו בסעיף 4, רק לבעיות במיתרי הקול יש בעצם סיכוי שהבטוח הלאומי יכיר בהם כמחלת מקצוע?
6. מה התוספת המקסימלית שהוועדה הרפואית של משרד החינוך יכולה להוסיף לאחוזי הפנסיה של המורה בגין בעיות רפואיות (שצוינו בסעיף 4)?
7. לצערי, אין שום אפשרות להשיג את הגב' יהודית בלנק/חני כץ לצורך התייעצות לפני בקשה לוועדה רפואית. ניסיתי גם דרך המזכירה דליה רז והושארתי חצי שעה על הקו ללא מענה. מה ניתן לעשות? הבנתי שממש לא מומלץ לגשת לוועדה הרפואית ללא התייעצות עימה. מהם ימי קבלת הקהל אצלה? האם ניתן לבוא בשעות הקבלה ללא תיאום מראש?
8. מי יוכל לחשב את גימלת הפרישה הצפויה לי - יהודית בלנק או מישהו אחר?
בתודה מראש,
מורה
 

itu1

New member
לשאלותיך

1.מכיוון ששנת השבתון היא במתכונת חל"ת באפשרותך לרכוש יתרת הזכויות עד למשרתך המלאה.
2.כן.
3.איני יכול לדעת זו קביעה של הביטוח הלאומי.
4.נכון כשמדובר שהפרישה של המורה היא מסיבות בריאות (או סבל מבעיות בריאות אבל אז התוספת לתקופה מוגבלת)
5.פנייה קודם לוועדה של משרד החינוך יכולה לפסול אותך לעבודה בלי קשר למה שיוחלט בביטוח הלאומי ומה עדיף קודם איני יכול לייעץ כדאי לפנות לגברת יהודית בלנק במרכז הסתדרות המורים שמתמחה בנושא הפרישה הבריאותית. (לשלוח פקס עם כל הפרטים ל-036922969 ומאמין שיחזרו אליך)
6.עד 6%
אריה
 
למעלה