כספי פרישה

עננת2

New member
כספי פרישה

האם יש דרך לדעת טרם בקשת פרישה , כמה כסף אקבל עם הפרישה?
 

תאנוש

New member
השמועות מספרות שמשרד החינוך לא חולק את המידע הזה

ולכן מומלץ לפנות לארגון היציג וגם לאיש מקצוע פרטי בנושא.
בהצלחה.
 

itu1

New member
כספי פרישה

מורים במשרד החינוך הפורשים לפני גיל 60 ולפני זכאות ל-70% פנסיה זכאית למענק מהאוצר.
אם פרישתם הינה במסגרת מכסות משרד החינוך הם זכאים ל-5 חודשי הסתגלות ומענק חד פעמי של 40 אלף ש"ח (לאח גיל 60רק למענק החד פעמי)
מעל גיל 55 יש זכאות לפיצוי על ימי מחלה לא מנוצלים בכפוף לנוהלים בנושא.
אריה
 
תוספת הסברים למענקי פרישה

אכן הכל נכון אבל יש תוספות. מנהלים, מורי מכללות או מורים שביה"ס שלהם נסגר או מקצוע ההוראה שלהם בוטל או צומצם יקבלו מענקי פרישה במסלול א' שהוא שישה חודשים וחמישים אלף ש"ח.
עידוד פרישה יש בשנים מסוימות ואין לדעת אם זה יימשך גם בעתיד. לפיכך יש לעקוב אחרי פרסום של חוזר נציבות שירות המדינה כל שנה בחודשים שבין פברואר ומאי. אז מתפרסם החוזר ובחוזר התנאים. התנאים עד היום השתנו משנה לשנה מעט.
אני מצרפת את החוזר של שנת 2016 שהוא החוזר האחרון שיצא.
כמו כן יש לזכור שהמענקים מחושבים משכר אחרון אבל לפי חלקיות המשרה של כל השנים, דהיינו לפי היקף משרה ממוצע.
המענק של האוצר הוא על פי נוסחה ואני מצרפת גם את כל הפרטים אודותיו. המענק של האוצר הוא בדרך כלל נע בין משכורת אחת ל- 12 משכורות מקסימום לפי הגיל, מספר שנות העבודה ומספר השנים שנותרו לעובד עד לגיל 60. למבוגרים זה סדר גודל של חודש אחד לכל שנה עד גיל 60 מינימום.
אשר למענקים אחרי גיל 60, אלה מיועדים רק למי שהפיקוח המליץ על פרישתו ואינם פורשים פרישה מרצון. כידוע פרישה מרצון היא עד גיל 60. בנוסף יש לזכור שלגננות גיל הפרישה מרצון הוא 59 ולכן יקבלו את המענקים עד גיל 59 ולא עד גיל 60.
למעט מורי מכללות שקיבלו הצעה לקבל את המענקים במסלול א' עד גיל 65 בשנתיים האחרונות עקב מדיניות ספציפית לגבי מעבר של המכללות לות"ת.
יש לזכור שהמענקים הם בעצם ניסיון להפריש מהמערכת אנשים שהמערכת אינה רוצה בהם יותר והם אינם פיצוי בשום אופן על אבדן עבודה. המשך עבודה ערכו תמיד גבוה יותר מקבלת מענקי פרישה. המענקים אינם מפצים אפילו לא על שנת עבודה אחת. החישוב של הכדאיות מאוד מורכב ובנוי ממרכיבים רבים שהאדם הרגיל בדרך כלל לא מודע להם או לא יודע איך לחשב אותם.
לפיכך לא גבה המענקים קובע את כדאיות הפרישה אלא ההפסדים בעקבות הפרישה.
 
למעלה