סיפורים מעניינים ועובדות מכל מונדיאל

רז 1978

New member
מונדיאל 2010

זה היה המונדיאל הראשון בהיסטוריה שנערך ביבשת אפריקה

לאחר שדרא"פ לא זכתה באירוח טורניר הגמר של 2006 ולאחר שהפסידה את האירוח לגרמניה על חודו של קול אחד בלבד החליטה פיפ"א שהמונדיאל הזה ייערך באפריקה

מצרים, לוב ותונסיה (התמודדות משותפת) , מרוקו, ניגירה ודרא"פ התמודדו על הזכות לאחר את מונדיאל 2010, דרא"פ זכתה כאמור באירוח


זה גם היה המונדיאל הראשון בהיסטוריה שבו המארחת לא עוברת את השלב הראשון

המאמן קרלוס אלברטו פאריירה רשם באותו מונדיאל את המונדיאל השישי שלו מה שהופך אותו למאמן שהופיע בהכי הרבה מונדיאלים אחרי שהופיע גם ב 1982, 1990, 1994, 1998, 2006, 2010


משחק הגמר בין ספרד להולנד הינו משחק הגמר בו היו הכי הרבה צהובים 5 ספרדים ו 9 הולנדים ראו כרטיס צהוב סה"כ 14 צהובים במשחק הגמר
 

tristis

New member
דרא"פ לע עברה את השלב הראשון בגלל הווזלות

עונש מאלוהים על שאכלו לנו את הראש
 

DRORIKO8

New member


 

DRORIKO8

New member
אני פתאום שם לב

שאם אתה עובר על המונדיאלים מ-66 ועד היום,אף פעם לא היו הפתעות בגמר,תמיד הגיעו לשם הנבחרת מה"מועדון הסגור".מה שמייחד את המונדיאל מכל מפעל ספורטיבי אחר. גם אם במונדיאל יש איזה נבחרת שמדהימה את כולם היא תמיד תיעצר בחצי גמר.
בעבר הרחוק מאד גם אורוגוואי,הונגריה,צ'כוסלובקיה וברית המועצות היו במועדון הזה, אורוגוואי אמנם המשיכה להיות נבחרת חזקה אבל תמיד הסתכלה על המועדון מלמטה,הונגריה ירדה מנכסיה,והשתיים האחרונות כבר לא קיימות. וכשאתה מסתכל לפחות על סוכנויות ההימורים,לא נראה שהמסורת הולכת להישבר.
 

tristis

New member
לא מדויק

שבדיה אנגליה וצרפת הן נבחרות שהגיעו לגמר בעיקר בזכות הביתיות. אם הימרו עליהן כמועמודות הרי זה בגלל הביתיות. ממילא הן גם התבררו בסופו של דבר כנבחרות מצוינות.
גם ספרד הייתה שייכת תמיד למועדון הלוזריות ורק הנבחרת האחרונה שברה את המסורת.

כנראה שבמונדיאל הנוכחי לא תהייה איזו מצטרפת חדשה למועדון, הגמר, כפי שכתבת.
 

DRORIKO8

New member
קודם כל

אנגליה וספרד הן בהחלט במועדון הסגור,והן תמיד יהיה כאשר במדינות האלה יש את הליגות הכי טובות בעולם. אנגליה היא לוזרית נצחית אבל עדיין שם גדול,בדיוק כמו שהניקס היא לוזרית נצחית אבל השם שלה גדול לא פחות משל מיאמי או סן אנטוניו(למרות שב-נבא אין ממש מועדון סגור,אבל הבנת את ההשוואה).
צרפת,גם אם אין בה ליגה גדולה,עדיין זאת חממה לגידול כוכבים,וכל מונדיאל היא מגיעה עם שחקנים שמשחקים בכל הקבוצות הגדולות,כולל פסז שהיא ליגה בפני עצמה בצרפת.

שבדיה מעולם לא היתה מהגדולות,היה את מונדיאל 94 שהיא הגיעה לפיק שלה אבל גם שם כאמור היא נעצרה בחצי גמר.
 

tristis

New member
אנגליה וספרד ממש לא

הן לא שייכות למועדון הגדולות באמת. ואין קשר בכלל לליגות המצוינות. כנבחרות הייתה להן הבלחה חד פעמית שהבשילה לזכייה בודדת במונדיאל. כל היתר - פלופים חוזרים ונשנים.
אכן צרפת הביאה נבחרות מצוינות מספר פעמים ב 1958, 1982-6, 1998, 2006
שבדיה הגיעה לגמר ב 1958, עוד 3 פעמים לחצי הגמר, וב 1974 נתנה הופעה בלתי נשכחת.
 

DRORIKO8

New member
אני חושב שהבעיה נעוצה בעיקר במאמנים שלה

קח למשל את שנות ה-90 שהיו לה שחקנים כבירים כמו בקאהם,מייקל אואן,אלן שירר ועוד, ובכל זאת לא הצליחו לתרגם את כמות הכישרון העצומה הזאת למכונת קרב. ובטח שזה קשור לאיכות הליגה, כי אנגלי בן 20 עם כישרון ילך ויתחשל בפרימייר ליג,מה שישדרג אותו בצורה משמעותית, מה גם שהרבה בריטים מקבלים את ההזדמנות לשחק בקבוצות כמו מנצ'סטר,ארסנל,ליברפול ואפילו צ'לסי עם כל הזרים שלה. לא סתם אומרים שבשביל שנבחרת ישראל תתקדם גם הליגה פה צריכה להתקדם בהתאם.
 
זה קצת כמו ה-NBA

יש והיו ב-NBA קבוצות מצוינות ושחקנים מעולים שלא זכו באליפות. ככה זה כשהקריירה מוגבלת בשנים, כשלא תמיד הקבוצה סביבך טובה מספיק וכשיש רק תואר אחד בו אפשר לזכות בשנה.

אז המונדיאל הוא פעם בארבע שנים וגם אם ניקח את היורו, הרי שזה טורניר גדול אחד בשנתיים. ויש עוד נבחרות חזקות ולא כולן יכולות לזכות. הייתי אומר שפה ושם היו מקרים שאנגליה היתה חסרת מזל, דוגמת 1998. בכלל, כשלוקחים בחשבון את כל ההדחות שלה בפנדלים - שהרי זה לוטו, גם אם איכשהו היא כמעט תמיד מפסידה בו - כל כך בקלות היא היתה יכולה להגיע יותר רחוק בחלק גדול מהטורנירי בהם השתתפה.

ועם זאת, אם נסתכל על 20 השנים האחרונות, פוסט גביע העולם 1990, היו שתי תקופות שלאנגליה היה כישרון שאם עושים איתו את הדברים הנכונים אפשר להגיע רחוק. בסוף שנות ה-90', בתקופת יורו 96' ומונדיאל 98', ובטורנירים הראשונים של המילניום. היתה בעיה מסוימת במאמנים. מזיכרוני, מונדיאל 98' היתה הפעם האחרונה שאנגליה באה לטורניר גמר ושיחקה כדורגל טוב - עד כמה שאפשר לשפוט ממספר מצומצם של משחקים. מאז, זה ממש רק שברירים.
 

רז 1978

New member
אגב אם אתה מדבר על הונגריה

הנה פרט מעניין

עד מונדיאל 1986 (כולל) היו לה לנבחרת הזאת 9 הופעות במונדיאל ו 4 העידריות בלבד (1930, 1950, 1970, 1974 כאשר בשניים הראשונים היא לא נרשמה למונדיאל)

כיום כולל המונדיאל בברזיל יש לה 9 הופעות במונדיאל ו 10 היעדריות

מדהים איך ב 28 שנים היא הצליחה להגיע ממאזן חיבי של +5 ל 1-
 

Puskas

New member
לאחרונה חל שם שינוי

הנבחרת הזו מתחילה להשתפר ואולי כבר ביורו הקרוב הוא תציג נבחרת שתצליח ותעלה אפילו למונדיאל הבא.
אין ספק ששמור להם מקום חם בליבי וגדלתי על סיפורי נבחרת הזהב ויש לי אפילו קלטת וידאו בהונגרית עם קטעים של הנבחרת הזו. אני נורא מקווה שהם יחזרו לטופ בקרוב ואני אגיד דבר נוסף, אם הם עולים ליורו הקרוב, אני אהיה בעדם יותר מאשר שאני בעד איטליה ואם הם יהיו במונדיאל אז אני אתמוך בהם יותר מאשר בארגנטינה.
 

רז 1978

New member
אני מאמין שנראה אותם חוזרים לאחד המונדיאלים

הקרובים
 

רז 1978

New member
ומה הסיבה שאתה תתמוך בהונגריה

אם וכאשר היא תעלה למונדיאל ותפגוש את איטליה או ארגנטינה?
 

Puskas

New member
סבא וסבתא שלי באו משם

אבא שלי דובר את השפה ובמשפחה כזו אתה שומע על הנבחרת הזו בלי סוף חח
 

Saladin

New member
לא רק בכדורגל.

הונגריה היתה חממה ספורטיבית בעידן הקומוניסטי.
 

afc2

New member
מאמין שבמונדיאל הזה תהיינה הפתעות

גרמניה או ספרד לא תעפלנה משלב הבתים. כל כך הרבה בטוחים שצ'ילה תעבור דווקא את הולנד, אבל לא נופל מהכיסא כרגע מנבחרת ספרד.

נבחרת גרמניה היא הלוזרית הגדולה ביותר במאה ה-21 (0 תארים למרות העפלות לגמרים ופייבורטיות תמידית). כמה מצחיק, נכון?
 
למעלה