טופ 10-הנבחרות הטובות בתולדות הגביע העולמי

GIOVANINI

New member
הולנד 74 וברזיל 82 חייבות להיות שם

אבא שלי אמר ש2 הנחברות האלו פשוט נתנו הצגות במונדיאל שהשתתפו והיה חוויה לראות אותם
 

Puskas

New member
ברזיל 82 זו אולי הנבחרת הכי טובה

של ברזיל אי פעם מבחינת כישרון נקי.
ככה אומר לי כל מי שראה אותם לייב במונדיאל ההוא.
 

afc2

New member
ואז הגיע רוסי


באחד המשחקים הכי גדולים בהיסטוריה הוא תפר שלושער במשחק ענק וניצח אותם 2-3. שפט במשחק הזה אברהם קליין הישראלי


אגב, ברזיל באותו טורניר נתנה רביעיות מול סקוטלנד וניוזילנד, ובברצלונה (אם כי באצטדיון של אספניול) הביסה את ארגנטינה ומראדונה שגם הורחק.
 

w i n n e r r r

New member
הלכת על התארים ולא על האיכות

דווקא אלה שלא זכו הולנד ב74 וברזיל של 82 היו הנבחרות המלהיבות והטובות ביותר זה שהם פיקששו בסוף לא עושה אותן פחות טובות..
 

tristis

New member
גרמניה והולנד 74, ברזיל וצרפת 82

גרמניה והולנד היו איכותיות ומלהיבות במידה שווה ב 1974. רק אחת יכלה לנצח.
ברזיל 82 היא המבריקה ביותר אי פעם במונדיאל. צרפת הייתה גם ענקית באותו מונדיאל וגם בזה שאחריו והייתה יכולה בשני המונדיאלים הללו להגיע לגמר. גרמניה עצרה אותה בחצאי הגמר (והמשיכה לגמר והפסידה פעמיים, עונש מהשמיים על שומאכר).
 

רז 1978

New member
מפתיע אותי מאד

שברזיל 1958 לא נכנסה לרשימה הזאת

חמישייה בחצי הגמר וחמישייה בגמר לבטח היו אמורים לנבחרת הזאת מקום בעשירייה של כל הזמנים
 

ifa1111

New member
הנבחרות שלי

אני לא אתלונן על הרשימה מפני שכבר ציינת איציק הרשימה היא לא שלך. ולכן אע"פ שאני בטוח שברזיל 82' והולנד 74' חייבות להיות בכל רשימה אני אציין כמה נבחרות שעשו לי את זה לאורך המונדיאלים אותם אני ראיתי בימי חיי:

קמרון ממונדיאל 1990 באיטליה
באותן שנים נבחרות אפריקאיות נחשבו מבחינתנו כפי שבימנו אנו נחשבות הנבחרות מאוקינייה. עד כדי כך היה מפתיע ההישג של הנבחרת באותו מונדיאל, אחת מ-8 הגדולות והפסד בהארכה.
מה שזכור במיוחד מאותה נבחרת הוא השחקן רוז'ה מילה (עליו שווה לכתוב פוסט נפרד) וההפסד ברבע הגמר לאנגליה במשחק הטוב בטורניר מבחינתי.

שבדיה ממונדיאל 1994 בארה"ב
הנבחרת של ברולין מפארמה ואנדרסון מליל. נבחרת אירופית מפתיעה יחסית שהגיעה עד לחצי הגמר.
שבדיה עשתה טורניר נהדר, זה התחיל בבית המוקדם עם ניצחון על רוסיה ותיקו עם ברזיל וסיום הטורניר היה מתוק במיוחד כשהיא הביסה 4-0 את בולגריה במשחק על המקום השלישי.

הולנד ממונדיאל 1998 בצרפת
הולנד של אותו מונדיאל שיחקה כדורגל פשוט מהנה לצפיה לכל מי שאוהב את הכדורגל ההולנדי. קשה להגיד שהולנד הייתה אז נבחרת כ"כ טובה. את שלב הבתים היא עברה בזכות ניצחון על דרום קוריאה החלשה בתקופה טרום הידינק.
ואז הגיע של הנוק אאוט שם היא פשוט סחטה ממך כל מה שיש בך. בשמינית הגמר היא עברה את יגוסלביה שהייתה נבחרת טובה מאוד בזכות שער ניצחון בתוספת הזמן של דווידס. ברבע הגמר שוב הצליחה להכניע את יריבתה, הפעם ארגנטינה, רק סמוך לסיום כשהפעם היה זה ברקאמפ שעשה את זה. בחצי הגמר פגשה את ברזיל ושם למרות שער שוויון דרמטי של קלייברט המזל לא המשיך להאיר לה פנים והיא הודחה בפנדלים.

דנמרק ממונדיאל 1998
הייתם מצפים שאם תהיה פה עוד נבחרת מאותו הטורניר זו תהיה קרואטיה או ברזיל (או אולי חשבתי על צרפת אם התחלתם לצפות בטורניר מחצי הגמר) אבל לי מי שעשתה את זה זו דווקא דנמרק. דנמרק היום לא נשמעת לנו כזו מאיימת אבל אז היא הייתה הנבחרת שרק לפני 6 שנים זכתה באליפות אירופה והיו לה שחקנים מצויינים כמו שמייכל, סטיג טופטינג ומיכאל לאונדרופ.
בשמינית הגמר היא וברזיל נתנו את ההצגות הכי גדולות (דנמרק הביסה 4-1 את ניגריה, ברזיל עשתה זאת באותה תוצאה נגד צ'ילה) ושלב רבע הגמר זימן להן מפגש ישיר. בסופו של דבר הפסידה דנמרק. לא לפני שהספיקה להוביל 1-0 משער מהיר ולהשוות ל2-2 עם פתיחת המחצית השניה.
זה כמובן לא הספיק אל מול הנבחרת האדירה של ברזיל אבל טעם טוב בהחלט נשאר בפה.

ברזיל ממונדיאל 2002 בדרום קוריאה ויפן
חוששני שזו תהיה הזוכה היחידה ברשימה שלי. כנראה שאין לי כזה מזל כשזה מגיע לגביע העולם. ברזיל ב2002 הייתה נבחרת מאוד ממוקדת מטרה, אחרי הפסד האכזרי בגמר נגד צרפת שום תוצאה מלבד זכיה לא הייתה בכלל בלקסיקון.
היו להם שני חלוצים כוכבים אירופאים: רונאלדו וריבאלדו ואת שני המגנים הטובים באירופה: קאפו וקרלוס ובין לבין לא מעט שחקנים שעדיין משחקים בליגה הברזילאית. חלקם יהפכו לשם דבר וחלקם לפלופים שעוד ניזכר בהם שנים.
מאזן שערים 18-4 היה לנבחרת הזאת בסיכום המונדיאל. מה אפשר לבקש יותר? לשם השוואה הפרש השערים של ספרד ב2010 היה 8-2 ושל ברזיל ב-94 היה 11-3 (עם משחק אחד פחות)

גרמניה ממויאל 2006 בגרמניה
גרמניה מגיעה למונדיאל הזה במין שפל נורא גדול. בדיעבד קצת קשה לי לפחות להיזכר למה אבל זו התחושה שזכורה לי בימי טרום המונדיאל. גרמניה מארחת מונדיאל ובכלל לא מדברים עליה כעל מועמדת לזכיה. ואז מגיע יורגן קלינסמן שהיה אחלה של שחקן ומתברר גם כמאמן מבריק ומציב נבחרת שמשחקת אחלה של כדורגל.
משחק הפתיחה של המונדיאל גרמניה- קוסטה ריקה לא בישר שום דבר על המשך הטורניר שהיה הגנתי ונוקשה במיוחד אבל כן בישר על המשך דרכה של המארחת. ניצחון ותוך כדי גם הצגת כדורגל שמח. במחזור האחרון באותו שלב בתים גם אקוודור סבלה מנחת זרועם של הגרמנים.
בשמינית הגמר פודולסקי אז עוד ילד צעיר ומוכשר הלם בשבדים וברבע הגמר ארגנטינה הרגישה בפנדלים מה זו ווינריות גרמנית. בחצי הגמר גם גרמניה הנפלאה לא יכלה להגנת הברזל של איטליה ושרדה עד הארכה בה הפסידה.

גאנה מונדיאל 2010 דרום אפריקה
אז המאחרת אמנם לא הצליחה לעשות שום דבר במונדיאל וזאת למרות שהתחמשה במעוד מועד בפיטר מסיללה, מי שכן הצליחה לרשום הישג יפה שהיה קרוב מאוד לההפך להיסטורי זו גאנה.
גאנה פתחה את שלב הבתים בניצחון על סרביה, סרביה שהגיעה כנבחרת המצטיינת באירופה בשלב המוקדמות. לאחר מכן בשלב שמינית הגמר ניצחה בהארכה את ארה"ב, נבחרת שמנוסה ממנה במעמדים האלה וברבע הגמר היה נראה שההתקדמות שהחלה במונדיאל 2006 (שגם הוא היה מונדיאל טוב עבור גאנה) מגיעה לנקודת שיא בלתי צפויה. גאנה מובילה ואורוגוואי משווה, אורוגוואי לוחצת (20 בעיטות לשער לעומת 12 של הדרום אמריקאיים) ובדקה האחרונה של הארכה נראה שהיא מגיעה על שכרה. ג'יאן אסמואה הכובש המוביל שלה בטורניר ניגש לבעוט פנדל ששווה חצי גמר ומחטיא אותו. משם הדרך הביתה הייתה קצרה.

מי תתפוס לי את הלב הפעם? יש כמה מועמדות. אבל אני מקווה לטורניר טוב של אנגליה ופורטוגל שלא ישאיר מקום לאחרות.
 

itzikon5352106

New member
כאב לי על גאנה

הגיע לה לעלות לחצי הגמר, אבל מה לעשות שאין מגיע בכדורגל.אסמואה גיאן היה יכול להיות יקיר המדינה אבל הפנדל שלו הלך לשמיים.

על רוזה מילה שמעתי אני אשממ אם תכתוב עליו ועל עוד שחקנים שדי שכחנו.את מילה אני מכיר בזכות השער שלו נגד קולומביה ב1990 ראיתי אותו ביוטיוב לא מזמן שהוא חטף לרנה היגיטה את הכדור ועשה מזה שער.אם אנמ זוכר נכון הוא השחקן הכי מבוגר ששיחק בתולדות הגביע העולמי.השוער של קולומביה כיום פדריק מונדרגון יהיה זה שישבור את שיאו.

בכלל, האם נזכה לראות נבחרת מאפריקה בחצי הגמר מתישהו? וינסנט אניימה הצהיר שניגריה תגיע עד חצי הגמר, אני חושב שהוא קצת שתה יותר מדי כי אני אגב לא רואה את ניכרנה עוברת את שלב הבתים
 

itzikon5352106

New member
התחרבשו לי המילים

אשמח אם תכתוב על רוזה מילה,ואני לא רואה את ניגריה עוברת את שלב הבתים
 

ifa1111

New member
מתישהו זה יקרה

הבנתי הכל אל תדאג :)
על מילה גם אני אשמח לכתוב, נראה אם יהיה לי את הזמן והמוזה לזה.

לגבי נבחרת אפריקאית בחצי הגמר או מעבר לכך, תראה אין ספק שזה יקרה כי הכדורגל באפריקה משתפר בקצב אדיר. הטורניר הנוכחי קשה לראות מישהי עושה את זה, אך באותה מידה אף אחד לא העריך שסנגל תעשה רבע גמר והיא עשתה. זה טורניר אחד, די קצר ולאלמנט המזל והגרלה קלה יש משקל כבד בו.
 

שומו

New member
ניגריה ועוד איך תעבור את שלב הבתים

עם בית כמו שהיא קיבלה, שערוריה אם לא.
 

itzikon5352106

New member
כבר אתה פוסל את בוסניה?

אני חושב שבוסניה תבוא בטירוף, טורניר ראשון שלה היא תנסה לשחזר את מסע הקסם של קרואטיה בצרפת 1998.

אם צרפת תסיים ראשונה בבית שלה ובוסניה שנייה בבית שלה אז הן נפגשות בשמינית ואני חושב שזה יכול להיות משחק פתוח וכל תוצאה ריאלית.
 

itzikon5352106

New member
אני חושב שזו נבחרת טובה שיכולה להיות קרואטיה

של 1998.

קרואטיה אז עם דאבור סוקר ורוברט פרוזנצקי עשתה טורניר מדהים שהסתיים במקום 3.

לא יודע אם בוסניה תגיע עד לחצי הגמר אבל לרבע? יש אפשרות טובה.

אגב, אם אני אטעה והתחזית שלי לא תקרה בסופו של דבר אתה מוזמן לצחוק עלי...
 

itzikon5352106

New member
נבחרת רחוקה משיאה

זו לא הנבחרת של אוקוצה ב1998

הבנתי שהמאמן שם ניפה שחקנים כמו נוסא איגיבור וויקטור אובינה והעדיף להזמין שחקנים שמיוצגים על ידי סוכן שמקורב אליו.מעין דודו דהאן הניגרי....

אני עם בוסניה
 

Saladin

New member
שבדיה 94' באמת היתה נבחרת מלהיבה.

עם ברולין הפנטסטי ו-3 חלוצים מדהימים בדמות קנת אנדרסון, דאלין והנריק לארסון. וגם אינגסון היה מצוין.
 
למעלה